SNS

Stembediening toevoegen aan SNS Mobiel Bankieren app?

• 10 september 2014
  • 12 Reacties
  • 2048 Keer bekeken

Ik las net dat ING aan het proefdraaien is met een app met stemherkenning. Dan is het betalen/pinnen en je standaard zinnetje op lepelen en je hebt betaald/gepind!
SNS svp beetje harder lopen, ze zijn nog voorop!
Hier te lezen!
Groet,
Ben 🆒

12 reacties

Badge +1
Hoi BigBen,

Ik ben zo vrij geweest om je suggestie in een nieuw topic te plaatsen 😃.
Hoi BigBen,

Ik ben zo vrij geweest om je suggestie in een nieuw topic te plaatsen 😃.

Oké, alhoewel het ook nog een beetje bij het vorige item hoorde: SNS dit is een stap, maar anderen zijn met vervolg stappen bezig, Dus!!
Vandaar.
Groet,
Ben 🆒
PS Wanneer kunnen we de SNS app met stembediening van/voor de community verwachten? (sorry alweer een ander onderwerp!).
Reputatie 2
Heel eerglijk.....dit gaat toch helemaal nergens over BigBen. Kan me ook niet voorstellen dat dat veilig is. Stel ik kan jou stem opnemen (malware op een Android telefoon bv) en kan dan dus betalingen doen uit jou naam...
Heel eerglijk.....dit gaat toch helemaal nergens over BigBen. Kan me ook niet voorstellen dat dat veilig is. Stel ik kan jou stem opnemen (malware op een Android telefoon bv) en kan dan dus betalingen doen uit jou naam...

Hoi TheVmaster,
Dit is wel een beetje een kort door de bocht reactie. In principe zou je dat met alles kunnen, handtekening, pinkode, irisscan enz.
Als je beter kijkt blijkt je stem heel uniek te zijn en een opgenomen stem klinkt echt totaal anders.
In films kan veel, maar in de praktijk??
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge +1
Ik ben helemaal niet zo blij met al die biometrische beveiligingen. Dit betekent allemaal dat een kwaadwillende een stukje van mijn lijf nodig heeft om bij mijn geld te kunnen komen. Ik vertel zo iemand liever gewoon mijn pincode als ik door zo iemand wordt bedreigd met een gevaarlijk mes, dan...
Reputatie 4
Badge +1
Ik zit hier ook totaal niet op te wachten, NFC via vingerprint scan daarentegen...
Reputatie 2
Badge +1
Mijn vingerafdruk laat ik voortdurend overal achter. Een paar jaar terug op InfoSecurity een live demo gezien hoe 2 studentes met 10 euro aan materiaal een  vingerafdruk van een glas haalden en succesvol gebruikten op een vingerafdrukscanner van een laptop om deze te ontgrendelen. Kinderspel!
Reputatie 2
Badge +1
Als je beter kijkt blijkt je stem heel uniek te zijn en een opgenomen stem klinkt echt totaal anders.

Dat klopt, maar op welke aspecten van jouw stem controleert straks de stemherkenning van de ING app? Met andere woorden: jouw stem hoeft helemaal niet hetzelfde te klinken als in het echt, zolang het in de app maar dezelfde 'markers' oplevert. Daarnaast: de microfoon van een NFC telefoon is ook niet perfect. Tot slot: een mens zal dezelfde zin nooit 100% exact hetzelfde uitspreken, dus ook hier moet de app rekening mee houden. Kortom: het 'klinkt' leuk, maar of het echt veilig is weet ik niet.

Aan de andere kant: het hoeft alleen maar net zo veilig te zijn als een pincode van 5 cijfers, toch 😕
Reputatie 4
Badge +1
Mijn vingerafdruk laat ik voortdurend overal achter. Een paar jaar terug op InfoSecurity een live demo gezien hoe 2 studentes met 10 euro aan materiaal een  vingerafdruk van een glas haalden en succesvol gebruikten op een vingerafdrukscanner van een laptop om deze te ontgrendelen. Kinderspel!

dat contactloos pinnen ("dippen")  zit vooralsnog helemaal geen beveiliging op, dusssss
Reputatie 2
Badge +1

dat contactloos pinnen ("dippen")  zit vooralsnog helemaal geen beveiliging op, dusssss

Goed punt. Als 'drempel' om straks bijvoorbeeld ook contactloos betalen met NFC op je telefoon aan te zetten / activeren, heeft het meerwaarde. Maar 'beveiliging' wil ik het eigenlijk niet noemen...
Badge
Ik ben snipverkouden en kan opeens niet meer betalen want mijn stem wordt niet herkend ;-)

En contactloos betalen (is niet pinnen maar betalen want je hebt geen pincode nodig) is niet beveiligd net als je portemonnaie en je chipknip.
Is dus om kleine bedragen snel te kunnen afrekenen.

Misschien voor beveiligd betalen de irisscan invoeren net als bij de douane op schiphol.
Of toch alvast de chip in je lichaam implanteren zoals dat bij verschillende nachtclubs inmiddels kan..
Technische keuzes genoeg.
Reputatie 2
Het contactloos betalen via NFC, dat lijkt me al een goed begin. Bedienen met de stem (ik bedien thuis m'n tv/spelcomputer al met m'n stem..dat is wel even genoeg) is misschien in de toekomst een goed ding, maar voor nu hoeft dat van mij nog niet. Laat de andere banken eerst de kinderziekten er maar uit halen, terwijl SNS ook mooi de NFC mogelijkheid aan de App toe gaat voegen.... 🙂

Reageer