SNS

Mobiele app Ik mis:

• 16 mei 2013
  • 37 Reacties
  • 10830 Keer bekeken

Ik zou graag meer willen doen met de mobile app.
Ik doe al mijn bankzaken met een tablet(nexus7 en een ipad) onderweg hebben wij elk een android telefoon.

Ik zou het volgende willen kunnen met de app:

37 reacties

Badge +1
Ik zou graag meer willen doen met de mobile app.
Ik doe al mijn bankzaken met een tablet(nexus7 en een ipad) onderweg hebben wij elk een android telefoon.

Hoi Mowikan,

Je geeft aan dat je graag meer wilt doen met de mobiele app. Welke functionaliteiten zou je er graag bij willen hebben?
Nou wereld pasbetalingen aanzetten(en status info) Aangezien ik binnenkort wat langer naar Azie wil en ik niet steeds wil bellen.
Betaling selecteren en in het detail scherm rekening en persoon toevoegen aan adres boek.
adresoek aanpassen.
opgebouwde rente over per spaar en betaalrekening

Ik ben nog aan het overstappen van postbank naar sns dus ik ga vast nog meer verzinnen.
Maar in het kort komt het er op neer dat ik alles wil wat de website ook kan 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Ik zou liever een zoekfunctie willen hebben in de app waarmee ik een overschrijving in het verleden kan opzoeken, net als op de website. De volledige kasboekfunctionaliteit zou ook best handig zijn. Eigenlijk ben ik het wel eens met mowikan: praktisch alles wat ik op de website kan, wil ik ook in de app...
Badge +1
Nou wereld pasbetalingen aanzetten(en status info) Aangezien ik binnenkort wat langer naar Azie wil en ik niet steeds wil bellen.
Betaling selecteren en in het detail scherm rekening en persoon toevoegen aan adres boek.
adresoek aanpassen.
opgebouwde rente over per spaar en betaalrekening

Hallo Mowikan,

'Contactpersoon toevoegen' zit in de huidige release die dinsdag live gaat. Wereldpas aan- en uitzetten voor buitenland wordt waarschijnlijk meegenomen in de volgende release die eind juni live gaat. De 'opgebouwde rente weergeven', wordt dan ook meegenomen.
Badge +1
Ik zou liever een zoekfunctie willen hebben in de app waarmee ik een overschrijving in het verleden kan opzoeken, net als op de website. De volledige kasboekfunctionaliteit zou ook best handig zijn. Eigenlijk ben ik het wel eens met mowikan: praktisch alles wat ik op de website kan, wil ik ook in de app...

Hoi Stefan,

Goed nieuws: 'Zoeken naar transacties' wordt ook mogelijk in de huidige release die a.s. dinsdag live gaat. :DOok zijn we nu druk om het kasboek stapsgewijs mobiel te maken; dat staat voor het najaar gepland.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Stefan,

Goed nieuws: 'Zoeken naar transacties' wordt ook mogelijk in de huidige release die a.s. dinsdag live gaat. :DOok zijn we nu druk om het kasboek stapsgewijs mobiel te maken; dat staat voor het najaar gepland.

Hoi Tibor,
Dat is goed nieuws! :)
Bedankt!
Badge +1
[/quote]
Hoi Tibor,
Dat is goed nieuws! :)
Bedankt!
[/quote]

Graag gedaan Stefan. Alvast een fijn Pinksterweekend gewenst! 😃
Hallo Mowikan,

'Contactpersoon toevoegen' zit in de huidige release die dinsdag live gaat. Wereldpas aan- en uitzetten voor buitenland wordt waarschijnlijk meegenomen in de volgende release die eind juni live gaat. De 'opgebouwde rente weergeven', wordt dan ook meegenomen.

TOP!

Ik denk dat de ING nog wat kan leren van jullie!
maar dat had ik al getwitterd
Ik heb gekozen voor de derde optie. Niet omdat ik het gebruik, maar omdat mensen die het wel gebruiken ook een "compleet" systeem moeten hebben.
Graag zou ik binnen MijnSNS de optie zien om zelf de app in te stellen. Hierdoor is het voor mij mogelijk zelf (wat meer) controle te houden over wat en hoe ik internetbankier (en risico's inschat).
Dus: ontwikkelaars "an die arbeit"!.
Schöne Pfingsten für allen
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb uiteindelijk ook voor de derde optie gekozen, onder de aanname dat die 1000 euro de bovengrens is. Met andere woorden: ik ga er van uit dat ik - net als in de huidige app - zelf voor een lagere limiet kan kiezen als ik mij daar prettiger bij voel (in verband met het risico bij diefstal van mijn smartphone).
Reputatie 4
Badge +1
Ik snap de poll niet helemaal, alle drie de opties zijn toch al mogelijk met de huidige app?
Ik snap de poll niet helemaal, alle drie de opties zijn toch al mogelijk met de huidige app?

Hoi Sanne,
Nee, zoals ze zijn omschreven kan nog niet.
1 en 2 gaan verder dan de mogelijkheid nu om naar "bekende" nummers over te boeken (bedrag is het verschil).
3 geeft de extra mogelijkheid (aan 2) om in de app je digipas te gebruiken.
Geeft dit wat duidelijkheid na alle pinster nevelen? Of heb je niet gefeest? :)
Groet, 🆒
Ben
PS Ik vraag me ook een beetje af waarom hier zo'n verschil in wordt gemaakt. Later moet je toch weer (bij 1 bijv.) weer opnieuw de vraag in de poll beantwoorden naar een hoger bedrag/meer mogelijkheden.
Pak nu het max. haalbare en geef de mogelijkheid in MijnSNS deze individueel in te stellen.
Badge
Een klein verbeterpunt voor de app is dat die op dit moment niet automatisch naar het decimalenveld springt wanneer je een komma invoert in het bedrag-tekstveld. Dat doet de website dacht ik wel. Als je niet oplet maak je daardoor een 100x te groot bedrag over...
Ik heb niet goed gestemd.. ik wilde : Overmaken op alle NL rekeningen tot 1000euro daarboven in de app een code invoeren met de digipas.
1000euro is ook het limiet in de ing app.
Wellicht mooi om je limieten je begrenzen via de site maar dan krijg je ook zoveel opties dat sommige gebruikers het niet meer snappen.
1000euro is ook het limiet in de ing app.
Wellicht mooi om je limieten je begrenzen via de site maar dan krijg je ook zoveel opties dat sommige gebruikers het niet meer snappen.

Op hoeveel computers staat Word (office) en hoeveel mensen zouden daarvan alle opties kennen? Niet nodig toch?
Gewoon "standaard" instellingen vastleggen en via MijnSNS aanpasbaar maken. "Niets aan 't handje" zou ik zeggen!
Groet,
Ben 🆒
PS Ik ben een mid60tiger, voor het gaval dat bijv. "ouderen en hun handicaps" weer te voorschijn komen.
Reputatie 3
Badge +1
Je kunt nu alleen geld overmaken naar bekende rekeningen, met als limiet €500. Die limiet mag wat mij betreft best omhoog. Maar waarom wordt het concept verlaten dat je met je pincode alleen geld mag overmaken naar bekende rekeningen? Dat was toch een prima beveiligingsmaatregel tegen kwaadwillenden die met jouw mobiel (na verlies of diefstal) geld proberen te stelen van jouw rekening? Of blijkt deze beveiligingsmaatregel in de praktijk niet zo goed te werken?
@Stefan; Kun je straks weer instellen in MijnSNS. Mooi toch? :)
roet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
@Stefan; Kun je straks weer instellen in MijnSNS. Mooi toch? :)
roet,
Ben 🆒

Ik hoop dat ze dit inderdaad instelbaar maken vanuit MijnSNS, net als het kunnen pinnen buiten Europa.
Goet,
Stefan
Je kunt nu alleen geld overmaken naar bekende rekeningen, met als limiet €500. Die limiet mag wat mij betreft best omhoog. Maar waarom wordt het concept verlaten dat je met je pincode alleen geld mag overmaken naar bekende rekeningen? Dat was toch een prima beveiligingsmaatregel tegen kwaadwillenden die met jouw mobiel (na verlies of diefstal) geld proberen te stelen van jouw rekening? Of blijkt deze beveiligingsmaatregel in de praktijk niet zo goed te werken?

Hoi Stefan,

De limiet van € 500,- ligt vast in ons beveiligingsbeleid.
Pas als dit beleid verandert, zal dit ook in de mobiele omgeving veranderen.

Met je pincode kun je overboeken tussen eigen rekeningen en naar anderen tot je daglimiet, mits degene een bekende derde is.

We denken wel na of we tot een klein bedrag, bijvoorbeeld € 100, de regel kunnen uitschakelen.

Hoi, geld overmaken sns spaar naar sns prive
Reputatie 3
Badge +1

Dat is gewoon mogelijk met de huidige mobiele app! Bovendien geldt daarbij geen limiet van €500 (straks €1000?).
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Stefan,

De limiet van € 500,- ligt vast in ons beveiligingsbeleid.
Pas als dit beleid verandert, zal dit ook in de mobiele omgeving veranderen.

Met je pincode kun je overboeken tussen eigen rekeningen en naar anderen tot je daglimiet, mits degene een bekende derde is.

We denken wel na of we tot een klein bedrag, bijvoorbeeld € 100, de regel kunnen uitschakelen.

Hi Lindsay,
OK, de suggestie die wordt gewekt met de poll was in mijn beleving anders. Jouw laatste opmerking/suggestie vind ik overigens prima! Het is inderdaad handig dat je voor kleine bedragen tot bijvoorbeeld €100 per dag (instelbaar via Mijn SNS?) ook geld kunt overmaken naar onbekende derden. Dan moet je wel oppassen dat die begunstigde niet meteen wordt gepromoveerd tot een bekende derde(!).
Met vriendelijke groet, 
Stefan
Badge +1

Hallo Louisriet,

Welkom op SNS Community 🙂.

Zoals Stefan ook aangeeft, is dit inderdaad mogelijk met onze app. Op onze website vind je alle info over de mogelijkheden van de app. Ook kun je hier een demo bekijken.

Mocht je nog vragen hebben, horen we dat natuurlijk graag. We hopen je vaker te zien op SNS Community.

@Stefan Bedankt 😃.
Badge +1
Hi Lindsay,
OK, de suggestie die wordt gewekt met de poll was in mijn beleving anders. Jouw laatste opmerking/suggestie vind ik overigens prima! Het is inderdaad handig dat je voor kleine bedragen tot bijvoorbeeld €100 per dag (instelbaar via Mijn SNS?) ook geld kunt overmaken naar onbekende derden. Dan moet je wel oppassen dat die begunstigde niet meteen wordt gepromoveerd tot een bekende derde(!).
Met vriendelijke groet, 
Stefan

Hoi Stefan,

De poll is niet door een SNS medewerker aangemaakt, maar door een communitylid 😉.
Bedankt voor je suggestie met betrekking tot het geld overmaken naar een onbekende derde. Ik ga ervan uit dat hier door de ontwikkelaars rekening mee gehouden is, maar heb het voor de zekerheid wel nog even doorgezet 🙂.

Reageer