SNS

Update SNS Mobiel Bankieren app voor Windows Phone in 2015

• 26 februari 2015
  • 92 Reacties
  • 6852 Keer bekeken

• Oud Moderator
  • 903 reacties
De SNS Mobiel Bankieren app voor Windows Phone is vernieuwd. De update heeft veel nieuwe functies en is geschikt voor Windows 8.1.

Overzicht:
• Snel je saldo checken zonder in te loggen
• Bekijk de creditrente die je opbouwt op je betaal- en spaarrekening
• Bekijk de kosten die je opbouwt als je rood staat op je betaalrekening
• Tonen van de portefeuillewaarde in je overzicht
Overboeken:
• Je kunt nu ook periodieke overboekingen inplannen
• Ingeplande opdrachten zie je terug bij ‘Opdrachten’
• Met de IBAN invoerhulp vul je snel en eenvoudig een IBAN in.
Adresboek: contactpersonen kun je in je adresboek toevoegen, wijzigen en verwijderen
Feedback in de app: geef je mening over de app via de button in je overzicht
Nieuw design: de app heeft een nieuw, fris uiterlijk. Net als op de website en in Mijn SNS.

De SNS Mobiel Bankieren app voor Windows Phone heeft al langere tijd een kleine groep gebruikers die helaas niet stijgt. Daarom is besloten dat de app in 2015 niet uitgebreid wordt met nieuwe functionaliteiten. Alle huidige functies blijven we natuurlijk onderhouden en ondersteunen in Windows Phone. Net als verbeteringen in de stabiliteit van de app en oplossing van technische fouten.

92 reacties

Badge
Ha Olaf,

Hier dan maar even de eerste bevindingen en bugsmeldingen.

Algemeen:
- Positief: Goede professionele uitstraling! Alsjeblieft zo houden dus geen fratsen toevoegen zoals in mijnSNS. Het gaat tenslotte om mobiel betalingsverkeer wat snel en goed moet gaan. Erg positief de rekening volgorde te kunnen aangeven. Vooral indien je meerder rekeningen beheert.
- Punt waar zeker aan gewerkt moet worden is het trage opstarten van de app. Is bij ING ongeveer 10x sneller. Daarna werkt de app goed.

Punten die nog aandacht verdienen:
- In je overzicht staat "bekijk de creditrente", ik kan dat niet vinden.
- Geef  je mening over de app is een survey van een externe partij (USA) MSI genaamd. Ik vind dat het netjes is dit vooraf te melden. Overigens als je de survey invult en op verzenden drukt dan gebeurt er niets.
- Er staat een "kaal bankrekening nummer" in de Transactie-attenties (wel de goede layout) bij de Saldo-attenties is dit keurig de iban.
- Aan/Uit zetten contactloos betalen toevoegen, handig als je ontdekt je pas kwijt te zijn dan kun je dit alvast via de app instellen.
- Wat er (nog) niet is, is iDeal betalen.

Voor de rest vind ik de App doen wat die moet doen. Primaire bankzaken en geen fratsen die je, als je mobiel bent niet nodig hebt.

Het ziet er veel beter uit dan MijnSNS. Een compliment dus. En dat zegt wat als ik dat geef.
Als ook nog iDeal is toegevoegd dan denk ik mijnSNS nauwelijks nog te gebruiken (want dat is in veel opzichten een drama).

Toekomst mobiel betalen:
En dan nu graag betalen met NFC met je WindowsPhone. En de Wallet verder uitbreiden. Die gebruik ik nu alleen voor betalen in het buitenland. Met deze aanvullingen zijn we dan helemaal up-to-date en zelfs een stap verder dan de ander banken.
Hiermee maken we echt mobiel betalen compleet.

Een ding vraag ik mij altijd af. Wie is nu degene bij SNS Bank die vindt dat je iedere seconde eventueel zonder inloggen je saldo moet kunnen inzien. Dat is toch niet normaal 😃
Reputatie 2
Er zit een bug in de app. Ik kan hem alleen gebruiken via wifi, via 4G werkt de App niet. Krijg de melding dat ik geen internetverbinding heb, die heb ik wel degelijk kan ik je vertellen :)
Daarnaast kan ik ook geen entries uit mijn adresboek verwijderen (terwijl er wel een prullenbakje staat). Wijzigen van adressen gaat overigens wel.
Badge
Er zit een bug in de app. Ik kan hem alleen gebruiken via wifi, via 4G werkt de App niet. Krijg de melding dat ik geen internetverbinding heb, die heb ik wel degelijk kan ik je vertellen :)
Daarnaast kan ik ook geen entries uit mijn adresboek verwijderen (terwijl er wel een prullenbakje staat). Wijzigen van adressen gaat overigens wel.

WindowsPhone 8.1 UK Denim

Check even bij je operator.
Ik heb Vodafone 4G en kan gewoon inloggen.

En wat betreft het adresboek. Als je een adres verwijderd dan blijft het adres tijdens de sessie zichtbaar. Log je volledig uit en dan weer in is het adres weg. Dus het is alleen de update tijdens de geopende sessie.
Reputatie 2

En wat betreft het adresboek. Als je een adres verwijderd dan blijft het adres tijdens de sessie zichtbaar. Log je volledig uit en dan weer in is het adres weg. Dus het is alleen de update tijdens de geopende sessie.

Wat zou ik moeten checken bij m'n operator dan? Ik heb gewoon internet en de oude versie van de app werkte ook gewoon 🙂 Overigens heb ik KPN en Windows Phone 8.1.1 NL 
Zal het ook eens checken op mijn Windows 10 toestel...

Eh...het bijwerken van een adres wordt wel gelijk zichtbaar. Vind het raar dat dat bij het verwijderen niet het geval is, lijkt me dus ook een bugje (anders zou je daar toch een melding van krijgen?). 
Badge +1
Hoi Windows-ambassadeurs,

Fijn om te lezen dat jullie over de meeste verbeteringen tevreden zijn 😃.
Zoals Olaf aangaf; in 2015 wordt de app niet uitgebreid met nieuwe functionaliteiten.

@ TheVMaster: ik laat de experts wel even kijken naar de mogelijke bug en je punt over het adresboek.

@Carel: we geven gehoor aan de wens van veel klanten, heel normaal toch 😉?
Stiekem kijk ik zelf ook meerdere keren per dag of ik al rijk ben, maar helaas…

Jouw opmerking over MSI zet ik ook door.

p.s. Maar geld maakt niet…
Reputatie 2

Fijn om te lezen dat jullie over de meeste verbeteringen tevreden zijn 😃.
Zoals Olaf aangaf; in 2015 wordt de app niet uitgebreid met nieuwe functionaliteiten.

@ TheVMaster: ik laat de experts wel even kijken naar de mogelijke bug en je punt over het adresboek.

@Carel: we geven gehoor aan de wens van veel klanten, heel normaal toch 😉?

Jouw opmerking over MSI zet ik ook door.

Erg jammer, maar wel begrijpelijk hoor. Is bij alle banken hetzelfde liedje 😉 Ik ben trouwens wel blij met de saldo-check...al vind ik hem wel een beetje 'bijzonder' geimplementeerd....

Thanks....mijn Windows 10 toestel heeft helaas hetzelfde issue.
Badge

Wat zou ik moeten checken bij m'n operator dan? Ik heb gewoon internet en de oude versie van de app werkte ook gewoon 🙂 Overigens heb ik KPN en Windows Phone 8.1.1 NL 

Eh...het bijwerken van een adres wordt wel gelijk zichtbaar. Vind het raar dat dat bij het verwijderen niet het geval is, lijkt me dus ook een bugje (anders zou je daar toch een melding van krijgen?). 

Ik heb vanochtend wederom 4G (buitenshuis en WiFi uitgezet) uitgeprobeerd. Wel merk ik dat je een redelijk goede 4G verbinding nodig hebt anders krijg je de melding dat er geen internet beschikbaar is.
Maar achter elkaar heb ik verbinding. Dus ik kan jouw probleem niet nabootsen.

En wat het adres betreft ja dat is een foutje. Neem aan dat dat tzt opgepakt wordt. Geen urgent issue. Olaf kun je dit op het lijstje wat ik eerder genoemd heb aanvullen en doorgeven aan IT? Thnks

Carel (Nokia 925 Windows 8.1 UK laatste update versie Denim)
Badge

Fijn om te lezen dat jullie ........................
........................................@Carel: we geven gehoor aan de wens van veel klanten, heel normaal toch 😉?

Volgens mij ben je heel rijk misschien laat zich dat niet in geld zien. En geld maakt niet.....klopt 100%!
Reputatie 2

Ik heb vanochtend wederom 4G (buitenshuis en WiFi uitgezet) uitgeprobeerd. Wel merk ik dat je een redelijk goede 4G verbinding nodig hebt anders krijg je de melding dat er geen internet beschikbaar is.

En wat het adres betreft ja dat is een foutje. Neem aan dat dat tzt opgepakt wordt. Geen urgent issue. Olaf kun je dit op het lijstje wat ik eerder genoemd heb aanvullen en doorgeven aan IT? Thnks

Is inderdaad een vreemd issue. Heb het overigens ook als ik 'vol' 4 G heb. Heb net even mijn 4G telefoon als hotspot ingesteld en vervolgens via mijn andere (3G toestel) via wifi verbinding laten maken met die hotspot. Zelfde issue....

Dus blijkbaar is mijn (KPN) 4G niet 'internet' genoeg voor de SNS Bank app. Heel vreemd. Het duurt overigens ook zeker 10 sec (als ik via wifi connect) voordat ik kan inloggen, maar dat was ook al met de 'oude' versie van de App zo. 
Badge

Is inderdaad een vreemd issue. Heb het overigens ook als ik 'vol' 4 G heb. Heb net even mijn 4G telefoon als hotspot ingesteld en vervolgens via mijn andere (3G toestel) via wifi verbinding laten maken met die hotspot. Zelfde issue....

Dus blijkbaar is mijn (KPN) 4G niet 'internet' genoeg voor de SNS Bank app. Heel vreemd. Het duurt overigens ook zeker 10 sec (als ik via wifi connect) voordat ik kan inloggen, maar dat was ook al met de 'oude' versie van de App zo. 

Als ik de App volledig afsluit en dan weer opstart duurt het laden tot inlogscherm 26 seconden. Inloggen tot overzicht van alle rekeningen duurt <7 seconden. Heb je wel de laatste update (Denim) ?
Ik heb wel het snelle Vodafone abo en volgens mij heeft KPN dat (nog) niet
Reputatie 2

Als ik de App volledig afsluit en dan weer opstart duurt het laden tot inlogscherm 26 seconden. Inloggen tot overzicht van alle rekeningen duurt <7 seconden. Heb je wel de laatste update (Denim) ?

Ja....ik heb Denim eh......het 'snelle' abo? Ik heb KPN 4G....volgens mij gaat dat tot 75Mbit, nou dat moet toch snel zat zijn voor een bankapp 🙂 Overigens haal ik thuis met wifi (vanaf mijn foon) ook 75mbit...dus dat kan het issue niet zijn lijkt me.

Daarbij ook vanaf een Windows 10 telefoon doet hij het niet....Hij doet trouwens heel raar. Nu krijg ik via wifi wel verbinding, maar na het invoeren van de pincode geeft hij aan dat de pincode fout is en dat ik na 3x de verkeerde pincode wordt geblokkeerd tot middernacht.
Badge

Ja....ik heb Denim eh......het 'snelle' abo? Ik heb KPN 4G....volgens mij gaat dat tot 75Mbit, nou dat moet toch snel zat zijn voor een bankapp 🙂 Overigens haal ik thuis met wifi (vanaf mijn foon) ook 75mbit...dus dat kan het issue niet zijn lijkt me.

Daarbij ook vanaf een Windows 10 telefoon doet hij het niet....Hij doet trouwens heel raar. Nu krijg ik via wifi wel verbinding, maar na het invoeren van de pincode geeft hij aan dat de pincode fout is en dat ik na 3x de verkeerde pincode wordt geblokkeerd tot middernacht.

Ja de WiFi snelheid met twee heel andere frequenties (2,4 en 5) is denk ik geen vergelijk.

Maar goed, ik heb nogmaals geprobeerd en Vodafone 4G werkt. Dus verder, keine Ahnung.
En in het weekend hoef je KPN helpdesk niet te vragen want dan krijg je oma van achter haar breiwerk die vindt dat je, volgens haar checklist, eerst al je eigen instellingen moet aanpassen.
Badge +1

Hi Carel,

De IT-afdeling is op de hoogte gesteld 🙂.
Badge
Ha Olaf, Kirsty

Punten die nog aandacht verdienen:
- In je overzicht staat "bekijk de creditrente", ik kan dat niet vinden. Bedoelen we het rente percentage dat is zichtbaar. Of bedoelen we de reeds opgebouwde rente die is niet zichtbaar. Maar wat mij betreft ook niet urgent.
- Er staat een "kaal bankrekening nummer" in de Transactie-attenties (wel de goede layout) bij de Saldo-attenties is dit keurig de iban.
- Aan/Uit zetten contactloos betalen toevoegen, handig als je ontdekt je pas kwijt te zijn dan kun je dit alvast via de app instellen.
- Wat er (nog) niet is, is iDeal betalen.

Voor de rest vind ik de App doen wat die moet doen. Primaire bankzaken en geen fratsen die je, als je mobiel bent niet nodig hebt.

Het ziet er veel beter uit dan MijnSNS. Een compliment dus. En dat zegt wat als ik dat geef.
Als ook nog iDeal is toegevoegd dan denk ik mijnSNS nauwelijks nog te gebruiken (want dat is in veel opzichten een drama).

Toekomst mobiel betalen:
En dan nu graag betalen met NFC met je WindowsPhone. En de Wallet verder uitbreiden. Die gebruik ik nu alleen voor betalen in het buitenland. Met deze aanvullingen zijn we dan helemaal up-to-date en zelfs een stap verder dan de ander banken.
Hiermee maken we echt mobiel betalen compleet.

Een ding vraag ik mij altijd af. Wie is nu degene bij SNS Bank die vindt dat je iedere seconde eventueel zonder inloggen je saldo moet kunnen inzien. Dat is toch niet normaal :D

Ha Olaf, Kristy,

Nog even een update van mijn bevindingen en het overzicht maar even compleet gemaakt.

1e punt. Zie de door Olaf aangegeven wijzigingen "Bekijk de credit rente", bedoelen we hier het rentepercentage? Dat is zichtbaar. Of bedoelen we de reeds opgebouwde rente, die is niet zichtbaar, maar wat mij betreft niet urgent meer nice to have.
2e punt Transactie attenties. Zoals ik al aangaf is de layout van het veld goed. Kennelijk worden bij het opnieuw installeren van de app niet de iban nummers bij de transactie attenties gezet maar het kale rekening nummer. Als je echter de rekeningnummers aanvult met de noodzakelijke iban gegevens en saved dan staat alles goed. Dus alleen maar een issue als je opnieuw installeert en toevallig ook nog beschikt over transactie attenties. Want de saldo attenties staan wel goed. Dus ook dit punt is geen urgente issue.

Resteert het punt van TheVmaster over de app icm KPN 4G, ik kan het niet reproduceren met Vodafone 4G, maar heeft Kirsty doorgegeven.

Volgens mij waren dit de enige punten.

De rest waren toekomstige wensen.
Helaas ondervinden we op dit moment de volgende technische problemen met de Windows Phone 8.1:
1) App maakt op sommige toestellen geen verbinding via 3G of 4G
2) App sluit spontaan af bij opstarten vanuit een bepaalde toestand
3) App start traag op (en is traag achter de login traag)

De Windows Phone versie 8.1 is net uit de store verwijderd. Onze IT afdeling is momenteel druk bezig met de analyse en herstel hiervan. Zodra er weer een nieuwe versie in store wordt geplaatst, zal ik jullie hierover berichten.
Badge
Helaas ondervinden we op dit moment de volgende technische problemen met de Windows Phone 8.1:

De Windows Phone versie 8.1 is net uit de store verwijderd. Onze IT afdeling is momenteel druk bezig met de analyse en herstel hiervan. Zodra er weer een nieuwe versie in store wordt geplaatst, zal ik jullie hierover berichten.

Olaf. Ik heb met de punten 1 en 2 nog geen enkele foute ervaring.
Punt 3 is vanaf starten tot het inlogscherm 26 seconden en na inloggen in minder dan 7 seconden zijn de rekeninggegevens zichtbaar. Alle functies werken dan snel en goed. Zie mijn bevindingen in dit topic.
Ik neem aan dat ik deze versie wel voorlopig gebruiken kan.
Reputatie 2
Olaf. Ik heb met de punten 1 en 2 nog geen enkele foute ervaring.
Punt 3 is vanaf starten tot het inlogscherm 26 seconden en na inloggen in minder dan 7 seconden zijn de rekeninggegevens zichtbaar. Alle functies werken dan snel en goed. Zie mijn bevindingen in dit topic.
Ik neem aan dat ik deze versie wel voorlopig gebruiken kan.

Hij wordt niet verwijderd...ze hebben hem alleen verwijderd uit de Store.....ehh..de oude versie is ook niet meer te vinden (helaas). Dus voorlopig even geen mobiel bankieren voor mij... :(
Badge

Olaf, Geef de ontwikelaars nog even mee dat er een grote update voor WindowsPhone 8.1 gaande is. De neiuwe versie heet Denim en is nog niet voor alle WindowsPhone 8 toestellen uitgerold, men is daar volop mee bezig. Dus als er nog meer meldingen komen handig om te weten welke versie men heeft.
Zelf heb ik heb de meest recente (UK) versie update Denim en daarop zijn mijn bevindingen gebaseerd..
Reputatie 2
Olaf, Geef de ontwikelaars nog even mee dat er een grote update voor WindowsPhone 8.1 gaande is. De neiuwe versie heet Denim en is nog niet voor alle WindowsPhone 8 toestellen uitgerold, men is daar volop mee bezig. Dus als er nog meer meldingen komen handig om te weten welke versie men heeft.
Zelf heb ik heb de meest recente (UK) versie update Denim en daarop zijn mijn bevindingen gebaseerd..

Ik heb zowel Denim (op de Lumia 930) als ook (een ander toestel met) Windows 10 Preview (op een Lumia 635). Er komt overigens alweer een update aan, Windows Phone 8.1 Update 2.....die staat standaard op de Lumia 640 en 640XL die in april uitkomen....Denim is overigens Windows Phone 8.1 Update 1
De oude Windows Phone app staat inmiddels in de store. De app wordt hiermee niet van het toestel verwijderd. Je kunt deze versie in principe blijven gebruiken als je geen problemen ondervindt. Als je de oude app terug wilt zetten, zul je de app zelf moeten verwijderen en opnieuw moeten installeren vanuit de store.
Reputatie 2
Ehh...ik zie de nieuwe app weer in de Store staan....de App die het dus niet doet...foutje?
Reputatie 2
Zie hier : http://www.windowsphone.com/nl-nl/store/app/sns-mobiel-bankieren/ec5e74f5-0657-435a-9dc0-7c55cb73234d
Goed opgemerkt TheVMaster.

Vanmiddag wordt een update (versie 3.01) van Windows Phone gepubliceerd waarmee het verbindingsprobleem 3G/4G wordt verholpen. De andere twee problemen zijn nog in onderzoek. Aangezien de meeste klantmeldingen gingen over deze verbindingsproblemen is besloten om toch de nieuwe versie, inclusief de oplossing voor 3G/4G, weer terug in de store te zetten.
Reputatie 2
Ehh....Ik zie nu versie 3.0.181 in de store staan, dat is nog niet de versie waarin dit gefixt is volgens mij (Die heb ik namelijk gisteren al geinstalleerd en getest)...
Badge
Goed opgemerkt TheVMaster.

Vanmiddag wordt een update (versie 3.01) van Windows Phone gepubliceerd waarmee het verbindingsprobleem 3G/4G wordt verholpen. De andere twee problemen zijn nog in onderzoek. Aangezien de meeste klantmeldingen gingen over deze verbindingsproblemen is besloten om toch de nieuwe versie, inclusief de oplossing voor 3G/4G, weer terug in de store te zetten.

Olaf,
Wat is nu de vraag? Wil je dat we deze neiuwe versie gaan installeren en uitproberen? Zoja wat is dan het correcte versienummer.
En biedt men de mogelijkheid om terug te vallen naar de huidige versie die ik heb?
Graag duidelijkheid

Reageer