SNS

Beantwoord

Problemen bij SNS Kasboek

  • 15 februari 2012
  • 18 Reacties
  • 2394 Keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wij hebben een en/of rekening en het kasboek loopt hier niet synchroon mee.
Als of mijn vrouw of ik het kasboek bekijken zien we verschillende posten.
Dit aangekaart bij een vestiging van de SNS-bank en adviseerde dit via het forum aan te kaarten bij de SNS-bank
icon

Beste antwoord door 15 februari 2012, 10:58

Hallo Mariella,
bedankt voor je reactie.
Bekijk origineel

18 reacties

Hallo JanDirk,

Welkom op de SNS Community! 😃 Leuk dat een SNS Winkel je hierop heeft gewezen.

Goed dat je meteen een aantal vragen over het SNS Kasboek aankaart. Ik heb de drie topics samengevoegd zodat er één topic bestaat over het SNS Kasboek. Op deze manier kan iedereen vragen/opmerkingen plaatsen en informatie vinden over het SNS Kasboek.

We geven je vragen door aan de afdeling die verantwoordelijk is voor het SNS Kasboek. Zodra we hier antwoord op krijgen, plaatsten we dit direct op de community.

Kun je de weg al een beetje vinden op de SNS Community? Als wij of andere communityleden je hierbij kunnen helpen, horen we dit graag!
Leuk dat een SNS Winkel je hierop heeft gewezen.


Ik begrijp de opmerking!

Maar, ik vind het wel een beetje vreemd dat we met z´n allen "winkels" onderhouden om aan klanten te laten vertellen dat ze een/de vraag bij de community moeten/kunnen stellen!!
Waar ontbreekt het in de winkel aan dat ze zelf vragen beantwoorden of laten beantwoorden?
Groet,
Ben

Beste BigBen en JanDirk,

Jullie hebben helemaal gelijk! Het is niet de bedoeling dat SNS Winkels klanten doorverwijzen naar de SNS Community voor antwoord op hun vraag. Ik begreep uit de eerste berichten van DirkJan dat je bij een winkelbezoek werd gewezen op het bestaan van de SNS Community. Je maakt nu duidelijk dat je juist deze specifieke vragen hebt voorgelegd in de SNS Winkel en je daar geen antwoord kreeg. Je werd voor het antwoord verwezen naar de SNS Community.

Mag ik je vragen bij welke SNS Winkel je langs bent geweest? Dan kunnen we dit bij onze collega?s aangeven. Het is natuurlijk de bedoeling dat je vragen over bankzaken in een SNS Winkel beantwoord kunnen worden. Nu zijn (complexere) vragen over het SNS Kasboek niet altijd direct te beantwoorden. Zowel wij als de SNS Winkels doen hierover navraag bij de afdeling die gespecialiseerd is de technische aspecten van het SNS Kasboek. Dit neemt niet weg dat ook SNS Winkels je op een later tijdstip kunnen informeren.

Er mag natuurlijk altijd door medewerkers verwezen worden naar de SNS Community als informatie- en discussieforum. Dit moedigen we juist aan :o

We hebben de vragen in ieder geval uitstaan en komen er zo snel mogelijk op terug!
Ik begreep uit de eerste berichten van DirkJan dat je bij een winkelbezoek werd gewezen op het bestaan van de SNS Community. Je maakt nu duidelijk dat je juist deze specifieke vragen hebt voorgelegd in de SNS Winkel en je daar geen antwoord kreeg. Je werd voor het antwoord verwezen naar de SNS Community.


Ik wil niet vervelend doen, maar... Ik heb de vragen nog eens gelezen en begrijp niet dat je jouw conclusie trok.

Gelukkig is je volledige antwoord accuraat.

Op je vraag naar "welke winkel" zou ik geen antwoord geven. Misschien zou ik zelfs de vraag niet stellen.

Ik zou er erg verlegen mee zijn de volgende keer in de winkel te komen en worden gewezen op de berichten in de community! Immers ook medewerkers kunnen meedoen op de community.

Groet,

Ben



PS Sorry, moest even!
Hi Ben,

Bedankt voor je feedback!

Hierbij geef ik je graag uitleg over de keuzes in mijn reacties.

Ik wil niet vervelend doen, maar... Ik heb de vragen nog eens gelezen en begrijp niet dat je jouw conclusie trok.

Ik heb de conclusie getrokken zonder aannames te willen doen. Er wordt aangegeven dat de vraag is aangekaart bij een SNS Winkel en er is verwezen naar de SNS Community. Hieruit blijkt niet dat de winkel nog geen actie heeft ondernomen voor de klant. Ik wilde niet meteen de aanname doen dat er in de SNS Winkel niets met deze vraag gebeurd is. Later wordt pas duidelijk dat de medewerker zelf niets met deze vragen heeft gedaan en dit niet de juist gevolgde procedure is.

Op je vraag naar "welke winkel" zou ik geen antwoord geven. Misschien zou ik zelfs de vraag niet stellen.

Ik zou er erg verlegen mee zijn de volgende keer in de winkel te komen en worden gewezen op de berichten in de community! Immers ook medewerkers kunnen meedoen op de community.


We willen er met z?n allen voor zorgen dat we de klant zo goed en efficiënt mogelijk van dienst zijn. Dit doen we onder andere door elkaar binnen SNS Bank te informeren op de juiste procedures. Daarom vroeg ik DirkJan bij welke SNS Winkel hij was geweest. Hierdoor kunnen we onze collega?s op de hoogte stellen van de juiste procedures, misschien zijn ze zich hier niet van bewust. Het is absoluut niet onze bedoeling om met een boze vinger naar de medewerker/SNS Winkel te wijzen ;)

Ik kan me goed voorstellen dat je je ongemakkelijk zou kunnen voelen als je de volgende keer de SNS Winkel binnenloopt met het gevoel dat de medewerkers dit bericht hebben meegelezen. Daarom zou het ook beter zijn geweest als ik vroeg naar de SNS Winkel in een privébericht. Bedankt dat je dit ook aangeeft



@JanDirk: Het is absoluut niet noodzakelijk om de SNS Winkel aan te geven. We willen je natuurlijk niets opdringen 😉 De reden waarom we hiernaar vroegen is om onze collega?s te informeren op de juiste procedures zodat klanten snel het juiste antwoord krijgen. Mocht je toch willen aangeven bij welke SNS Winkel je bent geweest, dan mag je dit ook doen middels een privébericht.
Alles!


Sportief, dank je.

Groet,

Ben

Beste JanDirk en BigBen,

Even een update; we zijn de vragen niet vergeten 😉 Het blijkt nogal lastig te zijn om de juiste personen aan te haken voor deze vraagstukken. We zijn er vandaag nogmaals achteraan gegaan. Zodra we de antwoorden hebben, plaatsen we deze direct op de community.

@BigBen: Graag gedaan 😉
Beste JanDirk,

We hebben inmiddels een antwoord gevonden op één van je vragen:

Het is jammer dat er geen printfunctie zit in mijn kasboek.


Voor elk IT-project zijn er een bepaald aantal uren beschikbaar. Bij de ontwikkeling van het SNS Kasboek waren simpel gezegd de uren “op” om er nog een printfunctie aan toe te voegen. We hebben de wens voor een printfunctie in het SNS Kasboek in ieder geval doorgegeven! :)

We hopen zo snel mogelijk je andere twee vragen te beantwoorden.
Hallo JanDirk,

We hebben inmiddels (gedeeltelijk) antwoord gekregen van onze specialisten op je vragen over het kasboek:

1. Als ik een externe bankrekening wil verwijderen krijg ik constant de melding:
“Het kasboek is momenteel niet beschikbaar, probeer het later nog eens.”


Om dit te controleren op fouten hebben onze specialisten meer informatie nodig om dit uit te zoeken:

- Lukt het wel om rekeningen van externe banken toe te voegen?
- Lukt het nooit om een rekening te verwijderen of alleen in specifieke gevallen?
- Lukt dit verwijderen op een ander moment wel correct?
- Lukt het wel om een rekening toe te voegen?
- Lukt het verwijderen van de rekening wel bij het andere contract (van je vrouw)? Of is het daar niet toegevoegd; dat verklaart dan mogelijk het verschil bij vraag 2 (kasboek niet synchroon)?

@ all: Komt dit ook voor bij andere klanten die gebruik maken van het kasboek?


2.Wij hebben een en/of rekening en het kasboek loopt hier niet synchroon mee.
Als of mijn vrouw of ik het kasboek bekijken zien we verschillende posten.


- Als met “posten” transacties worden bedoeld, is dat misschien te relateren aan de bovenstaande vraag (verwijderen rekening meldt dat Kasboek niet beschikbaar is). Er kan dan sprake van een fout zijn.
- Als met “posten” categorieën worden bedoeld en aangenomen dat beiden een eigen contract/inlog hebben, zijn er de volgende verklaringen mogelijk:

* Elke persoon kan een andere set rekeningen hebben; wellicht heeft elke persoon ook nog een eigen rekening. In dat geval kan het totaalbedrag van een categorie anders zijn.

* Bij opstarten van kasboek worden nieuwe transacties sinds de vorige keer inloggen gecategoriseerd. Dit heeft tijd nodig.

* Elke persoon kan de indeling in categorieën wijzigen, onafhankelijk van de ander. Ieder heeft daarmee een “eigen” kasboek. De inhoud van het kasboek kan dus ook anders zijn; andere rekeningen, andere indeling in categorieën etc.

Verder hebben onze specialisten hierbij ook nog specifieke vragen aan je:

- Wanneer lopen de rekeningen niet synchroon/in welke situatie?
- Worden precies dezelfde rekeningen getoond in het kasboek?
- Hebben jullie beiden een digipas? Of heeft een van jullie alleen een digicode?
Reputatie 2
Badge +1
1. Als ik een externe bankrekening wil verwijderen krijg ik constant de melding:
“Het kasboek is momenteel niet beschikbaar, probeer het later nog eens.”


Om dit te controleren op fouten hebben onze specialisten meer informatie nodig om dit uit te zoeken:

- Lukt het wel om rekeningen van externe banken toe te voegen?
- Lukt het nooit om een rekening te verwijderen of alleen in specifieke gevallen?
- Lukt dit verwijderen op een ander moment wel correct?
- Lukt het wel om een rekening toe te voegen?
- Lukt het verwijderen van de rekening wel bij het andere contract (van je vrouw)? Of is het daar niet toegevoegd; dat verklaart dan mogelijk het verschil bij vraag 2 (kasboek niet synchroon)?

@ all: Komt dit ook voor bij andere klanten die gebruik maken van het kasboek?


@Mariella: jazeker, bij mijn echtgenote en mijzelf treedt hetzelfde probleem op. Bij mijn echtgenote lukt het trouwens ook niet goed om externe rekeningen te importeren. Dit leidt steevast tot een foutmelding, maar gelijkertijd zie ik wel dat (een deel van) de import wel is geslaagd, te zien aan het aantal "nog niet ingedeelde transacties". Ook zie ik dat de banknaam van de geimporteerde rekening bij haar niet wordt weergegeven (bij mij wel). Gelukkig gebruikt zij SNS kasboek nauwelijks (ik beheer de gezamelijke financien), dus is het momenteel geen probleem. Mijn kasboek werkt redelijk goed, behalve als het 's-avonds druk is op de SNS site. Dan worden grafieken en/of tabellen niet/gedeeltelijk/fout weergegeven. Als het werkt, vind ik het een handig instrument. Al zou ik wel graag e.e.a. gewijzigd/verbeterd willen zien (functioneel).
@Mariella: jazeker, bij mijn echtgenote en mijzelf treedt hetzelfde probleem op. Bij mijn echtgenote lukt het trouwens ook niet goed om externe rekeningen te importeren. Dit leidt steevast tot een foutmelding, maar gelijkertijd zie ik wel dat (een deel van) de import wel is geslaagd, te zien aan het aantal "nog niet ingedeelde transacties". Ook zie ik dat de banknaam van de geimporteerde rekening bij haar niet wordt weergegeven (bij mij wel). Gelukkig gebruikt zij SNS kasboek nauwelijks (ik beheer de gezamelijke financien), dus is het momenteel geen probleem. Mijn kasboek werkt redelijk goed, behalve als het 's-avonds druk is op de SNS site. Dan worden grafieken en/of tabellen niet/gedeeltelijk/fout weergegeven. Als het werkt, vind ik het een handig instrument. Al zou ik wel graag e.e.a. gewijzigd/verbeterd willen zien (functioneel).

@Stefan: Bedankt voor je reactie! We geven door dat het probleem ook bij andere klanten voorkomt. Fijn dat het voor jullie momenteel geen problemen oplevert

Maar erg goed dat je het aangeeft, zodat we er naar kunnen kijken.

In je reactie benoem je dat je graag wijzigingen/verbeteringen in het kasboek zou willen zien. Kun je een aantal punten aangeven die volgens jou verbeterd of gewijzigd zouden kunnen worden? Alle ideeën en suggesties stellen we zeer op prijs! We kunnen alleen niet beloven dat (alle) ingebrachte punten ook doorgevoerd worden, in verband met techniek en kosten ;)


Punt1: gaat ook niet als mijn vrouw inlogt, zelfde foutmelding.
Punt2: Vind ik niet (meer) belangrijk, ik beheer met mijn inlog toch hoofdzakelijk het kasboek.
Punt3: Ik heb in mijn profiel mijn schermafbeelding verwijderd en toch is mijn schermafbeelding nog in beeld, graag verwijderen.


@JanDirk: Dank voor de toelichting! We geven door dat als je vrouw inlogt er dezelfde melding wordt weergegeven.
Gelukkig levert het bij jou ook geen grote problemen op omdat je het kasboek met je eigen inlog beheert. Toch goed dat je dit punt hebt aangekaard! Op deze manier lopen we tegen eventuele beperkingen aan die we anders niet hadden ontdekt. Bedankt hiervoor! 😃

Je geeft aan dat je schermafbeelding nog te zien is in je profiel terwijl je deze verwijderd hebt. Bedoel je hiermee de foto (avatar) in je profiel? Zo ja, dan horen we dat graag en laten we je profielfoto verwijderen.
Reputatie 2
Badge +1
@Stefan: ...In je reactie benoem je dat je graag wijzigingen/verbeteringen in het kasboek zou willen zien. Kun je een aantal punten aangeven die volgens jou verbeterd of gewijzigd zouden kunnen worden? Alle ideeën en suggesties stellen we zeer op prijs! We kunnen alleen niet beloven dat (alle) ingebrachte punten ook doorgevoerd worden, in verband met techniek en kosten ;)

@Mariella: ik zal een paar punten noemen:
1. Er loopt natuurlijk nog de bug dat je CSV bestanden van de FrieslandBank niet meer kunt importeren sinds het formaat ervan is gewijzigd. Op 27 januari en op 17 februari heb ik via een prive bericht (Tineke) hiervan melding gemaakt (en de details meegestuurd). Nog geen inhoudelijke reactie van ontvangen.
2. Ik zou graag een aantal extra categorieen willen hebben. Zoals "aflossing hypotheek" onder "woonlasten; "zakgeld" onder "overige uitgaven";
3. Hoofdcategorie "Verzekeren en geldzaken" hernoemen naar "Verzekeren"
4. Hoofdcategorie "Sparen" hernoemen naar "Sparen en Lenen" (zowel bij inkomsten als bij uitgaven)
5. "Lenen en aflossen" splitsen in 2 categorieen en verplaatsen van hoofdcategorie "Verzekeren" naar hoofdcategorie "Sparen en lenen" (uitgaven)
6. Categorie "Lenen" of "Opname uit lening" toevoegen aan "Sparen en Lenen" (inkomsten)

Misschien is het een idee om dit wensenlijstje toe te voegen aan een apart topic over SNS kasboek.
Hallo JanDirk,

Bedankt voor je reactie! Ik geef dit door aan Charlotte. Zij kan als community manager de avatar verwijderen.
Hoi JanDirk,

Zoals je misschien al hebt gezien, is je avatar verwijderd.
Reputatie 2
Badge +1
@Mariella: ik zal een paar punten noemen:
1. Er loopt natuurlijk nog de bug dat je CSV bestanden van de FrieslandBank niet meer kunt importeren sinds het formaat ervan is gewijzigd. Op 27 januari en op 17 februari heb ik via een prive bericht (Tineke) hiervan melding gemaakt (en de details meegestuurd). Nog geen inhoudelijke reactie van ontvangen.
2. Ik zou graag een aantal extra categorieen willen hebben. Zoals "aflossing hypotheek" onder "woonlasten; "zakgeld" onder "overige uitgaven";
3. Hoofdcategorie "Verzekeren en geldzaken" hernoemen naar "Verzekeren"
4. Hoofdcategorie "Sparen" hernoemen naar "Sparen en Lenen" (zowel bij inkomsten als bij uitgaven)
5. "Lenen en aflossen" splitsen in 2 categorieen en verplaatsen van hoofdcategorie "Verzekeren" naar hoofdcategorie "Sparen en lenen" (uitgaven)
6. Categorie "Lenen" of "Opname uit lening" toevoegen aan "Sparen en Lenen" (inkomsten)

Misschien is het een idee om dit wensenlijstje toe te voegen aan een apart topic over SNS kasboek.


Nog een paar fouten in SNS Kasboek die verholpen moeten worden:
7. Toegevoegde bankrekeningen laten zich niet verwijderen. Als je dat toch probeert, krijg je de foutmelding: "Op dit moment is SNS Kasboek niet beschikbaar. Probeer het later nog eens."
8. In de hoofdcategodie "Sparen" staat de categorie "rente" vermeld als mogelijke uitgave. Dit is raar, want onder sparen verwacht je geen rente-uitgaven!
@Mariella: ik zal een paar punten noemen: 1. Er loopt natuurlijk nog de bug dat je CSV bestanden van de FrieslandBank niet meer kunt importeren sinds het formaat ervan is gewijzigd. Op 27 januari en op 17 februari heb ik via een prive bericht (Tineke) hiervan melding gemaakt (en de details meegestuurd). Nog geen inhoudelijke reactie van ontvangen. 2. Ik zou graag een aantal extra categorieen willen hebben. Zoals "aflossing hypotheek" onder "woonlasten; "zakgeld" onder "overige uitgaven"; 3. Hoofdcategorie "Verzekeren en geldzaken" hernoemen naar "Verzekeren" 4. Hoofdcategorie "Sparen" hernoemen naar "Sparen en Lenen" (zowel bij inkomsten als bij uitgaven) 5. "Lenen en aflossen" splitsen in 2 categorieen en verplaatsen van hoofdcategorie "Verzekeren" naar hoofdcategorie "Sparen en lenen" (uitgaven) 6. Categorie "Lenen" of "Opname uit lening" toevoegen aan "Sparen en Lenen" (inkomsten) Misschien is het een idee om dit wensenlijstje toe te voegen aan een apart topic over SNS kasboek. Nog een paar fouten in SNS Kasboek die verholpen moeten worden: 7. Toegevoegde bankrekeningen laten zich niet verwijderen. Als je dat toch probeert, krijg je de foutmelding: "Op dit moment is SNS Kasboek niet beschikbaar. Probeer het later nog eens." 8. In de hoofdcategodie "Sparen" staat de categorie "rente" vermeld als mogelijke uitgave. Dit is raar, want onder sparen verwacht je geen rente-uitgaven!


Hi Stefan,

Bedankt voor het doorgeven van je bevindingen. We hebben deze punten doorgegeven en nogmaals gewezen op je eerdere punten. Zodra we terugkoppeling hebben, laten we dit zo snel mogelijk weten.
Reputatie 2
Badge +1
Hi Stefan,

Bedankt voor het doorgeven van je bevindingen. We hebben deze punten doorgegeven en nogmaals gewezen op je eerdere punten. Zodra we terugkoppeling hebben, laten we dit zo snel mogelijk weten.


Punt 7 is sinds afgelopen weekend opgelost. Ik heb net een externe rekening kunnen verwijderen uit SNS kasboek. Ook het importeren van transacties van externe rekeningen gaat stkken beter; vroeger ging het gemiddeld in 50% van de gevallen mis en moest je het opnieuw proberen. Vandaag gaat het in 100% van de gevallen goed en vooral veel sneller dan vroeger. Uitzondering hierop zijn natuurlijk nog de CSV bestanden van de FrieslandBank. Die moet ik eerst handmatig converteren naar het oude format voordat ik ze in SNS kasboek kan laden.
Badge +1
Hi Stefan,

Fijn dat punt 7 inmiddels is opgelost. Wij kregen ook terugkoppeling dat dit waarschijnlijk een tijdelijke storing is geweest. Hieronder nog het antwoord op punt 8.

8. In de hoofdcategodie "Sparen" staat de categorie "rente" vermeld als mogelijke uitgave. Dit is raar, want onder sparen verwacht je geen rente-uitgaven!

Op het eerste gezicht is dit inderdaad vreemd. SNS Bank hanteert de onderverdeling van het Nibud, en daar staat deze verdeling in. Wat je wel ziet gebeuren is dat mensen exact het rentebedrag dat ze over bvb 2011 hebben ontvangen, willen gebruiken voor een uitgave, of de rente overboeken naar hun betaalrekening. Dan is een uitgavencategorie 'rente' wel handig.

Over het issue hieronder met betrekking tot inlezen Friesland Bank bestanden: dit probleem is ingediend bij IT. We hopen dat dit snel is opgelost.

Reageer