SNS

Update Mobiel Bankieren App juli 2015

  • 1 juli 2015
  • 38 Reacties
  • 2151 Keer bekeken

Vandaag komt er weer een nieuwe update van onze Mobiel Bankieren app voor Android en iOS. Naast één overboekscherm voor alle handelingen, heb je voortaan al je rekeningen in het adresboek en kun je ook geld overboeken naar landen binnen Europa.

Uit reacties van klanten bleek dat de eerdere overboeken-oplossing met tabs voor Eigen-rekening en Acceptgiro niet voor iedereen goed werkten. Vandaar dat je nu vanuit één scherm kunt overboeken naar anderen, tussen eigen rekeningen en een acceptgiro scannen. Verder is verbeterd:
  • Adresboek: je eigen (tegen)rekeningen staan nu automatisch in het adresboek, zodat je makkelijk geld hiernaar kunt overboeken.
  • Buitenland: je kunt nu geld overboeken naar landen binnen Europa (SEPA-landen).
  • iPhone 6 (plus): de app is geoptimaliseerd voor de grotere schermen van deze telefoons.

https://


Verbetering achterkant
Aan de achterkant is er een controle aangepast. Als je alleen een spaarrekening hebt en een betaalrekening aanvraagt, kan je de app nog twee weken blijven gebruiken. Na die twee weken moet je de app - vanwege de veiligheid - opnieuw registreren met de digipas die je ondertussen hebt ontvangen.

Apple Watch
Vanaf 17 juni is de Apple Watch in Nederland te bestellen. Vandaar dat in juli nog een extra update volgt voor IOS, het systeem van Apple. Na de update kun je het saldo van je rekening ook checken op je Apple Watch (nu al mogelijk voor Android).

Wat komt er nog aan?
Momenteel wordt nog hard gewerkt aan nieuwe functionaliteiten:
  • (De)blokkeren bankpas
  • Export transactie naar PDF
  • Inzicht creditcards
  • iDeal Mobiel

Hulpboekje SNS Mobiel Bankieren app
Om de SNS Mobiel Bankieren app onder de aandacht te brengen bij de klanten en ze een extra handje te helpen, komt er een hulpboekje voor SNS Mobiel Bankieren. In de pilot periode ontvangen een aantal groepen klanten, die nog niet gebruik maken van de app, dit boekje en is het te verkrijgen in de winkels.

38 reacties

Reputatie 3
Badge +1
 Een begrijpelijke keuze van SNS (alleen jammer dat ik dit nog niet wist).

Stefan: zie je handtekening :D


I know!
Ik heb deze handtekening niet voor niets gekozen... :rolleyes:;)
 Een begrijpelijke keuze van SNS (alleen jammer dat ik dit nog niet wist).

Stefan: zie je handtekening :D
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb een reactie van de afdeling.
Er is geen goede reden waarom attenties ontvangen bij negatieve bedragen niet mogelijk is. Dit is dus een verbetersuggestie die we aan de backlog toevoegen. Bedankt 🙂.

Er is wel een duidelijke reden waarom het invoeren van centen niet mogelijk is, namelijk: gebruiksgemak en het komt weinig voor.
Ook is ook net iets complexer dan de Euro-invoer.


Helder! En graag gedaan natuurlijk 🆒

Ik kan er overigens prima mee leven dat ik voor de nauwkeurigheid in eurocenten bij het instellen van attenties alleen op Mijn SNS terecht kan (niet op de app).
Een begrijpelijke keuze van SNS (alleen jammer dat ik dit nog niet wist).
Ik heb een reactie van de afdeling.
Er is geen goede reden waarom attenties ontvangen bij negatieve bedragen niet mogelijk is. Dit is dus een verbetersuggestie die we aan de backlog toevoegen. Bedankt 🙂.

Er is wel een duidelijke reden waarom het invoeren van centen niet mogelijk is, namelijk: gebruiksgemak en het komt weinig voor.
Ook is het net iets complexer dan de Euro-invoer.
Vandaag liep ik tegen een functionele fout aan in de app. Geen drama of zo, maar toch lastig in mijn geval :p
Omdat ik even geen beschikking had over een PC of laptop, wilde ik een bestaande saldo attentie aanpassen via de app. Maar:
1. Ik kan geen negatieve bedragen invullen bij ondergrens. Ik ontvang graag een attentie als ik meer dan bijvoorbeeld 100 euro rood sta op mijn betaalrekening of mijn ERH (Extra Ruimte Hypotheek);
2. De app laat alleen afgeronde bedragen zien (in gehele euro's). Zelfs als je via Mijn SNS wel bedragen in eurocenten nauwkeurig hebt ingevoerd; 
3.Tot slot kun je ook geen bedragen invullen in eurocenten (bijvoorbeeld als je een ondergrens van 1,23 euro wilt aanpassen naar 3,21 euro).

Overigens zit in Mijn SNS ook nog een slordigheidsfoutje. Probeer maar eens een saldo attentie in te stellen met als ondergrens -0,55 euro :o
Doordat je in aparte velden de gehele euro's en de eurocenten moet invullen, wordt de invoer '-0' automatisch gecorrigeerd naar '0' in het veld voor de hele euro's, maar kun je ook geen '-' teken gebruiken in het eurocenten veld. Bedragen lager dan -1,00 euro gaan uiteraard wel goed.

Groeten,
Stefan


Hoi Stefan,

Thanks voor het uitgebreide meedenken. Drama of niet, we waarderen je ideeën. Ik heb ze doorgestuurd naar de betreffende afdeling.
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag liep ik tegen een functionele fout aan in de app. Geen drama of zo, maar toch lastig in mijn geval :p
Omdat ik even geen beschikking had over een PC of laptop, wilde ik een bestaande saldo attentie aanpassen via de app. Maar:
1. Ik kan geen negatieve bedragen invullen bij ondergrens. Ik ontvang graag een attentie als ik meer dan bijvoorbeeld 100 euro rood sta op mijn betaalrekening of mijn ERH (Extra Ruimte Hypotheek);
2. De app laat alleen afgeronde bedragen zien (in gehele euro's). Zelfs als je via Mijn SNS wel bedragen in eurocenten nauwkeurig hebt ingevoerd; 
3.Tot slot kun je ook geen bedragen invullen in eurocenten (bijvoorbeeld als je een ondergrens van 1,23 euro wilt aanpassen naar 3,21 euro).

Overigens zit in Mijn SNS ook nog een slordigheidsfoutje. Probeer maar eens een saldo attentie in te stellen met als ondergrens -0,55 euro :o 
Doordat je in aparte velden de gehele euro's en de eurocenten moet invullen, wordt de invoer '-0' automatisch gecorrigeerd naar '0' in het veld voor de hele euro's, maar kun je ook geen '-' teken gebruiken in het eurocenten veld. Bedragen lager dan -1,00 euro gaan uiteraard wel goed.

Groeten,
Stefan
Echt niet? De Pebble en Pebble Time zijn zo ongeveer de succesvolste Kickstarter-projecten ooit!

Nee, echt niet. Ze zien eruit als leuke hebbedingetjes, daar niet van. Ik hoor net dat het ondersteunen van de Pebble Smartwatch nog niet op onze planning staat. Mocht daar verandering in komen, dan hoor jij het als eerste 🙂.
Badge
Ik heb een Pebble smartwatch. Wordt die ook ondersteund? Zo ja hoe?
Van een Pebble Smartwatch had ik nog nooit gehoord. Ik heb het opgezocht, ziet er best leuk uit. Ik vraag voor je na of er plannen zijn om deze te ondersteunen met een app.


Echt niet? De Pebble en Pebble Time zijn zo ongeveer de succesvolste Kickstarter-projecten ooit!
Ik heb een Pebble smartwatch. Wordt die ook ondersteund? Zo ja hoe?

Hi ReinoutS,

Van een Pebble Smartwatch had ik nog nooit gehoord. Ik heb het opgezocht, ziet er best leuk uit. Ik vraag voor je na of er plannen zijn om deze te ondersteunen met een app.
Mooie nieuwe mogelijkheden. Alleen jammer dat het updaten vastloopt, zowel I-Phone als I-pad. Ik ben blij dat ik niet op vakantie ben. Doe svp updates buiten de vakantieperiode. Een verplichte update in Verweggistan is niet ideaal, laat staan normaal.

Hoi Agbloemhof,

Allereerst welkom op SNS Community.

Het is inderdaad lastig als je de mobiele update niet vanaf je vakantieadres kunt uitvoeren. Hoe is het weer in Verweggistan? 😉 Gisteren was er een storing in de AppStore van Apple, waardoor een groot aantal Nederlandse apps niet te vinden was. Later kregen klanten een foutmelding bij het updaten, omdat de update niet binnengehaald kon worden. Vanochtend ontvingen we een melding dat de storing verholpen is, wil je proberen of je de app nu wel kunt updaten?

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Badge
Ik heb een Pebble smartwatch. Wordt die ook ondersteund? Zo ja hoe?
Ik ben blij dat ik niet op vakantie ben. Doe svp updates buiten de vakantieperiode. Een verplichte update in Verweggistan is niet ideaal, laat staan normaal.

Volgens mij is er altijd wel iemand op vakantie en zou je dus nooit een update kunnen doen laten uitgaan. Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn om iemand één tot drie weken de tijd te geven om te updaten. Maar ja, als de update een verbeterde beveiliging bevat, is snel updaten weer wel gewenst (en misschien nog wel wenselijker als je juist in Verwgistan zit). Kortom, elk nadeel hep z'n voordeel. :)
Mooie nieuwe mogelijkheden. Alleen jammer dat het updaten vastloopt, zowel I-Phone als I-pad. Ik ben blij dat ik niet op vakantie ben. Doe svp updates buiten de vakantieperiode. Een verplichte update in Verweggistan is niet ideaal, laat staan normaal.
Badge +1
Ik kan niet met mijn SNS app overboeken, de rest werkt wel krijgt melding SNS mobiel is gestopt.

Hallo Pico,

Ik heb jouw vraag hier beantwoord.
Ik kan niet met mijn SNS app overboeken, de rest werkt wel krijgt melding SNS mobiel is gestopt.
Badge +1
Ik ben ook benieuwd wat de uitkomst is Stefan. Ik hoef niet te vragen of je ons op de hoogte houdt, want na al die jaren dat ik je al ken weet ik dat je dat doet 😉. Ik had het onderwerp ondertussen nog even intern aangekaart. De app/Mijn SNS verantwoordelijken geven
aan dit uiteraard op te willen pakken, maar dat er nog zoveel punten zijn waar aan gewerkt wordt. Daarnaast heeft beleggen op dit moment weinig prioriteit.
Het staat nu op de agenda van de eerstvolgende klantenraad: de toekomst van particulier beleggen bij SNS bank.

Die is geloof ik weer in het najaar. Ik ben benieuwd wat er uitkomt. Ik kan me voorstellen dat vanuit kostenoverwegingen de beleggingstak wordt afgebouwd. aan de andere kant denk ik dat eenvoudige beleggingsproducten (bv. 3 of 5 profielen van (zeer) defensief - (zeer) offensief) wel bij een 'gewone' bank passen; en eventueel met goede afspraken met een andere partij (Binck of een ander platform) dit ook eenvoudig en goedkoop te realiseren moet zijn. Afijn, ik lees later wel wat er besproken is en vooral hoe de SNS hier verder mee omgaat. Ik wens je alvast een vruchtbare bijeenkomst toe.
Reputatie 3
Badge +1
1. Als die anderen het dan ook aanvragen, wordt het klant voor klant opgelost.
2. Dat is natuurlijk niet zoals we het willen, maar als het (nu) niet anders kan, dan moet dat maar op die handmatige manier.
3. Het punt is duidelijk en het antwoord is aan de SNS wat ze ermee gaan doen.

Succes met je beleggingen. Misschien dat we daar ook een apart topic voor kunnen openen om daar van gedachten te wisselen? 

Het staat nu op de agenda van de eerstvolgende klantenraad: de toekomst van particulier beleggen bij SNS bank. We hebben de afgelopen jaren natuurlijk al de nodige discussies gehad op de community over de problemen met beleggen: SNS Fundcoach (en de overgang naar Binck), de fout berekende service fee (dit gaat nu de laatste 2 kwartalen goed), het verouderde beleggen portaal (met inlogproblemen als je de vorige keer de 'sluiten' knop niet hebt gebruikt), de matige integratie met SNS internetbankieren (bijv. tussen 22:00 en 06:00 uur en in het weekend kun je niet bij je geld op de beleggen rekening), etc.
Het zijn voor mij kleine ergernissen, maar voor anderen redenen om hun beleggingen elders onder te brengen. Zelf heb ik alleen nog ASN beleggingsfondsen via SNS Zelf Beleggen lopen. Puur omdat de kosten hiervoor bij SNS Zelf Beleggen erg laag zijn. Als ook dit aspect verslechtert, moet ik ook hiervoor een alternatief elders vinden. Maar ik hoop op beter nieuws bij de eerstvolgende klantenraad!
En de andere klanten van SNS Zelf Beleggen dan? 
Toegegeven: het lijkt erop dat het er steeds minder worden, aangezien je het al een tijdje niet meer kunt aanvragen en er meer mensen zullen zijn zoals paulb die het opzeggen.
Neemt niet weg dat het fijn zou zijn als het overboeken van/naar de SNS Zelf Beleggen rekening net zo simpel zou zijn als van/naar een internetspaarrekening. Dat geldt overigens niet alleen voor de app, maar ook voor het reguliere internetbankieren!


1. Als die anderen het dan ook aanvragen, wordt het klant voor klant opgelost.
2. Dat is natuurlijk niet zoals we het willen, maar als het (nu) niet anders kan, dan moet dat maar op die handmatige manier.
3. Het punt is duidelijk en het antwoord is aan de SNS wat ze ermee gaan doen.

Succes met je beleggingen. Misschien dat we daar ook een apart topic voor kunnen openen om daar van gedachten te wisselen? 
Reputatie 3
Badge +1
Misschien kunnen ze dan handmatig jouw SNS Zelf beleggen rekening toevoegen aan jouw  SNS app? Dan is jouw probleem opgelost, zou ik zeggen.
En de andere klanten van SNS Zelf Beleggen dan? 
Toegegeven: het lijkt erop dat het er steeds minder worden, aangezien je het al een tijdje niet meer kunt aanvragen en er meer mensen zullen zijn zoals paulb die het opzeggen.
Neemt niet weg dat het fijn zou zijn als het overboeken van/naar de SNS Zelf Beleggen rekening net zo simpel zou zijn als van/naar een internetspaarrekening. Dat geldt overigens niet alleen voor de app, maar ook voor het reguliere internetbankieren!
Dat is geen probleem. Dat heb ik al lang gedaan (ver voor de laatste app update) ;)

Misschien kunnen ze dan handmatig jouw SNS Zelf beleggen rekening toevoegen aan jouw  SNS app? Dan is jouw probleem opgelost, zou ik zeggen.
Reputatie 3
Badge +1
En kun je je SNS Zelf beleggen rekening handmatig toevoegen aan je adresboek?
Dat is geen probleem. Dat heb ik al lang gedaan (ver voor de laatste app update) ;)
Ik kan idd wel overboeken naar mijn SNS beleggen rekening via de app. Ik moet dan zelf het rekeningnummer opgeven alsof het een externe rekening is. Vervolgens kan ik wel met de PINcode de overboeking goedkeuren, ook als het meer dan 500 euro betreft! Omgekeerd lukt inderdaad geheel niet via de app.

En kun je je SNS Zelf beleggen rekening handmatig toevoegen aan je adresboek?
Reputatie 3
Badge +1
Een kleine toevoeging: het ontbreken van de SNS Zelf Beleggen rekening in het adresboek onder eigen rekeningen, is waarschijnlijk niet gerelateerd aan deze laatste update van de app. In vorige versies van de app was het ook niet mogelijk om bij interne overboekingen de SNS Zelf Beleggen rekening te selecteren in het pull-down menu, domweg omdat deze rekening daarin niet was opgenomen. Kennelijk wordt de SNS Zelf Beleggen geldrekening binnen internetbankieren niet gezien als een interne rekening zoals bijvoorbeeld een spaarrekening.

Ik neem aan dat je bedoelt dat je WEL kunt overboeken naar je SNS Zelf beleggen rekening, maar dat je vanaf die beleggingsrekening niet kunt overboeken naar je gewone betaalrekening. Heb ik dat juist?

Ik kan idd wel overboeken naar mijn SNS beleggen rekening via de app. Ik moet dan zelf het rekeningnummer opgeven alsof het een externe rekening is. Vervolgens kan ik wel met de PINcode de overboeking goedkeuren, ook als het meer dan 500 euro betreft! Omgekeerd lukt inderdaad geheel niet via de app.
Badge +1
...
- Buitenlandse SEPA overschijvingen moet ik nog testen (helaas geen eigen bankrekening in het buitenland).
...
Stefan

Ik neem aan dat je het met BigBen wel op een accordje kunt gooien.
Of je doet gewoon een booking bij z'n B&B.

Reageer