SNS

Overboeken van Maxisparen lukt niet

  • 2 augustus 2016
  • 16 Reacties
  • 557 Keer bekeken

Geld opnemen van de Maxi spaarrekening (naar eigen betaalrekening) lukt nu ook niet, herhaaldelijk geprobeerd, CCleaner gedraaid en alles opgeschoond, dus ergens ligt het probleem bij de website van de SNS. Bij de ASN (als onderdeel die gebruik maakt van zelfde systemen binnen SNS) loopt het allemaal perfect, totaal geen probleem. Alleen bij SNS dus. Dit alles gewoon via de PC en niet via de app.

16 reacties

Geld opnemen van de Maxi spaarrekening (naar eigen betaalrekening) lukt nu ook niet, herhaaldelijk geprobeerd, CCleaner gedraaid en alles opgeschoond, dus ergens ligt het probleem bij de website van de SNS. Bij de ASN (als onderdeel die gebruik maakt van zelfde systemen binnen SNS) loopt het allemaal perfect, totaal geen probleem. Alleen bij SNS dus. Dit alles gewoon via de PC en niet via de app.
Bij mij werkt het gewoon zoals het hoort.
Voor verzenden (bij controle) wel het vakje voor de overboeking aangeklikt om de overboeking te selecteren om op te sturen?
Groet,
Ben 🆒
Hoi Snuffelaar,

Wat vreemd dat je geen spaargeld kunt opnemen van je SNS Maxisparen. Krijg je een foutmelding? En zo ja, welke? De tip van BigBen kan de tip van de dag zijn. Heb je de overboeking geselecteerd voordat je deze verzendt?
Kreeg inderdaad een foutmelding bij het versturen, zeggende "Er gaat iets fout
Het formulier wordt al verzonden, een moment geduld aub." , maar dat bericht kreeg ik pas nadat er minuten lang geen reactie kwam en ik daardoor nogmaals op de verzendknop drukte. Ik heb het net weer geprobeerd en de zelfde melding. Het is alsof de pagina bevriest, er komt géén reactie dat de overboeking plaatsvindt. Btw. Ik kom niet eens bij het scherm om te selecteren en verzenden, het blijft hangen op het opnameformulier, heb alleen onderaan de gele knop gebruikt "Opslaan, naar verzendlijst". De overboeking komt dus niet op de verzendlijst terecht en kan het dus ook niet definitief verzenden. Enfin, ik ga nog maar even een andere webbrowser proberen.
Ik heb het net ook even weer geprobeerd (moest toch wat overboeken). Het verliep zonder problemen (Chroom).
Ik had vinkje eerst niet aangezet, maar dan krijg je inderdaad de melding dat er "iets fout" is gegaan en daaronder dat je geen "overboeking hebt geselecteerd".
Na selecteren werd eea afgehandeld.
Toch raar dat het bij jou niet lukt.
Groet,
Ben 🆒
Hoi Snuffelaar,

De storing is inmiddels opgelost, dus hier is iets anders aan de hand. Ik heb na het bericht van jou en BigBen ook geprobeerd geld op te nemen van mijn spaarrekening, maar dit verloopt zonder problemen. Ik zoek graag uit waarom je geen spaargeld kunt opnemen. Wil je hiervoor je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – Snuffelaar – Storing overboeken Mijn SNS’?
Beste Jeroen en BigBen,
wederom heb ik een poging gedaan om geld van de maxi-spaarrekening over te boeken naar de vaste tegenrekening. Nu met Internet Explorer, en ja, nu lukt het wél. Maar misschien heeft dit met cookie-instellingen te maken? want nu zie ik een pop-up schermpje verschijnen met extra informatie over de verschillende spaarrekeningen. Ik heb de overboeking even nog niet uitgevoerd in IE, en wederom geprobeerd met Chroom, en weer lukt het hier niet. Ik zie nu niet dat pop-upscherm verschijnen, dus ligt het mogelijk aan een instelling van mijn Chroom?? Ik draai met Ad-Block en Trusteer beschermt mijn browser voor deze pagina van SNS. Enfin, ik laat me graag adviseren. Trouwens, ik stuur jou Jeroen via de mail een berichtje, dan heb je wat extra informatie. Groet en fijne dag verder, tot de volgende ronde.
Hoi Snuffelaar,

Ik heb direct met een expert overlegd en vaak zit dit probleem inderdaad in de cookies. Wil je het volgende doen in Google Chrome?

Open de browser en verwijder met CTRL + H de internetgeschiedenis via de knop boven in beeld. Dit doe je door te kiezen voor 'Het eerste gebruik' en de opties 'Browsegeschiedenis wissen', 'Cookies en andere site- en plug-in gegevens verwijderen' en 'Het cachegeheugen leegmaken'. Bij de andere opties verwijder je de vinkjes. Daarna klik je op 'Browsegegevens wissen'.

Vergeet je niet daarna de computer opnieuw op te starten? Dan zijn de wijzigingen verwerkt.
Ik hoor graag van je of dit het probleem oplost.
Beste Irene,
Bedankt voor je mailtje en reactie hier boven. Ik heb stipt jouw instructies opgevolgd en alles gewist, de laptop opnieuw gestart en als bewijs van het wissen van alle gegevens moest ik het volledige nummer van mijn e-dentifier invullen, het nummer dat normaal wordt onthouden. Enfin, het hele riedeltje herhaald maar.... geen pop-up scherm en dus geen overboeking. Hoewel ik dus met een andere browser dit alsnog wel voor elkaar zou kunnen krijgen, blijft bij mij de vraag hangen waarom het me met Chroom dus maar niet wil lukken, en dat "jeukt" gewoon 😳 Er zijn ergere dingen in het leven, maar ik zou gewoon willen weten wat of waar er ergens iets mis gaat, want in het verleden is het wél gewoon gelukt. Goed, wie weet heeft iemand nog een briljant idee of tip ??
Ondertussen gaan we hier gewoon door met ademhalen hoor, don't worry :)
Groet en fijne middag verder.
Hoi Snuffelaar..je zegt dat je Ad Block draait. Deze moet je uitzetten op de site van de SNS. Dit programma blokkeert pop-up's.
Hallo Sjaakie93,
bedankt voor je meedenken, maar ook dit, het tijdelijk pauzeren van AdBlock, heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Ik ga nu een stapje verder en deïnstalleer AdBlock, dus verwijderen uit de browser, kijken of dit werkt.
Weer wat extra uitgeprobeerd. AdBlock uit Chroom gehaald en de website van de SNS toegevoegd op de whitelist van Bitdefender, mijn (betaalde versie) Internet Security Program. Ook deze twee maatregelen hebben mij niet verder geholpen. Eerst maar weer eens een nachtje gaan slapen, misschien morgen of later weer een nieuw idee. Wordt vervolgd! Groet en dank voor elke suggestie.
Goedemorgen Snuffelaar,

Goed om te zien dat je het probleem kunt relativeren. Ik hoop dat we je snel een oplossing kunnen aanreiken, maar blijkbaar is het een niet voor de hand liggend probleem. Heb je ons woensdag gemaild? Ik zie je mail niet in onze inbox. Ik wil graag een specialist inschakelen om het probleem op te lossen. Wil je hiervoor je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – Snuffelaar – Overboeken van Maxisparen lukt niet’?

@Sjaakie93 Bedankt voor de goede suggestie.
Hallo Jeroen,
Ik heb jullie donderdag pas kunnen mailen en van Irene een reactie op ontvangen. Via de mail zal ik nogmaals reageren. Voor nu een prettig weekend.
Hoi Snuffelaar,

Ik heb je mail zojuist beantwoord. Geniet van het weekend.
Beste Wouter en alle anderen die hebben geholpen met het zoeken naar een oplossing van mijn "probleem". Uit de mail van Wouter heb ik begrepen dat de speciaal voor Banken ontwikkelde software 'Trusteer' niet door de SNS wordt ondersteund. Hier van uitgaand heb ik een 'incognito-venster' geopend in Chroom en toen de overboeking nogmaals ingevoerd en... ja hoor, toen lukte het wél. Zo zie je maar weer, teveel veiligheid zet jezelf gevangen en beperkt het uitvoeren van gewilde handelingen. In ieder geval weet ik nu waar ik aan toe ben, en ondertussen kan dochterlief gaan genieten van haar studiepotje dat ik hier voor haar had aangelegd. Allen nogmaals dank en een heel fijn weekend verder!

Vriendelijke groet.
Mooi dat het is opgelost en dat je het hier even deelt.
Trusteer, tsja.. Waarom bij Chroom geblokkeerd en niet bi IE?
IBM website minuut bezig om cookie instellingen op te slaan.
Groet,
Ben 🆒

Reageer