SNS

SNS Mobiel Betalen

• 28 juni 2017
  • 351 Reacties
  • 50644 Keer bekeken

Toon eerste bericht

351 reacties

Dank voor je reactie, Sjaakie.Geen probleem Koos
Dank voor je reactie, Sjaakie.
Maar als de huidige testversie een update wordt van de bestaande, betekent dat dan dat de bestaande in 2018 ook niet meer gratis is?

Zo te zien is het een losse app. Ik weet niet of ze dit gaan koppelen, maar dit zal optioneel zijn sowieso (denk ik 99%)
Vindt het wel slim om hier 50 cent pm voor te vragen eigenlijk..zo zijn er meer omzetopties in de toekomst te bedenken.

De 50 cent pm zal mij niet tegenhouden iig! Ik ben best bereid te betalen voor deze technologie.

Denk ook aan een uitgebreid huishoudboekje bijv.
Inmiddels al meer dan 10 betalingen gedaan, van Intratuin tot de ijsboerderij in de polder. Het loopt allemaal vlekkeloos. Ik heb sinds kort een Moto G5 plus. Scherm ontgrendelen (met vingerafdruk) en betalen maar. Sommige mensen kijken wel vreemd op als ik mn telefoon voor de automaat hou :D

Ik kwam er net pas achter dat wanneer je een betaling wilt doen groter dan 25 euro, je beter de app zelf kunt openen om vervolgens je vingerafdruk (of eigen code) te gebruiken. Dan loopt er een tijdbalk af, binnen die tijd kun je dan betalen.
Hierdoor hoef je ook bij grote betalingen maar 1x je telefoon tegen de automaat te houden.
Werkt dus nog sneller. Heb het nog niet getest, zal het binnenkort eens proberen bij boodschappen doen.

Het betalen werkt dus alleen als je scherm ontgrendeld is. Ik heb wel een NFC SIM kaart, maar die wordt dan denk ik niet gebruikt.

Dat het 0.50 euro per maand gaat kosten is net zoveel als bij de ING. Dat heb ik er wel voor over.
Aan de andere kant, dit is ongeveer dezelfde functionaliteit als met een draadloze pinpas, en daar betaal je ook niet extra voor. Waarom hiervoor dan wel?
Ik heb sinds kort een Moto G5 plus.
Ik ook.
De kassiere moest wel iets omzetten voor dat contactloze.
ahhh dat zal het probleem zijn, mijn telefoon heeft in het verleden op een custom rom gedraaid en staat nu als uncertified. ik zal hem even naar fabrieksinstellingen zetten en kijken of het werkt.
dank voor de hulp!
Ik vind 50 cent per maand (vanaf april 2018) ook geen onredelijke prijs.

Zoals ik het begrijp maakt men voor 50 cent per maand, per toestel/gebruiker een virtuele pinpas aan. Wanneer ik de SNS mobiel app verwijder blijft de SNS mobiel betalen app functioneel. Dus kan men partner, kinderen of derden een NFC-pinpas toekennen zonder dat ze hiermee direct inzage krijgen in de bankzaken. Rekeninghouder kan gebruikers beheren (met de SNS mobiel app).

Als de SNS mobiel én SNS mobiel betalen apps samengevoegd worden maar de functionaliteit gescheiden kan blijven lijkt me dit top, anders zie ik het voordeel van twee verschillende apps wel.
Badge +1
Goedemorgen,

Mooi om te lezen dat er druk getest wordt 🙂 Bedankt voor jullie feedback en eerste ervaringen.

Brengt mij op de vraag: wat zijn de kosten van de huidige mobiel betalen app? Ik heb hem enkele weken geleden geïnstalleerd en heb niets over kosten gezien.
Hoe zit het nu precies?

Goede vraag, Koos. De SNS Mobiel Bankeren app is en blijft kosteloos. Voor de SNS Mobiel Betalen app betaal je vanaf april 2018 € 0,50.

. ik zal hem even naar fabrieksinstellingen zetten en kijken of het werkt.dank voor de hulp!
Is het gelukt, Jort?
Goedemorgen,

Mooi om te lezen dat er druk getest wordt 🙂 Bedankt voor jullie feedback en eerste ervaringen.

Brengt mij op de vraag: wat zijn de kosten van de huidige mobiel betalen app? Ik heb hem enkele weken geleden geïnstalleerd en heb niets over kosten gezien.
Hoe zit het nu precies?

Goede vraag, Koos. De SNS Mobiel Bankeren app is en blijft kosteloos. Voor de SNS Mobiel Betalen app betaal je vanaf april 2018 € 0,50.

Daarnaast gaan klanten vanaf mei 2018 0,50 per maand betalen voor de SNS mobiel app (die vanaf het begin gratis was)?

Dan kom ik op 1 euro per maand voor 2 apps... Bedoel je dat echt?
Badge +1

Sorry voor de onduidelijkheid, RChris. De SNS Mobiel Bankieren app blijft kosteloos.

Sorry voor de onduidelijkheid, RChris. De SNS Mobiel Bankieren app blijft kosteloos.

Geen probleem, maar volgens mij doelde Koos op die app, vandaar dat je antwoord mij in verwarring bracht 😉
Badge +1

Geen probleem, maar volgens mij doelde Koos op die app, vandaar dat je antwoord mij in verwarring bracht ;)

Bedankt voor je alertheid. Ik heb m'n bericht aangepast om verwarring te voorkomen.
Ik denk dat hier weer (!) sprake is van begripsverwarring. Aangezien ik onder bankieren betalen versta (ik beleg niet), zijn de begrippen mobiel betalen en mobiel bankieren voor mij hetzelfde. Door deze discussie blijkt pas dat dat niet zo is.
Vergelijkbare verwarring als met digicode en digipas.

Wellicht dat de communicatie hieromtrent iets duidelijker kan?
Badge +1
Ik denk dat hier weer (!) sprake is van begripsverwarring. Aangezien ik onder bankieren betalen versta (ik beleg niet), zijn de begrippen mobiel betalen en mobiel bankieren voor mij hetzelfde. Wellicht dat de communicatie hieromtrent iets duidelijker kan?
Hoi Koos,

Bedankt voor je signaal. De SNS Mobiel Bankieren app is onze algemene app die je gebruikt voor al je bankzaken. De SNS Mobiel Betalen app is de app die we ontwikkelen om contactloos te betalen met je mobiel. Deze wordt op dit moment getest door verschillende communityleden. Ik ben het met je eens dat de namen veel op elkaar lijken. Je feedback geef ik door aan de ontwikkelaars.

Hoi Koos,

Bedankt voor je signaal. De SNS Mobiel Bankieren app is onze algemene app die je gebruikt voor al je bankzaken. De SNS Mobiel Betalen app is de app die we ontwikkelen om contactloos te betalen met je mobiel. Deze wordt op dit moment getest door verschillende communityleden.

Bedankt, Tibor.
Ik doe mee met die test - vandaar.
Voor mij is de uitleg nu overbodig. Maar toch nuttig voor anderen als het straks breed wordt uitgerold. Werk voor de communicatie-medewerkers!
Badge +1

Voor mij is de uitleg nu overbodig. Maar toch nuttig voor anderen als het straks breed wordt uitgerold.

Daar ging ik al vanuit 🙂 De uitleg is inderdaad bedoeld voor meelezers waarbij dezelfde verwarring ontstaat.
Ik reageerde eigenlijk vooral omdat je wilde terugkoppelen naar de ontwikkelaars.
Ik denk dat je dat niet aan ontwikkelaars moet overlaten.
Ik weet het, de C van ICT staat voor communicatie. Maar dat gaat om technische communicatie, doorgaans.
We zorgen ervoor dat je feedback via de ontwikkelaars op de juiste plek terechtkomt, Koos 🙂
Sneller dan verwacht kreeg ik een reactie. De naam 'SNS Mobiel Betalen app' is in overleg met de afdeling Marketing en Communicatie gekozen, maar we staan open voor suggesties. Heeft iemand een beter idee?
Zoals gezegd is voor mij - en ik neem aan dat dat voor meer mensen geldt - betalen en bankieren bij SNS hetzelfde.
Het fundamentele verschil zit hem - denk ik - in de real-time verwerking van de betaling, in tegenstelling tot een betaling in Mijn SNS.
Daarom zou ik een naam willen suggereren die daar de nadruk op legt. Bijvoorbeeld:
SNS Direct Betalen app. Het woordje mobiel hoeft er tenslotte niet bij, als het om een app voor tablet of smartphone gaat. Het lijkt dan ook veel minder op elkaar.
Dat vind ik een mooie suggestie, Koos. Ik zet 'm door.
Ik ben benieuwd...
Ik heb aangegeven dat ik het liever in de normale app erbij zie (dus wel tegen betaling) straks zit ik met tien apps van de sns op mijn mobiel..
Het zou wel eens kunnen komen omdat het vrij lange namen zijn met grote overeenkomst, onze hersenen fabriceren al snel wat er (mogelijk) staat. Doordat er maar een kleine afwijking is, kun je er min of meer "overheen" lezen.
Beide;
SNS Mobiel Betalen app
SNS Mobiel Bankieren app
Het enigst verschillende woord begint zelfs nog met dezelfde hoofdletter.
Klaar voor de grote verwarring.
Groet,
Ben 🆒
Ps mij overkwam dus hetzelfde.
Gemakkelijker kunnen we het niet maken (en leuker misschien wel).:P

Reageer