SNS

Beantwoord

SNS betalen app geeft foutmelding na update naar Android 8

  • 27 november 2017
  • 21 Reacties
  • 1863 Keer bekeken

Ik heb een tijdje zonder problemen de SNS betalen app op mijn OnePlus3T kunnen gebruiken, echter kreeg ik een paar dagen geleden een software update naar Android 8. Hierna bleef de app "hangen" (ondanks dat NFC aanstond, bleef de app 'cirkelen' met de melding betalen is niet mogelijk).
Ook een herinstallatie van de app, eerst zonder hem uit SNS Mobiel Bankieren te verwijderen. Dit leidde tot hetzelfde probleem. Daarna de SNS betalen app eerst uit SNS Mobiel Bankieren verwijderd, en hem gedeïnstalleerd en weer opnieuw te installeren werkt niet aangezien ik dan bij de laatste stap (accepteren overeenkomst) foutcode 245 krijg en niet verder kan.
Is hiervoor een oplossing? Ik was namelijk erg tevreden met deze app en het gebruiksgemak.
icon

Beste antwoord door PetervR 28 november 2017, 12:12

De specialist heeft snel gereageerd. Het probleem is bekend en is doorgegeven aan de leverancier. De termijn waarop het probleem is opgelost, is niet bekend. Ik hou je op de hoogte in dit topic.
Bekijk origineel

21 reacties

Hoi peter.heutmekers,

Welkom op de community 🙂 Wat balen dat het niet lukt om SNS Mobiel Betalen te installeren. Als je de volgende stappen doorloopt, dan moet het lukken: Verwijder de SNS Mobiel Bankieren app en registreer deze opnieuw. Registreer daarna SNS Mobiel Betalen. Laat je weten of het zo lukt?
Hoi peter.heutmekers,

Welkom op de community 🙂 Wat balen dat het niet lukt om SNS Mobiel Betalen te installeren. Als je de volgende stappen doorloopt, dan moet het lukken: Verwijder de SNS Mobiel Bankieren app en registreer deze opnieuw. Registreer daarna SNS Mobiel Betalen. Laat je weten of het zo lukt?


Helaas, ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Inmiddels ook op de(zelfde) telefoon van mijn vrouw geprobeerd met dezelfde foutmelding.
Bedankt voor je reactie. Ik heb het probleem neergelegd bij een specialist. Zodra ik meer weet, dan meld ik dat hier.
De specialist heeft snel gereageerd. Het probleem is bekend en is doorgegeven aan de leverancier. De termijn waarop het probleem is opgelost, is niet bekend. Ik hou je op de hoogte in dit topic.
De specialist heeft snel gereageerd. Het probleem is bekend en is doorgegeven aan de leverancier. De termijn waarop het probleem is opgelost, is niet bekend. Ik hou je op de hoogte in dit topic.

Peter, dank voor de update, ik wacht geduldig af...
Dankjewel voor je geduld. Vanaf gisteren is er een update beschikbaar. Als je deze installeert, dan is het probleem opgelost. Let op: het kan gebeuren dat de 1e betaling mislukt, maar daarna moet het weer vlekkeloos werken.
Via e-mail heb ik al contact gehad met de servicedesk van SNS (referentie 59351) dat sinds het moment dat mijn toestel (een Xiaomi mi 6) naar Android 8 is ge-update, de app niet meer werkte.
Helaas werd hulp geweigerd, dit daar ik mijn toestel ge-root heb.
Vreemd, want je gaat geen mensen op adminrechten op hun Windows/Linix/macOS desktop/laptop toegang weigeren tot de SNS-site (de app is in principe niet meer dan een website).

Maar to the point.
Op Tweakers zie ik dat ik niet de enige ben met app problemen sinds mijn telefoon naar Android 8 is gegaan.
Weliswaar gaat het om de ASN bij de andere probleem geval, maar volgens mij is deze app 1 op 1 met die van SNS (als ik de printscreens zie bijv.).
Kan er toch naar de SNS-app gekeken worden?

Ter info:
- ik kan de SNS app wel gebruiken (met mijn account) op Android 7 toestellen (oa. Xiaomi mi 5c met root, wat Samsung Galaxy toestellen, etc.)
- is er wat bekend inzake de responsive website?
Veel is er niet veranderd sinds https://tweakers.net/nieuws/125467/sns-bank-stopt-per-1-oktober-met-ondersteuning-eigen-windows-phone-app.html

Een responsive website voorkomt sowieso een hoop geneuzel lijkt mij.

Overigens ben ik destijds van ABN Amro naar SNS verhuisd daar de SNS-app zo voor liep op "de rest".
Bijvoorbeeld iDeal betalen met je telefoon ipv. steeds je cardreader meesleuren.
Dat voordeel is dus nu helaas weg...
Badge +1
dat sinds het moment dat mijn toestel (een Xiaomi mi 6) naar Android 8 is ge-update, de app niet meer werkte.Helaas werd hulp geweigerd, dit daar ik mijn toestel ge-root heb.
Goedemiddag Ezra,

In de komende update hopen we een crash op te lossen in de SNS Mobiel Bankieren app voor Android 8 toestellen. Onze ontwikkelaar weet niet of dat hetzelfde probleem is als waar jij tegenaan loopt.
Op het Tweakers forum hebben ze het over vingerafdrukfouten voor de SNS Mobiel Bankieren app, terwijl het in dit topic gaat over een specifieke foutmelding in de Betalen app. Doel je op de SNS Mobiel
Bankieren app? [/quote]

Is er wat bekend inzake de responsive website? Een responsive website voorkomt sowieso een hoop geneuzel lijkt mij.
Hier blijf je op de hoogte van de ontwikkelingen van de responsive website.
Vandaag de nieuwe versie geïnstalleerd: probleem onveranderd (zie bijlage).

Mijn vriendin heeft ook een Xiaomi Mi 6, tevens met root, maar draait nog Android 7.
Daar werkt mijn SNS app wel op.

De apps vak bunq (de bank die ik nu uittest om te kijken of het wat is ipv SNS) en ABN (de bank van mijn vriendin) doen het wel op mijn toestel waar Android 8 op staat.

Ik vind SNS echt een fijne bank, dat jullie goed scoren op de Eerlijke Bankwijzer is ook een pluspunt, maar ik wil gewoon iDeal betalingen kunnen doen met mijn telefoon ipv. steeds mijn Digipas overal mee naar toe sleuren.
Dat geneuzel van jullie support afdeling dat ik geen hulp krijg daar ik een toestel heb die geroot is (nogmaals, mijn vriendin met Android 7 + root heeft geen last van dit probleem) vind ik erg 2013.

Verder is jammer dat het al 2 maanden stil is inzake Mijn SNS responsive. Als SNS responsive de oplossing is om iDeal betalingen te doen, ben ik geholpen.

Het lijkt erop dat jullie klanten weg willen jagen ipv. behouden...
Hoi Ezra,

Het is natuurlijk niet leuk als de mobiele app niet werkt. Als je toestel is geroot, dan kun je de app vanwege veiligheidsredenen niet installeren. Ik ben het met je eens dat het een oplossing is als de responsive Mijn SNS snel klaar is. Hopelijk kun je dan je digipas thuislaten en weer bankieren op je Xiaomi Mi 6.
Hoi Dennis,

Het is niet eens een root-probleem:
Onder Android 7 werkte de app wel terwijl ik al root had (en het werkt nu nog steeds op de telefoon van mijn vriendin die nog Android 7 op hetzelfde toestel gebruikt!).
Het ligt puur aan Android 8 dat ik dit probleem heb ( en meerdere gebruikers zoals ik in mijn eerdere berichten melde ), het is vanuit SNS (en met name jullie technische afdeling) erg jammer dat er achter "rooten" geschuild wordt.

Rooten is niets meer dan adminrechten hebben over je telefoon.
Een gemiddelde Windows/macOS/Linux gebruiker heeft op zijn laptop/pc admin-rechten.
Deze mensen kunnen gewoon internet bankieren via de browser (doe ik op dit moment ook vanaf mijn MacBook). Daar zegt SNS ook niet tegen: "Je hebt adminrechten op je pc, dus je mag niet meer internetbankieren".
Ja toch?!

Kom aub met een oplossing ipv. dat ik steeds moet klagen op deze klaagmuur...

Sorry, maar van een enthousiaste gebruiker van jullie diensten ben ik in een paar maanden tijd veranderd in iemand die zijn vertrouwen verloren is in SNS.
We zitten in 2018, niet meer in 2008 of zo

/rant
Helaas word ik hier en daar genegeerd door SNS (en-een-oja-moment, ook via de mail...).
"Prima", dus ik heb maar de keuze gemaakt om mijn telefoon van zijn rootrechten te ontdoen. Vervolgens de telefoon van een standaard rom voorzien (uiteraard Android 8, zonder root ed) en dan de SNS app geïnstalleerd.

Je kan het al raden: nog steeds werkt de SNS app niet!

Ik meld het maar hier voor de gebruikers die Android 8 hebben en een toestel met root: scheelt je weer een k*t-karwei...

Dan ga ik nu deze ochtend maar mijn telefoon weer rooten...
Hoi Ezra,

Het is niet de bedoeling dat je je genegeerd voelt. We zijn al eerder met een specialist en de IT-afdeling op zoek geweest naar een oplossing. Stuur je voor de volledigheid je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - SNS betalen app geeft foutmelding na update naar Android 8'? Dan laat ik er weer een specialist ernaar kijken. Het is belangrijk dat je telefoon niet geroot is op het moment dat we naar een oplossing zoeken.
Hoi Dennis,

Ik kom nu misschien kortaf over, maar:
Zoals je in mijn laatste bericht kon lezen is het probleem geen root probleem.
Ik heb hierna mijn telefoon weer geroot en weiger hem weer te "on-rooten". Simpelweg omdat hier veel tijd in zit.

Ben een beetje klaar mee dat men bij SNS achter het rooten blijft schuilen.
En nog wat duiding inzake rooten:
1 app van jullie werkt nog wel bij mij: SNS Mobiel Betalen.

Inmiddels heb ik dus allang weer root-rechten, dus ik zie dan dit:



Ik heb nog steeds root-rechten, ik ga niet weer uren bezig zijn om mijn telefoon weer op orde te krijgen, maar...
Wanneer ik in Magisk Manager (bij jullie technische afdeling vast wel bekend) op "Magisk Hide" zet:


Kan ik weer gebruik maken van jullie SNS Mobiel Betalen app.

Nogmaals, verschuil jullie NIET achter rooten, maar fix SNS Mobiel Bankieren voor Android 8.
Dank...
Hoi Ezra,

Zelf heb ik te weinig technische bagage om hier iets over te zeggen. Mijn collega gaf de vorige keer aan dat je de mobiele app niet kunt installeren omdat je telefoon niet is gecertificeerd (geroot). Als je je gegevens stuurt, dan laat ik een specialist nog een keer kijken. Het kan dat de uitkomst dit keer anders is en dat het dus geen "root probleem is", maar daar kan ik nog niets over zeggen.
Hoi Dennis,

De vorige keer heeft het mailen naar jullie idd. niet geholpen.
Ik ga wel weer een mailtje sturen en laat de uitkomst wel hier horen...

[edit 12:40]
*gemaild*

Nogmaals, verschuil jullie NIET achter rooten, maar fix SNS Mobiel Bankieren voor Android 8.
Dank...

Mij lijkt het nog de vraag of het aan de app ligt. De ene Android 8 is de andere niet, omdat de toestel fabrikant (of zelfs de verkoper) vaak hun "eigen aanpassingen doen". Het zou dus kunnen dat het een toestel probleem is. Ik las daar nog niets over en ben dus benieuwt of het probleem ook optreed bij een niet geroot zelfde toestel?
Over dat rooten voel ik met je mee, maar ik kan ook begrijpen dat een app bouwer grenzen stelt. Iets is vaak zo sterk als de samenhang van de verschillende delen. Ter vergelijking; we hebben een EU keur voor auto´s, die geld voor alle EU landen. Je kunt dan niet zomaar zeggen in een bepaald land; ik plaats een totaal andere motor en jullie mogen niet verwijzen naar die EU keur (oftewel opnieuw keuren). Bij de zeer snelle wisseling van smartphones en Android is herkeuren (bijna) ondoenlijk. Simpeler is het dan aan de gebruikte keuringseisen vast te houden.
Groet,
Ben 🆒
Ha Ben,

Inzake Android 8 zonder root-rechten op mijn telefoon:
https://forum.snsbank.nl/mijn-sns-sns-mobiel-bankieren-app-69/sns-betalen-app-geeft-foutmelding-na-update-naar-android-8-11544/index1.html#post92987

Dezelfde telefoon met Android 7 en met root:
https://forum.snsbank.nl/mijn-sns-sns-mobiel-bankieren-app-69/sns-betalen-app-geeft-foutmelding-na-update-naar-android-8-11544/index1.html#post92956

Ik wacht nu maar op reactie vanuit SNS nav mijn mailtje 🙂
Ha Ben,

Inzake Android 8 zonder root-rechten op mijn telefoon:
https://forum.snsbank.nl/mijn-sns-sns-mobiel-bankieren-app-69/sns-betalen-app-geeft-foutmelding-na-update-naar-android-8-11544/index1.html#post92987

Dezelfde telefoon met Android 7 en met root:
https://forum.snsbank.nl/mijn-sns-sns-mobiel-bankieren-app-69/sns-betalen-app-geeft-foutmelding-na-update-naar-android-8-11544/index1.html#post92956

Ik wacht nu maar op reactie vanuit SNS nav mijn mailtje :)

Je sluit mijn mogelijkheid (nog) niet uit, lijkt mij.
Mijn gedachte; combinatie android versie met toestel (merk+versie).
Groet,
Ben 🆒
Zit in de trein, dus een kort berichtje:
Zojuist de klantenservice van SNS aan de lijn gehad.
De IT-afdeling gaat er naar kijken en komt asap op terug. Dit daar er meerdere gebruikers zich gemeldt hebben met hetzelfde probleem.

Mocht je je nog niet gemeld hebben bij SNS, doe dit dan aub wel. Meldt je foutmelding en stuur evt logs mee.

Fijn dat SNS er mee aan de slag gaat! 🆒

Reageer