SNS

Beantwoord

Storing externe banktransacties inlezen?

• 1 februari 2014
  • 18 Reacties
  • 2796 Keer bekeken

Vandaag merk ik bij het importeren van mijn Rabobanktransacties  dat deze wel geïmporteerd worden ???!!! maar niet verwerkt, is er een storing???
Ik doe dit wekelijks en werkt altijd goed, alleen vandaag wil het niet lukken. Graag een oplossing
icon

Beste antwoord door Tibor SNS 20 februari 2014, 11:02

Hallo Jan-Dirk,

We hebben antwoord ontvangen vanuit productmanagement:

"Het verwerken van transacties naar een spaarrekening gaat op dit moment niet altijd goed. Met de upgrade van Figlo is dit probleem verholpen. Het zou dan niet mogen uitmaken of de overboeking vanuit een SNS betaalrekening wordt gedaan of vanuit een externe betaalrekening. Belangrijk hierbij is natuurlijk dat in de omschrijving de naam van 'de spaarpot' is opgenomen. We weten niet of je voor het automatisch sparen bij Maxisparen invloed kan uitoefenen op de omschrijving van deze automatische overboeking. Indien gewenst kunnen we uitzoeken of dit mogelijk is."

Mocht je nog vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk graag.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hi Jan-Dirk,

Zijn de transacties inmiddels verwerkt? Als dit niet zo is, zoek ik voor je uit of er een storing is of dat er iets anders mis gaat.
Hi Jan-Dirk,

Zijn de transacties inmiddels verwerkt? Als dit niet zo is, zoek ik voor je uit of er een storing is of dat er iets anders mis gaat.

Hallo Tineke,
ook op mijn andere computer lukt het niet om de transacties in te lezen en te verwerken.
Ik kan wel een bestand markeren om te uploaden en als ik dan op de knop upload klik verdwijnt het gemarkeerde bestand in het invoerveld en verder gebeurt er niets.
Badge +1
Hallo Tineke,
ook op mijn andere computer lukt het niet om de transacties in te lezen en te verwerken.
Ik kan wel een bestand markeren om te uploaden en als ik dan op de knop upload klik verdwijnt het gemarkeerde bestand in het invoerveld en verder gebeurt er niets.

Goedemorgen Jan-Dirk,

Ik ga dit probleem voorleggen aan de productmanagers van Mijn SNS; nogmaals dank voor de melding. We houden je op de hoogte.
Badge +1
Hallo Jan-Dirk,

"Het verwerken van transacties naar een spaarrekening gaat op dit moment niet altijd goed. Met de upgrade van Figlo is dit probleem verholpen. Het zou dan niet mogen uitmaken of de overboeking vanuit een SNS betaalrekening wordt gedaan of vanuit een externe betaalrekening. Belangrijk hierbij is natuurlijk dat in de omschrijving de naam van 'de spaarpot' is opgenomen. We weten niet of je voor het automatisch sparen bij Maxisparen invloed kan uitoefenen op de omschrijving van deze automatische overboeking. Indien gewenst kunnen we uitzoeken of dit mogelijk is."

Hallo Jan-Dirk,

Hallo Tibor,
het probleem ligt bij mij niet eens bij een spaarrekening, maar bij een gewone betaalrekening van de Rabobank, daar klik ik aan 'download transacties', ik geef de periode aan en er wordt een kommagescheiden bestand aangemaakt. Als ik dat dan probeer te uploaden bij de SNS klik ik op de uploadknop en dan gebeurt er verder niets meer. Gisteren nog even geprobeerd, maar nog hetzelfde probleem en nu ligt huishoudboekhe er al sinds gisteravond uit en kan ik het niet nog een keer proberen.
Hoi Jan-Dirk,

Wat vervelend dat het inlezen van externe banktransacties niet lukt. Ik begrijp dat het niet over een spaarrekening gaat, maar over een betaalrekening van de Rabobank, sorry voor de verwarring.

Als het nu nog niet werkt, kun je dan een screenshot en je gegevens mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. community - Storing externe banktransacties inlezen? Dan gaan we onderzoeken waarom dit bij jou niet lukt. Bedankt alvast.
Hallo Nanda,
ik zou niet weten waar ik een screenshot van zou moeten maken, of je moet bedoelen de uploadpagina, maar daar komt niets op te staan als ik op de uploadknop klik.
Nu kan ik ook niet bij het huishoudboekje omdat dit er al een paar dagen uit ligt.
Ik houd je op de hoogte.
Hi Jan-Dirk, ik heb zojuist een bericht ontvangen. Wat jij beschrijft komt bij enkele klanten voor. Gelukkig geen groot probleem, wel erg vervelend natuurlijk.
Het goede nieuws is dat er inmiddels een fix op wordt uitgevoerd en deze voor de komende release klaar staat om verbeterd te worden.
Op 7 maart is de volgende release, na 7 maart zou dit dan ook opgelost moeten zijn 🙂.
Hallo Lindsay,
bedankt voor je reactie, dus nà 7 maart moet ik weer gegevens van externe bankrekeningen kunnen uploaden begrijp ik, dat is te overzien.
Wanneer is het huishoudboekje weer beschikbaar?
Hoi Jan-Dirk,

Bedankt voor je begrip. 🙂

Wanneer is het huishoudboekje weer beschikbaar?

Bij ons is geen verstoring bekend met het huishoudboekje. Als je er momenteel nog geen toegang toe hebt, kun je ons het beste een mail sturen o.v.v. Community met daarin je gegevens, welke melding je te zien krijgt en welk systeem je gebruikt. Ons adres is [email]webcare@sns.nl[/email].

Hiermee kunnen wij onderzoeken wat er aan de hand is.
Ik kan (nog) niet testen of inlezen externe banktransacties al weer werkt omdat het complete huishoudboekje (nog steeds) niet werkt.
Dit onderwerp valt mijns inziens ook onder de rubriek bankstoringen.
Kan ik ook een compensatie krijgen in de bankkosten wegens het niet optimaal kunnen gebruiken van internetbankieren? Bijvoorbeeld 1 maand geen bankkosten betalen?
Hallo Jan-Dirk,

Vervelend dat het huishoudboekje nog steeds niet werkt. Graag ontvangen we ook van jou een mail met je persoonlijke gegevens (rekeningnummer, geboortedatum, postcode/ huisnummer). Verder hebben wij een omschrijving nodig van het probleem en welke systeem/ browser je gebruikt. De mail stuur je naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. Community storing externe banktransacties.

Een eventuele compensatie kunnen we bespreken als het probleem is opgelost.
@Othman:
ik heb telefonisch contact gehad met de afdeling HID en de gevraagde info gestuurd naar webcare en hid.
Hallo Jan-Dirk,

We hebben contact met de afdeling HID opgenomen. Ze hebben de kwestie voorgelegd aan IT. De afdeling HID verwacht binnen maximaal 5 werkdagen terugkoppeling te hebben en neemt dan contact met je op.
Het probleem is (eindelijk) opgelost.
Dit reeds per e-mail gemeld aan de afdeling HID
Hoi Jan-Dirk,

Dat is goed om te horen 🙂. Heb je ook terugkoppeling gehad van HID?
Hoi Jan-Dirk,

Dat is goed om te horen 🙂. Heb je ook terugkoppeling gehad van HID?

HID had mij in eerste instantie vandaag gemaild dat het nu moest werken.
Hierop een reactie gegeven en meteen een aanvullende vraag gesteld en
hier nog geen reactie op gehad, maar ik vertrouw er op dat dat goed komt.
Hoi Jan-Dirk,

Goed dat er contact is geweest. Mocht je verder nog vragen hebben, mag je ze ook altijd hier stellen.

Reageer