SNS

SNS stopt met mobiele app voor Windows Phone

Toon eerste bericht

174 reacties

Hoi Ezra,

Het is nog niet bekend wanneer de responsive Mijn omgeving beschikbaar komt. Wat balen dat je de app niet meer kunt gebruiken omdat je telefoon geroot is. Als je de instellingen terugzet naar de fabrieksinstellingen, dan moet het lukken. Op laptops gebruik je de app niet, maar doe je betalingen via Mijn SNS. Hopelijk heb je nog even geduld en wacht je tot de responsive website klaar is.
Hoi Ezra,

Het is nog niet bekend wanneer de responsive Mijn omgeving beschikbaar komt. Wat balen dat je de app niet meer kunt gebruiken omdat je telefoon geroot is. Als je de instellingen terugzet naar de fabrieksinstellingen, dan moet het lukken. Op laptops gebruik je de app niet, maar doe je betalingen via Mijn SNS. Hopelijk heb je nog even geduld en wacht je tot de responsive website klaar is.

Hoi Peter,

Jammer dat het niet duidelijk is wanneer het komt.

Dat er geen SNS app is voor Windows/Linux/macOS snap ik.
Maar het gaat mij om het punt dat daar wel aan gebruikers ondersteuning wordt gegeven op hun desktop/laptop met adminrechten.
Ik heb adminrechten op mijn telefoon en meteen wordt er een middelvinger naar mij opgestoken. Dat is het punt wat ik raar vind.

Nogmaals, mijn telefoon werkte voor Android 8 zonder problemen met jullie app en ik had altijd al rootrechten.

Maar, wat leg ik uit hier... #kastjenaardemuur 🙂
Hoi Ezra,

Hoi Peter,

Jammer dat het niet duidelijk is wanneer het komt.

Dat er geen SNS app is voor Windows/Linux/macOS snap ik.
Maar het gaat mij om het punt dat daar wel aan gebruikers ondersteuning wordt gegeven op hun desktop/laptop met adminrechten.
Ik heb adminrechten op mijn telefoon en meteen wordt er een middelvinger naar mij opgestoken. Dat is het punt wat ik raar vind.

Nogmaals, mijn telefoon werkte voor Android 8 zonder problemen met jullie app en ik had altijd al rootrechten.

Maar, wat leg ik uit hier... #kastjenaardemuur :)

Je punt is duidelijk en ik begrijp dat het niet leuk is als de app eerst wel werkte en na de upgrade naar Android 8 niet meer. Maar mijn begrip helpt je niet aan een werkende app op je toestel.
Ik merk dat de website nog niet geschikt is gemaakt voor mobiel. Waarom niet?
Inloggen op sns.nl via mobiel.
Hoi Rocky912,

Je vraag heb ik verplaatst naar het topic waarin we dit onderwerp bespreken. Het klopt dat Mijn SNS nog niet responsive is. We werken hier momenteel aan, het is nog niet bekend wanneer dit beschikbaar is.
@Rocky912

Er gaat geen responsive site komen. De SNSbank heeft niet eens een streefdatum waarop het af zou moeten zijn. En les 1 in projectmanagement is dat je ALTIJD een einddatum moet hebben, of op zijn minst een streefdatum waarop het af moet zijn. Anders gaat je project nooit afkomen.

Tot nu toe is alleen de frontpage een beetje responsive gemaakt, zodat alle reclame en andere troep (bijna 5MB) getoond kan worden. Zodra je wil inloggen ga je gewoon terug naar een pagina die absoluut niet is gemaakt voor mobiel gebruik en alles achter de log-in-pagina is ook volkomen ongeschikt voor gebruik op een mobiel.

Dat is wat ze in ruim 7 maanden hebben weten te produceren. Ik heb de hoop om ooit nog iets te kunnen qua bankieren op mijn mobiel al lang opgegeven. De app is zonder geldige reden weggegooid en de responsive site gaat niet komen.
Nog maar eens een klacht ingediend bij de SNS over de gang van zaken mbt het stopzetten van de mobiel bankieren app, zonder werkend alternatief.

Tevens bij de AFM een klacht ingediend over ditzelfde onderwerp en de uiterst lakse houding in het oplossen van het probleem door SNS. Misschien dat het helpt als de AFM de SNS een keer belt over dit debacel.
We wachten maar op een " responsive Mijn Omgeving" . Het is wel zo dat je had kunnen zien aankomen dat windows mobiel geen toekomst meer had. Dan ligt aan Microsoft en niet aan SNS. Ook als je je toestel heb geroot, weet je dat je het apparaat wijzigt in iets anders dan waar het voor bedoelt is. Je garantie op het apparaat vervalt dan ook.::)
@PetervR, kortom: een responsive website is fijn :)

@Rocky912, mijn telefoon mag geroot worden met behoudt van garantie. Bepaalde merken hebben dat (denk aan Sony bijv.).
Wat ik al eerder zei: op je Windows laptop heb je ook adminrechten. Je behoudt daar ook garantie wanneer daar hardware problemen bij zijn :)

Inzake rooten.
Daar ligt het probleem niet (althans, bij mijn probleem), het probleem ligt aan Android 8.
Met Magisk (een root app) kan ik mijn root-status verbergen om iets te noemen.

Een lang verhaal kort gemaakt:
SNS maakt het zich iets te makkelijk vanaf inzake status responsive website en schuilen achter rooten :)
Bij een responsive website kan iedereen bedient worden en dat is best anno 2018 (denk bijv. aan alle BYOD devices die je steeds meer op de werkvloer ziet).
@Rocky912 Mijn Windows Phone toestellen hebben anders nog ondersteuning tot 2Q19 en dat is de afgelopen tijd steeds door MS opgerekt. Dus zo dood is dat platform nog niet.

Het probleem is niet het platform van de telefoon. Het probleem is dat de SNSbank heeft besloten om duizenden van haar klanten de toegang tot mobielbankieren te ontnemen, zonder ook maar een plan te hebben om een alternatief te bieden.

In juni/juli van 2017 kregen we op de WP app de eerste waarschuwingen dat de app zou gaan stoppen per 1-10-2017. En vanaf dat moment roept de SNSbank dat er een responsive webomgeving zou komen die een goed, functioneel, alternatief zou zijn voor de app. We hoefden ons geen zorgen te maken over continuiteit van service.

Inmiddels schrijven we bijna 1-2-18, en zijn we goed aan 7 maanden verder. En qua responsive site is er nul komma nul. Er is geen opleverdatum, er is zelfs geen streefdatum, er is niets bekend over de voortgang.

Die responsive site had op 1-10-17 online moeten staan. Zonder smoesjes of excuses of wat voor onzin dan ook. Ik kan inmiddels al bijna 5 maanden niet meer mobiel bankieren. Terwijl ik gewoon hetzelfde per maand betaal voor mijn bankrekening.

Ik betaal hetzelfde bedrag wat ik betaalde toen er nog wel een app was. Ik betaal dus indirect gewoon voor de iOS en Android Apps, alsmede voor de Responsive Mijn SNS omgeving die al bijna 5 maanden te laat wordt opgeleverd.

De service is significant slechter geworden met het stopzetten van de app en het totaal ontbreken van de responsive webomgeving die ons was beloofd als alternatief.

Tel daarbij op dat de laatste 2 ATMs die beschikbaar waren buiten winkeltijden hier eind December beiden zijn weggehaald. En er blijft geen normaal bruikbare bank meer over. Alles moet via internet en dat is precies hetgeen dat niet werkt.

Ik vind daarom dat SNS of per ommegaande de WP app moet terug zetten tot de opleverdatum van de responsive site, of alle gedupeerde klanten 1 euro per maand per rekening korting moet geven op de kosten, omdat er zo'n groot deel van de service bewust en gericht is stopgezet.

Dit hele drama over het stoppen van de app en het niet bestaan van de site is gewoon slecht beleid. Dit is bewust ingeplande overlast voor betalende klanten en er kan niet eens een fatsoenlijk exuus van af, of een compensatie voor de veroorzaakte overlast. Alles wat we te horen krijgen is "wij weten niet wanneer het klaar is". Nou ga dat dan eens uitzoeken. Dit is echt ronduit amateuristisch.
PepijnK, ik heb geen mobiel (smart phone) en dus geen App, en ik krijg geen korting op mijn betaalrekening, maar ik betaal wel mee aan voor mij nodeloze ontwikkelingen. Dat is het leven in een moderne maatschappij. De enige oplossing die je hebt is je beroepen op de voorwaarden van de bank en als dat niet kan, kun je bij de concurrentie kijken.
PepijnK
Deze hele procedure verdient niet bepaald de schoonheidsprijs.
Maar om zo hard slachtoffer uit te hangen vind ik wat overdreven.
Je kunt nog prima winkelen met de Wereldpas, die makkelijk in je smartphone-hoesje past.

Alles moet via internet en dat is precies hetgeen dat niet werkt.
En ik kan je geruststellen: thuis op je laptop functioneert het internet-bankieren nog steeds prima (afgezien van mijn onderstaande kreet).

Evenals eRic wil ik je erop wijzen dat ik meebetaal aan nieuwe mobiel-ontwikkelingen, terwijl ik er geen behoefte aan heb. Ik vraag ook geen korting om die reden.
Ik was van plan om van ING betaalrekening naar SNS over te stappen, maar ben blij, dat dat er niet van is gekomen. De ING Windows app werkt nog steeds (is wel veel simpeler dan de Android en iOS app). En de responsive site bij ING is vrijwel klaar (al werkt hij nog wel erg traag). Misschien een idee om over te stappen? Misschien wordt SNS (Volksbank, ASN, Regiobank) dan ook wakker.
Tja, als je een slechtere klantenservice en de onmogelijkheid om een email te sturen ervoor over hebt...
Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt. Maar mijn betaal-app gebruik ik vrijwel dagelijks (om even te kijken hoeveel er nog in mijn 'portemonnee' zit) en direct contact met de ING heb ik al jaren niet meer gehad.
Maar PepijnK heeft wel een punt. Als je de app uit de lucht haalt, is het wel net zo fatsoenlijk om een werkend alternatief te hebben. Dus ja, de app had m.i. pas uit de lucht gehaald mogen worden als de responsive site goed werkt. En ook ik betaal mee aan ontwikkelingen waar ik niet om heb gevraagd en ook niet om zal vragen. het werkt dus net als de belasting. Alles gaat in één grote overheidspot en die bepaalt wat ermee gebeurt.
het werkt dus net als de belasting. Alles gaat in één grote overheidspot en die bepaalt wat ermee gebeurt.
Met dit verschil dat je bij de overheid nog regelmatig verkiezingen hebt, waar je invloed kunt uitoefenen. Aan banken ben je min of meer overgeleverd!
Groet,
Ben 🆒
PS bij een beetje consistente bank niet zo´n probleem (je weet ondertussen waar je aan toe bent). Bij de SNS (steeds meer) wel een probleem; men doet maar!
PS2 Gratis advies; Koning klant?
Reputatie 3
Badge
Hoi Dirk,

Dat zou inderdaad vooruitstrevend zijn. Via de link die je stuurt, lees ik dat 'Progressive Web Applications' niet door alle browsers worden ondersteund. We richten ons nu met het responsive maken van Mijn SNS op een website die op alle apparaten en in alle browsers goed leesbaar is.

Dennis (en ook Dirk),

Dirk wijst in PWA naar mijn idee terecht een ontwikkeling aan die een belofte kan inhouden omdat:
(1)
De ontwikkeling is geïnitieerd door Google, is schoorvoetend gevolgd door Apple, en wordt nu omarmt door Microsoft (begrijpelijk, PWA vormt een reddingsboei voor Microsofts mobiele beleid).
(2)
Feitelijk draait het leeuwendeel van de app aan de kant van de content provider (lees: bank) en is door zijn web georiënteerdheid op alle platformen te gebruiken (ios, android, wp). Dit is voor jullie een vette worst. Je kan de focus leggen op een applicatie en daarmee het hele mobiele domein afdekken.

Deels is dit nog toekomstmuziek. Deze voor jullie gewenste werkelijkheid komt er echter alleen als contentprovider-organisaties als SNS dit krachtig gaan pushen, want er zijn nog best wat horden te nemen voordat er een PWA bankapp voor alle mobiele telefoons kan worden gelanceerd. Eigenlijk heb ik deze ontwikkeling al eerder op de site beschreven, maar toen ken ik de term PWA nog niet eens.

WPA biedt in potentie een oplossing voor al het gedoe met die platform specifieke apps. SNS heeft haar veiligheid in haar server omgeving en wij als gebruikers onze lichte en universele app.
"Ook goed om te weten: We zijn druk bezig met het ontwikkelen van een responsive ‘Mijn’ omgeving, waardoor je straks heel makkelijk op alle telefoons online bankiert. "

Inmiddels zijn we 8 maanden verder. Wat is hier de status van?

Met vriendelijke groet,
Het zou trouwens al helpen, nadat je via mobiel ingelogd bent via gebruikersnaam/wachtwoord, dat je kleine betalingen daarmee kunt doen. Dezelfde orde van grote als de bedragen die je via draadloos bankieren via je pasje kunt doen. Is hier al eens over nagedacht?
Hoi SimonT,

We zijn bezig met de ontwikkeling van de responsive 'Mijn' omgeving. Het is nog niet bekend wanneer we live gaan, maar we houden jullie via de community op de hoogte. Je suggestie om kleine betalingen te doen met je gebruikersnaam en wachtwoord op je mobiel geef ik door aan de productmanager.
Nadat ik vorig jaar oktober een klacht ingediend had, werd ik door de afdeling klachtenbehandeling teruggebeld. Aan de dame heb ik toen dezelfde suggestie gedaan voor de kleine betalingen. Ze vond dat een goed idee.
Zij zou het ook meenemen. Maar daarna helemaal niets meer van vernomen. Het was fijn geweest als men na enige tijd gezegd had: Nee, dit kan niet t.g.v. xxxxxxxxxxxx. Of: dit zit in de planning rond xxxxxxxxx.
Soms het ik het idee dat dit forum "een klachtenmuur" is. En daar blijft het bij.
Met alle respect, maar wil dit forum echt waarde hebben, dan moet het feitelijke informatie geven.
"Het is nog niet bekend wanneer we live gaan, maar we houden jullie via de community op de hoogte". Maar dit antwoord is al zo vaak gegeven en zegt na zoveel maanden echt niets. Een beter antwoord zou zijn: het is de planning dat we dit op xx xxxxx 2018 opleveren. Ik weet dat IT-projecten vaak uitlopen. Maar nu weten we echt helemaal niets. Met vriendelijke groet
@SimonT, het is geen project, als het een project was dan lag er een einddatum. Blijkbaar is die er niet.

Ik heb zelf alle hoop op een werkend mobiel platform al opgegeven. Dat gaat er gewoon echt niet komen en het wordt tijd dat SNS dat toegeeft.
Het geld voor de dagelijkse uitgaven neem ik nu 1 keer per maand op, bij een ATM die niet van SNS is, want die zijn er in Nijmegen niet meer. Voor wat er nodig is voor de vaste lasten laat ik staan en de rest van het geld ligt contant thuis in een kluis.

Geen gedoe met V-Pay pasjes die het niet doen. Geen gedoe met niet mobiel kunnen kijken wat je saldo is, etc. Gewoon cash.
In 2 maanden tijd veranderd het bericht van SNS uit niet.

Ik ben geen Windows gebruiker, maar mijn toestel met Android 8 erop heeft al die tijd kuren.
Helaas ben ik niet de enige.

Het jammere is dat de apps van ABN en bunq wel zonder problemen werken.

Ik wil niet weg bij SNS:
- Redelijk tarief voor hun diensten
- Je geld wordt niet in foute bedrijven geïnvesteerd (zie meerdere bankenwijzers)
- Een prima app (als die werkt...), een reden dat ik destijds overgestapt ben van ABN naar SNS.
- Dit forum. Alleen bunq doet dit (en daar moet alles persé via je telefoon, geen website jammer genoeg).

Helaas is dat laatste idd,meer een klaagmuur geworden, ipv dat SNS echt dingen aanneemt en oppakt.

Ik ben al tevreden met een niet werkende SNS app, wat feitelijk al debiel is, maar fix dan een responsive website.
Ik wil in 2018 gewoon met mijn telefoon kunnen betalen ipv. een digipas overal mee naartoe sleuren!

Reageer