Vraag

Kan ik in de android-app het nepsluitergeluid afzetten bij scannen QR-code?

• Goed op dreef
  • 36 reacties
In de android-app klinkt er een nepsluitergeluid afzetten bij scannen QR-code. Deze is vervelend als ik stil wil werken en draagt voor mij niets bij. Is het mogelijk om deze af te zetten? Indien niet: kan dit als functionaliteit worden toegevoegd?

5 Reacties

Hoi @E.Q.

Je vraag kan ik me goed voorstellen, zelf vind ik het ook prettig om zonder geluidjes op mijn telefoon te werken. Om te voorkomen dat ik een belletje (of zoals jij vraagt: sluitergeluid) krijg bij een actie, zet ik van tevoren mijn telefoon op stil. Daarnaast heb ik op mijn Android telefoon bij Instellingen - Meldingen (blokkeren,toestaan, voorrang geven) veel app-meldingen op stil staan. De vraag of de functionaliteit kan worden toegevoegd zou ik intern voor je kunnen uitzetten. Misschien kun je de oplossingen die ik toepas eens kunnen proberen?
Beste Evelyn,

Dank voor je reactie.

Evelyn SNS schreef:

Om te voorkomen dat ik een belletje (of zoals jij vraagt: sluitergeluid) krijg bij een actie, zet ik van tevoren mijn telefoon op stil.

Dit zal waarschijnlijk werken, maar ik vind het vrij onhandig om gewoon voor een enkel geluidje mijn telefoon eerst op stil te zetten en dan stil terug af te zetten (ik wil wel telefoonoproepen ontvangen).

Evelyn SNS schreef:

Daarnaast heb ik op mijn Android telefoon bij Instellingen - Meldingen (blokkeren,toestaan, voorrang geven) veel app-meldingen op stil staan.

Dit is geen melding, dus dat zal niet werken.

Evelyn SNS schreef:

De vraag of de functionaliteit kan worden toegevoegd zou ik intern voor je kunnen uitzetten

Graag, als dat kan. (Wat mij betreft mag dat geluid gewoon weg, maar ik vermoed dat er anderen zijn die het liever behouden.)
Beste E.Q.,

Ja hoor, je vraag zal ik morgen bij de ontwikkelaars neerleggen. Heb je dit (Android telefoon - Instellingen - Meldingen - blokkeren) geprobeerd of spreek je een verwachting uit? Bij mij werkt dat goed, vandaar dat ik het even vraag.
Goedemorgen E.Q.,

Onlangs is er een aanpassing gemaakt die van toepassing is op jouw wens/vraag. Het team heeft de wijziging klaargezet. Ik geef een korte toelichting: Android telefoons hebben 3 verschillende 'ringer modes': silent (stil), vibrate (trillen) en normal (normaal). Het geluidje bij het scannen van een QR-code is niet stil in de silent of vibrate mode. Met de eerstvolgende release wordt dit opgelost, er wordt dan géén geluid meer afgespeeld in de silent of vibrate mode. Het team verwacht dat de release in de loop van augustus live gaat.
Evelyn SNS schreef:

Heb je dit (Android telefoon - Instellingen - Meldingen - blokkeren) geprobeerd of spreek je een verwachting uit? Bij mij werkt dat goed, vandaar dat ik het even vraag.

Tot nog toe heb ik het nog niet geprobeerd, omdat ik nog geen nieuwe QR-code heb moeten scannen. Echter heb ik wel gezien dat ik nog geen meldingen van de SNS-app heb ontvangen en dat dus het nepsluitergeluid normaal daar niet mee geregeld kan worden. Verder: mocht de SNS-app ooit meldingen geven, dan wil ik die a priori wel horen.

Evelyn SNS schreef:

Met de eerstvolgende release wordt dit opgelost, er wordt dan géén geluid meer afgespeeld in de silent of vibrate mode.

Het is goed dat de app geen geluid gaat maken in die modes. Echter is mijn verzoek om de mogelijkheid te hebben nooit geluid te hebben bij het scannen van QR-codes. Voor mij heeft dit niets te maken met de mode van de telefoon, ik wil nog meldingen en oproepen horen, maar zou graag geen nepsluitergeluid hebben. Behalve als het geluid helemaal verwijderd wordt, betekent dat volgens mij dat er een instelling hiervoor moet worden toegevoegd. (Alle andere apps die ik heb waarmee QR-codes worden gescand – bv. DigiD – hebben ofwel geen geluid, ofwel een optie om dat geluid af te zetten.)

Daarom: Kan de mogelijkheid om het nepsluitergeluid af te zetten worden toegevoegd aan de app?