SNS

SNS Mobiel Betalen

• 28 juni 2017
  • 351 Reacties
  • 50644 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Er is hier al vaak gesproken over snel en makkelijk betalen met je mobiel.
Het kan bijna met de SNS Mobiel Betalen app.

We starten nu met een pilot waar jij aan mee kunt doen.
Heb jij een betaalrekening bij SNS, een toestel met een recente versie Android mét NFC chip en de SNS Mobiel Bankieren app? Doe dan mee
Deze pilot is inmiddels afgelopen

Na aanmelding krijg je per e-mail instructies hoe de pilot werkt. Wekelijks voegen we nieuwe gebruikers toe aan de pilotgroep. Je krijgt een bericht als je bent toegevoegd. Tijdens de pilot kun je deze app uiteraard gratis testen.

Doe mee en deel je ervaringen.

De pilot is afgelopen. De app is inmiddels te donwloaden in de Google Play Store.
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.snsbank.mobielbetalen

351 reacties

Hier is iets vreemds aan de hand.

Ik neem aan dat de Volksbank voor al haar merken dezelfde infrastructuur hanteert.

Maar toch: ook ik heb voortdurend problemen met de mobiel betalen app van SNS, terwijl dezelfde (?) app van ASN soepeltjes werkt. Merkwaardig toch?

Maar ik moet zeggen het werkt niet zoals het zou moeten Met de SNS pas heb ik nu een limiet van 50,-€ contactloos, met de GSM niet meer dan 25,-€ als het al werkt, vaker niet dan wel.
Ik heb de Mobiel Betalen app wel 3x moeten verwijderen en opnieuw moeten installeren totdat er achter kwam, dat ik bij de laatste verwijdering de GSM helemaal uit gezet heb en vervolgens opnieuw geinstalleert.

Maar de limiet zou gelijk zijn als bij gebruik van de bankpas niets is minder waar, 25,50 € gaat met de GSM NIET, bankpas wel.

Vandaag functioneerde de Mobiel Betalen weer niet, voor de 5 keer weer verwijderd, telefoon helemaal uitgezet, opnieuw geïnstalleerd en hij deed het weer 2x en was het weer afgelopen, waardeloze app, SNS Bankieren werkt feilloos, maar betalen is een grote misser, SNS doe er wat aan want ik ben niet de enigste er zijn zoveel klachten

Reputatie 5
Badge +4

Eens, echter ik heb wel de normale bankapp kunnen installeren uit de Playstore. Dus er is vreemds aan de hand.

Hi @Hanske1,

Om je goed te kunnen helpen met de app(s), is het handig om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Hieronder het telefoonnummer en onze bereikbaarheid. Laat je weten of het gelukt is? 

Eens, echter ik heb wel de normale bankapp kunnen installeren uit de Playstore. Dus er is vreemds aan de hand.

Als dit toestel nieuw is, kan het te maken hebben met de beperkte toegang tot de App Store, in het kader van de handelsoorlog tussen VS en China?  Je hebt wel Android, dat mag nu op Huawei ook niet meer, als ik het goed heb begrepen.

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik heb een nieuw toestel, Huawei, met Android 10.1 erop en toch zie ik de mobiel betalen-app niet in de playstore van Google.

Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is??

Groet en fijn weekend

Privébericht. Dit is dus een van de redenen waarom ik bij deze bank voorgoed weg ga, naar een bank die zich wel met wapens associëert.
Hoi @santkortw,

Met belangstelling kijk ik uit naar berichten waarin je vragen stelt, opbouwende kritiek geeft, je kennis deelt en anderen helpt. Je laatste reactie is misschien supergrappig bedoeld, maar we associëren ons niet met wapens. Je bericht met het pistool heb ik onzichtbaar gemaakt. Ik hoop op je begrip, bij voorbaat dank.

Groet en een fijn weekend, Evelyn
Reputatie 3
Goedemiddag mr.x, wat handig dat je een hoop toestellen achter de hand hebt. Er zijn geen specifieke problemen met Huawei bekend. Wel is het zo dat er met deze toestellen vaker moeilijkheden zijn. Concreter kan ik het nu niet maken, de technische afdeling gaat ervan uit dat het vanzelf goedkomt. Wil je dat we het onderzoeken? Stuur dan een mail met je persoonsgegevens, de versie van je besturingssysteem, de versie van de app die je gebruikt naar: info@sns.nl.
Ja, er is nu een P30.
Ik heb vandaag bij Huawei getest met een p20 Lite en een andere Mate 20 Lite. Het betalen werkt niet op beide Mate 20 Lite, maar wel op mijn oude P10 Lite en de P20 Lite.

Is er al iets bekend? Ik heb niets meer vernomen sinds dit bericht.
Nee, geen "kort lontje?". Geen verbinding.
Mooie reactie !
Oké hoe slecht kun je lezen. Het is juist niet de verbinding, het is de app. Ja het is een langzame verbinding, maar de site doet het wel. Maar goed ik ga naar een andere bank, die dit probleem niet heeft. Want het zal in de toekomst nog veel ergenis opleveren.
Tsja....
Door het wisselen tussen de kanalen, treed de beveiliging in werking. (de verbinding zou "gekaapt" kunnen zijn)Daardoor dan geen verbinding meer en wordt er ook geen nieuwe verbinding gemaakt.
Mijn tip geprobeerd?
Groet,
Ben 🆒
ps. maar goed
Ik heb vandaag bij Huawei getest met een p20 Lite en een andere Mate 20 Lite. Het betalen werkt niet op beide Mate 20 Lite, maar wel op mijn oude P10 Lite en de P20 Lite.
Was het nu een P20 Lite of een P10 Lite?
Het lijkt erop dat het aan je toestel ligt, maar ik vraag dit na bij mijn collega's van de afdeling IT. Stuur je een mail naar webcare@sns.nl o.v.v. SNS Mobiel Betalen werkt niet op mijn Huawei Mate 20 Lite? Hopelijk weten we snel meer.Ik ben vandaag even langs het Huawei Customer Service Center geweest in Amsterdam. Ze bevestigen mijn bevindingen. De NFC chip werkt naar behoren. Na een factory reset werkte het nog steeds niet. Ik heb daar beide apps op een andere Mate 20 Lite geïnstalleerd en daar kon ik ook niet mee betalen. Op een P20 Lite werkte het wel.
Nee, geen "kort lontje?". Geen verbinding.
Kort lontje?
Oké hoe slecht kun je lezen. Het is juist niet de verbinding, het is de app. Ja het is een langzame verbinding, maar de site doet het wel. Maar goed ik ga naar een andere bank, die dit probleem niet heeft. Want het zal in de toekomst nog veel ergenis opleveren.
Jezus Mina wat een nonsens. Het is de app die de melding geeft geen verbinding te hebben. Verder is alles in orde natuurlijk. Het gaat er om dat er wel verbinding is maar de app zegt van niet. Ik kan hier zo boos om worden.
In het verleden (in de community via zoeken waarschijnlijk wel te vinden) bleek dat er problemen kunnen ontstaan met wifi indien je de 5 giga band gebruikt (ipv de 2.4ghz). De werking van de 5 ghz band is anders, wisselt tussen 2 kanalen en heeft een slechter bereik.
Je zou kunnen kijken / proberen of je op de 2.4ghz wifi kunt inloggen / alleen deze band kunt gebruiken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Suc6
groet,
Ben 🆒
Jezus Mina wat een nonsens. Het is de app die de melding geeft geen verbinding te hebben. Verder is alles in orde natuurlijk. Het gaat er om dat er wel verbinding is maar de app zegt van niet. Ik kan hier zo boos om worden.
Reputatie 1
@sankortw Mijn fout sorry, ik dacht dat jij tegen hetzelfde probleem aanliep. De melding die jij krijgt heeft te maken met de wifi. Als die niet sterk genoeg is, lukt het inloggen uit veiligheid niet. Vaak helpt het om de wifi uit te zetten of om het op een andere plek opnieuw te proberen.
Je hebt niet goed gelezen. Het was mr.x's probleem.
Reputatie 1
@sankortw Heb je de mail al verstuurd zoals Sanne heeft gevraagd? We zoeken graag voor je uit wat het probleem is en hoe we het kunnen oplossen.
Ik wil een schermafbeelding maken maar dat mag niet. Het wordt tijd dat ik wegga bij deze bank.
Uit de reactie blijkt het tegenovergestelde. De app vraagt nog steeds de internetverbinding te controleren.

Reageer