SNS

Update Mobiel Bankieren App mei 2016

  • 27 mei 2016
  • 49 Reacties
  • 1721 Keer bekeken


Toon eerste bericht

49 reacties

Hi Stefan,

Er zitten een aantal merkwaardige stappen in je verhaal. Dat hoort natuurlijk niet zo. Ik geef je bevindingen door aan de ontwikkelaars.
Reputatie 2
Badge +1
Hi Dennis,

Als ik op het werk achter de laptop zit en ik snel even geld wil overmaken, dan wil het wel eens gebeuren dat ik de overschrijving in de 'Mijn SNS' omgeving klaar zet, maar omdat ik dan geen digipas bij de hand heb. Pak ik de app om bedragen tot 500 euro per dag met de app over te maken.

Als ik de overschrijving vanuit de app invoer, dan ontstaat deze situatie niet. Vandaar dat deze niet zo snel te reproduceren is.

Groeten en prettig weekend,
Stefan
Wel merkte ik dat je 1x moet uitloggen en opnieuw inloggen om de nieuwe rekening zichtbaar te maken. Dat geldt ook voor de 'Mijn SNS' omgeving; ik was daar nog ingelogd om te kijken wat er gebeurde.

Hoi Stefan,

De tekst wordt hiervoor aangepast. Dank voor je feedback!
Afgezien van het feit dat de terugknop 2x iets anders doet dan verwacht, zou het niet zo mogen zijn dat je terug komt in een scherm van een reeds verzonden opdracht.

Hi Stefan,

Ik heb de volgende terugkoppeling ontvangen:
1. De tekst '< Verzenden’ is niet de naam van de terugknop maar de naam van het scherm. De terugpijl en de tekst staan dus los van elkaar. Hetzelfde geld voor ‘< Transacties’ en alle andere schermtitels in de app
2. Het andere punt is een terechte bevinding. Nadat je op de 'Terug' klikt, moet je niet teruggaan naar het scherm waar je de betaling opnieuw kunt verzenden. Dit lossen we in de volgende app release op.

Kun je je hierin vinden?
Reputatie 2
Badge +1
Afgezien van het feit dat de terugknop 2x iets anders doet dan verwacht, zou het niet zo mogen zijn dat je terug komt in een scherm van een reeds verzonden opdracht.

Hi Stefan,

Ik heb de volgende terugkoppeling ontvangen:
1. De tekst '< Verzenden’ is niet de naam van de terugknop maar de naam van het scherm. De terugpijl en de tekst staan dus los van elkaar. Hetzelfde geld voor ‘< Transacties’ en alle andere schermtitels in de app
2. Het andere punt is een terechte bevinding. Nadat je op de 'Terug' klikt, moet je niet teruggaan naar het scherm waar je de betaling opnieuw kunt verzenden. Dit lossen we in de volgende app release op.

Kun je je hierin vinden?

Hallo Dennis,

Bedankt voor deze terugkoppeling.
  1. Helder, maar dan zou ik ervoor willen pleiten dat het scherm dat je krijgt te zien na het voltooien van het verzenden anders gaat heten dan 'Verzenden'. De andere schermnaam klopt in principe wel ('Transacties').
  2. De eerste keer dat je op 'Terug' klikt, kom je in het transactiescherm. Dat is op zichzelf logisch als je wilt controleren of je overboeking is geslaagd. Echter als je meer dan 1 geplande overschrijvingen hebt klaar staan, dan verwacht ik dat je terug keert naar dat overzicht om een volgende overboeking definitief te verzenden.
Uiteraard vind ik het prima dat het wordt meegenomen bij de volgende release van de app. Er gaat niets fout dat onherstelbaar is, de app crasht niet en je kunt via de knoppen niet alsnog dezelfde overboeking voor een tweede keer uitvoeren.

Groeten,
Stefan

Groeten,
Stefan

Stefan,
je verdient ondertussen wel een "gouden ....." oid. Moet de SNS toch maar eens over nadenken!
Je spreuk onder je bericht kan ook aangepast;
"Niemand wist dat het kon, tot er iemand kwam die dat wel wist..." :$
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge +1
"Niemand wist dat het kon, tot er iemand kwam die dat wel wist..." :$
Wat dacht je van deze:
Op een dag moest er een belangrijke opdracht worden vervuld. Iedereen dacht echter dat iemand het wel zou doen. En hoewel iedereen het kon, deed niemand het. Hierdoor werd iemand boos, omdat het de taak was van iedereen en nu had niemand het gedaan.
;)
Stefan
Een beetje naïef om te denken dat iemand het wel zou doen..terwijl je weet dat niemand het eigenlijk doet 😉
Hebben kudde dieren dan toch een bonus nodig om "normaal" te presteren? :?
Groet,
Ben 🆒
PS Stefan, je krijgt van mij de "gouden gedachte 2016". 😳
Dankjewel voor je aanvullingen, Stefan. Ik geef het door aan de ontwikkelaar van de app.
Badge +1

Hallo Dennis,

Helder, maar dan zou ik ervoor willen pleiten dat het scherm dat je krijgt te zien na het voltooien van het verzenden anders gaat heten dan 'Verzenden'. De andere schermnaam klopt in principe wel ('Transacties').
  • De eerste keer dat je op 'Terug' klikt, kom je in het transactiescherm. Dat is op zichzelf logisch als je wilt controleren of je overboeking is geslaagd. Echter als je meer dan 1 geplande overschrijvingen hebt klaar staan, dan verwacht ik dat je terug keert naar dat overzicht om een volgende overboeking definitief te verzenden.[/list] Uiteraard vind ik het prima dat het wordt meegenomen bij de volgende release van de app.
    Groeten,
    Stefan
    Hallo Stefan,

    Allereerst wil ik je namens onze specialisten hartelijk danken voor je nuttige input. Ik heb goed nieuws: de tekst voor het statusscherm wordt aangepast in de komende release. De navigatie gaan we als volgt maken: druk op 'Terug' > ga terug naar de verzendlijst. Druk op 'Klaar' > ga verder naar het transactiescherm.
  • Reputatie 2
    Badge +1
    Hallo Stefan,

    Allereerst wil ik je namens onze specialisten hartelijk danken voor je nuttige input. Ik heb goed nieuws: de tekst voor het statusscherm wordt aangepast in de komende release. De navigatie gaan we als volgt maken: druk op 'Terug' > ga terug naar de verzendlijst. Druk op 'Klaar' > ga verder naar het transactiescherm.
    Klinkt goed Tibor!
    Ik zal erop letten bij de volgende release. :8

    Groeten,
    Stefan
    Reputatie 2
    Badge +1
    Gisteren ben ik tegen een ander foutje aangelopen in de app. Wederom geen fout die tot grote problemen leidt, maar het zou fijn zijn als ook deze met de eerstvolgende release wordt opgelost.

    preconditie1: via 'Mijn SNS' zet ik een te betalen acceptgiro (overboeking) klaar in de verzendlijst.
    preconditie2: als ik via de app een acceptgiro invoer, maar deze bewaar omdat de daglimiet wordt overschreden (digipas vereist).

    Beide precondities leiden tot de volgende inconsistente situatie: als ik in de app (opnieuw) kijk in de bewaarde opdracht, dan zie ik dat de knop 'Acceptgiro' op 'Nee' staat. Het kenmerk is dan wel nog goed ingevuld.
    case1: als ik meteen op 'Verder' klik en de opdracht verzend, dan wordt het een reguliere overboeking. De cijfers in het betalingskenmerk komen dan als omschrijving(!) in de betaling te staan, terwijl in de app nog de suggestie werd gewekt dat er een betaalkenmerk (spaties om de 4 cijfers in het betaalkenmerk) zou worden gehanteerd.
    case2: als ik eerst de knop 'Acceptgiro' op 'Aan' zet en dan de opdracht verzend, dan wordt het een acceptgiro overboeking met een (16-cijferig) betaalkenmerk.
    case3: als ik achtereenvolgens de knop 'Acceptgiro' op 'Aan' en dan weer 'Uit' zet, dan zie ik dat het betaalkenmerk ook in de app een omschrijving wordt waarbij de spaties tussen de cijfers verdwijnen. Na het verzenden van de opdracht is het een reguliere overboeking met 16 cijfers in de omschrijving.

    Wat ik verwacht is dat een acceptgiro die in de verzendlijst wordt bewaard als acceptgiro, dat ook blijft in de app als je de bewaarde overschrijving opnieuw opent. In de huidige versie moet je echter opnieuw de knop 'Acceptgiro' op 'Aan' zetten (case2). Case1 en case 3 tonen aan dat de bewaarde overschrijving in de app nog deels als een acceptgiro wordt gezien, maar uiteindelijk wordt het een reguliere overboeking na het verzenden. Dit is niet gewenst.
    Vandaag ben ik tegen weer tegen een andere kleine bug aan gelopen. Gisteren liep ik er ook al tegenaan, maar wist niet meer precies hoe ik daar kwam. Inmiddels kan ik de fout reproduceren (Android 6.0.1). Ik zal hieronder proberen te beschrijven wat er fout gaat:
    1. via 'Mijn SNS' zet ik 1 of meerdere overschrijvingen klaar om te verzenden
    2. na het inloggen in de app ga ik naar 'Overboeken' en zie dan aan het icoontje rechts bovenin dat er nog niet verzonden opdrachten klaar staan.
    3. ik ga naar de bewaarde opdracht en kies voor de knop 'Verder' om de PIN in te voeren om de opdracht definitief te verzenden
    4. na het invoeren van de PIN zie je het resultaat, maar kun je links bovenin kiezen voor "< Verzenden" om terug te gaan :?
    5. ik kom dan in het overzicht 'Transacties (tab GEPLAND)' uit, maar kan links bovenin kiezen voor "< Transacties" om terug te gaan :?
    6. ik kom dan weer terug in het scherm van de bewaarde opdracht (die ik al verzonden heb), met wederom de mogelijkheid deze te 'Verwijderen' of om 'Verder' te gaan met het invoeren van de PIN. Beide knoppen leveren een foutmelding op (respectievelijk foutcode 7000 en 7009).
    Afgezien van het feit dat de terugknop 2x iets anders doet dan verwacht, zou het niet zo mogen zijn dat je terug komt in een scherm van een reeds verzonden opdracht.


    Inderdaad. Dit heb ik nu ook ervaren. Je andere gevonden bug van de acceptgiro heb ik niet nagedaan, maar ik neem het onmiddellijk aan. Is er al een idee wanneer de volgende release zal plaats vinden?
    Badge +1
    Gisteren ben ik tegen een ander foutje aangelopen in de app. Wederom geen fout die tot grote problemen leidt, maar het zou fijn zijn als ook deze met de eerstvolgende release wordt opgelost.
    case1: als ik meteen op 'Verder' klik en de opdracht verzend, dan wordt het een reguliere overboeking.
    case2: als ik eerst de knop 'Acceptgiro' op 'Aan' zet en dan de opdracht verzend, dan wordt het een acceptgiro overboeking met een (16-cijferig) betaalkenmerk.
    case3: als ik achtereenvolgens de knop 'Acceptgiro' op 'Aan' en dan weer 'Uit' zet, dan zie ik dat het betaalkenmerk ook in de app een omschrijving wordt waarbij de spaties tussen de cijfers verdwijnen.

    Goedemiddag Stefan,

    Allereerst wil ik je namens de app ontwikkelaars wederom bedanken voor je actieve en erg nuttige hulp. Je bevindingen worden gefixt en meegenomen voor de volgende release van de app.

    Voor de technische mensen onder ons: voor case1 wordt een regressiebug aangemaakt voorde komende release van de app. Daarbij wordt het regressiescript aangepast zodat we dit een volgende keer zelf zien. Case 2 en case 3 zijn logische gevolgen van case 1.
    Reputatie 2
    Badge +1
    Gisteren ben ik tegen een ander foutje aangelopen in de app. Wederom geen fout die tot grote problemen leidt, maar het zou fijn zijn als ook deze met de eerstvolgende release wordt opgelost.
    Goedemiddag Stefan,

    Allereerst wil ik je namens de app ontwikkelaars wederom bedanken voor je actieve en erg nuttige hulp. Je bevindingen worden gefixt en meegenomen voor de volgende release van de app.

    Voor de technische mensen onder ons: voor case1 wordt een regressiebug aangemaakt voorde komende release van de app. Daarbij wordt het regressiescript aangepast zodat we dit een volgende keer zelf zien. Case 2 en case 3 zijn logische gevolgen van case 1.
    Top!
    Ook fijn dat dit soort zaken structureel worden opgepakt door ze op te nemen in de testscripts
    (geautomatiseerde regressietest).
    Jullie laten de klanten die van Windows Phone 10 gebruik maken, toch niet stikken?
    Wat zijn de planningen op dit gebied?
    Badge +1
    Hi SimonT,

    We laten je zeker niet stikken. Wanneer er een nieuwe update volgt, dan laten we dit via onze community weten. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er weinig nieuws is over de Windows Phone 10. In dit topic lees je over de laatste update.
    Geachte Kirsty,

    Met alle respect, het voelt toch wel als "s..... In 2015 waren er geen nieuwe ontwikkelingen. We zijn nu 18 juli 2016 en als er weinig nieuws te melden is, dan is 2016 ook zo voorbij. Dan zijn er dus twee jaar geen nieuwe ontwikkelingen geweest.
    Hoi SimonT,

    Er zijn inderdaad weinig ontwikkelingen geweest voor Windows Phone 10. Ik wil ook niet de verwachting scheppen dat dit op korte termijn komt. We bepalen bij elke update wat de belangrijkste ontwikkelingen zijn waar veel vraag naar is. Wat mis je op dit moment het meest aan de app? Dan geef ik je wensen door aan onze ontwikkelaars.
    Het meeste mis ik nog de mogelijkheid om via Ideal geld te kunnen overmaken. Hier heb ik nog steeds het rekenmachientje voor nodig.
    Ik zie dat mijn vorige antwoord niet compleet is. Het gaat om het kunnen scannen van de QR-code om daarmee de transactie te doen.
    Hoi SimonT,

    Bedankt voor je uitleg. We werken momenteel aan een update voor Windows Phone. De verwachting is dat betalen via de QR-code wordt toegevoegd aan de app. Ik kan hier nog geen garanties over geven. We kondigen de update aan op de community zodra de inhoud en de datum van release definitief zijn.
    Heel goed. Dank u wel.

    Reageer