Sticky

Mijn SNS wordt vernieuwd!

De nieuwe jas van Mijn SNS
Dit is nog eens fijn nieuws om met jullie te delen: Mijn SNS wordt vernieuwd. Vanaf half februari gaat het eerste gedeelte live en kun je er gelijk gebruik van maken.

Wat is er nieuw en anders?
  • De nieuwe Mijn SNS is responsive. Dit betekent dat het op elk apparaat goed werkt. Of dat nu een pc, laptop, tablet of mobiel is. Het scherm blijft altijd goed leesbaar en schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op de bruikbaarheid.
  • Mijn SNS krijgt een fris, nieuw jasje. Om een optimale webervaring te bieden wordt de vormgeving aangepast, het ziet er allemaal net wat leuker uit.
  • Het gebruik van Mijn SNS is eenvoudiger. Een voorbeeld: wil je geld overboeken? Dan zie je alleen zaken die daarmee te maken hebben. Je krijgt bovendien handige tips die relevant zijn voor de handeling die je doet. Ben je klaar? Dan kom je vanzelf weer op de overzichtspagina.

Wanneer gaat Mijn SNS live?
De nieuwe functies in Mijn SNS gaan stapsgewijs live. Vanaf half februari kun je bijvoorbeeld gebruik maken van de functie: Overboeken binnen Europa.

Hoe zie ik de verandering?
Voor het gemak blijf ik bij het voorbeeld: Overboeken in Europa. Als je inlogt op Mijn SNS dan kun je op de pagina Overboeken kiezen voor overboeking uitvoeren op de nieuwe Mijn SNS. Je kunt er overigens ook voor kiezen om de bestaande Mijn SNS omgeving te gebruiken. Als je de overboeking in de nieuwe Mijn SNS hebt gedaan, dan zie je deze betaling ook meteen in de bestaande omgeving van Mijn SNS.

Handig!
Vanuit de nieuwe functie Overboeken kun je makkelijk terug naar de bestaande omgeving Mijn SNS. Bijvoorbeeld om iets te doen wat nog niet in de nieuwe Mijn SNS kan. Je hoeft dan niet opnieuw in te loggen.

Wat vinden klanten?
We starten met de uitrol van de veelgebruikte functie Overboeken in Europa om te leren hoe onze klanten de opzet en vormgeving van de nieuwe Mijn SNS ervaren. Ook maken we gebruik van nieuwe technieken en kunnen ze op deze manier geleidelijk testen. Op basis van de uitgevoerde klantonderzoeken verwachten we dat klanten enthousiast zullen zijn over de nieuwe Mijn SNS. Gaandeweg doen we kennis en ervaring op waardoor het eindresultaat nog beter wordt.

28 Reacties

Reputatie 2
hier gaan mensen met een Windows Phone blij van worden. Ikzelf ben ook benieuwd maar reserve judgement nog even ;)
Reputatie 1
Dit is positief en concreet nieuws.

Alleen al het gegeven dat de interface op de schop gaat. Dat met een eerste stuk functionaliteit wordt gestart kan ik trouwens wel begrijpen. Mocht er iets nog niet helemaal goed werken dan kan alle capaciteit worden aangewend om dit vlot te corrigeren. Na de uitrol va dit eerste gedeelte zal ieder volgend deel van de site minder tijd kosten om het levenslicht te zien.
Goed hè. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Je hoeft niets extra te doen om het te gebruiken. We zetten de nieuwe omgeving in delen live in je bestaande Mijn SNS. Dit vernieuwen we de komende maanden in Mijn SNS:

- een periodieke overboeking instellen
- extra aflossen op je SNS Hypotheek
- je digipaslimiet verhogen of verlagen
- inloggen en opdrachten bevestigen met de mobiel bankieren app (QR-code) in plaats van met je digipas of digicode
- geld binnen een paar seconden overboeken naar of binnenkrijgen van rekeningen bij andere banken (instant payments)

Zodra een update klaar is, zie je het in Mijn SNS. Je kunt het meteen gebruiken :)
Reputatie 3
Jammer, de belangrijkste staat er niet bij...
Hoi @Koos,

De komende maanden komen wordt Mijn SNS uitgebreid met nieuwe functionaliteiten. Ondanks dat de mate van belangrijkheid en urgentie voor iedereen anders is, hoop ik dat jouw update snel aan de beurt is. We doen ons best Koos, maar laat in dit topic gerust weten wat voor jou de belangrijkste vernieuwing is. Je hebt mensen vast nieuwsgierig gemaakt. Ik hoor het ook graag, nog een fijne avond :)
Reputatie 3
Ik hecht sterk aan de missie van SNS, om mensen financieel zelfstandig te maken.
Dat kan natuurlijk alleen als je over de juiste en complete informatie beschikt, en daar mankeert het aan.

Evelyn SNS schreef:

Hoi @Koos,
...laat in dit topic gerust weten wat voor jou de belangrijkste vernieuwing is. Je hebt mensen vast nieuwsgierig gemaakt. Ik hoor het ook graag, nog een fijne avond :)

Het verbaast me dat je dit nog vraagt. Het staat onder al mijn postings...
Ook anderen hebben aangegeven dat adresboeken, spaarpotten en (voor mij) ingeplande overschrijvingen dermate essentieel zijn voor het verstandige financiele beleid, dat die aan de rekening gekoppeld moeten worden en niet aan de persoon. Men kiest tenslotte doorgaans niet voor niets voor een gezamenlijke rekening. Ik vraag mij nog steeds af of SNS bereid is om financiele schade te vergoeden die het gevolg kan zijn van dit hiaat in de informatie. Op die vraag heb ik nooit antwoord gekregen.
Ik heb dit al heel vaak gemeld. Zo vaak dat ik niet steeds in herhalingen wilde vallen, ook al omdat SNS bij het standpunt blijft dat het niet wordt aangepast.
Daarom staat het in mijn handtekening.
Koos schreef:

Ik hecht sterk aan de missie van SNS, om mensen financieel zelfstandig te maken.
Dat kan natuurlijk alleen als je over de juiste en complete informatie beschikt, en daar mankeert het aan.

Evelyn SNS schreef:

Hoi @Koos,
...laat in dit topic gerust weten wat voor jou de belangrijkste vernieuwing is. Je hebt mensen vast nieuwsgierig gemaakt. Ik hoor het ook graag, nog een fijne avond :)

Het verbaast me dat je dit nog vraagt. Het staat onder al mijn postings...
Ook anderen hebben aangegeven dat adresboeken, spaarpotten en (voor mij) ingeplande overschrijvingen dermate essentieel zijn voor het verstandige financiele beleid, dat die aan de rekening gekoppeld moeten worden en niet aan de persoon. Men kiest tenslotte doorgaans niet voor niets voor een gezamenlijke rekening. Ik vraag mij nog steeds af of SNS bereid is om financiele schade te vergoeden die het gevolg kan zijn van dit hiaat in de informatie. Op die vraag heb ik nooit antwoord gekregen.
Ik heb dit al heel vaak gemeld. Zo vaak dat ik niet steeds in herhalingen wilde vallen, ook al omdat SNS bij het standpunt blijft dat het niet wordt aangepast.
Daarom staat het in mijn handtekening.

Net of iedereen die handtekeningen leest..

..en in plaats van jarenlang te "klagen" zullen we maar even voor de makkelijkheid zeggen..kan je beter niet "gewoon" een andere bank kiezen die dit wel aanbied..? No hard feelings verder, maar de SNS is gewoon een hele trage bank als het neerkomt op technische vernieuwingen..(ik ken er overigens weinig die wel "snel" zijn) de update van dit verhaal hierboven was vorig jaar eigenlijk beloofd.., dat terzijde.

Jouw verhaal staat daar los van, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het ooit nog gaat gebeuren hier.
Reputatie 1

No hard feelings verder, maar de SNS is gewoon een hele trage bank als het neerkomt op technische vernieuwingen.

Tja, SNS is een kleine bank, met een beperkt budget voor veranderingen in de software interfaces. Dat is het mantra dat ik mij dan altijd maar bedenk. Los van software interfaces is kiezen voor een grote of kleine bank ook een keuze. [Offtopic] In onze huidige samenleving groeien oganisaties uit tot zulke grote entiteiten dat we onszelf de vraag kunnen stellen of een dergelijke concentratie van invloed en macht wel in ons belang is.[/Offtopic]

Over een beter management van een gezamenlijke rekening, of zoals ik het liever noem, een gezamenlijk domein is verwacht ik meer nodig dan wat tweaks aan een webinterface. Ik heb het over een gezamenlijk domein, want mijn vrouw heeft een eigen bankspaarrekening en heeft alleen voor die bankspaarrekening een eigen digipas. Deze digipas wordt nauwelijks gebruikt, kost dus onnodig geld en is onhandig. De pin is al een keer vergeten geweest, gedoe om dat te herstellen etc. Dit is natuurlijk iets anders als elkaars gezamenlijke betaalopdrachten kunnen zien als beiden ook eigen betaalrekeningen hebben en digipassen. Het meest flexibele zou zijn als rekeningen in een gemeenschappelijk beheersdomein worden getrokken waar mensen met verklaringen elkaar toegang toe kunnen geven. AVG is zoals bij alles tegenwoordig weer een aandachtspunt, zoals bij alles, maar geen onoverkomelijk bezwaar. Een dergelijk beheersdomein betekend een extra "laag" in de database structuur, ingrijpend, maar uitvoerbaar. Ik zou het wel kenschetsen als een grote verandering, die best wat budget nodig heeft.

Ik zou het alleen wel mooi vinden als SNS bank zelf de moeite zou nemen dit goed toe te lichten aan de bezoekers, in plaats van om dit soort olifanten in de kamer heen te praten. Ik denk dat dit ook een mooi voorbeeld is van de dialoog waar sommigen van ons om vragen. Het blijft uiteindelijk wel een afweging van de bank om iets wel of niet te doen, of we dat nu leuk vinden of niet. Misschien dat wat harmonisatie onder het Volksbank vaandel toegang tot de benodigde budgetten kan geven. Al heeft dit ook zijn keerzijdes.
Reputatie 3
Sjaakie93 schreef:

Net of iedereen die handtekeningen leest..

Dat verwacht ik zeker niet van iedereen, maar wel van de Mods, omdat er geregeld inhoudelijke wensen in worden aangehaald.

Sjaakie93 schreef:

.en in plaats van jarenlang te "klagen" zullen we maar even voor de makkelijkheid zeggen..kan je beter niet "gewoon" een andere bank kiezen die dit wel aanbied..?

Allereerst: weglopen bij een organisatie zonder eerst de boel te verbeteren, of pogingen daartoe te ondernemen, ligt niet in mijn aard.
Twee: er zijn niet veel alternatieven. Ik heb het niet zo op grootbanken door ervaringen bij Rabo (slecht hypotheekadvies van adviseurs die er nog minder van wisten dan ikzelf) en ING (gillend weggelopen, zeer slecht klantcontact en over de uitblijvende maatschappelijke bewustwording hoeven we het al helemaal niet te hebben). Het enige groene van ABN-AMRO is het logo. Veel kleinere banken zijn dochters van de grote drie.
Drie: ik geloof wel in de doelstellingen en missies van de Volksbank. Inderdaad, de uitvoering zou een stuk beter kunnen, maar er is tenminste iets om naar te streven anders dan alleen de aandeelhouders tevreden stellen.

Dus ondanks mijn soms stevige kritiek heeft de Volksbank toch de minste bezwaren.
Sanne schreef:

hier gaan mensen met een Windows Phone blij van worden. Ikzelf ben ook benieuwd maar reserve judgement nog even ;)

???
Waarom zouden die mensen nu blij zijn?
Responsive is alleen een beeldscherm verhaal en geen functionaliteit.
Reputatie 3
De veronderstelling van Sanne is, is dat de layout van MijnSNS zich automatisch aanpast aan het device waarop de webpagina wordt getoond. Dus het zou nu goed mogelijk moeten zijn om via je browser op een mobiel device je bankzaken te regelen.
Een aantal zaken kun je helaas alleen via de SNS App, dus die mis je, maar beter dan niets.
Mijn vrouw had ook een poos een Windows Phone, maar we kwamen er achter dat zelfs integratie met W7/W10 erg beperkt was: veel frustratie. We zijn hier thuis uiteindelijk bij iPhones uitgekomen. Dat hadden we veel eerder moeten doen (Tweedehands refurbished 5s en 6s modellen zijn nog prima en budgettair verantwoord).
Beste @el perro

Zoals ik eerder liet weten: 'we starten met de uitrol van de veelgebruikte functie Overboeken in Europa om te leren hoe onze klanten de opzet en vormgeving van de nieuwe Mijn SNS ervaren. Ook maken we gebruik van nieuwe technieken en kunnen ze op deze manier geleidelijk testen. Op basis van de uitgevoerde klantonderzoeken verwachten we dat klanten enthousiast zullen zijn over de nieuwe Mijn SNS. Gaandeweg doen we kennis en ervaring op waardoor het eindresultaat nog beter wordt.'

We gaan functies én technieken verbeteren in de nieuwe Mijn SNS en houden rekening met de wensen van onze klanten. Dat Mijn SNS straks responsive is en het scherm altijd goed leesbaar blijft vinden veel mensen erg prettig.
Beste allemaal
Onlangs heb ik laten weten dat Mijn SNS wordt vernieuwd en dat onze klanten vanaf maart hun eigen pincode kunnen instellen, ook wel PinChange genoemd. Voordat we een nieuwe omgeving live zetten of een functie zoals PinChange ingaat, testen we dit uitvoerig. Uit de testen van afgelopen tijd blijkt het volgende.

PinChange - kies je eigen pincode
Hoe jammer ook voor sommige klanten, PinChange is voorlopig uitgesteld en zal niet in maart live gaan. Via het topic PinChange houd ik jullie graag op de hoogte van de vorderingen.

Mijn SNS wordt vernieuwd
De eerste livegang van de nieuwe Mijn SNS staat voor de deur. Hier zit op dit moment een beperking in het gebruik aan: de nieuwe Mijn SNS-banner is alléén te zien als je bent ingelogd met je digipas, op die manier kun je bijvoorbeeld gebruik maken van het nieuwe Overboeken. Ondertussen werken de ontwikkelaars aan het realiseren van het kunnen ondertekenen met digicode. Ondanks de beperking gaan we in de loop van maart live met de nieuwe Mijn SNS, op die manier blijven we ontwikkelen en klantervaring opdoen. De eerste livegang houdt het volgende in:
  • Nieuwe Mijn SNS beschikbaar voor klanten ingelogd met digipas
  • Nog niet geschikt voor het overboeken van spaarrekeningen
  • Eenmalige betaalopdracht naar interne rekening en externe rekening binnen SEPA
  • Eenmalige ingepland betaalopdracht naar interne rekening en externe rekening binnen SEPA
  • Eenmalige acceptgiro betaling naar externe rekening binnen SEPA
  • Periodieke betaling naar interne/ externe rekening binnen SEPA
  • Instant Payment - gefaseerd live voor de 1e groep rekeningnummers
  • Iban Naam Check
  • De Belastingdienst accepteert alleen betalingen met een kenmerk. Zo verlopen je betalingen altijd juist.

Via onze website kun je de informatie over de nieuwe Mijn SNS volgen. Tot zover de update, ik wens jullie een fijne dag!
Vandaag 28 februari 2019. Als ik inlog via de PC, dan zie ik nergens op mijn scherm "Overboeken in Europa". Ik zie wel bij Betalen "Overschrijven". Als ik dit aantik, dan kom ik op het scherm "Overschrijven Europa". Hetzelfde als ik met de Windows Phone aanlog. Dus ik zie nergens "Overboeken in Europa". En "kiezen voor overboeking uitvoeren op de nieuwe Mijn SNS" zie ik ook niet. Wat doe ik fout? (Ik heb aangelogd met mijn Digicode).
Reputatie 3
Evelyn SNS schreef:

De eerste livegang van de nieuwe Mijn SNS staat voor de deur. ......op die manier kun je bijvoorbeeld gebruik maken van het nieuwe Overboeken.

Ik heb gemerkt dat de deur nog niet geopend is.
Maar ik vraag mij bij voorbaat nu af:
Wat is er nieuw aan Overboeken? Is dat in dit verband iets anders dan Overschrijven? Want andere nieuwe functies zie ik niet in bovenstaande opsomming. Of ben ik nu te simpel?

Overigens hoop ik ook dat de nieuwe MijnSNS weer met de digicode bereikbaar zal zijn. Ik heb de afgelopen tijd wat energie gestoken in selectie en soepel toepassen van een wachtwoordmanager (dus ook met unieke en meest complexe wachtwoorden), maar met de digipas heb ik daar weer niks aan en wordt het weer omslachtiger.

Ook opvallend: die buitengewoon onhandige beperking door de Belastingdienst (hoe kan ik die omzeilen???) zit ook in de "oude" MijnSNS-omgeving. Als dat niet het geval was, zou ik liever de oude gebruiken dan de nieuwe.
Beste @SimonT,

Bedankt voor je bericht en goed dat je deze vraag stelt. De nieuwe Mijn SNS is alléén te zien als je bent ingelogd met je digipas, op die manier kun je bijvoorbeeld gebruik maken van het nieuwe Overboeken. Ondertussen werken we natuurlijk hard aan het kunnen ondertekenen met digicode, dat is nu nog niet mogelijk, maar het komt eraan. In de loop van deze maand (maart) gaan we live met de nieuwe Mijn SNS en kun je de vernieuwingen zelf ervaren, nog even geduld :) Via onze website houden we je graag op de hoogte over de nieuwe Mijn SNS.
Ik heb bij het internetbankieren via mijn PC met Firefox altijd de actuele versie
een lay-out 'probleempje' zie foto's, maar misschien is of wordt dit opgelost met de vernieuwing.
Goedemorgen @hartwink

Goede vraag! In de loop van maart wordt Mijn SNS Stap vernieuwd. Niet alleen functies, maar ook de vormgeving wordt aangepast. Ik durf niet te zeggen of de vernieuwing de lay-out van Mijn SNS in Firefox beïnvloedt, maar ik ga het voor je navragen. Echt niet te lezen hè, ik kom er bij je op terug. :)
Hoi @hartwink,

Goed nieuws! Dit probleem wordt opgelost in de nieuwe Mijn SNS. De vormgeving is straks helemaal vernieuwd en dergelijke lay-out problemen zijn dan verleden tijd (Yes!).
Reputatie 3
Koos schreef:

Evelyn SNS schreef:

De eerste livegang van de nieuwe Mijn SNS staat voor de deur. ......op die manier kun je bijvoorbeeld gebruik maken van het nieuwe Overboeken.

........
Maar ik vraag mij bij voorbaat nu af:
Wat is er nieuw aan Overboeken? Is dat in dit verband iets anders dan Overschrijven? Want andere nieuwe functies zie ik niet in bovenstaande opsomming. Of ben ik nu te simpel?
.

Het is al enige tijd terug dat ik deze vraag heb gesteld. Hij lijkt mij buitengewoon simpel, maar kennelijk moet er toch heel lang over worden nagedacht?
Kom kom @Koos, ik ben blij met je enthousiasme voor de nieuwe Mijn SNS, maar op dit moment heb ik geen aanvullende informatie. Zoals ik eerder liet weten starten we met de uitrol van de veelgebruikte functie Overboeken in Europa om te leren hoe onze klanten de opzet en vormgeving van de nieuwe Mijn SNS ervaren. Hiermee doen we kennis en ervaring op waardoor het eindresultaat nog beter wordt. Wanneer jij de opzet en de vormgeving van het nieuwe Overboeken in Europa niet als een verbetering ervaart, dan mag je dat natuurlijk (het liefst zo concreet mogelijk) laten weten.
Reputatie 3
We hebben elkaar verkeerd begrepen, Evelyn.
Je noemde "het nieuwe overboeken". Daaruit concludeerde ik dat het om een nieuwe functie ging, zoals ik meldde. Uit deze laatste reactie van jou begrijp ik dat het alleen om de nieuwe vormgeving gaat... tja. Dan moet ik het nog gaan ervaren.
Ik vind het wel jammer dat alle energie nu lijkt te gaan zitten in vormgeving / window-dressing. Terwijl er nog functionele aanvullingen hard nodig zijn. Rare prioriteitsstelling.
@Koos als dit om responsive design gaat dan vind ik het wel degelijk meer dan window dressing hoor!
Hallo Evelyn,

Kun je me een update geven over de ontwikkelingen wanneer de SNS bank een app geschikt maakt voor smart devices en het betalen hiermee. Google pay, Samsung pay, etc etc.
Ben ontzettend benieuwd!

Dank!
Reputatie 3
ReinoutS schreef:

@Koos als dit om responsive design gaat dan vind ik het wel degelijk meer dan window dressing hoor!

Je hebt helemaal gelijk.
Maar ook de functionaliteit waar velen op zitten te wachten mogen responsive ;-)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)