SNS

Let op: vanaf donderdag 6 oktober ziet de website er anders uit

• 4 oktober 2016
  • 34 Reacties
  • 1234 Keer bekeken

Vorig jaar september zijn we gestart met het vernieuwen van de website. We hebben sindsdien de onderdelen Hypotheken en Betalen aangepast. Op donderdag 6 oktober worden de homepagina en de service pagina vernieuwd. Het grote voordeel? Voortaan ziet de site er ook goed uit op je mobiel of tablet. Goed om te weten: mijn SNS blijft hetzelfde.

Wat is er allemaal vernieuwd?

SNS heeft alles onder de loep genomen en verbeterd. Zo zijn teksten herschreven en nog beter afgestemd op de wensen van onze bezoekers. De pagina’s creëren meer rust. De tools zijn gebruiksvriendelijker en de visualisaties slimmer. De content is minder verstopt en relevanter. In enkele stappen kom je bij je doel uit. Ook is informatie beter vindbaar gemaakt en zijn pagina’s logischer ingedeeld. We hebben gekozen voor een ander lettertype dat 4 pnts groter is en goed werkt op responsive sites, dus lekker leest op verschillende schermformaten. En niet te vergeten is bij het ontwerp van de gehele website erop gelet dat je zowel met je smartphone, tablet of PC de website optimaal kunt gebruiken.

Laat je ons donderdag weten wat je van de nieuwe website vindt?

34 reacties

Badge
Hoi,

Ik vind de website er mooier uit zien. Maar zeker niet handiger.
Doordat er nu een enorm groot filmpje te zien is op de voorpagina, valt er veel informatie weg die je normaal in een opslag zou zien.
Bij de pagina betalen hetzelfde, enorm grote vlakken met een klein beetje tekst.
Persoonlijk kies ik liever iets uit een lijstje dan dat ik moet scrollen om iets te vinden.
Natuurlijk is het zo dat 'minder is meer'. Waarin je door minder informatie te geven het overzicht houdt en dus meer ziet. Maar ik denk dat het wat te ver is doorgeslagen, omdat de informatie niet meer in een oogwenk is te zien, maar er voor gescrold moet worden.

Wat voor mij de web ervaring al iets beter maakt is wanneer de bovenbalkmenu's automatisch uitklappen als je de muis er boven positioneert.

Het kan ook zijn dat het gewoon nog eventjes wennen is natuurlijk.

Paar kleine puntjes nog:
- Het favicon (het logootje in de tabbladenbalk van de browser) heeft een witte achtergrond gekregen. Dat ziet er naar mijn idee niet strak uit. Bij het forum is hij nog gewoon goed :)
- Het forum kon ik wel lastiger vinden via de hoofdpagina. (eerst helemaal naar beneden scrollen)

De mobiele versie vind ik trouwens helemaal top!

Gerard
Reputatie 2
Een strakke homepage; gewoon mooi.
Wel ben ik het met @buitenhuisg eens dat het filmpje enorm afleidt. Dat had voor mij ook niet gehoeven. Ik ben het er niet mee eens dat er informatie weg zou vallen. In de vier menu's in de bovenbalk kun je vervolgens alles vinden. Ook ik zou het handiger vinden als die uitklapten als je er met je muis op gaat staan. Maar ja, op je mobieltje zit natuurlijk geen muis....
Reputatie 3
Badge +1
De nieuwe startpagina van SNS vind ik mooi geworden. Het achtergrondfilmpje is goed gekozen. Het is wel even wennen, want het leidt inderdaad af.
Op de mobiel is het een plaatje. Daar ben ik wel blij mee i.v.m. de hoeveelheid dataverkeer die benodigd is voor een filmpje :)
Fijn dat de inloggen knop op een prominente plek staat. Alleen jammer dat je op de mobiel dan weer op de oude 'Mijn SNS' omgeving komt met onleesbaar kleine lettertjes. Is er al een globale planning wanneer de 'Mijn SNS' omgeving ook responsive wordt gemaakt :?
In 40 seconden 60 megabyte aan datagebruik na het starten van de SNS site ?

Is niet echt vriendelijk voor databetaald gebruik op mobiel of mobiel internet op tablet/laptop. Graag zou ik dat wat zuiniger zien. Bedankt !
Goedemorgen Hilliebill,

Welkom op onze community. Bedoel je het filmpje op de homepagina van SNS? Hoe heb je deze benadert? Als ik met mijn mobiel daarheen ga, dan speelt het zich niet automatisch af. Is dat bij jou wel het geval?

P.S. Leuk om te zien dat je je al hebt voorgesteld in de koffiekamer 🙂
In 40 seconden 60 megabyte aan datagebruik na het starten van de SNS site ?

Is niet echt vriendelijk voor databetaald gebruik op mobiel of mobiel internet op tablet/laptop. Graag zou ik dat wat zuiniger zien. Bedankt !

Leuk dat je een wel heel wezenlijk punt aan de orde stelt. Alhoewel de meesten ondertussen wel een (heel) ruim datavolume zullen hebben, is het toch goed dat websitebeheerders opletten wat ze allemaal (ongevraagd) naar hun bezoekers sturen. Ik vind websites op mijn computer thuis vaak al vreselijk traag door alles wat ze (onnodig) meesturen.
Groet,
Ben 🆒
Zelf heb ik het ook even getest via WiFi en de mobiele dataverbinding, maar het filmpje speelt niet automatisch af op mijn iPhone. Geen onnodig dataverbruik waar te nemen als ik het nakijk. Ik weet niet hoe een Android/Windows Phone toestel hiermee omgaat?
Ziet er strak uit!
Op mijn Android telefoon ook geen enkel probleem mee 🙂
Reputatie 2
In een andere topic heb ik gelezen dat het filmpje alleen wordt afgespeeld op de pc en niet op telefoon en tablet. Er wordt dan geen aanslag op het datavolume gepleegd.
Badge +1
Op mijn tablet (Samsung Tab 2) met FF wordt hij gewoon afgespeeld. Met Chrome begin film in 'pause' mode.

Ik denk dat de website van SNS onvoldoende rekening houdt met de door de browser meegegeven 'User Agent' header veld (daarin staat wat voor soort apparaat en browser je hebt etc).

Huiswerk IT SNS is nog niet af...

P.S.
Wordt ook gebruikt om te melden dat je niet meer kunt bankieren met Windows XP bijvoorbeeld.
Bij Vodafone Red of Vodafone Mobile Connect gaat de vid gewoon van start. Wanneer een transactie moet worden gestart kan direct naar de inlogpagina worden gegaan door volgende link te gebruiken:

https://www.snsbank.nl/mijnsns/secure/login.html?

Dan gaat men voorbij aan de video. En komt men gelijk in het scherm waarin men kan aanmelden met de digipas. Indien men dit drie keer per week doet voorbijgaan dan scheelt dit 840 MByte aan data. Ook kan in de video het start stopknopje worden geklikt en de video stopt. Ik vind dit substantieel. Zeker wanneer men beschikt over een bundeltje van 3 GByte per maand over de tablet of de laptop.
Hoi allemaal,

Ik leg jullie bevindingen voor aan de ontwikkelaars van de nieuwe website.
In elk geval zeer bedankt voor de getoonde moeite bij voorbaat Dennis !

En de inbreng van allen op dit draadje. Het is ter verbetering van het gebruiksgemak vooral.
Reputatie 3
Badge +1
Op mijn Android mobiel start er geen video als ik naar de SNS pagina ga. Ik krijg een statisch plaatje te zien. Tenzij ik in mijn browser expliciet aangeef dat ik de 'desktop versie' wil hebben. Dan krijg ik wel het filmpje op mijn mobiel te zien. Maar als ik de tijdelijke bestanden in mijn browser niet verwijder, dan hoeft het filmpje bij mijn volgende bezoek aan de pagina niet opnieuw opgehaald te worden en kost het me nauwelijks data.
Is er al een globale planning wanneer de 'Mijn SNS' omgeving ook responsive wordt gemaakt :?

Hoi Stefan,

We werken eraan maar kunnen nog geen globale planning geven over wanneer het project wordt afgerond.
Hoi allemaal,

Het antwoord op een paar vragen in dit topic hadden jullie nog tegoed. De video op de homepage is 6 MB (6.242 kB om precies te zijn). De video wordt eenmaal geladen en komt in de cache van je toestel te staan. Hierdoor wordt deze niet iedere keer opnieuw binnengehaald. Wel ben ik het met jullie eens dat je de video uit moet kunnen zetten. Dit neem ik mee naar de beheerder van de website.
Badge
Alleen jammer dat je op de mobiel dan weer op de oude 'Mijn SNS' omgeving komt met onleesbaar kleine lettertjes. Is er al een globale planning wanneer de 'Mijn SNS' omgeving ook responsive wordt gemaakt :?

+1. De oude mobiele site, m.snsbank.nl is uitgezet terwijl Mijn SNS nog niet responsive is. Slechte zaak! Voor oudere mobieltjes of mobieltjes met een OS als Sailfish, BB10, Tizen etc. was dat een goed alternatief voor de app.
Reputatie 4
Badge +1
Toch even dit topic opgezocht om te kunnen zeggen dat ik auto-playing filmpjes echt een totale verschrikking vind. Echt een big NO NO voor een website die ik vaak bezoek. Wellicht dat ik het via een Firefox plugin ga blokkeren...

Voor de rest ziet het er keurig uit, wel raar dat als je op inloggen klikt je gelijk terug bent in de oude lay-out maar daar wordt aan gewerkt begrijp ik.
Badge +1
+1 !
+1. De oude mobiele site, m.snsbank.nl is uitgezet terwijl Mijn SNS nog niet responsive is. Slechte zaak! Voor oudere mobieltjes of mobieltjes met een OS als Sailfish, BB10, Tizen etc. was dat een goed alternatief voor de app.

Hoi Reinout,

De mobiele website werd niet meer onderhouden en vormde daarmee een veiligheidsrisico. Vandaar dat we ervoor kiezen om deze uit te zetten.
........... De video wordt eenmaal geladen en komt in de cache van je toestel te staan. Hierdoor wordt deze niet iedere keer opnieuw binnengehaald. Wel ben ik het met jullie eens dat je de video uit moet kunnen zetten. Dit neem ik mee naar de beheerder van de website.
Dus als je de cache leegt, komt dat filmpje iedere keer daarna weer op nieuw terug??

Dus als je de cache leegt, komt dat filmpje iedere keer daarna weer op nieuw terug??

Dan wordt die iedere keer opnieuw opgehaald. Maar ook als je cache vol is en de browser wat overschrijft (dat kan dan dus ook het filmpje zijn en moet deze weer opnieuw worden opgehaald).
Dus het is zeker zinnig om geen filmpjes te gebruiken of om ze op z´n minst uit te kunnen zetten (maar we moeten al zoveel uitzetten. Wanneer leert de SNS nou eindelijk eens om te beginnen met het uit te zetten en de klant de mogelijkheid te geven het "aan" te zetten!!!??????).
Groet,
Ben 🆒
Ik heb er zelf geen last van omdat ik de hoofdpagina nooit gebruik. Ik heb in Last Pass (mijn digitale kluis voor wachtwoorden) de inlogpagina opgeslagen en die gebruik ik.
Hoi Blacktomcat,

Dat klopt inderdaad. Dit is voor ons ook niet wenselijk, daarom wordt dit met prioriteit opgepakt. Er is inmiddels een idee uitgewerkt om dit op te lossen.

Reageer