SNS

Update Mobiel Bankieren App 9 december 2015

• 9 december 2015
  • 29 Reacties
  • 1600 Keer bekeken

• Oud Moderator
  • 903 reacties
Op 9 december is de nieuwe update van de Mobiel Bankieren App live gegaan voor iOS en Android. De volgende verbeteringen zijn hierin opgenomen:

-Inzicht in creditcardtransacties
Dit jaar is hard gewerkt aan de lang gekoesterde klantwens: inzicht in je creditcardgegevens. Een ingewikkelde klus die door verschillende ICT-teams is gerealiseerd in samenwerking met de externe leverancier. Heb je een SNS Creditcard? Dan kun je nu ook je creditcardgegevens bekijken in de mobiele app. Zo weet je altijd waar je geld blijft en hoeveel je nog te besteden hebt. Ook is het mogelijk om – bijvoorbeeld voor een vakantie – eenvoudig extra geld op je creditcard te storten via de mobiele app.

Het creditcardoverzicht wordt als vergelijkbare wijze zichtbaar als de betaal- en spaarrekeningen. Via onze creditcardleverancier krijgen we eenmaal per werkdag een overzicht van alle creditcardtransacties die zijn uitgevoerd. Deze laden we dan direct in en zijn vervolgens zichtbaar in de mobiele app.

-Inzicht in vertraging transactieverwerking
Kan je betaling niet meteen verwerkt worden? Je ziet vanaf nu de status in het overzicht na het verzenden van de betaling. De transactie die nog in behandeling is, wordt grijs weergegeven met een zandloper ervoor. Onderaan in het scherm verschijnt de melding in donkergrijs dat je saldo nog niet is bijgewerkt. Dit hebben we gedaan om dubbele betalingen te voorkomen.

29 reacties

Eindelijk, goed bezig.
Wordt deze toevoeging gefaseerd ingevoerd?, ios heb ik wel de update, bij android nog niet
Hoi Franc, de nieuwe update is ook voor Android live gegaan. Ik heb het zojuist nagekeken. Is de update inmiddels ook bij jou zichtbaar?
Neen op android nog niet (telefoon)
Ipad ios is wel zichtbaar.
Welke versie gebruik je? De update is beschikbaar voor Android 2.3 en hoger.
Android 4.4.4
Inmiddels versie android 5.0.2
Inmiddels telefoon helemaal geupdated
Android udate daarna alle apps geupdated naar nieuwe android versie
en nu staan creditcardgegevens erbij.
Fijn dat het is gelukt, Franc. Veel plezier van de nieuwe update. 🙂
Fijn dat deze functionaliteit is toegevoegd. Helaas klopt er van de optelling (het uitstaande saldo) niets Ik heb een verschil van 54,- (Ik heb het nagerekend en hou mijn uitgaven ook apart bij) en heb het vermoeden dat er iets weer niet goed gaat. Pas stonden alle mutaties er ook al dubbel in. Komt vast nog wel een correctie op, maar ik vind het wel slordig voor een financiële instelling.
Ik heb een SNS credit card maar zie die niet, zowel niet via de website als via de app, hoe krijg ik deze toegevoegd?
Mooi om te zien en zeker goede ontwikkelingen. Is er ook al zicht op een update voor Windows Phone? Te beginnen met het snel kunnen betalen met de "scancode".
Hoi Immortal,

De nieuwe update van de SNS Mobiel Bankieren app brengt veel vragen met zich mee.

Eerder werden transacties niet correct weergegeven. Dit probleem is opgelost en je zou het saldo nu goed moeten zien. Als je het probleem nog steeds hebt, wil je dan je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl? Als je dit doet o.v.v. `Community – inzicht creditcardgegevens`, dan ga ik op onderzoek uit.

@Vennema: Heb je de nieuwste versie van de app op je telefoon staan? Alleen dan zijn de creditcardgegevens inzichtelijk. Als je de creditcard ook niet in Mijn SNS ziet, dan kan dat te maken hebben met de manier waarop je inlogt. De SNS Creditcard is net als de SNS Wereldpas en digipas persoonlijk. Als je een en/of rekening hebt en de creditcard staat op naam van de andere rekeninghouder, dan ziet alleen deze de creditcard staan. Als dit niet het geval is, dan hoor ik het graag van je.

@NKE: Er is gisteren een nieuwe app voor de WindowsPhone 10 uitgekomen. Heb je deze al op je telefoon staan? In de nieuwe app kun je nog geen QR code scannen. Wanneer dit voor de WindowsPhone beschikbaar is, vraag ik voor je na.
Eerder werden transacties niet correct weergegeven. Dit probleem is opgelost en je zou het saldo nu goed moeten zien.
Vandaag was m'n saldo inderdaad weer correct.

Ik heb er wel een screenshot van gemaakt en hou het met argusogen in de gaten. Je zal maar door zo'n foutje meemaken dat je betaling geweigerd wordt dan kan je bijv. mooi afwassen voor de rekening van een diner of zo 😉

Bedankt voor je aanbod om het uit te willen zoeken. Indien noodzakelijk dan kom ik daar graag op terug.
Hoi Immortal,

Fijn dat de bedragen juist worden weergegeven. Afwassen na een diner is geen afsluiting van de avond waar je op zit te wachten 😃. Mocht het weer voorkomen, dan is het inderdaad handig om een screenshot te maken. Ik ga ervan uit dat het nu goed verloopt.
Hoi Wouter,

Ja het saldo klopt op zich wel alleen mis ik in de optelling een transactie van 3-12 @ 54,- waarvan het bedrag al wel is verwerkt in het saldo, terwijl de gegevens zouden zijn bijgewerkt t/m 09-12 dus er zit iets niet goed.

Ik stuur je zo een e-mail met, naar ik hoop verduidelijkende, screenshots. Alvast bedankt voor je hulp. Voor de duidelijkheid het gebeurt zowel in de mobiele app als in de Mijn SNS Telebankieren applicatie op de website.
Hoi Immortal,

Ik heb zojuist je mail beantwoord. We houden je op de hoogte.
[quote=Wouter]
@Vennema: Heb je de nieuwste versie van de app op je telefoon staan? Alleen dan zijn de creditcardgegevens inzichtelijk. Als je de creditcard ook niet in Mijn SNS ziet, dan kan dat te maken hebben met de manier waarop je inlogt. De SNS Creditcard is net als de SNS Wereldpas en digipas persoonlijk. Als je een en/of rekening hebt en de creditcard staat op naam van de andere rekeninghouder, dan ziet alleen deze de creditcard staan. Als dit niet het geval is, dan hoor ik het graag van je.

Ik heb van alles de nieuwste versie. Echter onze rekeningen zijn en/of rekeningen, MijnSNS staat op naam van mijn vrouw (zij is de enige die een felicitatie krijgt als ze jarig is :-)) en de cc staat op mijn naam. Ik wil echter wel graag het cc overzicht zichtbaar in mijn SNS. Hoe gaat we dit regelen?

Ik heb van alles de nieuwste versie. Echter onze rekeningen zijn en/of rekeningen, MijnSNS staat op naam van mijn vrouw (zij is de enige die een felicitatie krijgt als ze jarig is :-)) en de cc staat op mijn naam. Ik wil echter wel graag het cc overzicht zichtbaar in mijn SNS. Hoe gaat we dit regelen?

Ondanks de en/of rekening, is de inlog bij de SNS strikt persoonlijk / gescheiden. Je ziet dus alleen die zaken die over jou gaan (ook bijv. geplande overschrijvingen).
Oplossing die ik gebruik: gebruik maar 1 inlog, alleen de inlog waar je alles kunt zien. Zo gebruiken wij alleen mijn digipas/code. In jullie geval zou dat dan de inlog van je vrouw kunnen zijn.
Groet,
Ben 🆒

@NKE: Er is gisteren een nieuwe app voor de WindowsPhone 10 uitgekomen. Heb je deze al op je telefoon staan? In de nieuwe app kun je nog geen QR code scannen. Wanneer dit voor de WindowsPhone beschikbaar is, vraag ik voor je na.

Jazeker heb ik die gezien en geïnstalleerd. De qr code om te betalen zit hier nog niet in. Wel zicht op?

Ondanks de en/of rekening, is de inlog bij de SNS strikt persoonlijk / gescheiden. Je ziet dus alleen die zaken die over jou gaan (ook bijv. geplande overschrijvingen).
Oplossing die ik gebruik: gebruik maar 1 inlog, alleen de inlog waar je alles kunt zien. Zo gebruiken wij alleen mijn digipas/code. In jullie geval zou dat dan de inlog van je vrouw kunnen zijn.
Groet,
Ben 🆒

Hoi Ben,

Dank voor het meedenken. Wij hebben echter maar 1 digipas en digicode. Alles staat ook op naam van mijn vrouw (werkte vroeger bij umcg waar bij we voordelig naar sns konden overstappen). Credit card is later erbij aangevraagd en dat is toen op mijn naam gedaan. Ik denk dus dat er aan de kant van de bank ergens een vinkje bij deze rekening aan of uit gezet moet worden. Wellicht dat iemand van de bank hier meer duidelijkheid over kan geven?

Groet,
Martin

Hoi Ben,

Dank voor het meedenken. Wij hebben echter maar 1 digipas en digicode. Alles staat ook op naam van mijn vrouw (werkte vroeger bij umcg waar bij we voordelig naar sns konden overstappen). Credit card is later erbij aangevraagd en dat is toen op mijn naam gedaan. Ik denk dus dat er aan de kant van de bank ergens een vinkje bij deze rekening aan of uit gezet moet worden. Wellicht dat iemand van de bank hier meer duidelijkheid over kan geven?

Groet,
Martin

Hoi Martin,
"normaliter" zou ieder bij een en/of rekening een digipas moeten hebben gekregen. Zo hebben wij dat ook "tig" jaar geleden gehad. Ik dacht die niet te hebben, maar kwam de digipas van mijn vrouw zo´n 2jr. geleden weer tegen toen we het hier in de community het erover hadden (wat jij nu dus ook aankaart). Waar die nu is??
Ik zeg niet dat het bij jullie ook zo is, maar vreemd dat je geen 2e gehad hebt.
Ik ga er vanuit dat er een Mod maandag je een reactie zal geven.
Groet, prettig weekend verder,
Ben 🆒
Ik neem toch aan dat inzicht in je creditcardgegevens niet alleen op je telefoon maar ook op je i-pad te zien moeten zijn.
Ik heb de IOS update gedaan maar zie nog steeds geen link naar mijn creditcardgegevens. Kan het zijn dat het er aan ligt dat de creditcard op naam van mijn man staat, wel het zelfde rekeningnummer.
Heb inmiddels als mijn man ingelogd, en kan inderdaad de creditcardgegevens ophalen.
Dus probleem opgelost!
Hoi Martin,

Wat Ben zegt is correct; inloggegevens staan slechts op één naam, terwijl een rekening op twee namen kan staan. Dat is de reden dat je de creditcardtransacties niet ziet als je inlogt. Het is geen kwestie van een vinkje aan- of uitzetten. Als je de creditcardtransacties in Mijn SNS of de mobiele app wilt zien, dan kun je zelf inloggegevens voor mijn SNS aanvragen. De transacties van jouw creditcard tonen we niet in de Mijn SNS omgeving van je vrouw. Laat je het weten als je er niet uitkomt?

@Nelly Horsten: Fijn dat je de oplossing zelf hebt gevonden 🙂.
Mooi om te zien en zeker goede ontwikkelingen. Is er ook al zicht op een update voor Windows Phone? Te beginnen met het snel kunnen betalen met de "scancode".

Hoi NKE,

Er zijn momenteel nog geen plannen om het scannen van de QR code toe te voegen aan de app voor Windows Phone. Als hier een wijziging in komt, dan hoor je dat het eerst op de community.

Reageer