SNS

Update Mobiel Bankieren App medio augustus

• 29 juni 2016
  • 56 Reacties
  • 2182 Keer bekeken

Badge +1
Medio augustus gaat er weer een nieuwe update voor de mobiele app voor Android en iOS live. Graag wil ik jullie alvast een voorproefje geven op hetgeen wat komen gaat. Naast het oplossen van een aantal bugs, vind je hieronder de belangrijkste aankomende nieuwe functionaliteiten

Samenvatting belangrijkste nieuwe functionaliteiten
• Verhogen daglimiet overboeken via mobiele pincode naar € 1.000
• Optimaliseren overboeken; o.a. bedrag grootte aangepast (visueel), optie overboeken wordt niet getoond als er geen enkele rekening aanwezig is waarbij overboeken mogelijk is (bv: kindrekening tot 12 jaar)
• Tonen op welk kanaal een transactie is ingelegd (via app of web); vooralsnog alleen mogelijk voor (eenmalige) overschrijvingen, acceptgiro en iDEAL
• Bij 'Hulp' de link 'SNS Community' opnemen.

56 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Dat ziet er goed uit! Vooral het kunnen verhogen van de limiet vind ik persoonlijk wel prettig.
Ja, ik vind het niet zo "noemenswaardig" te noemen. Augustus is nog 2 maanden weg en opperblij wordt ik hier ook nog niet van (wederom dit is weer eens mijn mening. Let er maar niet op)
Reputatie 2
Badge +1
Ja, ik vind het niet zo "noemenswaardig" te noemen. Augustus is nog 2 maanden weg en opperblij wordt ik hier ook nog niet van (wederom dit is weer eens mijn mening. Let er maar niet op)
Hi Sjaakie,
Ik zou wensen dat iedereen zo zuiver communiceert als jij. Zelf vind ik het prettig als iemand zijn/haar persoonlijke onderbouwde mening geeft. Beter zo dan schrijven in stellingen. Laat het me verduidelijken met een voorbeeld:
het zijn allemaal prutsers daar bij SNS
of
het testen bij SNS is voor verbetering vatbaar, want ik kom als eindgebruiker nog regelmatig fouten tegen in de SNS mobiel bankieren app
Dus ik let graag op jouw mening, ook al is deze niet altijd hetzelfde als de mijne ;)

Groeten,
Stefan
Hi Sjaakie,
Ik zou wensen dat iedereen zo zuiver communiceert als jij. Zelf vind ik het prettig als iemand zijn/haar persoonlijke onderbouwde mening geeft. Beter zo dan schrijven in stellingen. Laat het me verduidelijken met een voorbeeld:
het zijn allemaal prutsers daar bij SNS
of
het testen bij SNS is voor verbetering vatbaar, want ik kom als eindgebruiker nog regelmatig fouten tegen in de SNS mobiel bankieren app
Dus ik let graag op jouw mening, ook al is deze niet altijd hetzelfde als de mijne ;)

Groeten,
Stefan

(Sorry) Stefan, ik had "gewoon" "vuurwerk" verwacht cq een verassing..maar dit klinkt mij als peanuts in de oren..het is ook vakantietijd natuurlijk: "Ik had het kunnen weten"..
Wanneer gaan we contactloos betalen met de app?
Hoi Deborahp,

Welkom op onze community.

De laatste update over contactloos betalen met je telefoon hebben we in mei gehad. Goed dat je ons scherp houdt. Ik heb je vraag neergelegd bij de ontwikkelaar van de app en kom er op terug zodra ik een antwoord heb.

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hoi Deborahp,

In augustus beginnen we met de eerste testen. Onze IT-afdeling verwacht dat je dit jaar met je mobiele telefoon contactloos kunt betalen. Een exacte datum is er nog niet. Betaal je veel contactloos met je SNS Wereldpas?
Reputatie 2
Badge +1
...Onze IT-afdeling verwacht dat je dit jaar met je mobiele telefoon contactloos kunt betalen. Een exacte datum is er nog niet...
Ik sta al te popelen om het te gaan gebruiken 🆒
En ja: overal waar het kan, betaal ik contactloos. dat is dus al ruim driekwart van al mijn PIN betalingen. In volgorde van voorkeur:
  1. Smartphone (SmartPass)
  2. Creditcard (ASN - ICS, ook al contactloos)
  3. SNS wereldpas
Zodra SNS het betalen met je telefoon ondersteunt, zeg ik mijn SmartPass op (mits het natuurlijk goed functioneert) 😳
Ik kan zelf ook niet wachten tot het mogelijk is. Contactloos betalen doe ik overal waar het kan. Op dit moment alleen nog met mijn SNS Wereldpas.
Waarom komt er nog steeds geen update met touch id? of een persoonlijke foto toevoegen bij je betaal rekening?
Hoi Crazydave,

Welkom terug op de community. Ik zie dat het een tijd geleden is sinds je laatste bericht.

In dit topic praten we over het toevoegen van Touch ID aan de app. De toevoeging staat voor 2016 op de kalender.

Wat bedoel je precies met een persoonlijke foto bij je betaalrekening? Wil je een foto toevoegen in de app?
...Onze IT-afdeling verwacht dat je dit jaar met je mobiele telefoon contactloos kunt betalen. Een exacte datum is er nog niet...
Ik sta al te popelen om het te gaan gebruiken 🆒
En ja: overal waar het kan, betaal ik contactloos. dat is dus al ruim driekwart van al mijn PIN betalingen. In volgorde van voorkeur:
  1. Smartphone (SmartPass)
  2. Creditcard (ASN - ICS, ook al contactloos)
  3. SNS wereldpas
Zodra SNS het betalen met je telefoon ondersteunt, zeg ik mijn SmartPass op (mits het natuurlijk goed functioneert) :$
\

Nog een dag of 5 en dan stap ik eindelijk over naar een platform waar wel actief voor ontwikkeld wordt (door zowat iedereen). Geen jullie het implementeren op de 'Rabo of ING' manier?
Goedemorgen, mag ik je vragen welk platform dat is?
Nog een dag of 5 en dan stap ik eindelijk over naar een platform waar wel actief voor ontwikkeld wordt (door zowat iedereen). Geen jullie het implementeren op de 'Rabo of ING' manier?

Hoi TheVMaster,

Ik ben ook wel benieuwd welk platform dit is. Kun je er iets over vertellen?
Reputatie 2
Badge +1
Vraagje: wanneer komt deze update voor de SNS mobiel bankieren app?

Ik heb gisteren al wel een update ontvangen van de ASN mobiel bankieren app (o.a. met verhoogde PIN code limiet 🆒) en de Zwitserleven app (o.a. met vernieuwd overboekingsscherm :)), maar de update van de SNS mobiel bankieren app heb ik nog niet voorbij zien komen :?
Hoi Stefan,

Ik heb het direct voor je nagevraagd. De precieze datum is nog niet bekend, maar het duurt nog minimaal 1 week. Het duurt langer dan verwacht door wat kleine problemen.
Reputatie 2
Badge +1
Toch niet m.b.t. de link naar onze community bij help:?
Dat is volgens de beschrijving het enige unieke voor de SNS app t.o.v. ASN en/of Zwitserleven...:S
Het fijne weten we er niet van, dus ik durf niet te zeggen waar het aan ligt. Ik doe graag een beroep op je geduld 🙂.
De nieuwe update van de SNS Mobiel Bankieren app voor iOS en Android kan helaas nog niet live gaan, omdat er problemen zijn met Apple Watch. We proberen de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Zodra de nieuwe datum van livegang bekend is, laten we dat hier weten.
De nieuwe datum van de livegang is bekend: dinsdag 6 september.
Als ik nu ook maar iets zeg hierover kom ik zwaar negatief over..

En ik wil juist niet gaan janken..neeh niet vandaag..
Ik begrijp dat dit een teleurstelling voor je is, Sjaakie. Ik hoop dat we je op 6 september blij maken.
Ik begrijp dat dit een teleurstelling voor je is, Sjaakie. Ik hoop dat we je op 6 september blij maken.

Dat heb ik al gezegd Irene..ik wordt niet ultra-blij van de komende updates of er moet nog een verrassing bij komen zoals een update van het huishoudboekje waarbij je ook de inkomsten kan indelen..

Heb jij zelf niet in de gaten Irene dat dit keer op keer gebeurd bij het geven van een 1ste release date / indicatie..?

Mij valt het in ieder geval steeds weer op..
Bedoel je dat de datum van de livegang wordt opgeschoven? We geven altijd een indicatie van de datum. Er vinden namelijk nog tests plaats voordat we de release daadwerkelijk live zetten.

We kunnen natuurlijk ook wachten met de communicatie totdat de app daadwerkelijk live is. Wat vind je daarvan? En ik ben natuurlijk benieuwd wat andere leden hiervan vinden.
Bedoel je dat de datum van de livegang wordt opgeschoven? We geven altijd een indicatie van de datum. Er vinden namelijk nog tests plaats voordat we de release daadwerkelijk live zetten.

We kunnen natuurlijk ook wachten met de communicatie totdat de app daadwerkelijk live is. Wat vind je daarvan? En ik ben natuurlijk benieuwd wat andere leden hiervan vinden.

Goedeavond Irene,

Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen 😉 dit maakt even niet uit. Ik vind de aankondigingen prima zo..daarover gaat het helemaal niet. Zoals altijd valt mij op, dat bij technische zaken, releasedates steeds naar voren geschoven worden. Dit was ook in het geval van het responsive forum en heb ik zelf vele malen meegemaakt met de updates van de apps. Het gaat er dan vooral om dat er wordt gezegd: "Het duurt nog een week", "In de week van ..." om maar twee voorbeelden te noemen.

Nu was er blijkbaar een bug in de Apple Watch terwijl aan het begin van dit topic wordt gezegd medio augustus. De bug in de Apple Watch zorgde er dus voor dat alles uiteindelijk werd doorgeschoven naar 6 september? Maarja, echt een keiharde datum heb ik nog niet vaak eerder gehoord wanneer er een release is namelijk.

Meestal kom ik er zelf achter doordat ik weet wanneer ongeveer de app geüpdatet wordt en dan zie ik dit vanzelf verschijnen in het update venster van de tel of van de iPad. Vaak zit ik dan nauwgezet het forum te volgen en vaak is dan een geplande release date al vele malen uitgesteld.

..en dat laatste maak ik jammer genoeg erg vaak mee bij de updates van de apps of nieuwe dingen..uiteindelijk komt het wel goed hoor 😉 het responsive forum is er nu ook en de app updates zijn er ook gekomen, maar het lijkt voor mij telkens of jullie echt capaciteitsproblemen hebben op de ICT afdeling om alles helemaal op tijd door te voeren enzo..

Ok, maar over dat laatste ga ik niet. Ik zou gewoon graag willen zien dat de SNS wat meer vooruit liep (technisch), maar misschien moet ik daarvoor bij een andere bank zijn..en die heeft juist weer geen forum 😞 om maar een voorbeeld te noemen..ik denk gewoon dat hier nog wel wat winst in te behalen valt..

Reageer