SNS

Mobiel betalen app houdt zonder waarschuwing of reden op te betalen

• 7 juli 2018
  • 5 Reacties
  • 476 Keer bekeken

Regelmatig houdt de app op mijn galaxy s7 op met betalen. De app werkt nog wel maar hij wordt niet meer als kaart geaccepteerd. Opnieuw installeren en alle formaliteiten weer doorlopen is de enige oplossing tot nu toe.
Doe ik iets verkeerd of hebben meer mensen hier last van ? Zo ja voor dat laatste, wat kan er aan gedaan worden ?

5 reacties

Regelmatig houdt de app op mijn galaxy s7 op met betalen. De app werkt nog wel maar hij wordt niet meer als kaart geaccepteerd. Opnieuw installeren en alle formaliteiten weer doorlopen is de enige oplossing tot nu toe.
Doe ik iets verkeerd of hebben meer mensen hier last van ? Zo ja voor dat laatste, wat kan er aan gedaan worden ?

Hoi KayceeD, wat balen dat je de SNS Mobiel Betalen app regelmatig opnieuw moet installeren. Als je een half jaar geen gebruik maakt van mobiel betalen, verwijderen we de pas. Is dat de oorzaak?
Nee hoor, ik gebruik hem elke dag. De pas wordt ook niet verwijderd, althans de app geeft dat niet aan.
Iemand zei mij eens in de paar weken te betalen met de betaalpas van plastic om de betaalpas in de telefoon gangbaar te houden ?????????????????
Reputatie 2
Badge +1
Mijn vermoeden is dat je tegen de cumulatieve limiet van €50 aanloopt. Dit is het totaalbedrag dat je mag betalen zonder tussentijds je pincode te gebruiken. Dat is een andere limiet dan de €25 die je per betaling mag doen zonder pincode. Deze limieten gelden zowel voor de plastic pas, als voor de mobiel betalen app (NFC).
Het probleem is dat als je tegen deze limiet aanloopt, sommige merken betaalterminals een foutieve afhandeling hanteren: in plaats van dat je gevraagd wordt alsnog een pincode te gebruiken, wordt de transactie met een foutmelding afgebroken. Dit wordt veroorzaakt door het feit dat je de pincode bij mobiel betalen moet invoeren op je telefoon in plaats van de betaalterminal. Dit is de reden waarom het met de plastic pas gewoon wel goed gaat.
De beste manier om dit probleem te omzeilen is door net voorafgaand aan de betaling via de SNS mobiel betalen app de pincode (of vingerafdruk) te gebruiken voor een pre-autorisatie.
De structurele oplossing is dat SNS de limiet van €50 los laat voor de SNS mobiel betalen app en het risico van diefstal van je telefoon met NFC op een betere manier regelt. Immers: een smartphone heeft in tegenstelling tot een plastic pasje zo veel betere mogelijkheden om het risico bij diefstal effectief te mitigeren!
Helder antwoord, dank je wel.
Overigens kan ik de app niet in het buitenland (Frankrijk in dit geval) gebruiken; klopt dat ?
Badge +1
Helder antwoord, dank je wel.
Overigens kan ik de app niet in het buitenland (Frankrijk in dit geval) gebruiken; klopt dat ?

Goedemiddag,

Fijn dat Stefan je al zo goed op weg heeft geholpen 🙂 Ben je op vakantie in Frankrijk? In veel gevallen kun je ook in het buitenland betalen. Voorwaarde is wel dat de betaalautomaat contactloze betalingen ondersteunt. Dit is in een aantal landen gelijkwaardig als in Nederland, maar er zijn ook landen waar het aantal betaalautomaten met de contactloze betaalfunctie minder vaak voorkomen.

Ben je inmiddels al een beetje wegwijs op de community?

Reageer