SNS

Beantwoord

Kan ik voor het aanmaken van een periodieke overboeking inloggen met mijn digicode in Mijn SNS?

• 8 november 2018
  • 4 Reacties
  • 3691 Keer bekeken

als ik eenmalig geld wil overmaken kan dat gewoon met inloggen, maar als ik periodiek wil overmaken moet ik inloggen met mijn digipas dit is een onnodige lastige handeling want dan moet ik weer uitloggen en weer inloggen. terwijl ik als ik klaar ben met het invullen van de gegevens voor het periodiek overmaken ik wederom dit met mijn digipas moet bevestigen . dus duidelijk een compleet onzinnige handeling. als ik iemand zijn digipas heb kan ik dus lekker op zijn digipas geld over maken. als ik met een pasword inlog en met de digipas moet bevestigen , dan zijn er twee zaken nodig om geld over te maken. Dus volgens mij is inloggen met een pasword en bevestigen met je digipas een dubbele controle en beter als hoe het nu werkt. gewoon even logisch nadenken.
icon

Beste antwoord door Dennis 9 november 2018, 11:02

Hoi cobes,

Goed dat je aangeeft dat het gaat om Mijn SNS en niet de mobiele app. Dat was me inderdaad niet helemaal duidelijk, ik pas de titel van je topic aan. Als je een periodieke overboeking vanaf je betaalrekening wil instellen, dan moet je inloggen met je digipas en na het aanmaken van de opdracht deze vervolgens ondertekenen met je digipas. Wil je een periodieke overboeking instellen van je spaar- naar je betaalrekening? Dan kun je inloggen en ondertekenen met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi cobus,

Gemak dient de mens, dus ik snap goed dat je een periodieke overboeking wil instellen zonder je digipas. Als je naar 'Instellingen' gaat in de app en de optie 'Betalen aan onbekenden' op 'Ja' zet, dan kun je een periodieke overboeking ondertekenen met je mobiele pincode. Wil je dit proberen?
nee Dennis ik doe mijn bankzaken gewoon op de computer ik baal al van de digipas en ik ga al helemaal geen bankzaken doen met een smartphone.
er worden elke keer nieuwe grappen en grollen bedacht voor mij is een telefoon om te bellen, email en tomtom. al die andere onzin hoeft van mij niet op de telefoon, ik kan en doe alles op mijn laptop en dat gaat meteen naar mijn super beveiligde server.
ik ben soms verbaast hoe mensen bezig zijn om alles maar op de telefoon te zetten erg veilig is dat nu ook weer niet zo´n telefoon.

maar goed daar ging het niet om , het ging om het feit dat als ik gewoon met een wachtwoord inlog en moet bevestigen met de digipas
dat dat een stuk handiger en veiliger is als inloggen met de digipas en ook bevestigen met diezelfde digipas.

want dan hoef ik maar een ding te weten en in het andere geval moet ik en de digipas gegevens hebben en het password. dus simpel weg heb ik iemand zijn password dan heb ik nog maar de helft van de benodigde gegevens.
maar heb ik iemand zijn digipas gegevens dan kan ik al het geld van zijn bank afhalen.
en digipassen worden gewoon op het bureau gelegd of in de la en dan nog een keer de code afkijken en bingo.een kind kan de was doen
hai
ik zie net dat de vraag niet klopt het gaat mij niet om de mobiele app want die gebruik ik niet, maar dat had je ondertussen al door denk ik, wat ik hier verkeer deed bij de vraag stelling snap ik zelf even niet.
sorry voor dat
Hoi cobes,

Goed dat je aangeeft dat het gaat om Mijn SNS en niet de mobiele app. Dat was me inderdaad niet helemaal duidelijk, ik pas de titel van je topic aan. Als je een periodieke overboeking vanaf je betaalrekening wil instellen, dan moet je inloggen met je digipas en na het aanmaken van de opdracht deze vervolgens ondertekenen met je digipas. Wil je een periodieke overboeking instellen van je spaar- naar je betaalrekening? Dan kun je inloggen en ondertekenen met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Reageer