SNS

Vraag

Overboeken naar eigen (spaar-)rekeningen

• 14 juni 2019
  • 3 Reacties
  • 874 Keer bekeken

Ik heb 2 betaal rekeningen en 2 spaarrekeningen. Een "Huishoudgeld" rekening en een "Vaste lasten" rekening. Aan deze twee betaalrekeningen heb ik 2 spaarrekeningen gekoppeld. Huishoudgeld wat over blijft aan het eind van de maand gaat naar de "leuke dingen spaarrekening". Geld dat "overblijft" op de vaste lasten rekening gaat naar de buffers. (vervanging witgoed, meubelen, eindejaarsafrekening energie en wat sparen voor vakantie enz.).

Via de app op de telefoon kan ik gelijk tussen mijn rekeningen overboeken via adresboek en dan zie ik gelijk mijn rekeningen. Via mijn SNS heb ik wel een adresboek, maar zie ik mijn overige rekeningen niet staan. Die zou ik wel graag zien.

3 reacties

Reputatie 2
Goedemorgen Roy, zo te lezen hou je alles overzichtelijk en goed gescheiden. Slim! Als je je rekeningen eenmalig toevoegt aan je adresboek, dan schakel je in Mijn SNS net zo makkelijk als in de app. Kun je hiermee verder?
Dag Sanne, Ik heb er bewust voor gekozen om gescheiden rekeningen (en spaar) aan te houden. Juist om te voorkomen dat ik teveel geld uit geef. Ik heb een laag inkomen, en dit is mijn manier om in de hand te houden dat alle rekeningen betaald worden, en ik geen schulden maak.

Via de app gaat e.e.a. heel gemakkelijk, omdat al mijn rekeningen gelijk kunnen worden gekozen. Deze staan namelijk boven het "adresboek".

Alsof de duvel er mee speelt, gisteren geconfronteerd met het feit dat je in de web-omgeving niet deze keuze hebt.

Ik zat een een betaalcyclus via een app (bezorg-app). Kon dus niet via de SNS-app onderling overboeken.

Ingelogd via de website om van mijn "leuke dingen" spaarrekening, over te boeken naar mijn "huishoudgeld" rekening, waaruit ik wilde betalen via de app.

Dat kan niet!

Ik moest het geld van de spaarrekening overmaken naar mijn "Vaste lasten" rekening, en een opdracht invoeren van mijn "Vaste lasten" rekening naar mijn "Huishoudgeld" rekening.

Wat mij het meeste hierin verbaast is het feit dat ik alleen aan de "Vaste lasten" rekening over kon boeken vanuit mijn "leuke dingen" spaarrekening, terwijl de laatste "gekoppeld" zou moeten zijn aan de "Huishoudgeld" rekening.

Je tip om de rekeningnummers toe te voegen aan het adresboek ga ik opvolgen. Maar blijf het vreemd vinden dat een basis functionaliteit, namelijk het gelijk kunnen kiezen voor "eigen" rekeningen, wel in de SNS-app beschikbaar is en niet via de web-omgeving.
Reputatie 1
Dat je door het scheiden van je rekeningen meer overzicht, dat heb je goed bedacht. Je hebt duidelijk grip op je financiële zaken. In jouw geval zijn er 2 zaken van belang. Allereerst is het zo dat je tijdens een betaalproces geen geld kunt overboeken. Van tevoren zorg je ervoor dat er voldoende saldo staat op de rekening waarmee je wil betalen.
Voor het overboeken van bedragen vanaf je spaarrekening naar een betaalrekening, ga je in Mijn SNS naar 'Storten en opnemen' onder het kopje 'Sparen'. Vanuit daar is het geen probleem om andere rekeningen te selecteren buiten je vaste tegenrekening om. Mocht je dan alsnog niet verder komen, dan zet ik het uit bij de technische afdeling. Stuur je je postcode, huisnummer, geboortedatum en geboorteplaats naar webcare@sns.nl? Vermeld in de onderwerpregel 'Roy Wessel - SNS Community Overboeken naar eigen (spaar)-rekeningen.

Reageer