SNS

Beantwoord

Omschrijving veld is niet vrije tekst

• 27 oktober 2018
  • 6 Reacties
  • 3449 Keer bekeken

het omschrijving veld voor een overboeking moet vrije tekst zijn maar is dat niet.

Heel vervelend. Ik kan in de omschrijving niet zetten waarvoor de betaling is, als ik bv daar een bedrijfsnaam in wil zetten. De overboeking wordt dan domweg geweigerd.

Slordig ontwerp.
icon

Beste antwoord door BigBen 29 oktober 2018, 13:53

Je mag dus schrijven wat je wilt, je mag echter niet alle tekens van het toetsenbord gebruiken. Zo wordt je tekst afgekeurd indien je bijv. ` = _ ; : § % gebruikt.
Dit is al een wat oudere regel om te voorkomen dat er "programma tekst" in deze omschrijving komt. Kortom voor de veiligheid dus.
Groet,
Ben 🆒
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge
Allereerst welkom bij het forum!

Heb je op het vraagtekentje (Mijn SNS op een PC) geklikt om te checken of je andere tekens gebruikt dan de onderstaande tekens?

- kleine letters a t/m z
- hoofdletters A t/m Z
- cijfers 0 tot en met 9
- tekens . , / - ' [spatie] &

Al het andere is dus niet te gebruiken. er is trouwens op SNS al een ander forum topic over geweest: https://forum.snsbank.nl/mijn-sns-sns-mobiel-bankieren-app-69/wat-is-toch-steeds-het-probleem-met-het-vakje-omschrijving-bij-overschrijvingen-9373

Om eerlijk te zijn vermoed ik dat dat SNS hierop weinig invloed heeft. Er is niet een specifieke afspraak over gemaakt in initiatieven om bijvoorbeeld tot harmonisatie van Europese banken te komen. SEPA is een voorbeeld van zo'n EU initiatief. op deze site vond ik het volgende commentaar commentaar terug:

Dat wisselt per bank. Een aantal banken accepteren deze gegevens op risico van de klant, d.w.z. dat de ontvangende bank deze transacties alsnog kunnen afkeuren. Andere banken vervangen de tekens door andere tekens (bijv. een spatie) en weer andere keuren deze tekens af. Het is ook mogelijk om als banken-community bepaalde diakritische tekens wel te accepteren. Dit zal vooral in landen waar veel gebruik van deze tekens wordt gemaakt, het geval zijn (bijvoorbeeld Frankrijk). In Nederland zijn hier in ieder geval geen afspraken over gemaakt.
Dat tekens geweigerd worden levert dus misschien bij het gebruik irritatie op, het voordeel is wel dat wordt ondervangen dat je tekst zonder dat je het door hebt op een onwenselijke manier wordt veranderd.
het omschrijving veld voor een overboeking moet vrije tekst zijn maar is dat niet.

Heel vervelend. Ik kan in de omschrijving niet zetten waarvoor de betaling is, als ik bv daar een bedrijfsnaam in wil zetten. De overboeking wordt dan domweg geweigerd.

Slordig ontwerp.

Hoi freekdejonge, ook namens mij welkom op de community. Kun je uit de voeten met de informatie van Ferd?

@Ferd Dankjewel voor je hulp.
Helaas zal aan mij liggen ,maar begreep geen snars van wat Ferd allemaal schreef, weet nog steeds niet of het nou vrije text is of niet.
Helaas zal aan mij liggen ,maar begreep geen snars van wat Ferd allemaal schreef, weet nog steeds niet of het nou vrije text is of niet.

Hoi 9789Lebo, kort gezegd bedoelt Ferd dat je vrij de omschrijving kunt invullen maar dat niet alle tekens zijn toegestaan.
Je mag dus schrijven wat je wilt, je mag echter niet alle tekens van het toetsenbord gebruiken. Zo wordt je tekst afgekeurd indien je bijv. ` = _ ; : § % gebruikt.
Dit is al een wat oudere regel om te voorkomen dat er "programma tekst" in deze omschrijving komt. Kortom voor de veiligheid dus.
Groet,
Ben 🆒
dank u ,dit is duidelijke taal

Reageer