SNS

Uitbreiding digitale service formulieren op snsbank.nl

• 7 maart 2012
  • 18 Reacties
  • 1492 Keer bekeken

Yes, zou het echt???

SNS Bank maakt formulieren nu nog eenvoudiger!
Wil je op snsbank.nl een aanvraag doen of iets wijzigen? Dat kan nu nog eenvoudiger met onze nieuwe digitale serviceformulieren. Daarmee regel je je bankzaken van a tot z vanachter je computer.

In een paar klikken geregeld
Een groot aantal formulieren kun je nu digitaal ondertekenen. Ben je ingelogd in Mijn SNS? Dan voeg je in een paar klikken bijvoorbeeld een rekening toe aan Mijn SNS of verlaag je de kredietlimiet van je betaalrekening. Je hoeft de aanvraag niet meer te printen of per post op te sturen. Wel zo gemakkelijk!

Mooi toch?

Groet,

Ben

18 reacties

Dat vinden wij ook goed nieuws!

Een aantal van de formulieren zijn helemaal gedigitaliseerd. We streven ernaar om op den duur alle formulieren (waarbij het mogelijk is) geheel te digitaliseren.

We horen graag jullie ervaringen met deze vernieuwde digitale formulieren 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Dat vinden wij ook goed nieuws!

Een aantal van de formulieren zijn helemaal gedigitaliseerd. We streven ernaar om op den duur alle formulieren (waarbij het mogelijk is) geheel te digitaliseren.

We horen graag jullie ervaringen met deze vernieuwde digitale formulieren :)

Ik heb er in het verleden al een paar keer gebruik van gemaakt. Bijvoorbeeld bij het wijzigen van het vaste tegenrekeningnummer bij een hypotheek, spaar- of beleggingsrekening. Ook heb ik in 2011 spaarrekeningen geopend en oude ongebruikte spaarrekeningen opgeheven met het digitale formulier. Helaas lukt het nog niet met alle rekeningen. Zo kun je bijvoorbeeld de oude SpaarMix rekening nog niet digitaal opzeggen.

Dus wacht ik er maar mee totdat het wel kan...

Inderdaad Stefan, een aantal handelingen -zoals een spaarrekening opheffen- waren al geheel digitaal. Vanaf 28 februari zijn daar nog een aantal formulieren bijgekomen. De volgende handelingen kunnen nu dus ook geheel digitaal verwerkt worden:

kredietlimiet betaalrekening verlagen

wijzigen rechtskarakter (zelfstandig gebruik toestaan of opheffen) (alleen met digipas)

3-in-1 wereldpas wijzigen (alleen met digipas)

verzoek extra of gehele aflossing hypotheek

kopie overzicht aanvragen:

- transactieoverzicht
- kopie jaaropgave hypotheek
- kopie jaaroverzicht SNS Persoonlijke Lening
    mutatie creditcard:

- betaalwijze veranderen: gespreid naar maandelijks
- limiet verlagen
- SNS tegenrekening wijzigen

Een SNS Spaarmix kan inderdaad (nog) niet geheel digitaal worden opgezegd als er een beleggingsdepot aan is gekoppeld.

- x

- x

- x

Lijstje wordt steeds langer, ga zo door svp.!!

Groet,

Ben

Niet digitaal, toch geholpen!

Mijn digipass vertoonde een klein vlekje. Niets ernstigs, maar je weet nooit hoe snel dat groter wordt een de cijfers niet meer te lezen zijn.. maarja, uitprinten, ondertkenen, kopie rijbewijs.. het kwam er gewoon niet van. Toen ik de SNS winkel in Pijnacker inliep, werd ik prima geholpen. Ik hoefde alleen maar even te tekenen. De SNS medewerker zou het formulier met kopie rijbewijs even opsturen ! :)

Dikke pluim voor Lenneke van SNS Pijnacker 😉
Badge +1
Niet digitaal, toch geholpen! Mijn digipass vertoonde een klein vlekje. Niets ernstigs, maar je weet nooit hoe snel dat groter wordt een de cijfers niet meer te lezen zijn.. maarja, uitprinten, ondertkenen, kopie rijbewijs.. het kwam er gewoon niet van. Toen ik de SNS winkel in Pijnacker inliep, werd ik prima geholpen. Ik hoefde alleen maar even te tekenen. De SNS medewerker zou het formulier met kopie rijbewijs even opsturen ! 🙂 Dikke pluim voor Lenneke van SNS Pijnacker 😉

@Kkoenen Kijk, zo hoort het eigenlijk ook! Leuk om te lezen

Ik heb de pluim doorgstuurd naar de SNS Winkel in Pijnacker.

- x - x - x Lijstje wordt steeds langer, ga zo door svp.!! Groet, Ben

@BigBen We blijven ons uiterste best doen!

Te vroeg gejuicht.... GLOEIENDEGLOEIENDE!!! Nu ontving ik een mailtje van de SNS dat mijn nieuwe digipas wordt opgestuurd.. prima hoor. MAAR .. probeer ik een overschrijving te doen (marktplaats, speelgoed voor de kids).. doet mijn oude digipas het vanaf vandaag niet meer!!!!

AAAARGHH!!! En ik had nog wel gevraagd : Blijft mijn oude het doen tot ik een nieuwe heb? "Ja hoor", was het overduidelijk veel te positieve antwoord.

Zucht.. nu kan ik dus geen geld meer overmaken. ... totdat ik de tijd heb gevonden om dat stomme ding op te halen bij het postkantoor.

Ik zit nu in de wacht bij de SNS Klantenservice (0900-1850) om te kijken wat we nog kunnen doen... eerste reactie : het duurt 5 werkdagen. Ze gaan proberen of ik het in de winkel kan doen (de overboeking)... ik sta (weer) in de wacht .. wordt vervolgd.

//edit; naja, voor overboekingen kan ik eventueel terecht in de winkel. Doekje voor het bloeden. Maarja, ik zit nu met 3 kids alleen thuis, dus dat gaat 'm nu niet worden.

Grt., K. boos, teleurgesteld en gefrustreerd.. (en het besef dat er voor dit soort dingen ook plaats is in een goed huwelijk met je bank.. maar het moet niet te vaak gebeuren!! 😉 )
Grt., K. boos, teleurgesteld en gefrustreerd.. (en het besef dat er voor dit soort dingen ook plaats is in een goed huwelijk met je bank.. maar het moet niet te vaak gebeuren!! 😉 )

Je hebt gewoon pech denk ik. Die van mij is nog van "het eerste uur" en doet het nog steeds! Dat ik dit schrijf is natuurlijk erg riskant, wie weet hoe het morgen gaat!

Geen Paypall, monyebookers, creditkaart o.i.d.??

Kees toch...

Sterkte.

Groet,

Ben

Haha.. die BigBen, je tovert elke keer weer een glimlach op mn mond. Ja, paypall, minitix, moneybookers, creditcards, ik heb the whole enchilada.. maar de verkopers accepteerden?? juist.. een overschrijving. Zelfs toen ik zei : "maar ik kan je ook per sms betalen" bleef het de overboeking. Tja.

Maargoed, het is opgelost.

Nog 2 jaar.. als je dan je marktplaats spulletjes gaat ophalen, houd je even je telefoons tegenelkaar.. PLOEP.. overgemaakt! 🙂 Vooraf betalen zal altijd wel een beetje gedoe blijven. mijn mening; het moet gewoon op je telefoon kunnen. Je merkt het binnen een kwartier als je hem kwijt bent, het is secure genoeg met een pincode en je kunt hem terugvinden met GPS en wissen op afstand. Allemaal dingen die je pinpas en digipas niet kunnen! 😉
Badge +1
Hallo iedereen,

Hierbij een update van de onlangs gedigitaliseerde serviceprocessen:

Kredietlimiet betaalrekening aanvragen/verhogen
Als je salarisstrook digitaal beschikbaar is, kun je deze in het serviceproces uploaden. Je ondertekent en verstuurd de aanvraag digitaal. Als de samenstelling van je huishouden een gezin is, dan is het noodzakelijk dat de salarisstrook van je partner ook digitaal wordt geuploaded.

Zonder digitale salarisstroken kun je nog gewoon het aanvraagformulier 'Kredietlimiet betaalrekening aanvragen/verhogen' uitprinten, en samen met kopie ID en salarisstrook opsturen.

Limiet digipas wijzigen
Wil je de limiet van je digipas wijzigen? Dit kan nu ook digitaal via https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/service-wijzigen-digipaslimiet.html

Bij het wijzigen van de digipaslimiet van minderjarigen, is dit niet digitaal mogelijk omdat de wettelijk vertegenwoordiger het formulier moet ondertekenen.
Badge
Dank voor de update, dit is goed om te weten!
Waarom kan het vervangen van een bestaande digipas niet ZONDER het weer opsturen van een "getekend papieren formulier" en legitimatie ???

Mijn digipas geeft nu "batt 4" en ik zoek dus op sns site hoe te vervangen.
Kunt via formulier je gegevens invullen en dan krijg je mailtje die je moet uitprinten en ondertekenen.
EN je moet weer een kopie meesturen van je identiteitsbewijs
In mailtje welke ik kreeg staat:
"Verder vragen we u een kopie mee te sturen van uw identiteitsbewijs. Dat mag een paspoort, identiteitskaart of Nederlands rijbewijs zijn. Is uw identiteitskaart of rijbewijs een pasje? Maak dan een kopie van de voor- en achterkant. We hebben de kopie nodig om zeker te weten dat de aanvraag van u is."

Waarom is er, als je bent ingelogged op "Mijn SNS", niet een optie "vervanging bestaande digipas" ??
Dan heeft men meteen mijn gegevens (ik ben de enige die daar kan inloggen) en mijn ID gegevens heeft men al van mijn eerste aanvraag.

Voor aanvraag nieuwe digipas is het duidelijk dat de eerste keer schriftelijk moet, maar voor vervanging vind ik dit eigenlijk belachelijk.
Nu moet het weer worden opgestuurd via de post met alle nodige vertraging.

Groeten, Henk
Badge
Waarom kan het vervangen van een bestaande digipas niet ZONDER het weer opsturen van een "getekend papieren formulier" en legitimatie ???

Ik heb me hier ook wel eens over opgewonden op deze community maar dat schijnt dus echt onmogelijk te zijn...

Mijn digipas geeft nu "batt 4" en ik zoek dus op sns site hoe te vervangen.
Kunt via formulier je gegevens invullen en dan krijg je mailtje die je moet uitprinten en ondertekenen.
EN je moet weer een kopie meesturen van je identiteitsbewijs
In mailtje welke ik kreeg staat:
"Verder vragen we u een kopie mee te sturen van uw identiteitsbewijs. Dat mag een paspoort, identiteitskaart of Nederlands rijbewijs zijn. Is uw identiteitskaart of rijbewijs een pasje? Maak dan een kopie van de voor- en achterkant. We hebben de kopie nodig om zeker te weten dat de aanvraag van u is."

Waarom is er, als je bent ingelogged op "Mijn SNS", niet een optie "vervanging bestaande digipas" ??
Dan heeft men meteen mijn gegevens (ik ben de enige die daar kan inloggen) en mijn ID gegevens heeft men al van mijn eerste aanvraag.

Voor aanvraag nieuwe digipas is het duidelijk dat de eerste keer schriftelijk moet, maar voor vervanging vind ik dit eigenlijk belachelijk.
Nu moet het weer worden opgestuurd via de post met alle nodige vertraging.

Groeten, Henk

Hi Henk, allereerst van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je direct een goede vraag stelt.

Het vraagstuk omtrent het opnieuw versturen van je identiteitsbewijs bij de vervanging van je digipas, hebben we eerder behandeld op de community, je kunt hier dit topic doorlezen.

SNS Bank heeft bewust gekozen voor een digipas die op naam staat en daarom persoonsgebonden is. Er zijn banken die tokens gebruiken, die door meerdere personen gebruikt kunnen worden. Deze tokens kun je vaak gewoon bij de bank ophalen. Omdat de SNS digipas persoonsgebonden is, zit hier wel een contract aan gekoppeld. Ook bij het vervangen van je digipas wordt er opnieuw een persoonsgebonden contract aangemaakt. Dit is de reden dat we opnieuw vragen naar je kopie legitimatie. We weten dat dit soms tot ongenoegen is van een wachtende klant (we horen deze geluiden vaker ;)), maar het proces is op deze manier ingericht uit veiligheidsoverwegingen.

Via https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6548 lees je nog een discussie over dit onderwerp. We hopen dat dit duidelijk maakt waarom het proces rond de aanvraag van een nieuwe SNS Digipas voorlopig niet gewijzigd zal worden.

We hopen dat dit je frustratie enigszins wegneemt. Blijf vooral (opbouwend) feedback geven, daar is de community helemaal de juiste plek voor! 😃 En natuurlijk nog de beste wensen voor 2013 🙂.
Ik kan het formulier voor het openen van een lijfrente deposito niet (meer) vinden.
Het zou nog handiger zijn om een deposito digitaal te kunnen openen vanuit je lijfrente spaarrekening.
Nu moet ik eerst een formulier aanvragen, invullen en opsturen, met de kans dat de rente intussen daalt.
Kan hier iets aan verbeterd worden?
Reputatie 3
Badge +1
Ik kan het formulier voor het openen van een lijfrente deposito niet (meer) vinden.
Het zou nog handiger zijn om een deposito digitaal te kunnen openen vanuit je lijfrente spaarrekening.
Nu moet ik eerst een formulier aanvragen, invullen en opsturen, met de kans dat de rente intussen daalt.
Kan hier iets aan verbeterd worden?

Dag Henrid, van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je op een topic reageert. Je geeft aan dat je het formulier niet kunt vinden om SNS Lijfrente Deposito te openen. Dit klopt inderdaad. Het staat vermeld onder SNS Lijfrente Sparen. https://www.snsbank.nl/particulier/pensioen/sns-lijfrente-sparen.html Het aanvragen van een SNS Lijfrente Sparen duurt sowieso langer dan bijvoorbeeld een SNS Internet Sparen aanvragen, omdat SNS Lijfrente Sparen is een adviesgevoelig product. Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen, horen we het graag. 🙂
Bedankt, via een paar keer doorklikken heb ik hem uiteindelijk gevonden op:
https://www.snsbank.nl/particulier/pensioen/sns-lijfrente-sparen/zo-werkt-sns-lijfrente-deposito.html
Dit is wel handig voor als je al een lijfrentespaarrekening hebt.
Nu zou het nog mooi zijn als dit niet via post opgestuurd hoefde te worden, en we van te voren op de hoogte gebracht zouden worden van renteverlagingen...
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt, via een paar keer doorklikken heb ik hem uiteindelijk gevonden op:
https://www.snsbank.nl/particulier/pensioen/sns-lijfrente-sparen/zo-werkt-sns-lijfrente-deposito.html
Dit is wel handig voor als je al een lijfrentespaarrekening hebt.
Nu zou het nog mooi zijn als dit niet via post opgestuurd hoefde te worden, en we van te voren op de hoogte gebracht zouden worden van renteverlagingen...

Dit geven we door als verbeterpunt aan de betreffende afdeling. 🙂

Reageer