SNS

Beantwoord

Kosten mijn SNS

• 26 februari 2013
  • 34 Reacties
  • 9334 Keer bekeken

Hallo,

Ik heb een hypotheek met daarbij internetbankieren. In het verleden had ik een extra betaalpas aangevraagd. Nu heb ik deze onlangs opgezegd bij de bank zelf. overigens kon ik de betaalpas niet opzeggen per telefoon, dit omdat ze hier geen procedure voor had? Maargoed, ik ben langs geweest bij de bank en daar mijn betaalpas ingeleverd. Alleen wordt er maandelijks nog altijd een bedrag afgeschreven voor "kosten rekening en evt pas(sen)" Echter weet ik nog dat ik voor de internet rekening geen kosten betaalde, Alleen toen ik een betaalpas aanvroeg. Nu blijft de SNS nog altijd geld afschrijven. Kunnen jullie dit verder toelichten? De informatie hierover is ook zeer summier. Vandaar dat ik via deze weg de vraag stel.

Dank,

Bor
icon

Beste antwoord door Lindsay 27 februari 2013, 10:59

Hallo Bor,

Van harte welkom op de Community 🙂.

Als we het goed begrijpen heb je onlangs je extra betaalpas retour ingeleverd bij een SNS Winkel en heb je nu nog één betaalpas, klopt dat? We willen graag voor je uitzoeken hoe dit precies zit qua kosten, maar hebben daar wat aanvullende gegevens voor nodig - zodat we kunnen zien wat je producten en diens voorwaarden zijn. Zou je daarom je gegevens kunnen mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email]? Dan hoef je dit niet op dit forum openbaar te delen 🙂.

Kun je verder alles een beetje vinden op de Community? Misschien is het leuk te zien wie er nog meer actief zijn en jezelf voor te stellen in het Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!-topic. Heb je nog vragen over het gebruik van de Community? Dan horen we dit graag!
Bekijk origineel

34 reacties

Hallo Bor,

Van harte welkom op de Community 🙂.

Als we het goed begrijpen heb je onlangs je extra betaalpas retour ingeleverd bij een SNS Winkel en heb je nu nog één betaalpas, klopt dat? We willen graag voor je uitzoeken hoe dit precies zit qua kosten, maar hebben daar wat aanvullende gegevens voor nodig - zodat we kunnen zien wat je producten en diens voorwaarden zijn. Zou je daarom je gegevens kunnen mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email]? Dan hoef je dit niet op dit forum openbaar te delen 🙂.

Kun je verder alles een beetje vinden op de Community? Misschien is het leuk te zien wie er nog meer actief zijn en jezelf voor te stellen in het Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!-topic. Heb je nog vragen over het gebruik van de Community? Dan horen we dit graag!
Ik vind het zowieso schandelijk dat een bank kosten rekent voor zoiets als e-bankieren.

Ze verdienen bakken geld aan de klant en als ze eens een tegenslag hebben of failliet dreigen te gaan mag de burger er nóg eens extra voor betalen ook en de bank redden van de ondergang.

De banken zouden nog blij mogen zijn dat de burger ubergaubt nog klant wil zijn en hun spaarcentjes te mogen gebruiken om daar super winsten mee te halen.

Betalen voor dit soort producten zou verboden moeten worden en de bank zou zelfs verplicht moeten worden hun klanten álle diensten gratis aan te bieden gezien de huiidige stand van zaken.

Wij, de burgers van Nederland zijn op dit moment zelfs eigenaar van de bank die nu in staatshanden is en zou er verstandig aan doen eens goed na te denken over het leed dat zij hun klanten heeft aangedaan, het gratis aanbieden van alle diensten is dan wel het minste wat ze zouden kunnen doen.
Hallo J-Snijder,

Allereerst hartelijk welkom op SNS Community. Leuk dat je een kijkje komt nemen 🙂.

We begrijpen je gevoel. SNS Reaal, het moederbedrijf van SNS Bank, is de afgelopen maanden natuurlijk ook vaak negatief in het nieuws geweest. We willen dan ook graag het gesprek aangaan met onze klanten over hoe we onze service kunnen verbeteren, maar ook over hoe ze de afgelopen periode hebben ervaren.

We lichten je opmerking over de kosten voor internetbankieren (Mijn SNS) dan ook graag toe. De kosten voor het gebruik van SNS Betalen zijn 2,50 euro per maand. Bij een SNS Betalen krijg je 2 gratis Persoonlijke Wereldpassen en de beschikking over Mijn SNS. Er wordt geen extra bedrag berekend voor het gebruik van Mijn SNS.

Op onze website kun je precies zien wat de tarieven voor het gebruik van SNS Betalen zijn: http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/kosten-bankrekening.html
Hallo J-Snijder,

zijn 2,50 euro per maand. Bij een SNS Betalen krijg je 2 gratis Persoonlijke Wereldpassen en de beschikking over Mijn SNS.

Op onze website kun je precies zien wat de tarieven voor het gebruik van SNS Betalen zijn: http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/kosten-bankrekening.html

Een professionele reactie - die bestaat uit het geen antwoord geven op de vraag........ Zoals helaas zo vaak gebeurt. Ik ben het met J. Snijder eens: een bank rekent maandelijks kosten - terwijl door internetbankieren alles alleen maar goedkoper is geworden: kantoren konden worden gesloten, er zijn geen of nauwelijks nog papieren afschriften die verzonden moeten worden. Dus de klant doet er alles aan - om het de bank alleen maar gemakkelijker te maken - en als beloning mag je daar 2,50 euro per maand voor neertellen.
Natuurlijk ga ik nu een reactie krijgen, dat SNS als een van de weinig banken rente vergoedt en bla bla bla, maar feit blijft - dank banken - dus ook de SNS onnodig geld uit de zakken van klanten blijft kloppen, terwijl ze er op andere manieren (spaarrekeningen - hypotheken etc. etc.) al tig keer die 2,50 euro per maand uit hebben gehaald.
Kan me nog iets voorstellen bij mensen die ALLEEN maar een betaalrekening hebben - maar mensen die ook andere producten afnemen, daar heeft SNS allang die 2,50 euro uitgehaald per maand, dus zou voor hen de rekening gewoon gratis moeten zijn............
[quote][quote]Hallo J-Snijder,

zijn 2,50 euro per maand. Bij een SNS Betalen krijg je 2 gratis Persoonlijke Wereldpassen en de beschikking over Mijn SNS.

Niet alleen is het een politiek correct "non"antwoord maar klopt het ook nog eens niet, die bankpassen zijn helemaal niet gratis, daar word elke maand 3,07 of zoiets voor van mijn rekening afgeschreven zijnde "paskosten" daarvan gaat dan 0,27 "paskorting" vanaf. en een 2e pas ? hoe komen jullie erbij, een gedeelde rekening courant (dus met echtgenote samen) zou dan 4 gratis passen moeten opleveren ? gezien het woord "persoonlijke" in uw antwoord.

Wij hebben 2 betaal- rekeningen en 1 spaarrekening die middels e-banking gekoppeld zijn en elke maand worden daar in mijn ogen onterecht fikse bedragen voor in rekening gebracht, reken maar eens uit 3 euro per maand is ruim 35 euro op jaarbasis, tel daarbij de rood-rente die ook niet masl is en reken dan ook nog eens de té lage rente op de spaarrekening mee die flink na-ijlt op de eurobor rente dan weet je met je klompen aan wel dat je belazerd wordt door onze SNS bank.

Daar komt bij dat IK niet gevraagd heb om diezelfde SNS bank die voorheen gewoon klantenservice bood te zien veranderen in een internetbank, dus dat IK gedwongen uw e-banking product moet gebruiken en bij problemen zelfs bij de SNS winkel in ons dorp niet terecht kan omdat daar enkel verkoop van producten plaatsvindt die door een baliemuts wordt afgehandeld, niks service als mijn e-banking het niet doet, niks hulp als er vragen zijn, de meeste vragen kunnen ze welliswaar beantwoorden maar niet oplossen want daarvoor moet je naar een regio vestiging.

Inmiddels in de SNS van de bank met de stip veranderd in de bank zonder visie en laat het zijn klanten niet alleen in de kou staan maar berooft het zijn klanten ook nog eens dubbel door de klant te laten betalen voor gedwongen maatregelen die minder service betekenen en meer kosten.

Als het devies dat de bank indertijd verkondigde op waarheid zou berusten dan zou de overgang naar e-banking juist MEER service en een betere afhandeling van klachten moeten betekenen maar daarvan is helaas geen sprake.

Ik zou derhalve de bank willen oproepen al het teveel berekende aan zijn klanten terug te betalen en e-banking en pasgebruik voortaan gratis te maken, evenals de kosten voor de lopende rekening, SNS verdient er al genoeg mee en als ik zo kijk naar de salarissen van de top kan daar best nog heel wat van terug naar de klant.
Hallo J-Snijder en Tieritomba,

Zoals we al eerder aangaven zijn we blij met jullie suggesties en opmerkingen. Ook, en misschien wel juist, als deze vanuit onvrede komen.

De kosten van SNS Betalen zijn 2,50 euro per maand. Dit is de huidige betaalrekening in ons assortiment. Het kan zijn dat je een ouder type rekening hebt. Bijvoorbeeld een SNS Basis Betalen of een SNS Plus Betalen. De kosten van deze rekeningen zijn anders opgebouwd. Hierdoor kan het zijn dat de kosten hoger of lager zijn dan 2,50 euro per maand. Je kan je rekening kosteloos omzetten naar SNS Betalen. Als je je gegevens stuurt naar [email]webcare@sns.nl[/email] kunnen we voor je nakijken wat voor een type rekening je hebt. Meld dan ook je community gebruikersnaam zodat we weten wie het betreft 🙂.

We lichten ook graag de SNS Persoonlijke Pas toe. De SNS Persoonlijke Pas is een pinpas waar je een eigen afbeelding op kunt zetten. Je kunt bijvoorbeeld een leuke vakantiefoto kiezen en deze uploaden op onze website. Je krijgt dan de pinpas met je eigen foto dan thuisgestuurd: een SNS Persoonlijke Pas. Dit hoeft natuurlijk niet. Je kunt ook een 'normale' SNS Wereldpas aanvragen. Per SNS Betalen kun je 2 gratis passen aanvragen, dus niet per rekeninghouder. Lees hier meer over de SNS Persoonlijke Pas

Gezien jullie opmerkingen en ideeën rondom het beleid van SNS Bank, is het wellicht een idee om een keer deel te nemen aan de SNS Klantenraad. In de SNS Klantenraad praten directieleden van SNS Bank met ongeveer 20 klanten over verschillende onderwerpen waaronder het beleid van SNS Bank. Op onze website kun je hier meer over lezen en je aanmelden.
[quote]Hallo J-Snijder en Tieritomba,

Zoals we al eerder aangaven zijn we blij met jullie suggesties en opmerkingen. Ook, en misschien wel juist, als deze vanuit onvrede komen.

Meneer Marnix,

we spreken juist over kosten besparen: niet over een dag vrij nemen op ons werk - en dan waarschijnlijk nog een behoorlijke afstand afleggen om over onze 'besparing' te praten. Dan kan ik beter een paar jaar voor mijn pas blijven betalen: een dag vrijnemen en km's afleggen met deze benzineprijs kost alles.
Meneer Marnix,

we spreken juist over kosten besparen: niet over een dag vrij nemen op ons werk - en dan waarschijnlijk nog een behoorlijke afstand afleggen om over onze 'besparing' te praten. Dan kan ik beter een paar jaar voor mijn pas blijven betalen: een dag vrijnemen en km's afleggen met deze benzineprijs kost alles.

Het was een idee, maar we kunnen ons voorstellen dat het niet de moeite loont als je ver weg woont en inderdaad een vrije dag moet opnemen.

Dan is de Community de uitgelezen mogelijkheid je feedback en tips te delen 🙂.

We zetten klantsignalen altijd door naar de betreffende afdelingen, dus blijf vooral onderzoekend reageren 🙂.
Jammer dat je het aanbod van de bank niet aanneemt als je vindt dat het anders moet. Je grieven komen niet zo geloofwaardig over als je dan toch liever voor een bankpas betaalt. E-banking scheelt jou ook brandstofkosten en tijd, dat vergeet je gemakshalve even.
Klagen en verder niets doen is blijkbaar ook een vak. Jammer SNSbank dat jullie hieraan je tijd verdoen. Het zou weer een kostenbesparing zijn om niet op dit geklaag te reageren.
Jammer dat je het aanbod van de bank niet aanneemt als je vindt dat het anders moet. Je grieven komen niet zo geloofwaardig over als je dan toch liever voor een bankpas betaalt. E-banking scheelt jou ook brandstofkosten en tijd, dat vergeet je gemakshalve even.
Klagen en verder niets doen is blijkbaar ook een vak. Jammer SNSbank dat jullie hieraan je tijd verdoen. Het zou weer een kostenbesparing zijn om niet op dit geklaag te reageren.

Helaas was ik niet in de gelegenheid te reageren, tja dat kan ook he, niet iedereen zit elke dag voor zijn pc te niksen.

Ik zal mij per omgaande aanmelden, echter of het enige zoden aan de dijk zet is maar de vraag, banken en verzekeraars zijn net als politici een club van onbetrouwbare zakenpartners als je het mij vraagt.

Getuige de ontwikkelingen in Cyprus kan je er donder op zeggen dat ook hier binnenkort de portemonee getrokken moet worden om wederom de CEO's te redden en de aandeelhouders vet te mesten.

Als ik vandaag dan ook nog eens lees dat er divident uitgekeerd wordt terwijl de SNS aan het staatsinfuus hangt word ik wel heel erg boos, ongelooflijk is het om te moeten constateren dat de aandeelhouders wel winst maken en de spaarder op een houtje mag bijten.
Vandaag verstuurd naar de klantenraad, de aanmelding is dus weg, nu nog kijken of de sns ook woord houdt en mij mee laat spreken en denken.

Bij deze wil ik me aanmelden voor de sns klantenraad en graag mijn 2 cents inbrengen.

Het is namelijk van de zotte dat de sns divident uitkeert terwijl de bank inmiddels genationaliseerd is en door belastinggeld overeind wordt gehouden, kennelijk hebben de aandeeljoudersbelangen voorrang bij de belangen van de “gewone” klant.

Met vriendelijke groet, J.Snijder

PS, ik verwacht na de commentaren en verwijten die men mij maakt op het sns forum dan wél aangenomen te worden in het overlegorgaan.
@ Tierietomba,

[/quote]

Meldt je aan, en als je in de buurt woont kan je met mij mee rijden, ik wil die discussie wel aan, ik heb genoeg van de praktijken van de banken en verzekeraars het wordt met de dag gekker.

@ NAP

Als je dit soort comment levert verwacht ik óók van jou dat je je steentje bijdraagt en je aanmeldt, voor jou geldt hetzelfde aanbod, woon je op de route of dichtbij ben ik je chauffeur.
Vanmiddag kreeg ik een mailtje met het verzoek eens even te gaan neuzen op de klantenraad pagina en me dan als ik nog wilde me opnieuw aan te melden.

Na lezen van de verslagen echter is mijn indruk dat de klantenraad niets meer of minder is dan een gezellig koffiekransje waarin vooral geen moeilijke onderwerpen aan de orde moeten komen, de meeste verslagen (peilstok deel) gaan over koetjes en kalfjes en hebben niet omhanden zoals uit de verslagen blijkt.

Aan een dergelijke onzinclub doe ik niet mee, als u het mij vraagt kunt u een dergelijke "raad" beter opheffen, als ik het zo bekijk dan is het vooral te doen om de klant de "indruk te geven" dat hij inspraak heeft maar dan alleen maar in de meest basale zaken, zoals kleur van het logo of de wijze waarop een brief moet worden opgesteld.

Daar is mijn tijd te kostbaar voor en die gebruik ik dan liever om écht problemen aan te kaarten, onder de aandacht te brengen en oplossingen te bediscussiëren.
Hi J-Snijder,

Jammer dat je er toch voor hebt gekozen om geen deel te nemen aan de SNS Klantenraad. Hopelijk blijf je wel regelmatig terugkomen op de community om je mening en ideeën met ons te delen.
Toch nog even terug komen op mijn topic hier. Ik had een antwoord ontvangen per mail van het webcare team. Dank daar voor. Toch blijft dit krom. Om mijn hypotheek maandelijks over te maken, moet ik een eigen rekening hebben bij de SNS. En hier worden dus kortweg kosten in rekening gebracht, alleen al eigenlijk om je eigen geld over te mogen maken. Als ik een woning zou huren, maak ik ook simpel alleen geld over na een bepaalde rekening en daar worden verder ook geen kosten in rekening gebracht. Je kunt wel denken, zeik niet zo het is maar 2,50 per maand. Eens. Maar van dat geld heb ik bijna 2 kuub water per maand. oftewel -+ 10 warme douches. De koude douche gaat wat mij betreft naar de SNS bank.
Beste Bor,
Natuurlijk zijn de salarissen bij de banken te hoog. Met name in de managementlagen, directies en raad van bestuur worden veel te hoge salarissen betaald. Daar moet iets aan gebeuren. Maar kostenloos gebruik maken van diensten kan simpelweeg niet als het versleutelen van kosten in produkten niet meer is toegestaan. Het anhouden van een bankrekening kost geld, in mijn geval € 1,95 per maand inclusief een pas. In frankrijk betaal ik € 3,50 dus in NL valt het nogal mee.
Ik heb bij ASN (ook Reaal) een internet (spaar) rekening (kostenloos). Kan er dus verder niets mee, maar wel overboeken. Zo iets niet mogelijk bij SNS? Je kunt dan "van buiten" je rekening "vullen" en dan (automatisch) (maandelijks ? ) overboeken.
Groet,
Ben 🆒
PS Het blijft natuurlijk lastig als tussentijds de regels worden aangepast, maar soms ontkom je er niet aan (je kunt er soms ook voordeel van hebben natuurlijk).
Beste Bor,
Natuurlijk zijn de salarissen bij de banken te hoog. Met name in de managementlagen, directies en raad van bestuur worden veel te hoge salarissen betaald. Daar moet iets aan gebeuren. Maar kostenloos gebruik maken van diensten kan simpelweeg niet als het versleutelen van kosten in produkten niet meer is toegestaan. Het anhouden van een bankrekening kost geld, in mijn geval € 1,95 per maand inclusief een pas. In frankrijk betaal ik € 3,50 dus in NL valt het nogal mee.

Paddenom is het SNS webcare team dat reageert? Wat is dat voor een actie? Ik krijg een mail dat iemand van webcare team zelf gereageerd heeft, en jullie doen alsof het een nieuwe gebruiker is die reageert op mijn reactie? Triest voor woorden dit!!!

En wat heb ik met het tarief in frankrijk te maken? Ik woon in Nederland. Het boeit mij niet wat de tarieven elders zijn. Zielig dit, speel openkaart.

Eigenlijk zeggen jullie met die reactie dat jullie het niet op orde hebben en daarom maar de kosten bij de klant neerleggen.

Nogmaals doe openkaart spelen. Zeg dat het je probleem intern aankaart of wat dan ook. maar niet op deze manier..

Paddenom is het SNS webcare team dat reageert? Wat is dat voor een actie? Ik krijg een mail dat iemand van webcare team zelf gereageerd heeft, en jullie doen alsof het een nieuwe gebruiker is die reageert op mijn reactie? Triest voor woorden dit!!!

En wat heb ik met het tarief in frankrijk te maken? Ik woon in Nederland. Het boeit mij niet wat de tarieven elders zijn. Zielig dit, speel openkaart.

Eigenlijk zeggen jullie met die reactie dat jullie het niet op orde hebben en daarom maar de kosten bij de klant neerleggen.

Nogmaals doe openkaart spelen. Zeg dat het je probleem intern aankaart of wat dan ook. maar niet op deze manier..

Hoi Bor,
Ik wil niet veel zeggen, maar vind dat je wel een erg agressieve toon aanslaat. De moderators verdienen dat niet, maar zeker andere klanten niet.
Heb jij het doel van deze community wel gelezen/begrepen? En wat dacht je van de regelementen?
Je bent hier in een community met/van en door klanten van de SNS bank. Samen kunnen we elkaar helpen en de SNS een beetje bijsturen in de richting die ALLE klanten graag willen. Zo gaat dat nou eenmaal in een democratie, of Bor dat wil of niet.
Of moet er alleen gebeuren wat Bor wil?
Toch een fijne avond verder.
Groet,
Ben 🆒
PS Als je ontevreden bent over de SNS zijn er natuurlijk ook nog andere banken. Dat is ook het fijne van een democratie.
Laat ik bij het begin beginnen, ik weet niet wat het bij de SNS per maand kost, want ik heb een spaarrekening en geen betaalrekening.  Ik kan hier dus gratis sparen en krijg een aantrekkelijke rente. Bij de Rabo was het niet mogelijk te sparen zonder betaalrekening, maar dit terzijde.
Reputatie 3
Badge +1
Laat ik bij het begin beginnen, ik weet niet wat het bij de SNS per maand kost, want ik heb een spaarrekening en geen betaalrekening.  Ik kan hier dus gratis sparen en krijg een aantrekkelijke rente. Bij de Rabo was het niet mogelijk te sparen zonder betaalrekening, maar dit terzijde.

Een SNS betaalrekening (met 2 passen bij een en/of rekening) met "Mijn SNS" internet bankieren kost 2,50 euro per maand. Een ASN betaalrekening is goedkoper (1,00 euro per maand als ik me niet vergis), maar voor de rest zijn andere grootbanken ongeveer net zo duur of zelfs duurder. 
Ben even gaan zien, bij de RABO zijn de kosten € 18,60 en bij ING € 17,40 per maand.
Let wel bij de ING was het in 2003 nog € 7 per maand..............................
Badge +1

Beste Bor,

Jammer dat je dit gevoel hebt. Even voor de duidelijkheid: Paddenom is niet iemand van het webcareteam. Zoals Ben ook aangeeft, willen we op deze community op een open en transparante manier met elkaar communiceren. Je herkent de SNS medewerkers aan de status 'moderator' en het SNS REAAL logo in de foto.
Badge +1
Beste Bor,

Hallo Paddenom,

Welkom op SNS Community; leuk dat je een kijkje komt nemen 😃. Als je het leuk vindt om iets over jezelf te vertellen, kun je dat doen in dit topic.
Badge +1
Ik heb bij ASN (ook Reaal) een internet (spaar) rekening (kostenloos). Kan er dus verder niets mee, maar wel overboeken. Zo iets niet mogelijk bij SNS? Je kunt dan "van buiten" je rekening "vullen" en dan (automatisch) (maandelijks ? ) overboeken.

Hi Ben,
Bij SNS Bank is het ook mogelijk om alleen een Internetspaarrekening te hebben. Deze rekening is gratis. Ook storten en opnemen is gratis.

Of heb ik je vraag verkeerd begrepen?

Reageer