SNS

Update SNS Mobiel Bankieren app: februari 2018

• 27 februari 2018
  • 14 Reacties
  • 799 Keer bekeken

Badge +2
Vanaf vandaag is er een update beschikbaar voor de mobiele app. In de nieuwe versie gaan iDEAL-betalingen sneller, zijn er een aantal ‘cosmetische’ verbeteringen en werkt de app beter op de iPhone X (FaceID). Daarnaast kun je nu een machtiging afgeven voor externe rekeningen, om zo de betaalrekeningen van Regiobank en/of ASN in de app te tonen. Op deze manier heb je alle betaalrekeningen bij de Volksbank in 1 overzicht.

14 reacties

FaceID werkt goed, vind het wel heel onhandig dat je eerst op het FaceID icon moet klikken bij het inloggen. Kan dat niet automatisch?
Hoe kan ik het domme "goedemorgen"bannertje van SNS uitzetten op mij iPhone?
FaceID werkt goed, vind het wel heel onhandig dat je eerst op het FaceID icon moet klikken bij het inloggen. Kan dat niet automatisch?
Ik zou zeggen: wees blij dat je met één klik klaar bent voor inloggen, da's toch behoorlijk automatisch. Ik moet er meer moeite voor doen.
Ik zou zeggen: wees blij dat je met één klik klaar bent voor inloggen, da's toch behoorlijk automatisch. Ik moet er meer moeite voor doen.

nee sorry, hier kan ik niet echt blij van worden. Dit is gewoon niet de manier hoe inloggen met FaceID moet werken, dan is zelfs TouchID nog handiger.
Komt deze machtigingsfunctionaliteit ook naar internetbankieren? Toch handiger als ik even voor mijn financiën ga zitten 🙂
Komt deze machtigingsfunctionaliteit ook naar internetbankieren? Toch handiger als ik even voor mijn financiën ga zitten :)
Ik neem aan dat dit mogelijk wordt zodra PSD2 van kracht is?

Hoi MaiteNL, we hebben er bewust voor gekozen om je eerst te laten kiezen hoe je inlogt. Zo voorkomen we dat je 'per ongeluk' inlogt als je bijvoorbeeld in een drukke omgeving bent waar het niet handig is om direct al je rekeninggegevens in beeld te hebben.
Ik neem aan dat dit mogelijk wordt zodra PSD2 van kracht is?
En dat zou op 13 januari zo zijn, maar daar blijft de wetgever achter.
Hoi PauluzzS, bedoel je de functie in de app waarmee je al je betaalrekeningen bij de Volksbank kunt toevoegen? Dat staat los van PSD2. Er zijn geen plannen om het internetbankieren van de 3 banken samen te voegen. Voorlopig kun je Mijn SNS samen met de app openen als je voor je financiën gaat zitten.
Hoi PauluzzS, bedoel je de functie in de app waarmee je al je betaalrekeningen bij de Volksbank kunt toevoegen? Dat staat los van PSD2. Er zijn geen plannen om het internetbankieren van de 3 banken samen te voegen. Voorlopig kun je Mijn SNS samen met de app openen als je voor je financiën gaat zitten.
Ja die functionaliteit bedoel ik. (Deze werd overigens in het nieuwsbericht vorige maand gebracht als "Hiermee lopen de banken vooruit op de aanstaande PSD2-wetgeving")

Uw oplossing is niet afdoende. Aangezien de app apparaat-afhankelijk is, is het per definitie niet voor iedereen toegankelijk. Bovendien is het niet bepaald handig om wanneer men achter een computer zit ook nog een (specifieke) smartphone erbij te hebben om transacties van een klein schermpje af te lezen, alles over te typen etc. Waarom geen productieve werkomgeving met alle rekeningen bij elkaar, waarin men gemakkelijk kan kopiëren en plakken in bijvoorbeeld spreadsheets of boekhoudsoftware?
Waarom is er gekozen om functionaliteit eerst of alleen voor de app te implementeren, terwijl geavanceerde gebruiksopties juist in Mijn SNS goed van pas zouden komen?
Ja die functionaliteit bedoel ik. (Deze werd overigens in het nieuwsbericht vorige maand gebracht als "Hiermee lopen de banken vooruit op de aanstaande PSD2-wetgeving")

Uw oplossing is niet afdoende. Aangezien de app apparaat-afhankelijk is, is het per definitie niet voor iedereen toegankelijk. Bovendien is het niet bepaald handig om wanneer men achter een computer zit ook nog een (specifieke) smartphone erbij te hebben om transacties van een klein schermpje af te lezen, alles over te typen etc. Waarom geen productieve werkomgeving met alle rekeningen bij elkaar, waarin men gemakkelijk kan kopiëren en plakken in bijvoorbeeld spreadsheets of boekhoudsoftware?
Waarom is er gekozen om functionaliteit eerst of alleen voor de app te implementeren, terwijl geavanceerde gebruiksopties juist in Mijn SNS goed van pas zouden komen?

Je hebt gelijk: de functionaliteit hangt inderdaad samen met PSD2. Hierop vooruitlopend hebben we het mogelijk gemaakt om binnen de Volksbank de betaalrekeningen van Regiobank en ASN te tonen in de SNS Mobiel Bankieren app. Je punt dat het handiger is om deze gegevens in Mijn SNS te zien snap ik. Het is nog niet bekend of en wanneer we dit in Mijn SNS mogelijk maken. Proef ik bij jou een idee om een interbancaire internetbankierenomgeving te maken zodat je al je financiële gegevens bij de hand hebt met 1x inloggen of gaat het je alleen om rekeningen bij de Volksbank?
Je hebt gelijk: de functionaliteit hangt inderdaad samen met PSD2. Hierop vooruitlopend hebben we het mogelijk gemaakt om binnen de Volksbank de betaalrekeningen van Regiobank en ASN te tonen in de SNS Mobiel Bankieren app. Je punt dat het handiger is om deze gegevens in Mijn SNS te zien snap ik. Het is nog niet bekend of en wanneer we dit in Mijn SNS mogelijk maken.
Hier schrik ik van. Ik hoop dat je je vergist, of dat dit specifiek voor het samenvoegen geldt.
Ik heb steeds gedacht dat het responsief maken van de diverse diensten zou inhouden dat die diensten apparaat-onafhankelijk zouden worden.
Moet ik nu concluderen dat MijnSNS het achtergebleven kindje gaat worden? Dat ontwikkelingen alleen in de mobiele voorzieningen doorgaan? Ik vrees dat ik dan moet afhaken.
Je punt dat het handiger is om deze gegevens in Mijn SNS te zien snap ik. Het is nog niet bekend of en wanneer we dit in Mijn SNS mogelijk maken. Proef ik bij jou een idee om een interbancaire internetbankierenomgeving te maken zodat je al je financiële gegevens bij de hand hebt met 1x inloggen of gaat het je alleen om rekeningen bij de Volksbank?
Top, voel ik me in ieder geval gehoord :D
Interbancaire internetbankierenomgeving zou (ook voor mij) ideaal zijn (en kan met PSD2 ook dichterbij komen), maar alle rekeningen bij de Volksbank is al een fijne stap.
Ik heb steeds gedacht dat het responsief maken van de diverse diensten zou inhouden dat die diensten apparaat-onafhankelijk zouden worden. Moet ik nu concluderen dat MijnSNS het achtergebleven kindje gaat worden?
Ik vermoed dat door het responsief maken van Mijn SNS, alle andere ontwikkeling in Mijn SNS even uitgesteld worden. Anders zouden alle nieuwe functies twee keer in Mijn SNS moeten worden geïmplementeerd. Responsief maken moet dus met volle vaart doorgezet worden, anders blijft het inderdaad het achtergebleven kindje.
In de tussentijd zijn de gebruikersgegevens trouwens geen indicatie van gebruikersvoorkeur, want ik vermoed dat wanneer Mijn SNS volledige functionaliteit van de mobiele apps zou hebben dit ook meer gebruikers naar Mijn SNS zou trekken.

Hoi MaiteNL, we hebben er bewust voor gekozen om je eerst te laten kiezen hoe je inlogt. Zo voorkomen we dat je 'per ongeluk' inlogt als je bijvoorbeeld in een drukke omgeving bent waar het niet handig is om direct al je rekeninggegevens in beeld te hebben.

Jammer, de kans dat ik per ongeluk de app opstart is echt bijna nihil, zeker als je dan ook nog bewust naar het scherm moet kijken om in te loggen. Hoop dat jullie dit bij de volgende update aanpassen of de tenminste de klant een optie geven om het zelf aan/uit te zetten

Reageer