SNS

SNS Mobiel Betalen

  • 28 juni 2017
  • 351 Reacties
  • 52040 Keer bekeken


Toon eerste bericht

351 reacties

..er wordt nog weinig getest momenteel..
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb alleen een iPhone en kan dus niet mee doen.... even geduld dus nog voor mij
Ik heb de update binnen, maar toen ik probeerde contactloos te betalen werkte het jammergenoeg niet..
Contactloos betalen stond bij mij standaard aan in de app..vervolgens wilde ik bij de film betalen dus ik hield mijn telefoon naast "de unit". De telefoon was uit was uit, maar er gebeurde niks. Ik dacht: misschien moet ik hem eerst unlocken dus ik zorgde ervoor dat het scherm brandde en hield hem toen bij het apparaat, maar er gebeurde ook niks. Toen maar met mijn pasje contactloos betaald. Dat werkte wel.

Ik heb mijn limiet ingesteld op € 25,- en daarover kreeg ik binnen een minuut netjes een smsje.
Contactloos betalen stond bij mij standaard aan in de app..vervolgens wilde ik bij de film betalen dus ik hield mijn telefoon naast "de unit". De telefoon was uit was uit, maar er gebeurde niks. Ik dacht: misschien moet ik hem eerst unlocken dus ik zorgde ervoor dat het scherm brandde en hield hem toen bij het apparaat, maar er gebeurde ook niks. Toen maar met mijn pasje contactloos betaald. Dat werkte wel.

Ik heb mijn limiet ingesteld op € 25,- en daarover kreeg ik binnen een minuut netjes een smsje.
Ja? Heb je een mail gehad en zit je daadwerkelijk in de testgroep? Ik heb gisteren enkel een reguliere update van de Android app binnengekregen, maar dat heeft niets met dit topic te maken, helaas.
Volgens mij wel..kijk maar eens bij instellingen en betaalpassen..
Ahw dat zijn dus de instellingen van contactloos betalen met de card..
Goedemorgen RChris, ik zie sowieso dat je bij de instellingen van NFC in de Android de boel ook aan moet zetten..of dit er iets mee te maken heeft weet ik niet zeker. Ik had het nog niet eerder gezien vandaar en dacht dat het met de update te maken had.
Goedemorgen RChris, ik zie sowieso dat je bij de instellingen van NFC in de Android de boel ook aan moet zetten..of dit er iets mee te maken heeft weet ik niet zeker. Ik had het nog niet eerder gezien vandaar en dacht dat het met de update te maken had.Je hebt dus géén mail gehad. Je zit niet in de testgroep en bent na een reguliere update maar wat gaan roepen.

We starten nu met een pilot waar jij aan mee kunt doen.
Dat was 21 dagen geleden. Vorige week het bericht dat alles nog een weekje uitgesteld wordt, nu gaan we opnieuw richting het eind van de week. Wat komt, nieuw uitstel of de daadwerkelijke test?

Begrijpelijk dat een project als dit tegenslagen kan hebben, maar 'k denk dat de SNS medewerkers iets te enthousiast zijn geweest en dit topic te vroeg hebben geopend.
Goedemorgen MasterMind..

Ik was in de veronderstelling dat dit de update was..kan gebeuren toch..

De correctiefaciliteit heeft me bij deze rechtgezet..applaus
Mailtje is binnen!
is de app voor contactloos betalen alleen voor bepaalde modellen oid? zowel mijn nexus 5x als nexus 6 zijn niet compatibel......
Ik heb de app goed kunnen installeren en zojuist daadwerkelijk afgerekend met mijn mobiel.
Samsung A5 2017.

Alles lijkt me duidelijk, ik heb geen vragen over het gebruik van de app.
Goed bezig SNS!
Badge +1
Goedemiddag,

De instructiemail is inderdaad verstuurd. Succes :)

@Rchris Fijn dat het gelukt is en de instructie duidelijk is.

is de app voor contactloos betalen alleen voor bepaalde modellen oid? zowel mijn nexus 5x als nexus 6 zijn niet compatibel......
Leuk om je weer terug te zien op de community, Jortpekema. NFC Betalen kan alleen met een Android-telefoon met NFC-chip en werkt alleen met Android 5.0 en hoger. Is dat de oorzaak?
Beide telfoons zijn uitgerust met een nfc chip en beide telefoons draaien hoger dan android 5.0....... Ik kan bijzonder genoeg de app wel installeren op mijn oude nexus 5, hier heb ik echter niet zo veel aan aangezien ik deze telefoon niet meer gebruik.
Goededag, het werkt prima..goede handleiding en filmpje, duidelijke stappen.

Geen problemen mee gehad.
Beide telfoons zijn uitgerust met een nfc chip en beide telefoons draaien hoger dan android 5.0....... Ik kan bijzonder genoeg de app wel installeren op mijn oude nexus 5, hier heb ik echter niet zo veel aan aangezien ik deze telefoon niet meer gebruik.

In dat geval schakel ik de hulp in van onze specialist. Ik kom hierop terug.

Goededag, het werkt prima..goede handleiding en filmpje, duidelijke stappen.

Geen problemen mee gehad.


Fijn, Sjaakie 🙂 Veel 'betaal-plezier'.
Vandaag weer 3 pintransacties gedaan bij 3 verschillende typen pinautomaten, ging vlekkeloos. Ik durf al bijna m'n portemonnee thuis te laten liggen. 't Lijkt me top zo.

Ook prettig dat er geen NFCsimkaart vereist is, dus bijvoorbeeld Tele2 klanten niet buiten de boot vallen. 't Nadeel (accu leeg = is niet kunnen betalen) weegt niet op tegen het voordeel van zoveel mogelijk Android klanten kunnen bereiken.

Verder heb ik de nl.snsbank.mobielbetalen-1.0.2.apk even op pc uitgepakt en bekeken. Viel me op dat bijvoorbeeld de (prima)instructievideo in de apk gebakken zit. Zelf zou ik ervoor kiezen om de apk zo klein mogelijk te houden. Het instructiefilmpje wordt wellicht maar 1x per bekeken maar neemt vervolgens altijd 1.6mb ruimte in beslag op het toestel. Dat filmpje zou ook online gehost kunnen worden, al kost het de klant dan eventueel mobiele data om hem te kunnen bekijken. Maar goed, nu ben ik aan het mierenneuken over de technische kant. Jullie hebben niet voor niets sommige keuzes gemaakt en de gebruikerservaring is prima! Dank!
Bedankt voor het delen van de eerste ervaringen, RChris. Je feedback (ik zal je eigen woorden niet herhalen ;)) is belangrijk voor ons, juist in een pilot.
is de app voor contactloos betalen alleen voor bepaalde modellen oid? zowel mijn nexus 5x als nexus 6 zijn niet compatibel......

Hoi Jortpekema,

Zojuist kreeg ik terugkoppeling van de specialisten. Ze geven aan dat je de app alleen kunt downloaden en gebruiken als je een gecertificeerde versie van Anroid hebt. Dit controleer je door in de Google Play Store naar 'Instellingen' te gaan. Daar vind je de 'Certificeringsstatus'.
Bedankt voor het delen van de eerste ervaringen, RChris. Je feedback (ik zal je eigen woorden niet herhalen ;)) is belangrijk voor ons, juist in een pilot.Ok 🙂 In dat geval is het misschien ook een idee om (in de playstore) bij de omschrijving van de app te vermelden dat er geen (mobiele)dataverbinding nodig is om NFC betalingen te doen, het contact met de bank verloopt via de pinautomaat. (Getest door betalingen te doen met telefoon op vliegtuigmodus).

Er zijn zat mensen die geen data op hun smartphone hebben en alles via WiFi doen, wellicht ook handig als die doelgroep weet dat ze deze app kunnen gebruiken.
Door deze test kom ik tot aardige ontdekkingen.
Allereerst zie ik dat de app straks 6 euro per jaar gaat kosten. Dat was nog niet eerder tot me doorgedrongen.
Brengt mij op de vraag: wat zijn de kosten van de huidige mobiel betalen app? Ik heb hem enkele weken geleden geïnstalleerd en heb niets over kosten gezien.
Hoe zit het nu precies?

Hoe zit het nu precies?


De (normale) app is gewoon "gratis" Koos in combinatie met je rekening betaal je 2.50 pm.
Resultaten van de eerste test bij twee winkels:
score 50 %
Eén winkel bidt geen mogelijkheid tot contactloos betalen.
De tweede: er flitste even een bericht over het scherm waarbij het leek dat het was mislukt. Direct erna verscheen een akkoord.
Kortom: verloopt gladjes. Naar mijn idee een beetje te gladjes.Maar dat is uiteraard persoonlijk.
Dank voor je reactie, Sjaakie.
Maar als de huidige testversie een update wordt van de bestaande, betekent dat dan dat de bestaande in 2018 ook niet meer gratis is?

Reageer