SNS

Vraag

Kan ik in de android-app het nepsluitergeluid afzetten bij scannen QR-code?

  • 2 juli 2019
  • 11 Reacties
  • 4345 Keer bekeken

Badge
In de android-app klinkt er een nepsluitergeluid afzetten bij scannen QR-code. Deze is vervelend als ik stil wil werken en draagt voor mij niets bij. Is het mogelijk om deze af te zetten? Indien niet: kan dit als functionaliteit worden toegevoegd?

11 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Hoi @E.Q.

Je vraag kan ik me goed voorstellen, zelf vind ik het ook prettig om zonder geluidjes op mijn telefoon te werken. Om te voorkomen dat ik een belletje (of zoals jij vraagt: sluitergeluid) krijg bij een actie, zet ik van tevoren mijn telefoon op stil. Daarnaast heb ik op mijn Android telefoon bij Instellingen - Meldingen (blokkeren,toestaan, voorrang geven) veel app-meldingen op stil staan. De vraag of de functionaliteit kan worden toegevoegd zou ik intern voor je kunnen uitzetten. Misschien kun je de oplossingen die ik toepas eens kunnen proberen?
Badge
Beste Evelyn,

Dank voor je reactie.

Om te voorkomen dat ik een belletje (of zoals jij vraagt: sluitergeluid) krijg bij een actie, zet ik van tevoren mijn telefoon op stil.
Dit zal waarschijnlijk werken, maar ik vind het vrij onhandig om gewoon voor een enkel geluidje mijn telefoon eerst op stil te zetten en dan stil terug af te zetten (ik wil wel telefoonoproepen ontvangen).

Daarnaast heb ik op mijn Android telefoon bij Instellingen - Meldingen (blokkeren,toestaan, voorrang geven) veel app-meldingen op stil staan.
Dit is geen melding, dus dat zal niet werken.

De vraag of de functionaliteit kan worden toegevoegd zou ik intern voor je kunnen uitzetten
Graag, als dat kan. (Wat mij betreft mag dat geluid gewoon weg, maar ik vermoed dat er anderen zijn die het liever behouden.)
Reputatie 3
Badge +3
Beste E.Q.,

Ja hoor, je vraag zal ik morgen bij de ontwikkelaars neerleggen. Heb je dit (Android telefoon - Instellingen - Meldingen - blokkeren) geprobeerd of spreek je een verwachting uit? Bij mij werkt dat goed, vandaar dat ik het even vraag.
Reputatie 3
Badge +3
Goedemorgen E.Q.,

Onlangs is er een aanpassing gemaakt die van toepassing is op jouw wens/vraag. Het team heeft de wijziging klaargezet. Ik geef een korte toelichting: Android telefoons hebben 3 verschillende 'ringer modes': silent (stil), vibrate (trillen) en normal (normaal). Het geluidje bij het scannen van een QR-code is niet stil in de silent of vibrate mode. Met de eerstvolgende release wordt dit opgelost, er wordt dan géén geluid meer afgespeeld in de silent of vibrate mode. Het team verwacht dat de release in de loop van augustus live gaat.
Badge
Heb je dit (Android telefoon - Instellingen - Meldingen - blokkeren) geprobeerd of spreek je een verwachting uit? Bij mij werkt dat goed, vandaar dat ik het even vraag.
Tot nog toe heb ik het nog niet geprobeerd, omdat ik nog geen nieuwe QR-code heb moeten scannen. Echter heb ik wel gezien dat ik nog geen meldingen van de SNS-app heb ontvangen en dat dus het nepsluitergeluid normaal daar niet mee geregeld kan worden. Verder: mocht de SNS-app ooit meldingen geven, dan wil ik die a priori wel horen.

Met de eerstvolgende release wordt dit opgelost, er wordt dan géén geluid meer afgespeeld in de silent of vibrate mode.
Het is goed dat de app geen geluid gaat maken in die modes. Echter is mijn verzoek om de mogelijkheid te hebben nooit geluid te hebben bij het scannen van QR-codes. Voor mij heeft dit niets te maken met de mode van de telefoon, ik wil nog meldingen en oproepen horen, maar zou graag geen nepsluitergeluid hebben. Behalve als het geluid helemaal verwijderd wordt, betekent dat volgens mij dat er een instelling hiervoor moet worden toegevoegd. (Alle andere apps die ik heb waarmee QR-codes worden gescand – bv. DigiD – hebben ofwel geen geluid, ofwel een optie om dat geluid af te zetten.)

Daarom: Kan de mogelijkheid om het nepsluitergeluid af te zetten worden toegevoegd aan de app?
Reputatie 3
Badge +3
Hallo E.Q.,

We snappen je wens, maar door de aanpassing die we al wel gaan doorvoeren zal de meerwaarde van jouw wens dusdanig laag zijn dat we het niet gaan inplannen om aan te passen. Simpel gezegd: sorry het kan wel, maar we gaan het (voorlopig) niet doen.

Hoi Evelyn,

 

aangezien ik me ook kapot erger aan dat harde geluid bij het scannen ben ik gaan zoeken hoe ik dat uit kan zetten. Daar kwam ik op deze, wat oudere,  post uit.

Helaas las ik ook jouw laatste antwoord.

Jammer dat het simpel uitzetten van dit geluid niet als meerwaarde wordt gezien. Temeer ik nu ook zie dat al 4286 mensen deze post hebben bekeken.

Blijkt toch dat er meer mensen zijn die dit WEL als meerwaarde zien.

 

Kees

Reputatie 3
Badge +3

Jammer dat het simpel uitzetten van dit geluid niet als meerwaarde wordt gezien.

Hoi goedemorgen @k.m. Kees,

Welkom op de community, eerst even kennismaken met het team? Je ontmoet ons hier. Dan over je ergernis over het sluitergeluid bij het scannen van een QR-code. Toen ik een zo'n 3 maanden geleden navraag deed was de oplossing: het geluidje bij het scannen van een QR-code wordt met de eerstvolgende release opgelost, dan wordt er géén geluid meer afgespeeld in de silent of vibrate mode.

Ik ben het met je eens dat het topic vaak gelezen is en ondanks dat andere klanten hun wrevel hier niet hebben uitgesproken, ga ik het balletje nog eens opgooien en vragen of er een uit-functie voor het sluitergeluid  toegevoegd kan worden. 

Reputatie 3
Badge +3

Beste @k.m.,

Supersnel antwoord gekregen op je vraag, maar ik ben bang dat de uitkomst niet is waar je op je hoopte: We respecteren nu de stand van de telefoon. Staat de telefoon op stil, dan hoor je geen geluid. Een aparte instelling introduceren naast de telefooninstelling komt er niet. Het spijt me dat we niet aan je verwachting voldoen, misschien dan toch je telefoon maar op stil zetten? 

Temeer ik nu ook zie dat al 4286 mensen deze post hebben bekeken.

Blijkt toch dat er meer mensen zijn die dit WEL als meerwaarde zien.

 

Dat is een beetje kort door de bocht. Ik ben één van die 4286, en het heeft voor mij (nog) geen meerwaarde. Ik ben gewoon nieuwsgierig wat mensen zoal op dit forum naar voren brengen, ook als het onderwerp mij niet zo boeit.

Reputatie 3
Badge +3

Goedemorgen heren @Koos en @k.m. 

Inmiddels zitten we met dit topic op 4330 lezers. Blijkbaar vinden veel mensen het interessant om te lezen, maar is het sluitergeluidje net niet belangrijk genoeg om in de pen te klimmen. Om de mening van de (vele) lezers te polsen over de Mobiel Bankieren app, zou ik het aardig vinden om te weten: waarvoor gebruik jij de app het meest? 

Reageer