SNS

Beantwoord

Kolomnamen en betekenissen transactieoverzicht

• 28 december 2016
  • 11 Reacties
  • 4072 Keer bekeken

Badge
Bij het downloaden van een transactieoverzicht van mijn rekening naar een CSV bestand, worden er geen kolomnamen weergeven.
De meeste kolommen snap ik wel, maar waarom zijn er drie kolommen met datums?
Sommige andere codes weet ik ook niet wat ze betekenen.
IOB staat voor interne overboeking, dat snap ik nog. Maar dat IDB Ideal betaling betekent heeft me heel lang gekost.
En dan nog de codes in andere tabellen die alleen uit cijfers bestaan.
Zou er op de site van SNS een uitleg kunnen komen van het CSV bestand, waarin staat geschreven waarvoor welke codes zijn?
De laatste kolom lijken mij halve weeknummers. (in januari staat hij op 1 en in december op 26.) is dit een bug?

Hartelijke groet,

Gerard Buitenhuis
icon

Beste antwoord door Dennis 3 augustus 2018, 13:53

Dat hoeft inderdaad niet zo lang te duren, Koos. Ik kom er net achter dat het document inmiddels op de website staat onder het kopje 'Afschriften en Overzichten'. Ik pas mijn reactie voor FamvdVeen aan en zal deze reactie als 'Beste antwoord' markeren voor de duidelijkheid.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge
Gevonden!
Aangezien de ASN hetzelfde achtergrondsysteem heeft zal de uitleg van de ASN ook voor de SNS gelden.

Kan de SNS ook zo'n pagina maken?
Hoi Gerard,

Fijn dat je het antwoord bij ASN hebt gevonden. Je mag ons altijd mailen voor het overzicht, dan sturen we je dit toe. De pagina bij ASN ziet er mooi en duidelijk uit. Waarom we bij SNS geen vergelijkbaar overzicht op de website hebben, vraag ik voor je na.
Hoi Gerard,

Sorry, we hebben je nog niet van een antwoord voorzien. De optie wordt momenteel onderzocht door onze collega's, waardoor we nog niet veel wijzer zijn geworden. We zijn je dus niet vergeten, maar het duurt langer dan verwacht.
Hallo allemaal,

De laatste update is alweer een tijd geleden. Er wordt gewerkt aan een document, maar wanneer dit af is, is niet bekend.
Hoi Gerard,

Goed nieuws: het document is af. Ik kan geen PDF toevoegen aan dit bericht, dus als je het wil zien, dan mag je ons mailen op: webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Kolomnamen en betekenissen transactieoverzicht'.
Ik denk dat met dit document de boel nog niet echt af is. Gerard had dit natuurlijk op de website willen vinden en moet het nu opvragen. Er is nog werk te doen !
Wanneer ik een overzicht van de financiële status download in excel heb ik een kolom met afko's (afkortingen) zoals BEA DIV INC OVB etc. Kan iemand me uitleggen wat de gehanteerde afkortingen betekenen?
Goedemorgen FamvdVeen,

Dat je door de afkortingen het bos soms niet meer ziet, dat snap ik helemaal. In de reactie hieronder lees je dat er een handleiding op de website staat. Als er nog onduidelijkheden zijn, dan help ik je natuurlijk graag verder.

Dat hoeft inderdaad niet zo lang te duren, Koos. Ik kom er net achter dat het document inmiddels op de website staat onder het kopje 'Afschriften en Overzichten'. Ik pas mijn reactie voor FamvdVeen aan en zal deze reactie als 'Beste antwoord' markeren voor de duidelijkheid.
Dus je moet er nog steeds om vragen?
Er is toch geen jaar nodig om een pdf-document op de website te plaatsen?
Geweldig. Iedereen blij. Zelfs al heb ik dat document helemaal niet nodig...

Reageer