SNS

SNS Mobiel Betalen

  • 28 juni 2017
  • 351 Reacties
  • 51890 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Er is hier al vaak gesproken over snel en makkelijk betalen met je mobiel.
Het kan bijna met de SNS Mobiel Betalen app.

We starten nu met een pilot waar jij aan mee kunt doen.
Heb jij een betaalrekening bij SNS, een toestel met een recente versie Android mét NFC chip en de SNS Mobiel Bankieren app? Doe dan mee
Deze pilot is inmiddels afgelopen

Na aanmelding krijg je per e-mail instructies hoe de pilot werkt. Wekelijks voegen we nieuwe gebruikers toe aan de pilotgroep. Je krijgt een bericht als je bent toegevoegd. Tijdens de pilot kun je deze app uiteraard gratis testen.

Doe mee en deel je ervaringen.

De pilot is afgelopen. De app is inmiddels te donwloaden in de Google Play Store.
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.snsbank.mobielbetalen

351 reacties

Net de mail gestuurd groetjes
Reputatie 3
Badge +1
Eveneens zojuist de mail gestuurd 😃
Ja, ik had vandaag wel een mailtje verwacht, maarja ik weet beter inmiddels haha ;-)
Wekelijks worden er nieuwe gebruikers aan toegevoegd: er staat niet dat dit op volgorde van binnenmkomst is en er staat ook niet hoeveel het er per week zijn (1, 2, 10, ??). Dus Sjaakie93, nog (even) geduld hebben.:)

Ik vind het een beetje vreemd als je graag gebruik maakt van een voorziening, dat je er gewoonweg van uit gaat dat die gratis moet zijn.


Een betaalrekening is NIET gratis, we betalen toch al voor deze diensten? Ik vind het onterecht om steeds voor elke dienst weer bij te betalen. De kosten voor een betaalrekening is echt wel kostedekkend, ze maken er genoeg winst op.
Komt goe 😃

Elk onderdeel dat je eraan wilt toevoegen, kost dan een x-bedrag per maand extra. Dat zou dan eigenlijk ook moeten gelden voor onderdelen zoals het huishoudboekje. :)


Ja als we inderdaad zo gaan beginnen, wordt het van kwaad tot erger. Dit is precies mijn punt, bedankt Blacktomcat!
In de 2e week van juli starten we met de pilot met een 1e groep, daarna breiden we deze groep wekelijks uit.
Op onze website lees je er alles over.

Ja deze webpagina ken ik. Betekend niet dat ik het terechte kosten vind die in rekening wordt gebracht.
Waarom geen iPhone?????
Met mobiel betalen maak je feitelijk een nieuwe pas aan. Het is in die zin meer te vergelijken met het aanvragen van een extra fysieke bankpas, waar ook een toeslag aan hangt. Zo redenerend vind ik ze wel verklaarbaar en acceptabel. Ik denk dat het in Nederland meestal zo is dat mensen toch de bankpas wel bij zich hebben, en dus de mobiel betalen functionaliteit niet zien als noodzaak. Dan voelen de kosten veel sneller "zinloos".
Hoe men tot deze kosten is gekomen durf ik overigens niet te zeggen. Persoonlijk zou ik er ook voor kiezen om ze gewoon in het totaalpakket op te nemen, maar dan betalen inderdaad heel veel klanten voor een dienst die door veel minder mensen gebruikt wordt.
Die laten dat niet toe..ze lopen een beetje achter en iPhone wil de boel afschermen. Ik kan bijv ook niet met Teamviewer op een iPhone..

Maw het systeem is gesloten totdat Apple het toelaat 😞
......... Persoonlijk zou ik er ook voor kiezen om ze gewoon in het totaalpakket op te nemen, maar dan betalen inderdaad heel veel klanten voor een dienst die door veel minder mensen gebruikt wordt.
Tsja, dat heet dan het collectief. Voor de overheidsuitgaven geldt vaak hetzelfde. Wie gaat er nog naar school? Toch betalen we daar via onze belastingen met z'n allen voor. En moet de brandweer dan alleen betaald worden door degenen die er een beroep op doen? En de ziektekosten? En, en, en.......... Kortom, de ene keer valt er iets voor te zeggen dat we het allemaal betalen en een andere keer betaalt alleen de gebruiker.
Zojuist dd mail beantwoord met het Play mail adres.

Mölke.
Met mobiel betalen maak je feitelijk een nieuwe pas aan. Het is in die zin meer te vergelijken met het aanvragen van een extra fysieke bankpas, waar ook een toeslag aan hangt.

Maar bij een bankpas betaal ik eenmalig voor een fysiek iets, wat gemaakt en verstuurd moet worden. Dit zijn slechts wat enen en nullen die hier en daar veranderen in wat systemen. Moet ik daarvoor elke maand opnieuw gaan betalen? Dacht het niet.

Als dat het geval is ga ik wel terug naar mijn Vodafone wallet met Paypal. Die is wel gratis en blijft gratis.
Zag net dat op mijn mobile iets veranderd was zodat ik met mobiel ook kon betalen heb het nog niet geprobeerd en weet nog niet goed hoe te doen zijn daar gegevens over verkrijgbaar ?

Gr Piet
Met mobiel betalen maak je feitelijk een nieuwe pas aan. Het is in die zin meer te vergelijken met het aanvragen van een extra fysieke bankpas, waar ook een toeslag aan hangt.

Maar bij een bankpas betaal ik eenmalig voor een fysiek iets, wat gemaakt en verstuurd moet worden. Dit zijn slechts wat enen en nullen die hier en daar veranderen in wat systemen. Moet ik daarvoor elke maand opnieuw gaan betalen? Dacht het niet.

Als dat het geval is ga ik wel terug naar mijn Vodafone wallet met Paypal. Die is wel gratis en blijft gratis.

Voor zover mij bekend rekent iedere bank een maandbedrag bij een 2e pas. Een fysieke 2e pas is overigens duurder bij alle banken, dan mobiel betalen.
Zo hier ook ff aangemeld
S7 met Nougat 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Voor zover mij bekend rekent iedere bank een maandbedrag bij een 2e pas. Een fysieke 2e pas is overigens duurder bij alle banken, dan mobiel betalen.
Behalve bij SNS 🆒: bij een gezamenlijke betaalrekening betaal je voor de tweede pas (van de mederekeninghouder) niets extra 😉
Zelfs ik heb me gemeld
.....
Voor zover mij bekend rekent iedere bank een maandbedrag bij een 2e pas. Een fysieke 2e pas is overigens duurder bij alle banken, dan mobiel betalen.

Dat is nog geen reden om als SNS ook geld daarvoor te vragen. Als iedereen in de sloot springt, wil dat nog niet zeggen dat jij ook in de sloot moet springen. 😉
Maar niet om deze methode standaard te gaan gebruiken. Een test is leuk.

Dat is nog geen reden om als SNS ook geld daarvoor te vragen. Als iedereen in de sloot springt, wil dat nog niet zeggen dat jij ook in de sloot moet springen. ;)

Zoals ik al zei, ik ken de beweegredenen cq berekeningen niet, ik vind het alleen logisch verklaarbaar.
@Stefan En zoals je begrijpt doel ik natuurlijk niet op de pas van een ander persoon. 😉
Zoals ik met mijn quote aangaf, bedoel ik ermee dat de kosten niet alleen bedoeld zijn om het fysieke stukje plastic te leveren (of een virtuele pas in een app) maar vooral ook om de dienstverlening die aan het betaalmiddel gekoppeld is.
Reputatie 3
Badge +1
@Koos: pas op hoor! Straks wil je niet meer anders 😉
Hallo,

Ik heb een Ulefone Mix 2. Gewoon met android 7 en een NFC chip. Jammer genoeg kan ik de mobiel betalen app niet installeren. Komt er binnenkort ondersteuning voor meer toestellen?
Dat vrees ik ook! Koos, zet hem op en ga zo door!

Reageer