Voortgang Responsive MijnSNS Site


  • Goed op dreef
  • 21 reacties
Omdat ik vind dat er te weinig informatie is bij ons als klanten over de voortgang van de Responsive Site, maak ik dit extra topic aan. Zodat we niet steeds moeten zoeken tussen de vragen over de Windows Phone App.

Het is vandaag 1 maart 2018 en de responsive front pagina van SNSbank.nl is alles wat werkt. Dit is voor wat wij als klanten kunnen zien nul komma nul vooruitgang in het afgelopen half jaar.

Ik, en ik denk best wel veel met mij, willen van SNS het volgende weten:

- Wat is de streefdatum waarop de Responsive Site wordt opgeleverd? Als er geen streefdatum is, waarom is die er niet?

- Hoe ver is de ontwikkeling van de Responsive Site? Welke delen worden intern al getest? Of is de front pagina werkelijk het enige dat af is?

- Gaat de Responsive Site qua functionaliteit de App evenaren? Kan ik straks zonder digipas een klein bedrag overboeken of een iDeal betaling doen?

- Komt er ook een lichtgewicht versie van de Responsive Site? De frontpage, de enige responsive pagina op dit moment, is meer dan 5MB aan data, als je geen snelle 4G hebt, of beperkt mobiele data hebt, dan is een front pagina van 5MB wel heel erg groot. Vooral omdat het meeste van die data opgaat aan wat in essentie reclame videos zijn.

- Waarom is de communicatie over de Responsive Site naar de klant toe zo ontzettend slecht? Niemand binnen de SNS lijkt wat te weten over de site, alles wat wij als klanten horen is "het is nog niet af en we weten niet wanneer het af is". Waarom weet niemand binnen de SNS iets over de site?

Als ik nog meer vragen heb dan zal ik die hier wel toevoegen en ik roep andere klanten op om hetzelfde te doen en al je vragen met betrekking tot de voortgang van de ontwikkeling van de ons maanden geleden beloofde responsive site hier te stellen.

Aan de moderators wil ik vragen om dit topic niet, zoals het steeds gaat, weer samen te voegen met het Windows Phone topic. Want om heel eerlijk te zijn krijg ik daar het gevoel bij dat deze vragen door SNS bij voorkeur onder het tapijt geveegd worden.

12 Reacties

Top topic!
*als Android 8 gebruiker die van kastje naar de muur gestuurd wordt, volg ik dit*

[edit]
Inzake kastje naar de muur:
Voorbeeld 1 & voorbeeld 2
Goedemorgen,

Dat jullie staan te popelen om de nieuwe responsive website te betreden, dat is duidelijk. Ik breng jullie op de hoogte met een korte update. We hebben een uitgebreide aanloopfase achter de rug waarin we de wensen en mogelijkheden hebben onderzocht. Het is een groot project voor meerdere merken van De Volksbank. We gaan de omgeving voor internetbankieren de komende tijd vernieuwen en daarnaast wordt de hele Mijn SNS-omgeving aangepast zodat dit beter aansluit op de gebruiker en geschikt wordt voor ieder apparaat.

De nieuwe omgeving wordt stapsgewijs, per onderdeel, live gezet. We gaan per onderdeel eerst in een zogenaamde Beta-versie live en nodigen gebruikers uit om mee te kijken. Naar verwachting staat na de zomer het 1e deel in een Beta-versie live. Zo gaan we door tot alle onderdelen live staan.

Uiteraard laten we het jullie weten als er een datum bekend is waarop het eerste deel in de Beta-versie live staat. We waarderen het als jullie dan meekijken naar het 1e resultaat.
Hoi Tibor,

Bedankt voor je update.

Uiteraard wil ik graag meekijken naar het 1e resultaat. Thanks!
Ezra schreef:

Hoi Tibor,
Bedankt voor je update.Uiteraard wil ik graag meekijken naar het 1e resultaat. Thanks!


Graag gedaan en fijn dat je wil meekijken, Ezra. Zo werken we samen toe naar een optimale werkende website :)
Ik meld me ook graag voor het meekijken. Als windowsgebruiker is het toch vervelend dat veel functionaliteit voorbehouden blijft aan de app. Mij gaat het persoonlijk dus niet zozeer om de responsiveness zelf, maar meer om in het algemeen device-agnostic te ontwikkelen.
PauluzzS schreef:

Ik meld me ook graag voor het meekijken.


Fijn dat jij ook wil meekijken, PauluzzS. Als ik kijk naar de termen die je gebruikt, vermoed ik dat je technisch onderlegd bent. Klopt dat?
Tibor schreef:

Goedemorgen,

Dat jullie staan te popelen om de nieuwe responsive website te betreden, dat is duidelijk. Ik breng jullie op de hoogte met een korte update. We hebben een uitgebreide aanloopfase achter de rug waarin we de wensen en mogelijkheden hebben onderzocht. Het is een groot project voor meerdere merken van De Volksbank. We gaan de omgeving voor internetbankieren de komende tijd vernieuwen en daarnaast wordt de hele Mijn SNS-omgeving aangepast zodat dit beter aansluit op de gebruiker en geschikt wordt voor ieder apparaat.

De nieuwe omgeving wordt stapsgewijs, per onderdeel, live gezet. We gaan per onderdeel eerst in een zogenaamde Beta-versie live en nodigen gebruikers uit om mee te kijken. Naar verwachting staat na de zomer het 1e deel in een Beta-versie live. Zo gaan we door tot alle onderdelen live staan.

Uiteraard laten we het jullie weten als er een datum bekend is waarop het eerste deel in de Beta-versie live staat. We waarderen het als jullie dan meekijken naar het 1e resultaat.


Bedankt voor de aandacht, Tibor.
Maar volgens mij heb je hiermee nog geen enkele vraag beantwoord. Het lijkt op een plan van aanpak, maar helemaal niet op een planning. Jullie zijn toch al zo'n jaar of twee bezig? Dan moet er toch meer te melden zijn?
Ha Tibor/SNS,

Is er al meer bekend?

Toevallig ben ik nu ergens waar ik mijn digipas niet bij mij heb (ben niet constant thuis :)) en eigenlijk een iDeal betaling moet doen. Gelukkig kan ik met mijn ASN Creditcard betalen, maar een responsive website is wel zo fijn (of nog beter: een werkende app die regelmatig geüpdate wordt).

Je gaf aan dat na de zomer de 1e beta is, maar ik heb helaas niet al te beste ervaringen met de deadlines van SNS...

Ondertussen gebruik ik de gratis variant van Bunq: app en ondersteuning is prima.
Het nadeel is echter dat je 8 Euro per maand moet betalen wanneer je een pasje wilt hebben, maar ja... hun bieden wel ondersteuning voor mijn telefoon.

Mijn vriendin zit nog bij mijn vorige bank: ABN/AMRO.
Hun app & website zijn verbeterd, net als hun ranking bij de Eerlijke Bankwijzer.
Destijds liep SNS voorop, daarom stapte ik over.

Kortom, ik raak steeds minder gemotiveerd om bij SNS te blijven en steeds maar blij gemaakt te worden met een dooie mus...

PS.
Inzake het overbodig maken van je digipas, zie oa https://forum.snsbank.nl/mijn-sns-sns-mobiel-bankieren-app-69/wanneer-schaft-sns-de-digipas-af-11883, had ik stiekem al gehoopt op een update in de PlayStore. Ben helaas niet de enige klant met problemen.
De laatste update was van maart: die hielp helaas niet.
Ik zit ook al een tijd te wachten en steun het initiatief van PepijnK. Ik ben ook beschikbaar, indien nodig, voor de betatest.
Ik deel overigens ook de mening van PepijnK, dat de eerste pagina van www.snsbank.nl te groot is.
Er staat reclame op waar je toch niet naar kijkt, zoals veel keer "We zijn er voor jou". Voor elke pagina geldt: hoe minder MB's hoe beter.
Goedemorgen,

Bij de specialisten vraag ik na of er een update is over het responsive maken van de website. Als ik meer informatie heb, dan laat ik het weten.

Ezra schreef:

Ha Tibor/SNS,
Toevallig ben ik nu ergens waar ik mijn digipas niet bij mij heb (ben niet constant thuis :)) en eigenlijk een iDeal betaling moet doen. Gelukkig kan ik met mijn ASN Creditcard betalen, maar een responsive website is wel zo fijn (of nog beter: een werkende app die regelmatig geüpdate wordt).


We snappen dat je niet altijd thuis bent maar wel altijd de mogelijk wil hebben om betalingen te doen. Wist je dat je de limiet voor overboekingen zonder digipas kunt verhogen? Misschien helpt dit je uit de brand. Daarnaast heb je het artikel gevonden over het overbodig maken van de digipas voor de mobiele app. Het duurt nog even voordat dit mogelijk is en uit je bericht maak ik op dat je dit liever vandaag dan morgen terugziet in de app. Het is niet de bedoeling dat je spijt krijgt van je overstap en dat je het gevoel hebt dat je wordt blijgemaakt met een dode mus. Hopelijk kan ik snel een update geven over het responsive maken van de website.
Ha Tibor & Marijke,

Ik meld mij af om te kijken naar de beta; ik meld mij eind juni af bij SNS (alles verhuizen duurt ongeveer een maand).
De reden is dat ik naar bunq verhuis, na ik een aantal maanden gratis hun free abo te hebben gebruikt: app werkt zonder problemen op mijn telefoon en betalingen zijn realtime (ook in het weekend/feestdagen/etc).
Ik maak deel uit van een bunq pack, dus ik betaal "maar" 5 Euro ipv. 8 Euro per maand.

SNS is een fijne bank; niet elke bank heeft een forum en het investeren in zaken die niet fout zijn is echt top!

Maar, maanden zonder een app zitten en maar hopen op een mogelijke oplossing na de zomer. Sorry, ik haak voor nu af.

Wellicht tot in de toekomst...

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)