SNS

Update Mobiel Bankieren app medio december

  • 18 november 2016
  • 84 Reacties
  • 7626 Keer bekeken

  • Oud Moderator
  • 903 reacties
Naar verwachting gaat medio december de nieuwe update voor de Mobiel Bankieren app live. De volgende nieuwe functionaliteiten worden hierin meegenomen:

- Weigeren van geplande incasso's
- Vingerafdruk herkenning voor inloggen in de mobiele app
- Het openen van een betaalrekening voor bestaande klanten
- Tonen status (ingepland, geweigerd, wordt verwerkt) van een geplande incasso op het tabblad 'Gepland'
- Bedragen tonen bij het aanraken van datapunten in de saldografiek
- Ook periodieke overboekingen, waarvan de ‘van’-rekening een spaarrekening is, worden getoond

84 reacties

Wat is er allemaal gewijzigd in de laatste update (versie 4.17.0)?
Hoi Bram,

Deze had je nog tegoed: hier vind je een overzicht van de laatste update.
Wat is er allemaal gewijzigd in de laatste update (versie 4.17.0)?
Dat maakt mijn avond helemaal goed, Simon. Leuk om te lezen dat je er blij mee bent.
Ik ben zeer blij dat voor Windows Mobile 10 de QR-code bij Ideal betalingen goed werkt. Ik maak er altijd gebruik van.
Dat klinkt heerlijk. In dat geval voel ik me vereerd dat je toch de tijd neemt om op een aantal topics te reageren. Veel plezier gewenst.
Hoi Dennis..ik zit op Cran Canaria (nu wat bewolking helaas) met 23 graden en over het algemeen veel zon. Ik ben hier met mijn dochtertje en vriendin en het is erg gezellig. We bbqen bijna elke avond, maar vanavond hebben we soep blijkbaar.

Prima bedankt voor de uitleg. Zou fijn zijn als het binnenkort 100% goed is idd.
Hoi Sjaakie,

Leuk dat je het vraagt, mijn kerstdagen waren erg gezellig. Heb jij het ook leuk gehad? We brengen jullie graag op de hoogte van updates waar we aan werken, maar onverwachte omstandigheden kunnen ervoor zorgen dat (een deel van) een update teruggedraaid of uitgezet wordt. In dit geval bleek er een fout te zitten in het hypotheekoverzicht, waardoor het niet live gezet kon worden. Zodra het overzicht 100% foutloos is, zetten we hem live en melden we dat in dit topic.
Nou, aan de ene kant fijn dat de vinger nu gebruikt kan worden om in te loggen, maar ik mis nog steeds het "langverwachte" hypotheekoverzicht die eigenlijk voor oktober in de planning stond.

Hoi Sjaakie93,

Er is nog geen nieuws over het hypotheekoverzicht in de mobiele app.



Goedemorgen, fijne Kerst gehad Dennis?

Wanneer is er wel nieuws? Dit duurt al sinds oktober dat deze optie niet is toegevoegd. Waarom zeggen jullie zoiets überhaupt als het zolang niet erin komt?

Dan moet er wel iets gigantisch mis zijn toch of dacht iedereen we gaan maar weer eens lekker vakantie nemen? Grt en alvast de beste wensen.
Hoi Sjaakie93 en Laurens,

We verwachten in het eerste kwartaal van 2017 te beginnen met het testen van contactloos betalen met je mobiele telefoon. Het is nog niet bekend hoe dit eruit gaat zien.
de update bevalt prima je hebt nu eigelijk alles bij de hand voor het bankieren via de smartphone,als vingerafdruk betaling, en contactloos betalen erbij in komt is het geheel compleet
Goedemorgen Laurens043,

Die twee zaken lijken mij ook uitermate "handig".

Is het eigenlijk bekend of de vingerafdruk "vervalst" kan worden of kan worden misbruikt? En dan bedoel ik niet door een vinger af te hakken. Dit vroeg ik mij gewoon af.

Daarnaast is contactloos betalen een "must" zowat, maar moet je hiervoor ook extra de app nog openen? Hoever is de SNS daarmee eigenlijk?


ik denk als je NFC op de telefoon aanzet en een moderne simkaart hebt, dat contacloos betalen moet werken via de sns app als ze dat geactiveerd hebben
de update bevalt prima je hebt nu eigelijk alles bij de hand voor het bankieren via de smartphone,als vingerafdruk betaling, en contactloos betalen erbij in komt is het geheel compleet
Goedemorgen Laurens043,

Die twee zaken lijken mij ook uitermate "handig".

Is het eigenlijk bekend of de vingerafdruk "vervalst" kan worden of kan worden misbruikt? En dan bedoel ik niet door een vinger af te hakken. Dit vroeg ik mij gewoon af.

Daarnaast is contactloos betalen een "must" zowat, maar moet je hiervoor ook extra de app nog openen? Hoever is de SNS daarmee eigenlijk?
de update bevalt prima je hebt nu eigelijk alles bij de hand voor het bankieren via de smartphone,als vingerafdruk betaling, en contactloos betalen erbij in komt is het geheel compleet
dennis ik heb een Huawei p9 die werkt met de mobile app.. telefoon draait op 6.0.1 .

Hoi Laurens,

Het lijkt erop dat het dan niet voor alle Huawei modellen geldt. Hoe bevalt de update?
Hoi Serjony,

Toestellen van Samsung met het besturingssysteem Android 5 maken gebruik van de vingerafdrukscanner van Samsung. Toestellen van het merk Huawai werken ook met een eigen systeem. Deze systemen werken niet met onze mobiele app. Je geeft aan dat jij versie 6.0.1 gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen. Een vereiste is wel dat je toestel gebruikmaakt van een vingerafdruksensor die wordt ondersteund door Android. Als het met de tips uit de vorige reactie van Sjaakie93 niet lukt, mail je dan je postcode, huisnummer, geboortedatum, het merk en type van je toestel en het versienummer van Android naar webcare@sns.nl? Het is handig als je in het onderwerp 'Community - Update mobiel bankieren app media december Serjony' vermeldt. Een specialist zoekt dan uit waar het misgaat.



dennis ik heb een Huawei p9 die werkt met de mobile app.. telefoon draait op 6.0.1 .
fijn dat ik nu met mijn vingerafdruk kan inloggen!
nog fijner zou het zijn als ik met mijn vingerafdruk kan overboeken...


Hoi Jako,

Welkom op de community. Leuk dat je de update waardeert en dat je meteen aangeeft wat je toegevoegd wil zien aan de app. Betalen met je vingerafdruk wordt in 2017 verwacht in de app. Zodra hier meer over bekend is, dan lees je dat meteen op de community.

@BigBen: ik denk niet dat jouw suggestie de app haalt, al ben ik er wel voorstander van ;-)

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Hoi Serjony,

Toestellen van Samsung met het besturingssysteem Android 5 maken gebruik van de vingerafdrukscanner van Samsung. Toestellen van het merk Huawai werken ook met een eigen systeem. Deze systemen werken niet met onze mobiele app. Je geeft aan dat jij versie 6.0.1 gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen. Een vereiste is wel dat je toestel gebruikmaakt van een vingerafdruksensor die wordt ondersteund door Android. Als het met de tips uit de vorige reactie van Sjaakie93 niet lukt, mail je dan je postcode, huisnummer, geboortedatum, het merk en type van je toestel en het versienummer van Android naar webcare@sns.nl? Het is handig als je in het onderwerp 'Community - Update mobiel bankieren app media december Serjony' vermeldt. Een specialist zoekt dan uit waar het misgaat.
Goedemorgen,

We zijn er weer 😉 ik heb zelf even de vingerafdrukscanner aangezet en jah..sss bij mij werkt ie echt prima..ik heb hem ook aan laten staan omdat ik het makkelijker vind.

Ik heb nog even nagedacht net. Misschien kan je op "Google" naar soortgelijke problemen zoeken bij andere banken.

Daarnaast vond ik de optie van BigBen helemaal niet "slecht".

Er zijn nog enkele andere dingen die je misschien kan doen als je vandaag tijd hebt:

- de telefoon helemaal opnieuw installeren (zorg wel voor een goede back-up van foto's e.d.)
- beveiligingssoftware op de telefoon bijwerken (wellicht heeft het hiermee te maken)
- en op Google je zoektocht beginnen

Verder zou ik het voor nu even echt niet weten en anders wordt misschien de s5 echt niet ondersteund op een bepaalde manier, maar dat zou ik dan wel weer een beetje jammer vinden.
fijn dat ik nu met mijn vingerafdruk kan inloggen!
nog fijner zou het zijn als ik met mijn vingerafdruk kan overboeken...

Nog fijner lijkt het mij als ik met m´n vingerafdruk vanzelf mijn saldo zou kunnen verhogen! :$
Prettig weekend.
Groet,
Ben 🆒
fijn dat ik nu met mijn vingerafdruk kan inloggen!
nog fijner zou het zijn als ik met mijn vingerafdruk kan overboeken...
Ja..dan denk ik eg dat ge pech heb met da ding.

Mijn advies zou dan zijn: laat het los en ga lekker slapen :)

Ik lig nu ook heerlijk onder de wol..trusten!
Het zou onder "Mobiel bankieren" moeten staan..

Ja ik heb vaak geprobeerd maar geen vingerafdruk optie! !!

Het kan natuurlijk ook zijn dat de app de scanner (software) niet herkent (mij lijkt dat dat er toch zal zijn onder instellingen oid?). Bijv. deze daar een keer uitzetten, opnieuw toestel opstarten en optie weer inschakelen, evt. ook nog opnieuw toestel opstarten.
Ik heb geen idee of dit zinnig is, maar vanuit Win pc´s soms een oplossing.
Groet,
Ben 🆒


Erg bedankt voor je hulp en snelle reactie,

Ik heb van alles geprobeerd maar lukt niet! !
Ik denk enige rede dat de toch id werkt niet in mijn galaxy s5 dat de toch id update ondersteunt oude vingerafdruk sensoren niet, bijvoorbeeld in de galaxy s5 of galaxy note 4.

Groejes,
Het zou onder "Mobiel bankieren" moeten staan..

Ja ik heb vaak geprobeerd maar geen vingerafdruk optie! !!

Het kan natuurlijk ook zijn dat de app de scanner (software) niet herkent (mij lijkt dat dat er toch zal zijn onder instellingen oid?). Bijv. deze daar een keer uitzetten, opnieuw toestel opstarten en optie weer inschakelen, evt. ook nog opnieuw toestel opstarten.
Ik heb geen idee of dit zinnig is, maar vanuit Win pc´s soms een oplossing.
Groet,
Ben 🆒
Ik heb overigens ook 6.0.1.
Het zou onder "Mobiel bankieren" moeten staan..

Ja ik heb vaak geprobeerd maar geen vingerafdruk optie! !!


Dan is met het een raadsel..ik heb zelf een samsung s6 edge (+ vingerafdruk) en het staat er bij mij wel tussen.

Ik "open" mijn Samsung ook met mijn vingerafdruk..misschien moet je dat aanzetten of heb je dat ook al gedaan?
Het zou onder "Mobiel bankieren" moeten staan..

Ja ik heb vaak geprobeerd maar geen vingerafdruk optie! !!

Reageer