SNS

SNS onderzoekt de mogelijkheden om te betalen via de mobiele telefoon

• 9 februari 2015
  • 19 Reacties
  • 3296 Keer bekeken

Vandaag is er een persbericht verstuurd waarin we te kennen geven de mogelijkheid te onderzoeken om betalingen via de mobiele telefoon te verrichten.

De NFC chip heeft er al voor gezorgd dat je contactloos kunt betalen met de nieuwe SNS Wereldpas. Iedere actieve pas wordt naar verwachting voor de zomer vervangen voor een nieuwe betaalpas met NFC chip.

Maar we geloven dat de NFC chip voor meer veranderingen gaat zorgen in de toekomst. Mobiele apparaten gaan een grotere rol spelen in het betalingsverkeer. We verwachten in de loop van dit jaar een update te geven over de ontwikkelingen om betalen via de telefoon mogelijk te maken.

19 reacties

Vandaag is er een persbericht verstuurd waarin we te kennen geven de mogelijkheid te onderzoeken om betalingen via de mobiele telefoon te verrichten.

De NFC chip heeft er al voor gezorgd dat je contactloos kunt betalen met de nieuwe SNS Wereldpas. Iedere actieve pas wordt naar verwachting voor de zomer vervangen voor een nieuwe betaalpas met NFC chip.

Maar we geloven dat de NFC chip voor meer veranderingen gaat zorgen in de toekomst. Mobiele apparaten gaan een grotere rol spelen in het betalingsverkeer. We verwachten in de loop van dit jaar een update te geven over de ontwikkelingen om betalen via de telefoon mogelijk te maken.

Hey wat goed!!!!!! En de Nokia's (WindowsPhone) van Microsoft en de Android toestellen van Samsung hebben al lang de mogelijkheid van NFC in de Phones zitten. Dus kom maar op 😮
Reputatie 2
Badge +1
Hi Wanda,
Super! Als SNS dit als eerste goed weet te implementeren, kan ze echt de uitdager worden in de bankenwereld. :rolleyes:
Ik blijf graag geinformeerd over dit onderwerp hier op de community.

Groeten,
Stefan
Reputatie 3
Badge +1
Leuk nieuws 🙂 Kunnen wij het persbericht ergens terug lezen?

Het persbericht kunnen jullie hier lezen: http://nieuws.snsbank.nl/sns-rolt-contactloos-betalen-uit/

Het persbericht kunnen jullie hier lezen: http://nieuws.snsbank.nl/sns-rolt-contactloos-betalen-uit/

Uit het persbericht:
"Contactloos betalen is een veilig en betrouwbaar alternatief voor het doen van kleine betalingen. Handig als je even snel een kop koffie of een kleine boodschap wilt afrekenen.
Patrick Kuijsters, Directeur marketing bij SNS"

Patrick, Ik had juist aangegeven dat je voor "een kleine boodschap" best een paar € 0,50 muntjes in je zak kan hebben ;-)
Geweldig goede ontwikkeling!!
Op sommige NS stations kun je telefonisch bij een onbemand toilet betalen (0900 nr enz.) waneer je daar nu ook contactloos zou kunnen gaan betalen  (en ook bij de bemande toiletten) heb je onderweg met de trein ook die 50ct munten niet meer nodig.......
Hoi Jos,

Daar heb ik nog nooit van gehoord 🙂. Op welk station is dit?
Handige oplossing om contant geld te ‘bannen’.
Hoi Kirsty.
Hilversum, Apeldoorn, Sloterdijk,.....
Op de reisplanner van NS kun je op stationsnaam zoeken of en hoe. Succes
Jos
Op sommige NS stations kun je telefonisch bij een onbemand toilet betalen (0900 nr enz.) waneer je daar nu ook contactloos zou kunnen gaan betalen  (en ook bij de bemande toiletten) heb je onderweg met de trein ook die 50ct munten niet meer nodig.......

Het is wel te hopen dat als ze onbemand zijn wel regelmatig gereingd worden.
Mooi zo....alleen wel jammer dat Rabobank dit dus net gelanceerd heeft....maar eh....neem aan dat SNS Bank het wel ook gelijk gaat imlementeren voor Windows Phone 😉

Hoi Wanda,
Dank voor je melding. Ik weet dat je er hard achteraan zit.
Toch voel ik me als communitylid een beetje achter de feiten aanlopen. Jammer dat men er bij de SNS er voor kiest om eerst de buitenwacht te informeren, alvorens de (soms zeer betrokken bij dit onderwerp) "eigen" klanten in de community. Ipv het eerst  hier te lezen, had ik het dus ook al elders kunnen lezen. 
Voor mij is dat echt niet "normaal".
Groet,
Ben 🆒
etc etc.

Ben: Hoi Wanda,
Toch voel ik me als communitylid een beetje achter de feiten aanlopen. Jammer dat men er bij de SNS er voor kiest om eerst de buitenwacht te informeren, alvorens de (soms zeer betrokken bij dit onderwerp) "eigen" klanten in de community. Ipv het eerst  hier te lezen, had ik het dus ook al elders kunnen lezen. 
Groet,
Ben 🆒

Ja Ben, je reactie is begrijpelijk. En het is natuurlijk ook niet de eerste keer en het zal ook niet de laatste keer zijn dat dit gebeurt.
Het feit is dat we natuurlijk als community lid geen enkele formele rol hebben. Het is een groep waarvan de deelnemers zich vrijwillig melden en die groep heeft geen enkele status. Een groep die puur van dit platform gebruik mag maken om wat communicatie te voeren en elkaar mogelijk af en toe te helpen. We hebben, behalve klant te zijn, ook geen enkele formele afspraak over gegevens uitwisseling, eventuele geheimhouding en betrokkenheid bij strategische keuzes. Dat kan ook niet in deze constructie.
Bij de meeste Fora is dit natuurlijk zo.
Mogelijk is de klantenraad een formelere groep hoewel ik daar ook geen idee van heb.
En misschien zijn er nog wel meer platformen bij SNS waarmee men al dan niet communiceert. Echt enige vorm van inspraak hebben we dan ook totaal niet. En SNS heeft met ons ook geen enkele rekenschapsrelatie zoals dat formeel heet.

Dat neemt niet weg dat de contacten hier nog steeds plezierig kunnen zijn.
En dat Wanda er voor knokt om het tij te keren is prijzenswaardig.

De community vorm leidt er dan ook vaak toe dat leden communiceren wanneer een "persoonlijk issue" niet goed opgepakt wordt via de normale kanalen. De mods zitten dichter in de organisatie en kunnen dan pijnpunten opgelost krijgen en dat lukt ze ook heel vaak! Zodra er geen persoonlijke punten meer zijn dan hoor je de betreffende leden niet of nauwelijks meer.
Dit zie je ook op andere fora met een soortgelijke constructie, hierin is SNS geen uitzondering.

Ik reageer ook op ontwikkelingen, maar ik heb ook niet het gevoel dat onze geluiden, hoe professioneel ze soms ook mogen zijn, tot enig resultaat leiden. Kijk maar eens wat er de afgelopen jaren is ingebracht.
Desalniettemin levert SNS een goed product heb ik er voor gekozen klant te worden, vooralsnog ook te blijven, ik  zal ook anderen adviseren om over te stappen (en dat lukt ook nog).
Als ik naar mijn eigen input kijk dan zie ik dat ik ook steeds minder lever in de community. Ik heb wel een paar leuke contacten gekregen en via mail kunnen we leuke dingen met elkaar delen. Ook bij mij is de input op het forum aan het dalen. Simpel omdat je altijd graag iets terug wil zien wat in een verhouding staat tot de energie die je er in stopt.

En er zijn nog zoveel leuke dingen te doen.

Groet, Carel
Hoi Ben en Carel,

Ik begrijp dat dit soort berichten kunnen leiden tot een gevoel alsof we achter de feiten aanlopen.
Wij (Wanda en de mods) zijn een groot voorstander om dit soort berichten eerst op de community te plaatsen. Wat Carel helaas al aangeeft: “Het is natuurlijk ook niet de eerste keer en het zal ook niet de laatste keer zijn dat dit gebeurt.”

Wanda maakt zich inderdaad binnen de organisatie hard om dit te veranderen.
Mijn persoonlijke mening is dat er binnen SNS soms nog niet voldoende besef is, wat voor mooie ‘communicatie parel’ we in huis hebben (lees SNS Community).
Twitter, maar ook Facebook, zijn de afgelopen jaren uitgegroeid tot ‘officiële nieuwsbron’.

Het besef moet groeien voor verandering, maar zo’n cultuuromslag gaat niet over een nacht ijs.
Hoi Ben en Carel,

Ik begrijp dat dit soort berichten kunnen leiden tot een gevoel alsof we achter de feiten aanlopen.
Wij (Wanda en de mods) zijn een groot voorstander om dit soort berichten eerst op de community te plaatsen. Wat Carel helaas al aangeeft: “Het is natuurlijk ook niet de eerste keer en het zal ook niet de laatste keer zijn dat dit gebeurt.”

Wanda maakt zich inderdaad binnen de organisatie hard om dit te veranderen.
Mijn persoonlijke mening is dat er binnen SNS soms nog niet voldoende besef is, wat voor mooie ‘communicatie parel’ we in huis hebben (lees SNS Community).
Twitter, maar ook Facebook, zijn de afgelopen jaren uitgegroeid tot ‘officiële nieuwsbron’.

Het besef moet groeien voor verandering, maar zo’n cultuuromslag gaat niet over een nacht ijs.

De realiteit maakt het voor mij lastig kritisch te reageren. Naar mijn opinie zijn jullie "alleen maar" het doorgeefluik. Maar jullie voelen jullie persoonlijk toch vaak verantwoordelijk en dat klopt dus niet. Toch probeer ik het te blijven doen, omdat ik weet dat ook andere SNS´ers meelezen, en hopelijk "onzichtbaar" toch "normaal" (huh?) gaan doen.
Groet,
Ben 🆒
PS Misschien leuker voor jullie om bij een extern bedrijf te werken, je kunt je dan richten op jullie werk; klanten optimaal op weg helpen!
Hoi Wanda,
Groet,
Ben 🆒

In sommige gevallen mogen wij zaken niet vooraf communiceren. Zeker met een persbericht is het zo dat dit eerst naar de pers gaat en dan pas op de community geplaatst wordt. Dit om te voorkomen dat de pers er een eigen verhaal van maakt. In dit geval waren jullie 2 uur eerder op de hoogte dan de pers.

Uiteraard blijf ik me er altijd hard voor maken om jullie als eerste te informeren.
Gaat SNS binnenkort ook over tot betalen via NFC via de GSM?
Hoi KevinvK,

Welkom op de community. Leuk dat je dit vraagt. Ik heb je reactie verplaatst naar het topic over dit onderwerp. Zo blijf je op de hoogte 😉.

Dit is je eerste bericht hier en ik zie dat het aanmaken van een topic je ook al gelukt is 🙂.
Voor meer informatie over de community, kun je het topic ’Welkom op de community’ eens doorlezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

Hopelijk zien we je vaker op de community.
8 maanden geleden waren jullie dus de mogelijkheid aan het onderzoeken? Zijn jullie iets verder gekomen in die 8 maanden?
Hoi KevinvK,

Er is nog geen nieuws te melden over dit onderwerp. Zodra we dit wel hebben, communiceren we dit als eerste via de community. Er zijn momenteel een aantal onderwerpen die onze prioriteit hebben, zoals het het tonen van realtime credicardtransacties, iDeal betalingen via de mobiele app en het weigeren en storneren van een automatische incasso in de mobiele app. Dit betekent niet dat we jouw suggestie niet belangrijk vinden, we kunnen alleen onze uren maar één keer inzetten. Misschien vind je het leuk om de wensenlijst eens door te lezen.

Reageer