Beantwoord

Verzekeringen niet zichtbaar in MijnSNS?

'IK kan de verzekeringen die ik afgesloten heb bij SNS niet in MijnSNS bekijken. Ze staan op naam van mijn man S. Bleeker maar ook met zijn inloggegevens lukt het niet'
icon

Beste antwoord door Dennis 30 juli 2018, 11:45

Hoi wijnj003,

Het is belangrijk om een goed overzicht te hebben van je verzekeringen. Welke melding krijgt je man als hij inlogt op Mijn SNS en kiest voor het kopje 'Verzekeren'?

Bekijk origineel

14 Reacties

Hoi wijnj003,

Het is belangrijk om een goed overzicht te hebben van je verzekeringen. Welke melding krijgt je man als hij inlogt op Mijn SNS en kiest voor het kopje 'Verzekeren'?
We kregen de melding "Er zijn nog geen verzekeringen afgesloten bij SNS" (zoiets).
Maar het is opgelost, we hebben alle verzekeringen nu overzichtelijk in MijnSNS staan.
Bedankt!
@wijnj003
Krijg je dat overzicht nu ook als je op je eigen naam inlogt, dus niet op die van je man?
Ik krijg het overzicht alleen op de inloggegevens van mijn man.
Daar was ik al bang voor.
De verzekeringen staan op naam van mijn man. Ook de creditkaart informatie kan ik niet op mijn inloggegevens inkijken omdat die ook op naam van mijn man staat. Is wel lastig...
Dit brengt mij op de volgende vraag. Omdat ik zelf geen verzekeringen heb bij SNS, weet ik dat niet.
Is het mogelijk om een en/of verzekering af te sluiten? Dus een verzekering die op meerdere namen staat?
Zo ja, dan zou het handig zijn klanten daar op te wijzen.
Zo nee, dan verwijs ik weer (ja, voor de zoveelste keer) naar mijn handtekening.
Hoi Koos,

Het is niet mogelijk om een en/of verzekering af te sluiten. Het pakket staat altijd op naam van 1 persoon: de verzekeringsnemer. Deze persoon ziet de verzekeringen terug in zijn/haar Mijn SNS. Andere gezinsleden zijn automatisch meeverzekerd. Het aanbieden van een en/of verzekering of deze zichtbaar maken voor alle verzekerden in Mijn SNS staat niet op de planning. We willen eerst het online schade melden mogelijk maken en het online wijzigen van de verzekering.
Logisch.
Maar dat betekent dat dit probleem direct kan worden opgelost wanneer ook de ingeplande overschrijvingen, spaarpotten en andere gegevens, die nu persoonsgebonden worden behandeld, aan de rekening zullen worden gekoppeld?
Lijkt mij statistisch gezien een positieve bijdrage aan de emancipatie van de vrouw.
Het is allemaal iets ingewikkelder en minder makkelijk aan te passen dan je nu schetst. Daarbij wil ik graag opmerken dat een vrouw ook rekeninghouder kan zijn en verzekeringen kan afsluiten op haar naam.
Marijke schreef:

Daarbij wil ik graag opmerken dat een vrouw ook rekeninghouder kan zijn en verzekeringen kan afsluiten op haar naam.

:D
Om die opmerking vóór te zijn had ik ook het woord statistisch erbij gezet. Ik ben er van overtuigd dat in het geval van stellen de tenaamstelling in meer dan 50 % van de gevallen op de man staat. Zeker als je ook nog bedenkt dat het nog steeds niet ongewoon is dat een vrouw bij een huwelijk de naam van de man aanneemt (hetgeen ik een rare gewoonte vind, zoals je zult begrijpen)..
Verder verwacht ik absoluut niet dat die aanpassing eenvoudig is. Integendeel. Daarom is het van belang hier een mate van prioriteit aan te hangen. Ik vind het een essentieel onderdeel van de zo geroemde "financiele weerbaarheid" en de klanten "financieel slimmer" maken. Het raakt kortom de kern van de missie van de bank.
Mijn waarde Koos. Wat is er raar aan, dat de vrouw de naam aanneemt van de man, of de man de naam aanneemt van de vrouw. Heel praktisch. Makkelijk voor al je administratie. Ik heb ooit een keer voorgesteld aan mijn vrouw om haar eigen naam te gebruiken. Te meer omdat in officiële stukken toch altijd de meisjesnaam moet worden gebruikt. Ik zal je haar antwoord besparen. Overigens kan mijn vrouw alles inzien, want wij kennen elkaars passwords en kunnen op elkaars computer en accounts inloggen. Wij vertrouwen elkaar volkomen en op alle gebieden, inclusief de financiële. De overheid en de banken denken kennelijk heel vaak van niet, zal wel een reden voor zijn.. Een heleboel zaken behoorlijk zijn behoorlijk doorgeslagen. Wij zijn kennelijk niet geëmancipeerd, want wij doen alles samen en in overleg met elkaar. Heel vreemd......
Ik beschouw een naam als een identiteit. En ik vind het vreemd om van identiteit te wisselen omdat je toevallig een leuke kerel (of meid) hebt ontmoet. Zeker als je dat tijdens je leven een aantal keren doet. Dat is helemaal niet praktisch en heeft absoluut niets met gebrek aan vertrouwen te maken.
Ik zal je niet vermoeien met alle problemen die ik als penningmeester van verschillende verenigingen heb moeten oplossen vanwege naamsverwisselingen. Uiterst onpraktisch.
Dat jullie elkaars wachtwoorden gebruiken betekent alleen maar dat het SNS-systeem niet goed werkt. Jullie plegen identiteitsfraude. Ikzelf doe dat trouwens ook, omdat dat de enige manier is om een verantwoord financieel beheer te realiseren.
Het gedoe met identiteiten speelt niet alleen bij de SNS. Om inzicht te krijgen in de declaratie kosten van mijn minderjarig kind, moet het met z'n digid inloggen op de website van de ziektekostenverzekering. Helaas die heeft het nog niet; dan maar naar digid.nl en een account aanvragen. Helaas kan dat ook niet want een digid moet je persoonlijk aanvragen en dat mag een ander niet voor je doen.... Dus toch maar weer gefraudeerd om deze impasse te doorbreken.

Wat gelukkig wel weer kan bij de ziektekostenverzekering is dat straks mijn kind mij eenmalig machtigt om vanaf mijn account ook zijn gegevens in te zien; de oplossingsrichting voor de SNS lijkt me.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)