SNS

Beantwoord

Verkeerd ingetypt nummer van de digipas

• 12 april 2017
  • 12 Reacties
  • 679 Keer bekeken

Ik heb een verkeerd nummer van mijn digipas ingetypt en nu blijft deze als keuze mogelijkheid op het scherm staan. Hoe kan ik deze verwijderen?
icon

Beste antwoord door pesthooft 12 april 2017, 15:48

Nogmaals dank voor jullie reactie, maar ik heb het nu gevonden. Inderdaad onder het kopje formulieren zoals Wouter aangaf, maar dan onder "Andere formulieren" onder "wijzigen" de desbetreffende site verwijderen. In mijn geval dus www.snsbank.nl.
Bekijk origineel

12 reacties

Hoi pesthooft,

Dat kan natuurlijk gebeuren. Bedoel je dat je browser automatisch het nummer van je digipas aanvult? Je verwijdert deze instellingen in je browser. Als je aangeeft welke je gebruikt (Google Chrome, Mozzila Firefox, Internet Explorer e.d.), dan stuur ik een uitleg.
Nee het gaat niet over de browser, maar ik krijg bij het invullen van het nummer van mijn digipas een keuze mogelijkheid en daar staat nu een foutief nummer in!? En die wil ik verwijderen.
Mocht ik het niet goed hebben begrepen, ik heb Safari.
Wil je de volgende stappen eens proberen?

De functie ‘Automatisch aanvullen’ helpt je bij het invullen van webadressen en formulieren op internet. Je zet deze functie in Safari zo uit:
• Klik in de Safari-browser rechts bovenin op het tandwieltje
• Klik op ‘Voorkeuren’
• Ga naar het kopje ‘Formulieren’
• Zet het vinkje uit bij ‘Gebruiksnamen en wachtwoorden’
• Sluit het scherm
Badge +1
@pesthooft, het gaat wel over je browser, de SNS heeft er niets mee te maken. Je kunt het helemaal uitzetten zoals Wouter verteld, maar ook één waarde weghalen. Even je Engels op halen: Deleting an incorrect autocomplete/autofill entry
Hoi eRik,

Bedankt voor je aanvulling. Het kan inderdaad handiger zijn om 1 waarde te verwijderen.
Bedankt voor jullie reacties, maar het wil op geen enkele manier. Ik klik op het fout ingetikte cijfer en dan fn+shift+delete, maar er gebeurt niets; ook het eerste advies van Wouter helpt niet!? Graag iets anders!?
Badge +1
Ik zou een Apple / Safari forum proberen omdat het te maken heeft met je browser. De Engelse tekst geeft je in ieder geval aanknopingspunten (begrippen) om verder te zoeken met google.
Nogmaals dank voor jullie reactie, maar ik heb het nu gevonden. Inderdaad onder het kopje formulieren zoals Wouter aangaf, maar dan onder "Andere formulieren" onder "wijzigen" de desbetreffende site verwijderen. In mijn geval dus www.snsbank.nl.
Het is een goed advies van eRik19. Wil je dat proberen, pesthooft?
Als je dan weer opnieuw inlogd met het goede nummer van je digi pas staat hij weer onder "Andere formulieren, maar dan goed. Dus bij een eventuele volgende keer foutief intikken, even eerder genoemde actie herhalen, dan is eerst alles verwijderd, maar bij het opnieuw intikken is het ook weer hersteld, maar dan goed.
Goed dat je het gevonden hebt, ik zag je reactie nog niet toen ik mijn bericht plaatste. Jouw bericht markeer ik als 'Beste antwoord'.

Reageer