SNS

Beantwoord

Mobiel betalen met iDEAL, maar toch de digipas nodig?

• 4 mei 2018
  • 3 Reacties
  • 318 Keer bekeken

Hoi SNS,

Als ik op mijn mobiele telefoon naar een webwinkel ga en wil via de mobiele browser een product kopen dan kan dit super eenvoudig door Ideal te kiezen en daarna opent automatisch de SNS app en kun je betalen.

Helaas komt daarna de melding dat ik (toch) mijn digi pas moet gebruiken omdat ik volgens de app nog niet eerder een betaling heb gedaan via de app naar deze partij.
Dit is toch erg onhandig als ik op een lokatie zit waar ik geen digi pas bij de hand heb?

dit betekend dat ik op dat moment de betaling en daarmee de bestelling moet onderbreken en eventueel als ik thuis ben weer helemaal opnieuw de bestelling moet uitvoeren.
Ook thuis moet ik opnieuw kiezen voor de digi pas en kan ik de QR code niet gebruiken zonder de digi pas.

Kan deze beveiliging uitgeschakeld worden zodat ik de app onderweg zonder digi pas meer kan gebruiken voor ideal betalingen?
Misschien een idee om dit te vervangen met het sturen van een sms dat er een aankoop is gedaan met de app van €... ter verificatie.
De digi pas heb ik thuis en de telefoon heb ik elk moment van de dag bij me.

deze topic is dus meer een suggestie dan een vraag :8
icon

Beste antwoord door Marijke 4 mei 2018, 10:37

Goedemorgen kwartje,

Vind je de mobiele app handig? Je geeft aan dat je het vervelend vindt dat je de digipas nodig hebt bij iDEAL-betalingen. Ik kan me voorstellen dat je dit apparaatje niet overal mee naartoe neemt en direct wil betalen. Je kunt bedragen tot je daglimiet met je mobiele pincode overmaken naar alle landen in Europa. Je zet de optie 'Betalen aan onbekenden' aan in de mobiele app onder het kopje 'Instellingen'. Hier stel je in dat je geld wil overmaken naar onbekende rekeningen die je niet eerder hebt gebruikt in Mijn SNS of de app. Om dit in te stellen heb je je digipas nodig, daarna kun je 'm thuislaten en betalen zonder je digipas. Als je meer geld wil overmaken met je mobiele pincode, dan verhoog je de daglimiet tot € 1.000. Je doet dit ook onder het kopje 'Instellingen' in de app.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +2
Goedemorgen kwartje,

Vind je de mobiele app handig? Je geeft aan dat je het vervelend vindt dat je de digipas nodig hebt bij iDEAL-betalingen. Ik kan me voorstellen dat je dit apparaatje niet overal mee naartoe neemt en direct wil betalen. Je kunt bedragen tot je daglimiet met je mobiele pincode overmaken naar alle landen in Europa. Je zet de optie 'Betalen aan onbekenden' aan in de mobiele app onder het kopje 'Instellingen'. Hier stel je in dat je geld wil overmaken naar onbekende rekeningen die je niet eerder hebt gebruikt in Mijn SNS of de app. Om dit in te stellen heb je je digipas nodig, daarna kun je 'm thuislaten en betalen zonder je digipas. Als je meer geld wil overmaken met je mobiele pincode, dan verhoog je de daglimiet tot € 1.000. Je doet dit ook onder het kopje 'Instellingen' in de app.
Deze functie had ik nog niet gevonden in de app, nu valt voor mij het kwartje 😛 Enorm bedankt voor deze snelle reactie, ik ga het direct aanpassen in de app.
Badge +2
Hè, je gaat ervandoor met m'n woordgrapje 😉 Fijn dat dit je verder helpt. Zien we je vaker op de community?

Reageer