SNS

Vraag

NFC probleem bij bepaalde betaalautomaten

• 16 juli 2020
  • 5 Reacties
  • 756 Keer bekeken

Raar…. al een tijdje lukt het me niet meer om met de NFC mogelijkheid op mijn mobiel (Sony xa1 plus) bij o.a AH te betalen. Ook met de chip op de bankpas lukt het daar niet, gevolg, pas invoeren en  met PIN betalen.

Iemand een idee wat dat kan zijn.

5 reacties

Reputatie 1

Goedemiddag Willem, welkom op de SNS Community. Wat onhandig dat je bij de AH niet meer met je mobiel kunt betalen en ook niet contactloos met je bankpas. Dit staat trouwens los van elkaar. Het lijkt erop dat je chip beschadigd is. Je vraagt hier gratis een nieuwe pas aan: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/service/sns-betaalpas-aanvragen.html Binnen 3 werkdagen heb je de nieuwe bankpas in huis. Ik raad je aan de app met NFC mogelijkheid te verwijderen en opnieuw te installeren. Dit lost de meeste problemen op. Laat je weten of het is gelukt?

Hey Karin en Willemw1961,

Ik wil hier graag nog even op inhaken, want ik ervaarde ‘plotseling’ exact hetzelfde probleem. Overal werkt mobiel betalen van SNS, maar out of the blue werkt het niet meer op apparaten bij bijvoorbeeld de Plus, de Albert Heijn en de Aldi. Al deze pin automaten hebben 1 ding gemeen: het zijn dezelfde types en ze zien er zo uit:

Nu is SNS hier al een tijdje mee bezig en hebben ze een oplossing bedacht. Het schijnt namelijk dat na een update van deze pinautomaten ze problemen hebben met V-Pay. Daarom hebben ze bij SNS besloten dat ze de mobiel betalen app tijdelijk overzetten naar Maestro wat het probleem zou moeten oplossen.

Hoe controleer je of je mobiel betalen app op V-Pay staat of op Maestro? Simpel door de APP te openen, je pincode (of vingeradruk) in te voeren. Je ziet dan of een V-Pay logo of een Maestro logo. Zie je een V-Pay logo dan dien je de volgende instructies uit te voeren. LET OP: DE APP VERWIJDEREN EN OPNIEUW INSTALLEREN IS NIET AFDOENDE!

STAP1: Open je Mobiel Bankieren APP (dus niet de mobiel betalen APP!!!)
STAP2: Ga naar instellingen in je Mobiel Bankieren APP
STAP3: Kies Mobiel Betalen
STAP4: Je ziet nu als het goed is 1 of meerdere mobiele telefoons - deze ga je verwijderen
STAP5: Controleer in je Mobiel Bankieren APP je bij- en afschrijvingen. Als je Stap4 succesvol heb uitgevoerd dan krijg je een mutatie te zien van 0.00E met als omschrijving: “ Mobiel betalen is vanaf nu niet meer mogelijk” 

STAP6: Verwijder de Mobiel BETALEN APP volledig van je telefoon 
STAP7: Installeer de Moiel BETALEN APP opnieuw
STAP8: Gebruik je Digipass om jezelf opnieuw aan te melden
STAP9: Als het goed is zie je nu het Maestro logo en kan je weer betalen bij bovenstaande pin automaten, in je rekeningoverzicht zie je weer een mutatie verschijnen van 0.00E met als omschrijving “Mobiel betalen is vanaf nu mogelijk voor” 

Voor de SNS medewerkers als Karin: Stap1 tot en met Stap5 zijn nodig om SNS een nieuwe virtuele pas (Maestro)  te laten genereren. Als je die stappen namelijk overslaat en je voert alleen STAP6/9 uit dan krijg je gewoon iedere keer dezelfde virtuele V-Pay pas terug omdat die al bestaat in het systeem.  Door Stap1 tot en 5 uit te voeren DWING je het systeem dus om een nieuwe pas te maken.

@liberque @willemw1961 @Karin SNS Wow! Bedankt voor je uitgebreide uitleg en foto illustratie. Super dat je zo meedenkt. Ik heb navraag gedaan bij de afdeling ‘Help Desk Internetdiensten’ en deze stappen worden normaal gesproken ook geadviseerd. Het staat alleen niet goed omschreven in de informatie die wij raadplegen. Dankzij jouw bijdrage komt daar nu verandering in. Top, nogmaals bedankt voor het delen.

Dank voor de reactie, ik heb de eerst genoemde acties ondernomen. Nu is het opgelost. Ik zag idd het Maestro logo. Wel stond mijn telefoon er twee maal in zag ik net. Een verwijderd. Hopelijk gaat het nu dan nog goed. En anders, liberque legt het duidelijk uit…

Dank jullie wel 

@willemw1961 Mooi dat het opgelost is. Je hebt in ieder geval een duidelijk stappenplan achter de hand dankzij @liberque  Alvast een fijn weekend gewenst.

Reageer