SNS

Update Mobiel Bankieren app medio december

• 18 november 2016
  • 84 Reacties
  • 7618 Keer bekeken

• Oud Moderator
  • 903 reacties
Naar verwachting gaat medio december de nieuwe update voor de Mobiel Bankieren app live. De volgende nieuwe functionaliteiten worden hierin meegenomen:

- Weigeren van geplande incasso's
- Vingerafdruk herkenning voor inloggen in de mobiele app
- Het openen van een betaalrekening voor bestaande klanten
- Tonen status (ingepland, geweigerd, wordt verwerkt) van een geplande incasso op het tabblad 'Gepland'
- Bedragen tonen bij het aanraken van datapunten in de saldografiek
- Ook periodieke overboekingen, waarvan de ‘van’-rekening een spaarrekening is, worden getoond

84 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Dit is goed nieuws! :D
Hiermee worden een aantal lang gekoesterde wensen gerealiseerd. :8
Bedankt voor de aankondiging. 🆒
Goedenacht, uhm..raar dat hier geen melding van wordt gemaakt, maar ik zie dat het hypotheekoverzicht (wat in oktober erin zou zitten) bij dit overzicht niet is meegenomen.

Is dit nu omdat dit nog niet is uitgewerkt? Kunnen jullie daar even wat over laten weten? Alvast bedankt.
..en voor deze geldt hetzelfde..graag een reactie a.u.b.
Hoi Sjaakie,

Waarschijnlijk is er iets misgegaan met de berichten die ik zaterdag geplaatst heb. Waarom het hypotheekoverzicht niet in de komende update wordt meegenomen, vraag ik voor je na.
Hoi Sjaakie,

Op dit moment moet het hypotheekbestand nog opgeschoond worden. Daarna moet er gecontroleerd worden of alle data goed zichtbaar zijn in de app. Op zijn vroegst is dit in december. Het online zetten van deze data heeft niet met een release te maken, omdat de functie al gebouwd is. Let op: het is op zijn vroegst in december zichtbaar, dit kan uitlopen als blijkt dat de gegevens niet juist worden weergegeven.
Hoi Sander,

Waar kan ik die functie dan vinden? Jij zegt dat hij al is "ingebouwd".
Badge
In apps kunnen delen aan en uitgezet worden via het internet zonder dat er een update plaats vindt.
Net zoals toen de saldo grafiek een bug had, toen werd hij uitgezet, en later weer aangezet zonder dat er een update had plaatsgevonden.

Omdat er nu dus nog geen juiste data zijn, is de functie uit gezet en kun je de functie dus niet vinden.

gr,

Gerard
Dankjewel, Gerard. Je antwoord op de vraag van Sjaakie klopt helemaal 🙂
Ok, bedankt dan weet ik dat ook. Groetjes, fijne dag Gerard en Irene.
Wat is medio december met de app? Wordt de layout dus de indeling en binnenkant van de app ook aangepast?
Hoi Crazydave,

Naast de nieuwe functionaliteiten worden er bij iedere release ook bugs hersteld en functionaliteiten verbeterd. Het is nog niet duidelijk welke dit precies zijn, hierover berichten we jullie als de update klaar is en live gaat.
Hoi crazydave,

De layout wordt niet aangepast. Daar vind je dus straks geen verrassingen in. De precieze datum van de release is nog niet bekend.
Hoi crazydave,

De layout wordt niet aangepast. Daar vind je dus straks geen verrassingen in. De precieze datum van de release is nog niet bekend.

Medio (definitie)

1) Half 2) Halverwege 3) In het midden 4) In het midden van 5) Midden 6) Midden (lat.) 7) Midden (latijn) 😎 Middenin 9) Onder 10) Tussen
Best spannend allemaal..dit zal vast de grootste update van het jaar worden zo tussen de Kerst en Sinterklaas in ;)

Hopelijk is hij lekker veel MB 🙂
Wanneer gaat de QR-code werken voor de app op Windows Phone? Dat zou al in augustus gebeuren, maar werkt nog steeds niet....
Badge
In het topic van de vorige update staat het antwoord.
De Windows phone app wordt niet meer uitgebreid.
Bedankt Gerard, je maakt mijn werk makkelijk op deze manier.

@Karel H, heb je zo voldoende informatie?
Bedankt Gerard, je maakt mijn werk makkelijk op deze manier.

@Karel H, heb je zo voldoende informatie?

Eigenlijk niet, de QR-code wordt niet vermeld bij het overzicht van functies.
Dus: als hij het niet doet gaat dat ook niet komen begrijp ik. Heel jammer!
Goedendag / geachte moderator,

Goed om te lezen dat de SNS actief bezig is om aan de mobiel bankieren app te blijven ontwikkelen. Zelf ben ik Windows Mobile 10 gebruiker en maak ook gebruik van de Windows 10 SNS bankieren app. Ik ben zelfs bij de Rabobank weggegaan omdat zij de ontwikkeling van apps voor Windows (Mobile) niet verder ontwikkelen. Omdat mobiel bankieren voor mij van groot belang is, ben ik overgestapt naar een bank die wél een goede Windows Mobile app ontwikkeld heeft. Dit bleek de SNS bank te zijn. Echter na het lezen van dit forum, schrok ik toch wel een beetje. (Android of iOS is geen optie voor mij. Windows 10 is het eco-systeem waar ik privé en zakelijk mee werk.) Nu blijkt dat de SNS de ontwikkeling van de Windows Mobile ontwikkeling heeft stop gezet / er worden geen nieuwe features meer voor ontwikkeld.
Met klem wil ik de SNS mobiele app ontwikkelaars vragen om deze ontwikkeling niet stop te zetten om de volgende redenen:
Met de komst van Windows 10 heeft Microsoft een universeel app platform neergezet. Concreet betekent dat, dat een app developer maar 1x een app hoeft te ontwikkelen en deze draait vervolgens op alle Windows 10 platformen, pc, tablet, smartphone, xbox, hololens en de hub.
Het argument dat Windows 10 Mobile te weinig marktaandeel zou hebben, gaat nu niet meer op. Sterker nog, wanneer de SNS een UWP app ontwikkeld, is deze app ook te downloaden op pc's met Windows 10. (Zie de Rabobank -app aldaar).
Zie: https://msdn.microsoft.com/en-us/windows/uwp/layout/design-and-ui-intro
Wanneer er een UWP app ontwikkeld wordt, bereik je namelijk veel meer klanten dan die paar Windows 10 Mobile gebruikers en dat met dezelfde app! Tevens geeft een app veel meer gebruikersgemak dan de website. Inloggen met je 5 cijferige pin i.p.v. je DigiPas. Tevens is er dan dezelfde gebruikerservaring op zowel de smartphone en de pc. Windows 10 is de toekomst. Zelfs worden er laptops ontwikkeld op basis van ARM. Microsoft is constant bezig om Windows 10 te vernieuwen. Ze werken met build nummers. Iedere nieuwe build brengt weer nieuwe features met zich mee. Zelfs Adobe gaat apps ontwikkelen voor de Windows Store.
Met bovenstaande argumentatie wil ik de SNS app ontwikkelaars vragen om een UWP app te ontwikkelen voor het Windows 10 platform en de ontwikkeling voor het Windows platform niet te staken. Als u insteekt op UWP, bent u uniek want er is nog geen enkele bank in Nederland die dit unieke concept omarmt heeft. (De Rabobank heeft wel een app voor de desktop maar deze is niet UWP).
Ik weet zeker dat ik voor meerder Windows 10 gebruikers spreek. Daarom hoop ik ook dit verhaal met de SNS app ontwikkelaars wordt gedeeld.

In afwachting van uw feedback.

Met vriendelijke groet,

Gersom
Hoi Gersom,

Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Er is inderdaad besloten om de app voor de Windows Phone niet verder te ontwikkelen omdat er een kleine groep klanten gebruik van maakt. Je verhaal is voor mij iets te technisch, maar ik leg het voor aan de ontwikkelaars.
M.a.w. "computer says no"
Het is bijna medio december..gaat de app daadwerkelijk op donderdag 15 december online gezet worden of krijgen we Kerstspits met alle Mb's deze maand?
Hoi Sjaakie93,

De verwachting is dat de nieuwe update medio december live gaat. Er is nog geen definitieve datum bekend. We kondigen de update aan op de community.
Dag Wouter,

Fijn dat je mijn post doorgestuurd hebt naar de ontwikkelaars. Het was wellicht een lang verhaal maar ik wilde goed onderbouwd hebben waarom ik dit zo belangrijk vind.
Om kort te zijn, Windows Phone bestaat niet meer. Je ontwikkeld voor Windows 10 en als je dat via een universele app doet, is het op alle Windows 10 platformen beschikbaar. Dat is eigenlijk de conclusie.
Tevens wil ik mijn complimenten kwijt aan de ontwikkelaars van de huidige Windows 10 Mobile SNS app. De app zit serieus goed in elkaar. Sterker nog, ik vind hem beter dan de Android variant. Hij is overzichtelijker. Zojuist nog een betaling gedaan met de QR code scanner, ging fantastisch! Alleen crasht de app soms. Hopelijk wordt de app nog wel bijgewerkt om de stabiliteit te verbeteren.
Is het mogelijk om feedback van de ontwikkelaars te krijgen wat er met mijn vorige post gebeurt is? Daar ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar.
Hoi Sjaakie93,

De verwachting is dat de nieuwe update medio december live gaat. Er is nog geen definitieve datum bekend. We kondigen de update aan op de community.

Goedemorgen Dennis, je zult wel denken dat ik een schijthekel aan je heb (maar dat is niet zo hoor), maar medio december is toch 15 december of gaan jullie nu voorbij aan de vertaling van wat de definitie is van medio..misschien moet ik het niet zo zwart wit zien, maar hebben jullie daar dan eigenlijk geen zicht op?

Als de datum zo ligt tussen halverwege december dan krijgen jullie toch een leuke vooraankondiging van de app afdeling of werkt dat zo niet?

Reageer