SNS

Update Mobiel Bankieren App juli 2015

• 1 juli 2015
  • 38 Reacties
  • 2155 Keer bekeken

Vandaag komt er weer een nieuwe update van onze Mobiel Bankieren app voor Android en iOS. Naast één overboekscherm voor alle handelingen, heb je voortaan al je rekeningen in het adresboek en kun je ook geld overboeken naar landen binnen Europa.

Uit reacties van klanten bleek dat de eerdere overboeken-oplossing met tabs voor Eigen-rekening en Acceptgiro niet voor iedereen goed werkten. Vandaar dat je nu vanuit één scherm kunt overboeken naar anderen, tussen eigen rekeningen en een acceptgiro scannen. Verder is verbeterd:
  • Adresboek: je eigen (tegen)rekeningen staan nu automatisch in het adresboek, zodat je makkelijk geld hiernaar kunt overboeken.
  • Buitenland: je kunt nu geld overboeken naar landen binnen Europa (SEPA-landen).
  • iPhone 6 (plus): de app is geoptimaliseerd voor de grotere schermen van deze telefoons.

https://

Verbetering achterkant
Aan de achterkant is er een controle aangepast. Als je alleen een spaarrekening hebt en een betaalrekening aanvraagt, kan je de app nog twee weken blijven gebruiken. Na die twee weken moet je de app - vanwege de veiligheid - opnieuw registreren met de digipas die je ondertussen hebt ontvangen.

Apple Watch
Vanaf 17 juni is de Apple Watch in Nederland te bestellen. Vandaar dat in juli nog een extra update volgt voor IOS, het systeem van Apple. Na de update kun je het saldo van je rekening ook checken op je Apple Watch (nu al mogelijk voor Android).

Wat komt er nog aan?
Momenteel wordt nog hard gewerkt aan nieuwe functionaliteiten:
  • (De)blokkeren bankpas
  • Export transactie naar PDF
  • Inzicht creditcards
  • iDeal Mobiel

Hulpboekje SNS Mobiel Bankieren app
Om de SNS Mobiel Bankieren app onder de aandacht te brengen bij de klanten en ze een extra handje te helpen, komt er een hulpboekje voor SNS Mobiel Bankieren. In de pilot periode ontvangen een aantal groepen klanten, die nog niet gebruik maken van de app, dit boekje en is het te verkrijgen in de winkels.

38 reacties

Hoi Wanda,
Perfecte introductie en uitleg. 
Juli 2015 zomeren wordt Normaal bij SNS! :) 
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Net de update geinstalleerd en hierbij mijn bevindingen:
- Top dat die tabbladen bij overschijven nu weg zijn (geintegreerd). Mooi opgelost met de accept giro en het betaalkenmerk!
- Ik had mijn eigen rekeningen al in mijn adresboek staan ;). De eigen rekeningen staan er nu nogmaals in (bovenaan), maar daartussen ontbreekt wel mijn SNS Zelf Beleggen rekening...
- Buitenlandse SEPA overschijvingen moet ik nog testen (helaas geen eigen bankrekening in het buitenland).
- de enquete (die na elke update opnieuw verschijnt) is er ook nu weer; voor elk mobiel apparaat waarop ik SNS bankieren op heb (zo jammer :()
Maar toch ben ik blij met deze update hoor! Al is het maar dat SNS voortdurend blijft werken aan verbeteringen (daar ben je eigenlijk in de IT wereld nooit echt helemaal klaar mee). 

Persoonlijk wacht ik nu nog op:
- iDeal via mobiel
- inzage in geplande en uitgevoerde incasso's in de app
- NFC betalen met de app (geen bankpas meer nodig)

Ben benieuwd en wacht met spanning af!
Stefan
Badge +1
Goedemorgen heren,

Fijn dat jullie blij zijn met de ontwikkelingen. Zelf vind ik de app ook weer een stuk vooruit gegaan.

@Stefan Ik leg je bevindingen voor en voorzie je zo snel mogelijk van een reactie.
Reputatie 3
Badge +1
@Stefan Ik leg je bevindingen voor en voorzie je zo snel mogelijk van een reactie.

Een kleine toevoeging: het ontbreken van de SNS Zelf Beleggen rekening in het adresboek onder eigen rekeningen, is waarschijnlijk niet gerelateerd aan deze laatste update van de app. In vorige versies van de app was het ook niet mogelijk om bij interne overboekingen de SNS Zelf Beleggen rekening te selecteren in het pull-down menu, domweg omdat deze rekening daarin niet was opgenomen. Kennelijk wordt de SNS Zelf Beleggen geldrekening binnen internetbankieren niet gezien als een interne rekening zoals bijvoorbeeld een spaarrekening.
Badge +1
Een kleine toevoeging: het ontbreken van de SNS Zelf Beleggen rekening in het adresboek onder eigen rekeningen, is waarschijnlijk niet gerelateerd aan deze laatste update van de app.

Neem ik ook mee Stefan. Je hoort van ons 🙂.
Ik heb vandaag de SNS App voor Android ge-update naar de nieuwste versie, en ik wordt nu niet meer automatisch uitgelogd als ik de app afsluit.
Eerder was dit wel het geval en het lijkt me ook wel handig!

Ik heb een One Plus One als telefoon en deze draait op Cyanogen OS 12.0 (Gebaseerd op android 5.0.2)
Reputatie 3
Badge +1
Als je de SNS app tijdelijk verlaat (bijvoorbeeld door een inkomend bericht via e-mail of whatsapp), dan word je inderdaad niet meteen uitgelogd. Vroeger was dat wel het geval, waardoor je al bij de notificatie van een dergelijk bericht eruit werd gegooid en opnieuw moet inloggen. Volgens mij was dit al bij de vorige update gefixt, maar ik zie nu inderdaad dat als ik in de app zit en de Android 'home' knop gebruik, ik dan niet meer automatisch ben uitgelogd. Volgens mij is dat nu veranderd met de laatste update.

Vraagje: hoe lang is nu de maximale periode (time-out) waarin je kan terugkeren naar de app zonder opnieuw te hoeven inloggen?
De time-out tijd ligt tussen de 1 en 2 minuten. Ik moet er wel bij zeggen dat op het moment dat ik de telefoon vergrendel, ik wel meteen wordt uitgelogd.
Een groot probleem zal het dus niet zijn, hij lijkt juist zo bedoeld te zijn!
Badge +1
Ik heb vandaag de SNS App voor Android ge-update naar de nieuwste versie, en ik wordt nu niet meer automatisch uitgelogd als ik de app afsluit.

Hallo Domenique,

Je eerste inbreng op de community is meteen een interessante 😉. Laat ik je eerst welkom heten hier: welkom 🙂.

Ik heb zelf iOS8 (iPhone6) en hier word je ook niet automatisch uitgelogd als je de app sluit. Ik heb het voorgelegd aan de ontwerpers van de app en laat het weten zodra ik een reactie heb.

Ook heb ik gevraagd (om ook even op jouw vraag terug te komen Stefan) wat de maximale time-out periode is. Wordt vervolgd dus..

@Domenique Ik hoop dat we jouw inbreng hier nog vaak mogen tegenkomen. Heb je ook al een kijkje genomen in het topic 'Welkom op de community?'
Badge +1
Ik heb zojuist een reactie ontvangen. Al 2 jaar blijkt het zo te zijn dat je niet direct uitgelogd wordt als je de app verlaat om bijvoorbeeld een rekeningnummer uit je email te kopiëren. Hiervoor heb je maximaal 1 minuut. Als de app 1 minuut niet meer wordt gebruikt, word je automatisch uitgelogd.
Oke dit heb ik niet eerder gemerkt!
Dan was dit blijkbaar de eerste keer dat ik meteen na het afsluiten de app weer heb geopent.
Fijn dat het zo snel is behandelt en opgelost :D
Badge +1
Hoi Stefan,

Ook nav jouw ingebrachte punten heb ik een reactie ontvangen:

Persoonlijk wacht ik nu nog op:
- iDeal via mobiel

Er wordt nu hard gebouwd aan iDeal Mobiel 🙂.

- inzage in geplande en uitgevoerde incasso's in de app

Na implementatie van iDeal gaan we verder met de implementatie van de incasso's.

- NFC betalen met de app (geen bankpas meer nodig)

Momenteel vindt er een onderzoek plaats naar NFC-wallets. De uitkomst hiervan is nog niet bekend.

Een kleine toevoeging: het ontbreken van de SNS Zelf Beleggen rekening in het adresboek onder eigen rekeningen is waarschijnlijk niet gerelateerd aan deze laatste update van de app..

Het mobiel overboeken van een SNS Zelf Beleggenrekening is inderdaad nog niet mogelijk met de app. Deze functionaliteit wordt ook niet op korte termijn geïmplementeerd.
Een kleine toevoeging: het ontbreken van de SNS Zelf Beleggen rekening in het adresboek onder eigen rekeningen, is waarschijnlijk niet gerelateerd aan deze laatste update van de app. In vorige versies van de app was het ook niet mogelijk om bij interne overboekingen de SNS Zelf Beleggen rekening te selecteren in het pull-down menu, domweg omdat deze rekening daarin niet was opgenomen. Kennelijk wordt de SNS Zelf Beleggen geldrekening binnen internetbankieren niet gezien als een interne rekening zoals bijvoorbeeld een spaarrekening.

Ik neem aan dat je bedoelt dat je WEL kunt overboeken naar je SNS Zelf beleggen rekening, maar dat je vanaf die beleggingsrekening niet kunt overboeken naar je gewone betaalrekening. Heb ik dat juist?
Badge +1
...
- Buitenlandse SEPA overschijvingen moet ik nog testen (helaas geen eigen bankrekening in het buitenland).
...
Stefan

Ik neem aan dat je het met BigBen wel op een accordje kunt gooien.
Of je doet gewoon een booking bij z'n B&B.
Reputatie 3
Badge +1

Ik neem aan dat je bedoelt dat je WEL kunt overboeken naar je SNS Zelf beleggen rekening, maar dat je vanaf die beleggingsrekening niet kunt overboeken naar je gewone betaalrekening. Heb ik dat juist?

Ik kan idd wel overboeken naar mijn SNS beleggen rekening via de app. Ik moet dan zelf het rekeningnummer opgeven alsof het een externe rekening is. Vervolgens kan ik wel met de PINcode de overboeking goedkeuren, ook als het meer dan 500 euro betreft! Omgekeerd lukt inderdaad geheel niet via de app.
Ik kan idd wel overboeken naar mijn SNS beleggen rekening via de app. Ik moet dan zelf het rekeningnummer opgeven alsof het een externe rekening is. Vervolgens kan ik wel met de PINcode de overboeking goedkeuren, ook als het meer dan 500 euro betreft! Omgekeerd lukt inderdaad geheel niet via de app.

En kun je je SNS Zelf beleggen rekening handmatig toevoegen aan je adresboek?
Reputatie 3
Badge +1
En kun je je SNS Zelf beleggen rekening handmatig toevoegen aan je adresboek?
Dat is geen probleem. Dat heb ik al lang gedaan (ver voor de laatste app update) ;)
Dat is geen probleem. Dat heb ik al lang gedaan (ver voor de laatste app update) ;)

Misschien kunnen ze dan handmatig jouw SNS Zelf beleggen rekening toevoegen aan jouw  SNS app? Dan is jouw probleem opgelost, zou ik zeggen.
Reputatie 3
Badge +1
Misschien kunnen ze dan handmatig jouw SNS Zelf beleggen rekening toevoegen aan jouw  SNS app? Dan is jouw probleem opgelost, zou ik zeggen.
En de andere klanten van SNS Zelf Beleggen dan? 
Toegegeven: het lijkt erop dat het er steeds minder worden, aangezien je het al een tijdje niet meer kunt aanvragen en er meer mensen zullen zijn zoals paulb die het opzeggen.
Neemt niet weg dat het fijn zou zijn als het overboeken van/naar de SNS Zelf Beleggen rekening net zo simpel zou zijn als van/naar een internetspaarrekening. Dat geldt overigens niet alleen voor de app, maar ook voor het reguliere internetbankieren!
En de andere klanten van SNS Zelf Beleggen dan? 
Toegegeven: het lijkt erop dat het er steeds minder worden, aangezien je het al een tijdje niet meer kunt aanvragen en er meer mensen zullen zijn zoals paulb die het opzeggen.
Neemt niet weg dat het fijn zou zijn als het overboeken van/naar de SNS Zelf Beleggen rekening net zo simpel zou zijn als van/naar een internetspaarrekening. Dat geldt overigens niet alleen voor de app, maar ook voor het reguliere internetbankieren!

1. Als die anderen het dan ook aanvragen, wordt het klant voor klant opgelost.
2. Dat is natuurlijk niet zoals we het willen, maar als het (nu) niet anders kan, dan moet dat maar op die handmatige manier.
3. Het punt is duidelijk en het antwoord is aan de SNS wat ze ermee gaan doen.

Succes met je beleggingen. Misschien dat we daar ook een apart topic voor kunnen openen om daar van gedachten te wisselen? 
Reputatie 3
Badge +1
1. Als die anderen het dan ook aanvragen, wordt het klant voor klant opgelost.
2. Dat is natuurlijk niet zoals we het willen, maar als het (nu) niet anders kan, dan moet dat maar op die handmatige manier.
3. Het punt is duidelijk en het antwoord is aan de SNS wat ze ermee gaan doen.

Succes met je beleggingen. Misschien dat we daar ook een apart topic voor kunnen openen om daar van gedachten te wisselen? 

Het staat nu op de agenda van de eerstvolgende klantenraad: de toekomst van particulier beleggen bij SNS bank. We hebben de afgelopen jaren natuurlijk al de nodige discussies gehad op de community over de problemen met beleggen: SNS Fundcoach (en de overgang naar Binck), de fout berekende service fee (dit gaat nu de laatste 2 kwartalen goed), het verouderde beleggen portaal (met inlogproblemen als je de vorige keer de 'sluiten' knop niet hebt gebruikt), de matige integratie met SNS internetbankieren (bijv. tussen 22:00 en 06:00 uur en in het weekend kun je niet bij je geld op de beleggen rekening), etc.
Het zijn voor mij kleine ergernissen, maar voor anderen redenen om hun beleggingen elders onder te brengen. Zelf heb ik alleen nog ASN beleggingsfondsen via SNS Zelf Beleggen lopen. Puur omdat de kosten hiervoor bij SNS Zelf Beleggen erg laag zijn. Als ook dit aspect verslechtert, moet ik ook hiervoor een alternatief elders vinden. Maar ik hoop op beter nieuws bij de eerstvolgende klantenraad!
Het staat nu op de agenda van de eerstvolgende klantenraad: de toekomst van particulier beleggen bij SNS bank.

Die is geloof ik weer in het najaar. Ik ben benieuwd wat er uitkomt. Ik kan me voorstellen dat vanuit kostenoverwegingen de beleggingstak wordt afgebouwd. aan de andere kant denk ik dat eenvoudige beleggingsproducten (bv. 3 of 5 profielen van (zeer) defensief - (zeer) offensief) wel bij een 'gewone' bank passen; en eventueel met goede afspraken met een andere partij (Binck of een ander platform) dit ook eenvoudig en goedkoop te realiseren moet zijn. Afijn, ik lees later wel wat er besproken is en vooral hoe de SNS hier verder mee omgaat. Ik wens je alvast een vruchtbare bijeenkomst toe.
Badge +1
Ik ben ook benieuwd wat de uitkomst is Stefan. Ik hoef niet te vragen of je ons op de hoogte houdt, want na al die jaren dat ik je al ken weet ik dat je dat doet 😉. Ik had het onderwerp ondertussen nog even intern aangekaart. De app/Mijn SNS verantwoordelijken geven
aan dit uiteraard op te willen pakken, maar dat er nog zoveel punten zijn waar aan gewerkt wordt. Daarnaast heeft beleggen op dit moment weinig prioriteit.
Ik kan niet met mijn SNS app overboeken, de rest werkt wel krijgt melding SNS mobiel is gestopt.
Badge +1
Ik kan niet met mijn SNS app overboeken, de rest werkt wel krijgt melding SNS mobiel is gestopt.

Hallo Pico,

Ik heb jouw vraag hier beantwoord.

Reageer