SNS

Opties MijnSNS

  • 28 november 2010
  • 14 Reacties
  • 2340 Keer bekeken

Onderstaand de tekst, via?http://bigben0.homeip.net/WensenMijnSNS.pdf?een pdf met plaatjes.

Ik liep tegen de volgende wensen, gekke dingen, onvolkomenheden aan bij MijnSNS.

In het linkermenu staat een optie ?financieel overzicht?.? Is deze optie veranderd t.o.v. vorig jaar? Ik heb toen van mijn rekeningen een overzicht opgevraagd van de jaren 2003-2008. Ik heb nu weer dezelfde overzichten opgevraagd (had zeker niks beters te doen ?) en wat blijkt; die van nu zijn anders. De kleur is minder/weg en ik mis telkens ??n/enkele rekeningen. Bedragen zijn wel het zelfde (gebleven).

?

Bij instellingen kun je aangeven ; ?aantal bij- en afschrijvingen per rekening tonen?.? De kop dekt de lading niet. Ik wil graag vastleggen hoeveel regels ik standaard te zien krijg.

Dit kun je wel doen onderaan het rekening overzicht, maar is de volgende keer weer weg (ik wil graag standaard meer regels). Wat hier bedoeld wordt staat in het plaatje, toch heel wat anders lijkt mij (eigenlijk welke i.p.v. hoeveel).

?

Waarom kan ik geen periodieke overboekingen naar het buitenland doen?? Ik wil dat graag kunnen in ??n Europa!

?

Ik wil graag een maximum per dag kunnen instellen die standaard kan worden overgeboekt (met in mijn geval de digipas). Dit wil ik laag houden, waardoor eventueel misbruik beperkt blijft. De optie om het tijdelijk te verhogen geeft dan, indien nodig,? de mogelijkheid om ??n dag / enkele dagen het te verhogen. Nu kan het wel, maar dan weer ??? juist met een formulier.

Ik wilde weer eens een nieuwe rekening openen (ja, ja, er is er weer eentje met een hogere rente, Plussparen, hoe bedenken ze het, ik dacht dat we er vanaf waren?). En wat denk je ?? formulier opsturen!!

Wanneer kan ik ondertekenen met mijn digipas (dat kan bij de meeste zaken al, maar bij deze dingen niet)????

Groet,

Ben

14 reacties

Ik heb vorige week een internet spaarrekening geopend en kon gewoon ondertekenen met mijn digipas...
Voor mij onbegrijpelijk (ip adrescontrole??).

Ging dus niet verder met de aanvraag, vandaag een mailtje dat de rekening was geopend en verdere informatie. Zo wordt het toch nog leuk; niet kunnen aanvragen en de SNS medewerkers regelen het verder , of was het die goedheiligman .

Groet,

Ben
Hallo Ben,

Als specialist voor de helpdesk internetbankieren ben ik goed op de hoogte van de diverse ontwikkelingen. Ik kan dus ook op een aantal vragen antwoorden geven. Er zijn ook punten die ik moet voorleggen aan onze ontwikkelaars.

?

1. De overzichten

Dit is een functie die bij MijnSNS is vernieuwd. Voorheen was het ook al mogelijk deze overzichten op te vragen. Alleen in een iets andere vorm. De nieuwere overzichten sluiten aan op de nieuwe vormgeving. Als het gaat om het wel of niet tonen van de gegevens is dit afhankelijk van de openingsdatum van de rekening. Als er in een bepaald jaar een papieren versie is verzonden dan wordt dat jaar in MijnSNS niet weergegeven.

2. De overzichten

Ik ga dit doorzetten aan onze ontwikkelaars.

3. Periodieke overboekingen naar het buitenland

Hiervoor ga ik navraag doen. Het antwoord wat ik nu heb is waarschijnlijk niet het volledige antwoord. Dus hier kom ik op terug.

4.? Limiet ophogen en verlagen

Dit is een veiligheidskwestie. Als het gaat om de standaard limiet op een digipas dan hebben we het over 25.000 of bij oudere digipassen 11.350 euro (omgerekend ongeveer 25.000 gulden). Dit is?voor de meeste klanten meer dan genoeg. Het formulier is een extra stukje?zekerheid dat de aanvrager ook daadwerkelijk de aanvrager is. De praktijk wijst namelijk uit dat hoewel een digipas strict persoonsgebonden is dit token vaker door meerdere personen wordt gebruikt. Dit controleren we door te kijken naar de handtekening. Het is dus een manier om eventueel misbruik te voorkomen.

Hoewel je nog een antwoord tegoed hebt hoop ik dat dit toch wat meer licht op de zaken werpt.

Met vriendelijke groet,

?

Ferdy van der Stam

?

?

?

?

?
Hallo Ferdy,

Dank voor je zeer snelle (eerste) antwoord.

@1, na je reactie maandag meteen nog eens geprobeerd de overzichten op te roepen. En wat schetst mijn verbazing; het werk goed. D.w.z. dat de opmaak inderdaad anders is dan de overzichten die ik al had, maar alle rekeningen staan er nu wel op (dat van die afschriften was er niet aan de hand, in 2009 stonden in het overzicht wel al mijn rekeningen en nu waren er wat ?weg?). Zou het mogelijk iets te maken kunnen hebben met weekend onderhoud?

@2, ik wacht af.

@3, voor zover ik kon vinden kan het via ?.. juist, formulier! Wacht je verder uitleg / info af.

@4, Er valt wat voor te zeggen. Anderzijds, de meeste handelingen worden met de digipas ?ondertekend?. Mij lijkt dat daar zeker zoveel risico op misbruik is. Ik zou het maximum per digipas omlaag willen brengen. Mocht iemand misbruik van de pas maken, dan is er een beperktere schade dan nu. Ik vind het maximum standaard wel erg hoog. Maar het grootste probleem blijf ik toch de communicatie via formulieren (post) vinden. In het geval van standaard (dus niet die voor enkele dagen) verhogen van het limiet zou men andere vormen van controle kunnen overwegen, bijv. een telefonische?

?

Een andere vorm van controle zou kunnen zijn dat de SNS een brief aan de rekeninghouder stuurt, die dan via MijnSNS een bepaalde handeling digitaal moet ondertekenen (dan is gecontroleerd dat inderdaad de rekeninghouder het wil (voor zover ook hier echt crimineel gedrag is te voorkomen)).

Nogmaals dank voor je antwoorden.

Mit freundlichen Gr??en,

Ben
Hallo Ferdy,

Nog geen reactie meer van je gelezen. Ben je nog iets wijzer geworden?

Ik heb inmiddels het maximum van mijn digipas terug gebracht naar ?3000. Ik begrijp dat ik daardoor soms tegen die grens aan kan lopen, maar er is een optie tijdelijk (2 weken) het limiet te veranderen (verhogen dus in mijn geval). Die ruim ?11000 standaard blijf ik wel heel erg veel vinden. Misschien is het te overwegen klanten hiervan op de hoogte te brengen (of verlagen en dan wijzen op de mogelijkheid het te verhogen). Voor mij is dit een extra veiligheid voor het geval de digipas wordt misbruikt.

Ik liep ook nog tegen het volgende aan;

je kunt nu via MijnSNS een rekening opheffen. Je moet dan door 3 schermen van een formulier. Helaas blijven de voorgaande keuzeopties er ook steeds staan (onzinnig, zijn niet meer nodig), waardoor je steeds naar beneden moet scrollen voor de invulvelden. Het duurde even voor ik dat in de gaten had en dus steeds opnieuw begon. Even later 3e scherm gemist.

Is uiteindelijk wel gelukt, maar toch ...

Groet,

Ben
Hallo Ben,

De daglimiet van de digipas staat ook op de site:

https://www.snsbank.nl/web/particulier/betalen/welk-bedrag-kan-ik-maximaal-per-dag-overboeken-met-internetbankieren.html

De limiet van 11.350 euro is nog een limiet van voor de invoering van de euro. Toen was de daglimiet 25.000 gulden. Op verzoek van vele klanten is dit later verhoogd naar 25.000 euro. Voor de ene klant is dit erg veel, voor de andere veel te weinig. SNS bank zoekt continue naar een balans om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Als het gaat om de veiligheid dan is de klant verantwoordelijk voor de digipas. Mocht er misbruik van gemaakt zijn dan is het zaak dit zo snel mogelijk aan ons te melden. Wij gaan direct op onderzoek uit.

Dan nog even over de formulieren. Ik geef het signaal dat je geeft door aan onze ontwikkelaars. Waar we bij elk formulier naar streven is om zoveel mogelijk gegevens binnen te krijgen zodat we zeker weten dat het om de juiste klant gaat. Dit levert heel wat lees of invulwerk op maar zo kunnen wij aan de hand van zoveel mogelijk variabelen controlleren dat we met de juiste klant te maken hebben. Neemt niet weg dat elk signaal een goed signaal is en we gaan kijken of we dit kunnen verbeteren.

?

Met vriendelijke groet,

?

Ferdy van der Stam

?

?

?
Hallo Ferdy,

Het ging niet om het formulier zelf, maar de volgende toelichting/omschrijving die er boven staat. Deze blijft dus steeds terugkomen waardoor formulier er onder niet/slecht te zien is (als je nog niet hebt gescrolt).

Groet,

Ben

Rekening opheffen? Met dit formulier kun je je SNS Rekening opheffen.

Let op: je kunt dit formulier in een aantal situaties niet gebruiken. Bijvoorbeeld als je een hypotheek of een effectenrekening wilt opheffen. Bekijk de lijst met uitzonderingen.

Mijn SNS opzeggen Wil je geen klant meer zijn bij de SNS Bank? Dan moet je ook het contract van Mijn SNS opzeggen. Hoe je dat doet, lees je bij Hoe zeg ik Mijn SNS op?

Tip: bewaar je af- en bijschrijvingen Als je rekening is opgeheven, kun je geen af- en bijschrijvingen meer bekijken van die rekening. We raden je aan om je transacties te downloaden voordat je de rekening opzegt.

Let op: voor dit formulier heb je een printer nodig. Vul het formulier in, print het uit en verstuur het naar SNS Bank.
Reputatie 4
Badge +1
ik zou heel graag de mogelijkheid terug zien komen om opgebouwde credit/debit rente te zien. En de actuele rentepercentages zou ook leuk zijn.
Badge +1
ik zou heel graag de mogelijkheid terug zien komen om opgebouwde credit/debit rente te zien. En de actuele rentepercentages zou ook leuk zijn.

Ik stuitte toevallig op dit topic. Waarschijnlijk zijn jullie hier al van op de hoogte, maar je kunt de opgebouwde rente en de actuele rentepercentages vinden in Mijn SNS.

Hoe? Log in met je digipas of digicode. Ga in de linkerbalk onder het kopje 'Sparen' naar 'Bij- en afschrijvingen'. Hier vind je de opgebouwde rente en het actuele rentepercentage.🆒
Reputatie 4
Badge +1
ik zou heel graag de mogelijkheid terug zien komen om opgebouwde credit/debit rente te zien. En de actuele rentepercentages zou ook leuk zijn.

Ik stuitte toevallig op dit topic. Waarschijnlijk zijn jullie hier al van op de hoogte, maar je kunt de opgebouwde rente en de actuele rentepercentages vinden in Mijn SNS.

Hoe? Log in met je digipas of digicode. Ga in de linkerbalk onder het kopje 'Sparen' naar 'Bij- en afschrijvingen'. Hier vind je de opgebouwde rente en het actuele rentepercentage.🆒


Dit werkt alleen voor Spaarrekeningen en dus niet voor mijn betaal en DKrediet-rekeningen :(
Vroeger wel....
Reputatie 3
Badge +1
Hi Sanne, we geven dit door aan de betreffende afdeling.

Dit werkt alleen voor Spaarrekeningen en dus niet voor mijn betaal en DKrediet-rekeningen :(
Vroeger wel....


@ Sanne, we hebben terugkoppeling van de afdeling:

Er wordt aangegeven dat ze niet zeker weten of dit vroeger wél werkte met de doorlopend krediet- en betaalrekenigen. Op dit moment tonen we de debetrente voor de betaalrekening op Mijn SNS, deze is inderdaad al enige tijd zichtbaar. Door de drukte in het scherm bij Betalen tonen we (nog) niet de creditrente bij SNS Betalen en de jongerenrekeningen.

Het is absoluut een goed idee om daar ook de opgebouwde rente te tonen, mits daar een goede plek voor is. We nemen deze tip mee om verder te onderzoeken. Dank!
Reputatie 4
Badge +1
@Lindsay

Dank, was vroeger inderdaad zichtbaar maar heb geen screenshot.

Maar waar kan ik opgebouwde debet rente voor betaalrekening zien dan? Ik kan alleen het percentage vinden...

Maar waar kan ik opgebouwde debet rente voor betaalrekening zien dan? Ik kan alleen het percentage vinden...


@Sanne
De opgebouwde debet rente is niet te zien inderdaad. Het klopt dat we op dit moment alleen het actuele rentepercentage van de debetrente tonen. Zie hieronder reactie van desbetreffende afdeling.


Het is absoluut een goed idee om daar ook de opgebouwde rente te tonen, mits daar een goede plek voor is. We nemen deze tip mee om verder te onderzoeken. Dank!

Reageer