SNS

Schijnveiligheid in de app?!

• 19 oktober 2016
  • 4 Reacties
  • 272 Keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb op mijn telefoon ingesteld dat ik naar mensen uit mijn adresboek maximaal €1000 kan overboeken, en naar onbekenden altijd alleen met digipas.
Mijn contacten vertrouw ik namelijk wel.
Maar nu ging ik naar een rekening overboeken die nog niet in mijn adresboek stond. Omdat ik dat in de toekomst wel wilde vinkte ik toevoegen aan adresboek aan.
Ik stond al klaar met mijn digipas, maar ik hoefde alleen mijn pincode in te toetsen. Dat betekent dus dat een onbekend iemand met mijn telefoon en pincode toch geld van mijn rekening kan halen.

Ik snap nu dus niet waarom ik voor schijnveiligheid bij de instellingen kan instellen dat aan onbekende rekeningen alleen met digipas betaald kan worden.

Groeten,

Gerard

4 reacties

Badge
Een oplossing zou zijn is dat de eerste keer dat naar een rekening geld wordt overgemaakt, ongeacht deze in het adresboek staat of niet, dat er met de digipas betaald moet worden. (als de gebruiker dit zo instelt)

Edit.
In dit geval was het mijn internetprovider, die al wel een aantal keer geincasseerd heeft bij mij. Viel hij daarom niet onder onbekend misschien?
In dat geval is er niks aan de hand.
Hoi Gerard, een rekening die je eerder hebt gebruikt in Mijn SNS of de mobiele app is geen onbekende rekening. Het maakt niet uit of de rekening wel of niet in je adresboek staat. Daarom kon je overboeken zonder de digipas.
Badge
Aha, dan vind ik het helemaal prima :)
Ik had een iets te snelle conclusie getrokken :8
Dat kan gebeuren 🙂 Goed dat je scherp bent op veilig bankieren.

Reageer