SNS

SNS Mobiel Betalen

• 28 juni 2017
  • 351 Reacties
  • 51890 Keer bekeken

Toon eerste bericht

351 reacties

Bedankt voor de correctie, Stefan. Je zit duidelijk beter in de materie dan ik.

@HBO Je kunt ervoor kiezen om een persoonlijke pas aan te vragen met de functie 'Contactloos betalen'. Je betaalt hiervoor eenmalig € 8,50 en regelt de aanvraag hier.
Heb me inmiddels ook aangemeld. Ben benieuwd hoe dit in het dagelijks gebruik gaat bevallen.
(nog even afwachten tot mijn play account is toegevoegd)
Leuk dat je meedoet, Mr. Tinus 🙂
Kan ik helpen testen?
Android toestel.. 😃
Goedemorgen RChris,

Welkom op de community en fijn dat je direct je hulp aanbiedt. Zoals je ziet, heb ik je vraag verplaatst naar dit topic waarin we uitleggen hoe je je aanmeldt. Kun je hiermee uit de voeten? Veel plezier 🙂

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet.
Goedemorgen RChris,

Welkom op de community en fijn dat je direct je hulp aanbiedt. Zoals je ziet, heb ik je vraag verplaatst naar dit topic waarin we uitleggen hoe je je aanmeldt. Kun je hiermee uit de voeten? Veel plezier 🙂

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet.

Goeiemorgen! Thnx voor het duwtje in de goede richting. Ik heb de mail inmiddels verstuurd, ben benieuwd hoe het te werk gaat 🙂

Zoals eerder genoemd in dit topic zou ook ik Vodafone Wallet wel kunnen gebruiken, maar als het direct via de bank zelf kan lijkt me dit beter. En dan hoef ik naast de SNS Mobiel Bankieren app (die sowieso al geïnstalleerd staat) niet nóg een app te installeren.
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je reactie krijgt op je aanmelding? Vorige week een mail gestuurd maar nog geen bevestiging gehad. Wil graag meedoen :)
Zijn er al mensen met een bevestiging van aanmelding?
Hoi HBO,

In de 2e week van juli start de 1e groep met de pilot, daarna breiden we deze groep wekelijks uit. Je krijgt vooraf een mail met instructies, maar ik kan niet van tevoren zeggen wanneer dit is.
Dit is toch de 2e week van juli????!!!
Yep, maar dat is het de komende werkdagen en zaterdag ook. Daarnaast bedoelt men met "een 1e groep" wellicht iets anders dan ons particuliere aanmelders. Kortom: er is weinig tot niets concreet of zeker. Ook bestaat de kans dat er technische problemen zijn ontstaan waardoor alles wordt uitgesteld.

Ik begrijp je 'ongeduld' wel hoor, ik check dit topic ook regelmatig om te zien of mensen daadwerkelijk meedoen met de test. Vooralsnog lijkt het er niet op. Kwestie van afwachten op officiële berichtgeving of mail...

Dat klopt, deze week worden de eerste mails gestuurd 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Hi allen,

Wat goed om te lezen dat jullie graag willen beginnen met testen.
Intern zijn we nog druk met de laatste voorbereidingen en volgende week worden de uitnodigingen verstuurd.
Ik vraag nog een weekje geduld van jullie.
Eigenlijk begrijp ik niet goed waarvoor ik me heb opgegeven in dit topic.
Toen ik twee weken geleden mijn smartphone inwijdde, heb ik de SNS app geïnstalleerd. Daarmee kan ik dus mobiel betalen.
Dus is mijn vraag: wat ga ik volgende week (of later) testen?
Bovendien, mijn mederekeninghouder ontvangt een brief met de oproep om de app te downloaden, met een kans op een iPad. Waarom die actie als het er al langer is en iets nieuws (?) nog getest moet worden?
Ik denk dat ik een kluts mis.
Hoi Koos,

We gaan testen of het betalen met je mobiele telefoon goed werkt. Als je je hebt aangemeld op het mailadres, dan ontvang je vanzelf een mail met meer uitleg. Op dit moment is het nog niet mogelijk om met je mobiele telefoon te betalen.
Bedankt voor je snelle reactie.
Hier is weer eens sprake van begripsverwarring.
Ik versta onder betalen de overdracht van een geldbedrag van de een naar de ander. En dat kon al eerder, zoals ook in de brief vermeld. Via Mijn SNS, Ideal en zo.
Maar jij verstaat onder betalen uitsluitend een directe transactie aan een kassa of een ander persoon? Staat het dan ook direct op die andere rekening? Dus toch realtime?
Anders begrijp ik het verschil niet.
Hoi Koos,

Het gaat hier om contactloos betalen met je mobiele telefoon. In dit geval gebruik je je mobiele telefoon met daarin een NFC chip om te betalen zoals je eerder deed met je betaalpas.
Daar zit de bron van mijn misbegrip: ik heb nog nooit contactloos betaald, en met mijn pas kan dat ook niet. Zo verschuift de betekenis van een woord langzamerhand...
Toen ik twee weken geleden mijn keuze maakte voor smartphone heeft de aanwezigheid van een NFC-chip wel een belangrijke rol gespeeld. Met dank aan deze community.
Overigens blijft mijn vraag staan, waarom mijn partner een aansporingsbrief krijgt om de (oude?) app te downloaden, als hier een nieuwe zit aan te komen. Kunnen jullie vervolgens nog een campagne starten voor de nieuwe. Nodeloos kostbaar, en verwarrend voor de klant denk ik. Of zie ik iets verkeerd?
Hoi Koos,

We willen graag dat iedereen het gemak van de app ervaart. Dit is de reden dat we klanten aansporen om de app te downloaden. Contactloos betalen met je mobiele telefoon is op dit moment een pilot. Je betaalt dan door met je mobiele telefoon tegen een pinautomaat te houden. Je hebt dan je pinpas niet meer nodig. Het is geen vervanger van de oude app.
Het is geen vervanger van de oude app.
Dank je wel Wouter, deze opmerking verklaart veel.
Betekent wel dat er straks twee verschillende apps op de mobiel staan, waarvan er één onder specifieke omstandigheden werkt (er moet een NFC-ontvanger staan).
Leuk om met de test mee te doen, maar vermoedelijk blijft het daarbij, omdat de oude app breder inzetbaar is en ik mijn betaalpas toch altijd bij me heb.
Ik wil niet verstrikt raken in de toch al onoverzichtelijke brij aan apps.
Het is geen vervanger van de oude app.
Dank je wel Wouter, deze opmerking verklaart veel.
Betekent wel dat er straks twee verschillende apps op de mobiel staan, waarvan er één onder specifieke omstandigheden werkt (er moet een NFC-ontvanger staan).
Leuk om met de test mee te doen, maar vermoedelijk blijft het daarbij, omdat de oude app breder inzetbaar is en ik mijn betaalpas toch altijd bij me heb.
Ik wil niet verstrikt raken in de toch al onoverzichtelijke brij aan apps.

Ik denk dat de "oude" app wordt gemoderniseerd en er dan dus gewoon 1 app is /blijft (dan met deze nieuwe optie er in). Men begint nu een test met een aangepaste app ( met de optie) die echter alleen op verzoek (testen) geleverd wordt. Ik denk dat alle nu bestaande opties er dus gewoon inzitten.
Groet,
Ben 🆒
Dat klinkt inderdaad een stuk logischer. Maar dan speelt straks weer het probleem met uitgeschakelde contactloos-betalen, zoals Eva uitvoerig heeft beschreven. Of vindt het uitschakelen dan op de phone plaats?
Reputatie 3
Badge +1
Ik verwacht dat we als testers in een zogenaamde Google Play beta testgroep worden gezet. Op basis van ons Google account krijgen we een beta-release van dezelfde SNS betalen app, welke hetzelfde is als de reguliere SNS betalen app, maar dan met de NFC contactdoos betalen functie ingeschakeld of toegevoegd. Dit is een gebruikelijke manier om Android apps te testen in een selecte groep gebruikers voordat je een nieuwe functie voor iedereen beschikbaar maakt.
In dat geval zou het dus wel een vervanger (upgrade) van de bestaande app zijn.
In dat geval zou het dus wel een vervanger (upgrade) van de bestaande app zijn.
Op het moment dat deze officieel uitgebracht wordt; Yes! In de testfase draaien ze dus naast elkaar en alleen bij vrijgegeven testers.
Suc6 met testen.
Groet,
Ben 🆒

Reageer