SNS

Beantwoord

Link in SNS saldo-attentie mogelijk phishing gevaar?

• 15 juni 2011
  • 3 Reacties
  • 6603 Keer bekeken

Hallo allemaal,

Het viel me op dat in de (legitieme) saldo-attentiemailtjes die ik af en toe krijg, een link staat naar het inlogscherm voor internetbankieren. Da's wel goed bedoeld maar op die manier wordt het wel heel makkelijk voor een phisher om mij zo'n mailtje te sturen met een nep-link waar ik zonder argwaan op zal klikken. Mijn vraag: is het niet een beter idee om die link weg te halen en te vervangen door inlog-instructies?
icon

Beste antwoord door SNS Webcare 28 juni 2011, 14:48

Beste Reinout,

Hartelijk dank dat je ons wijst op het gevaar van phishing e-mails. SNS Bank doet er alles aan om bankieren via internet zo gemakkelijk en zo veilig mogelijk te maken. We plaatsen de link in onze e-mails zodat onze klanten direct kunnen doorklikken naar de juiste pagina. Daarbij is de website van SNS Bank altijd herkenbaar aan de groene navigatiebalk bovenin de browser en begint het webadres altijd met https://www.snsbank.nl. Op www.snsbank.nl/web/particulier/over-sns-bank/alles-over-veilig-bankieren/veilig-internetbankieren-dit-kun-jij-doen.html vind je meer informatie over de manier waarop wij internetveiligheid waarborgen. Natuurlijk nemen we je opmerking ter harte. Daarom zullen we in de toekomst ook in onze saldo-attentie e-mails gaan vermelden op welke manier de juiste pagina van snsbank.nl herkenbaar is.

Met vriendelijke groet,

Mariella SNS Bank Webcare
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Reinout,

Hartstikke bedankt voor je goede vraag. Ik ga voor je op zoek naar de juiste expert binnen SNS die verstand heeft van e-communicatie en veiligheid!

Bedankt,
Stefanie.
Beste Reinout,

Bedankt voor je vraag. We zijn momenteel intern aan het uitzoeken waarom de link in de saldo-attentiemailtjes staat vermeld en wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot het eventueel vervangen van de link door inloginstructies.?We proberen je zo spoedig mogelijk een antwoord te geven.

Met vriendelijke groet,

Mariella
SNS Bank Webcare
Beste Reinout,

Hartelijk dank dat je ons wijst op het gevaar van phishing e-mails. SNS Bank doet er alles aan om bankieren via internet zo gemakkelijk en zo veilig mogelijk te maken. We plaatsen de link in onze e-mails zodat onze klanten direct kunnen doorklikken naar de juiste pagina. Daarbij is de website van SNS Bank altijd herkenbaar aan de groene navigatiebalk bovenin de browser en begint het webadres altijd met https://www.snsbank.nl. Op www.snsbank.nl/web/particulier/over-sns-bank/alles-over-veilig-bankieren/veilig-internetbankieren-dit-kun-jij-doen.html vind je meer informatie over de manier waarop wij internetveiligheid waarborgen. Natuurlijk nemen we je opmerking ter harte. Daarom zullen we in de toekomst ook in onze saldo-attentie e-mails gaan vermelden op welke manier de juiste pagina van snsbank.nl herkenbaar is.

Met vriendelijke groet,

Mariella SNS Bank Webcare

Reageer