SNS

Update Mobiel Bankieren App mei 2016

• 27 mei 2016
  • 49 Reacties
  • 4139 Keer bekeken

Volgende week gaat de nieuwe update voor de mobiele app voor Android en iOS live. Naast het oplossen van een aantal bugs, vind je de volgende verbeteringen in de app:

Samenvatting nieuwe functionaliteiten:
  • Een overzicht van eenmalig ingeplande opdrachten, periodieke overboekingen en vooraangekondigde automatische incasso’s in een nieuw tabblad 'Geplande opdrachten'
  • Je kunt incasso's nu terugboeken bij de details van de transactie
  • Nieuw icoon voor Europese incasso en Loterij incasso
  • Zoeken naar transacties van dezelfde ontvanger
  • Creditcardtransacties opslaan als PDF
  • De limiet en bestedingsruimte van je creditcard in huidige maand toegevoegd
  • Je kunt nu kiezen of je de creditcard wel of niet wil tonen in je overzicht
  • Binnen een paar stappen open je een nieuwe spaarrekening in je overzicht.

Verbeterde functionaliteit:
  • Extra aflossing Creditcard verbeterd
  • Optimaliseren betalingskenmerk acceptgiro
  • Optimaliseren omschrijvingsveld
  • Veld 'Referentie' niet tonen bij transactiedetails als er 'NOTPROVIDED' in staat

Overige verbeteringen:
Verbetering van de stabiliteit, het design en de oplosfunctie van technische fouten van de mobiele app.

We beseffen dat er een vurige communitywens in vervulling gaat met deze update: inzage in en terugboeken van je geplande automatische incasso's. We horen dan ook graag wat jullie bevindingen zijn.

49 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Dit is een mooi setje nieuwe functionaliteiten en verbeteringen.
Fijn! 🆒
Prachtig! Nu graag ook bij de Windows app, waar we nog een aantal verbeteringen achter lopen!
Ik zal mijn bevindingen kenbaar maken zodra ik de shizzle heb geinstalleerd en getest. Als er iets niet werkt zullen jullie mijn gejank wel weer horen. Ik ben overigens wel content met een bovengenoemd incasso overzicht. De volgende stap is wat mij betreft de inkomsten van het huishoudboekje en het verzekeringsoverzicht van de verzekeringen met de laatste polissen en voorwaarden.
De nieuwe update is vandaag live gegaan. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de verbeterde app.
Reputatie 3
Badge +1
Zojuist de nieuwe versie getest. Ik moest wel even zoeken naar de geplande transacties, want deze staan nu op een andere plek: naast bij-/afschrijvingen (in plaats van bewaarde/verzonden overschrijvingen).
Dus nu moet je naar het hoofdmenu 'Overzicht' i.p.v het hoofdmenu 'Overboeken'.

Ik zag wel dat de incasso's die vandaag zijn uitgevoerd zowel in het overzicht 'bij en af' staan , als in het overzicht 'gepland'. Is dat ook de bedoeling?
Ziet er prima uit dat incassooverzicht. Nu hoef ik niet meer extra in te loggen op de bankomgeving. Wat Stefan zegt klopt idd..dat al uitgevoerde incasso's (van vandaag) ertussen staan..
Reputatie 3
Badge +1
Nog een nabrandertje: ik kan nog niet in de app de aangekondigde (maar nog niet uitgevoerde) incasso's tegenhouden. Dit kan alleen nog via de website. Is het wel de bedoeling dat we dit straks ook in de app kunnen doen? Uiteraard kan ik wel de uitgevoerde incasso's storneren in de app. Dat is wel zo fijn!

Verder zag ik ook dat het mogelijk is om periodieke overboekingen naar externe rekeningen te bewerken in de app. Dat vind ik een leuke feature! Deze verbetering zie ik niet in het overzicht terug. Zat dat al in een van de vorige updates (en heb ik dat gemist)?
Badge +1
Dank voor het testen, heren. Ik leg jullie bevindingen en vragen voor aan de ontwikkelaars en kom er zo snel mogelijk op terug.
Ik kan de plus (spaarrekening openen) niet vinden
Hoi Sjaakie93,

Het lukt mij ook niet om een spaarrekening te openen in de mobiele app. Ik heb het al intern uitgezet om dit uit te zoeken. Wordt vervolgd!
De beste verbetering tot nu toe :

•Een overzicht van eenmalig ingeplande opdrachten, periodieke overboekingen en vooraangekondigde automatische incasso’s in een nieuw tabblad 'Geplande opdrachten'

echt super.
Verder geen andere dingen gezien die hierboven nog niet zijn beschreven.
Fijn dat je zo enthousiast bent, Mr. Tinus. De andere dingen pakken we op of zijn we intern al druk mee bezig.
Hoi allen (en dan met name Stefan),

Ik heb zojuist wat antwoorden gekregen van onze technische collega's.

Ingeplande incasso's
Het klopt dat incasso's van vandaag zowel bij 'bij/af' staan als bij 'ingepland'. Dit is een technische beperking. De incasso wordt de volgende dag wel uit 'ingepland' gehaald.

Weigeren incasso's
Het weigeren van incasso's in de app staat nog niet op de planning voor de komende release. Als we concretere informatie hierover hebben, dan laten we dat uiteraard weten.

Wijzigen periodieke overboeking
Wist je dat dit voorheen ook al kon? We hebben dit in de app toegevoegd in de vorige release. Maar ik ben blij dat we je er gisteren blij mee hebben gemaakt 🙂.
En dan toch een verslechtering, wat is er met dat lettertype gedaan?
Staat wel erg groot op mijn scherm nu (iPhone 5S). Dat was voor de update een stuk aangenamer.

Dus mijn vraag, kan het lettertype weer een puntje of twee kleiner?
Hoi DerMax,

Ik zie geen verschil op mijn iPhone 6, maar vraag het voor je na bij de ontwikkelaars. Zodra ik meer weet, kom ik erop terug.
In het incasso overzicht worden incasso's t.b.v. de SNS hypotheek nog niet weergegeven (is overigens ook zo in de webversie). Wanneer worden deze ook getoond ?
De plus (+) staat er nu wel bij (nieuwe update)
Badge +1
In het incasso overzicht worden incasso's t.b.v. de SNS hypotheek nog niet weergegeven (is overigens ook zo in de webversie). Wanneer worden deze ook getoond ?
Goedemorgen TvD,

Welkom op de community. Hypotheekincasso's zijn in de meeste gevallen geen echte incasso's, maar automatische interne overschrijvingen. Daarom zijn deze niet weergegeven in Mijn SNS of de app. Alleen als je een externe incassorekening hebt, dan zie je de incasso van de hypotheek wel. Omdat het toevoegen nogal een grote aanpassing is, zit het er voorlopig niet in dat dit wordt aangepast.

Hopelijk tot snel op de community. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen.

Bedankt voor het melden, Sjaakie. De feature is vanochtend opnieuw aangezet en het werkt nu goed.
En dan toch een verslechtering, wat is er met dat lettertype gedaan?
Staat wel erg groot op mijn scherm nu (iPhone 5S). Dat was voor de update een stuk aangenamer.

Dus mijn vraag, kan het lettertype weer een puntje of twee kleiner?

Hoi dermax,

De aanpassing van het lettertype is een bewuste keuze. Dit heeft te maken met achterliggende onderdelen van de app. Het lettertype wordt niet aangepast. Ik snap dat dit niet het antwoord is dat je wil horen, maar ik hoop dat je de app nog wel kunt blijven gebruiken.
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt voor het melden, Sjaakie. De feature is vanochtend opnieuw aangezet en het werkt nu goed.

Ik heb via de app een InternetSparen rekening geopend en moet zeggen dat het nog nooit zo eenvoudig en snel is geweest om een spaarrekening te openen en in gebruik te nemen!
:D
Wel merkte ik dat je 1x moet uitloggen en opnieuw inloggen om de nieuwe rekening zichtbaar te maken. Dat geldt ook voor de 'Mijn SNS' omgeving; ik was daar nog ingelogd om te kijken wat er gebeurde. Ik heb ook nog even gespeeld met de functie 'wijzigen tegenrekening'. Helaas heb je daar nog de 'Mijn SNS' omgeving en de digipas voor nodig, maar het is eveneens heel snel geregeld. Overigens moet je ook hier 1x uitloggen en opnieuw inloggen in de 'Mijn SNS' omgeving om de wijziging zichtbaar te laten worden.
:8
Groeten,
Stefan

PS: met deze spaarrekening ga ik overigens niet sparen, maar het is een handige manier om geld (>500 euro) over te boeken naar mijn eigen ASN betaalrekening zonder dat ik mijn digipas bij me heb. Misschien dat dit straks na de invoering van PSD2 makkelijker gaat...
:?
Hoi Stefan,

Bedankt dat je het openen van SNS Internet Sparen hebt getest. Ik geef je bevindingen door en ik ga kijken of we iets kunnen verbeteren bij het zichtbaar maken van de nieuwe rekening.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Olaf,
Direct na het openen van de InternetSparen rekening, krijg je de melding in de app dat het enkele momenten duurt voordat de nieuwe rekening zichtbaar wordt. Ik denk dat het eenvoudiger is om aan te geven dat je een keer opnieuw moet inloggen om de nieuwe rekening zichtbaar te maken in de app.
Kennelijk wordt er standaard bij het inloggen een setje informatie opgehaald (alle rekeningen behorend bij een account, per rekening de rekeningdetails, etc.) die gedurende de sessie niet meer wordt ververst. Dat geldt zowel voor de 'Mijn SNS' omgeving als voor de app.
Groeten,
Stefan
Hoi Stefan,

Olaf heeft je bevindingen doorgezet. De optie die je aangeeft, nemen we zeker in overweging. Het kan natuurlijk ook zijn dat de spaarrekening binnen enkele momenten zichtbaar moet worden, maar dat dit niet gebeurt. We zoeken het uit. Fijn dat je ondanks de vele voordelen van deze nieuwe update toch nog verbeterpunten weet aan te dragen.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Jeroen,

Bedankt voor deze terugkoppeling en uiteraard graag gedaan.

Groeten,
Stefan
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag ben ik tegen weer tegen een andere kleine bug aan gelopen. Gisteren liep ik er ook al tegenaan, maar wist niet meer precies hoe ik daar kwam. Inmiddels kan ik de fout reproduceren (Android 6.0.1). Ik zal hieronder proberen te beschrijven wat er fout gaat:
  1. via 'Mijn SNS' zet ik 1 of meerdere overschrijvingen klaar om te verzenden
  2. na het inloggen in de app ga ik naar 'Overboeken' en zie dan aan het icoontje rechts bovenin dat er nog niet verzonden opdrachten klaar staan.
  3. ik ga naar de bewaarde opdracht en kies voor de knop 'Verder' om de PIN in te voeren om de opdracht definitief te verzenden
  4. na het invoeren van de PIN zie je het resultaat, maar kun je links bovenin kiezen voor "< Verzenden" om terug te gaan :?
  5. ik kom dan in het overzicht 'Transacties (tab GEPLAND)' uit, maar kan links bovenin kiezen voor "< Transacties" om terug te gaan :?
  6. ik kom dan weer terug in het scherm van de bewaarde opdracht (die ik al verzonden heb), met wederom de mogelijkheid deze te 'Verwijderen' of om 'Verder' te gaan met het invoeren van de PIN. Beide knoppen leveren een foutmelding op (respectievelijk foutcode 7000 en 7009).
Afgezien van het feit dat de terugknop 2x iets anders doet dan verwacht, zou het niet zo mogen zijn dat je terug komt in een scherm van een reeds verzonden opdracht.

Reageer