Update SNS Mobiel Bankieren app: oktober 2017

• Community Manager
  • 629 reacties
Vanaf vandaag is er een nieuwe update voor de mobiele app.
Het menu is vernieuwd: je kiest nu onderin het scherm wat je gaat doen (alleen voor Android, particuliere en zakelijke producten). Daarnaast kun je vanaf vandaag iDEAL-betalingen doen met de QR-scanner als je bent ingelogd. Voor Android doe je dit door naar 'Overzicht' te gaan en dan op het plusje te klikken, bij iOS ga je naar 'Overboeken' en kies je voor 'Scannen'.

22 Reacties

Mooi zo..ben benieuwd.
Hallo Tineke,

Dat doen van een iDeal betaling..is dat naar iemand anders? Kan hem trouwens nu nog niet downloaden vandaar..
Kan de nieuwe update nog niet vinden. Het blijft een beetje onvoorspelbaar: Google Play doorlooptijden van publiceren...
Dag heren,

Als het goed is gaat de update vanmiddag live. Nog even geduld dus ;)
Voorheen was het zo dat je alleen een iDealbetaling middels QR voor de login kon doen.
Vanaf de update is het mogelijk om dit te doen als je bent ingelogd in de app. Dit gaat om alle iDealbetalingen met QR.
..en de middag is voorbij en niks van de sns gezien..je zou er een liedje van kunnen maken ;-)
Tineke schreef:

Dag heren,
Als het goed is gaat de update vanmiddag live. Nog even geduld dus ;)

Goedenavond,

De update is uitgesteld en gaat waarschijnlijk morgen live.
Geen rigoreuze design veranderingen om de app meer van deze tijd te maken als we puur naar het design kijken?
Goedemorgen,

De update staat live. Hebben jullie naast de genoemde wijzigingen de 'adresboekcheck' al gezien?
Wel gezien, maar niet wat het precies inhoudt.
Ik neem aan dat ik nog steeds niet het adresboek van mijn mederekeninghouder kan zien. En als ik een adres uit het adresboek haal, zou ik niet weten wat er gechecked zou moeten worden.
Kun je dat toelichten?
Ik heb het inderdaad zien staan. Dit is niet de naam-nummer controle die de Rabobank onlangs heeft geïntroduceerd? Want daar zitten we ook hard op te wachten in het kader van het tegengaan van internetoplichting..
Om eerlijk te zijn vind ik de QR-code scanner achter de inlog niet op een voor de hand liggende plaats staan. Uiteindelijk heb ik hem pas gevonden toen ik ook de bijgewerkte ASN app had geopend en nogmaals goed naar de introductiepagina's had gekeken (wat is er nieuw).
Stefan schreef:

(wat is er nieuw).

Eigenlijk niet zoveel..maarja we komen er wel.
Tineke schreef:

Daarnaast kun je vanaf vandaag iDEAL-betalingen doen met de QR-scanner als je bent ingelogd..

Dat is wel fijn, dat was echt super irritant :P
Hoi Bram en Koos,

@Koos Dit kan ik toelichten. Je krijgt een melding om het rekeningnummer te controleren als je 15 maanden of langer hiernaar niet hebt overgeboekt.
@Bram Dit is inderdaad geen naam-nummer controle. Dit komt eraan, maar wanneer is nog niet bekend.
Vroni schreef:

Dit kan ik toelichten. Je krijgt een melding om het rekeningnummer te controleren als je 15 maanden of langer hiernaar niet hebt overgeboekt.

Het is dus geen check van de app. De controle moet ik zelf doen....
Sinds de update kan ik niet meer met touch id inloggen :(. Hebben meer mensen dit probleem?
Hoi MoniquevB,

Allereerst welkom op de community :) Wat balen dat het niet lukt om met je vingerafdruk in te loggen. Mail je je postcode, huisnummer, geboortedatum, het merk en type van je toestel en welke versie van de app je gebruikt naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - MoniquevB - Update SNS Mobiel Bankieren app: oktober 2017'? Dan kijk ik het na. Als er meer leden zijn die dit probleem hebben, dan lees ik dat graag.

Hopelijk zien we je vaker op de community.
Het saldo van het onderste rekeningnummer staat nu verborgen achter het plusteken. Hoe is het mogelijk dat zo iets knulligs niet opgemerkt wordt??
Faassen schreef:

Het saldo van het onderste rekeningnummer staat nu verborgen achter het plusteken. Hoe is het mogelijk dat zo iets knulligs niet opgemerkt wordt??

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit niet gaat worden aangepast. Misschien is dit over het hoofd gezien *designfoutje*
Faassen schreef:

Hoi Faassen,

Het klopt dat het plusteken over het saldo valt als je meerdere rekeningen hebt, sorry hiervoor. Het is nog niet bekend of het plusteken een andere plek krijgt in bijvoorbeeld de volgende update. Als je de rekening aanklikt, dan zie je het saldo bovenin je scherm. Wat vind je van het nieuwe menu in de app?
Het menu onderin vind ik gebruikersvriendelijker, maar ik had eerlijk gezegd daar ook de knop verwacht om een iDEAL betaling te kunnen doen (QR scannen). Nu staat het '+' teken op een vervelende plaats (ik kan het totaalsaldo van mijn rekeningen niet meer zien) en zit er eigenlijk alleen het QR scannen achter als unieke functie. Aan de andere kant zitten er nu 3(!) knoppen in het hoofdscherm (Overzicht) om een overschrijving te starten:
  1. bovenin de balk
  2. onderin de menubalk
  3. achter het '+' teken
Persoonlijk vind ik dit geen handige keuze. Beter was geweest om bovenin de balk het 'hulp' of 'berichten' icoontje te plaatsen en op de vrijgekomen plaats onderin de menubalk zou dan het QR-scannen icoontje kunnen staan. Daarmee is het hinderlijke '+' symbool overbodig geworden!

Als alternatief zou je kunnen overwegen om het overboeken icoontje bovenin te vervangen door het QR-scannen icoontje. Ook dan kan het hinderlijke '+' symbool komen te vervallen.

Groeten,
Stefan
Hoi Stefan,

Bedankt voor je feedback, dat klinkt als een logische uiteenzetting. Ik vind het gaaf dat je meteen een suggestie aandraagt om het scherm te verbeteren. Je idee geef ik door aan de ontwikkelaars.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)