Voortgang Responsive MijnSNS Site


  • Goed op dreef
  • 30 reacties
Omdat ik vind dat er te weinig informatie is bij ons als klanten over de voortgang van de Responsive Site, maak ik dit extra topic aan. Zodat we niet steeds moeten zoeken tussen de vragen over de Windows Phone App.

Het is vandaag 1 maart 2018 en de responsive front pagina van SNSbank.nl is alles wat werkt. Dit is voor wat wij als klanten kunnen zien nul komma nul vooruitgang in het afgelopen half jaar.

Ik, en ik denk best wel veel met mij, willen van SNS het volgende weten:

- Wat is de streefdatum waarop de Responsive Site wordt opgeleverd? Als er geen streefdatum is, waarom is die er niet?

- Hoe ver is de ontwikkeling van de Responsive Site? Welke delen worden intern al getest? Of is de front pagina werkelijk het enige dat af is?

- Gaat de Responsive Site qua functionaliteit de App evenaren? Kan ik straks zonder digipas een klein bedrag overboeken of een iDeal betaling doen?

- Komt er ook een lichtgewicht versie van de Responsive Site? De frontpage, de enige responsive pagina op dit moment, is meer dan 5MB aan data, als je geen snelle 4G hebt, of beperkt mobiele data hebt, dan is een front pagina van 5MB wel heel erg groot. Vooral omdat het meeste van die data opgaat aan wat in essentie reclame videos zijn.

- Waarom is de communicatie over de Responsive Site naar de klant toe zo ontzettend slecht? Niemand binnen de SNS lijkt wat te weten over de site, alles wat wij als klanten horen is "het is nog niet af en we weten niet wanneer het af is". Waarom weet niemand binnen de SNS iets over de site?

Als ik nog meer vragen heb dan zal ik die hier wel toevoegen en ik roep andere klanten op om hetzelfde te doen en al je vragen met betrekking tot de voortgang van de ontwikkeling van de ons maanden geleden beloofde responsive site hier te stellen.

Aan de moderators wil ik vragen om dit topic niet, zoals het steeds gaat, weer samen te voegen met het Windows Phone topic. Want om heel eerlijk te zijn krijg ik daar het gevoel bij dat deze vragen door SNS bij voorkeur onder het tapijt geveegd worden.

26 Reacties

Top topic!
*als Android 8 gebruiker die van kastje naar de muur gestuurd wordt, volg ik dit*

[edit]
Inzake kastje naar de muur:
Voorbeeld 1 & voorbeeld 2
Goedemorgen,

Dat jullie staan te popelen om de nieuwe responsive website te betreden, dat is duidelijk. Ik breng jullie op de hoogte met een korte update. We hebben een uitgebreide aanloopfase achter de rug waarin we de wensen en mogelijkheden hebben onderzocht. Het is een groot project voor meerdere merken van De Volksbank. We gaan de omgeving voor internetbankieren de komende tijd vernieuwen en daarnaast wordt de hele Mijn SNS-omgeving aangepast zodat dit beter aansluit op de gebruiker en geschikt wordt voor ieder apparaat.

De nieuwe omgeving wordt stapsgewijs, per onderdeel, live gezet. We gaan per onderdeel eerst in een zogenaamde Beta-versie live en nodigen gebruikers uit om mee te kijken. Naar verwachting staat na de zomer het 1e deel in een Beta-versie live. Zo gaan we door tot alle onderdelen live staan.

Uiteraard laten we het jullie weten als er een datum bekend is waarop het eerste deel in de Beta-versie live staat. We waarderen het als jullie dan meekijken naar het 1e resultaat.
Hoi Tibor,

Bedankt voor je update.

Uiteraard wil ik graag meekijken naar het 1e resultaat. Thanks!
Ezra schreef:

Hoi Tibor,
Bedankt voor je update.Uiteraard wil ik graag meekijken naar het 1e resultaat. Thanks!


Graag gedaan en fijn dat je wil meekijken, Ezra. Zo werken we samen toe naar een optimale werkende website :)
Ik meld me ook graag voor het meekijken. Als windowsgebruiker is het toch vervelend dat veel functionaliteit voorbehouden blijft aan de app. Mij gaat het persoonlijk dus niet zozeer om de responsiveness zelf, maar meer om in het algemeen device-agnostic te ontwikkelen.
PauluzzS schreef:

Ik meld me ook graag voor het meekijken.


Fijn dat jij ook wil meekijken, PauluzzS. Als ik kijk naar de termen die je gebruikt, vermoed ik dat je technisch onderlegd bent. Klopt dat?
Tibor schreef:

Goedemorgen,

Dat jullie staan te popelen om de nieuwe responsive website te betreden, dat is duidelijk. Ik breng jullie op de hoogte met een korte update. We hebben een uitgebreide aanloopfase achter de rug waarin we de wensen en mogelijkheden hebben onderzocht. Het is een groot project voor meerdere merken van De Volksbank. We gaan de omgeving voor internetbankieren de komende tijd vernieuwen en daarnaast wordt de hele Mijn SNS-omgeving aangepast zodat dit beter aansluit op de gebruiker en geschikt wordt voor ieder apparaat.

De nieuwe omgeving wordt stapsgewijs, per onderdeel, live gezet. We gaan per onderdeel eerst in een zogenaamde Beta-versie live en nodigen gebruikers uit om mee te kijken. Naar verwachting staat na de zomer het 1e deel in een Beta-versie live. Zo gaan we door tot alle onderdelen live staan.

Uiteraard laten we het jullie weten als er een datum bekend is waarop het eerste deel in de Beta-versie live staat. We waarderen het als jullie dan meekijken naar het 1e resultaat.


Bedankt voor de aandacht, Tibor.
Maar volgens mij heb je hiermee nog geen enkele vraag beantwoord. Het lijkt op een plan van aanpak, maar helemaal niet op een planning. Jullie zijn toch al zo'n jaar of twee bezig? Dan moet er toch meer te melden zijn?
Ha Tibor/SNS,

Is er al meer bekend?

Toevallig ben ik nu ergens waar ik mijn digipas niet bij mij heb (ben niet constant thuis :)) en eigenlijk een iDeal betaling moet doen. Gelukkig kan ik met mijn ASN Creditcard betalen, maar een responsive website is wel zo fijn (of nog beter: een werkende app die regelmatig geüpdate wordt).

Je gaf aan dat na de zomer de 1e beta is, maar ik heb helaas niet al te beste ervaringen met de deadlines van SNS...

Ondertussen gebruik ik de gratis variant van Bunq: app en ondersteuning is prima.
Het nadeel is echter dat je 8 Euro per maand moet betalen wanneer je een pasje wilt hebben, maar ja... hun bieden wel ondersteuning voor mijn telefoon.

Mijn vriendin zit nog bij mijn vorige bank: ABN/AMRO.
Hun app & website zijn verbeterd, net als hun ranking bij de Eerlijke Bankwijzer.
Destijds liep SNS voorop, daarom stapte ik over.

Kortom, ik raak steeds minder gemotiveerd om bij SNS te blijven en steeds maar blij gemaakt te worden met een dooie mus...

PS.
Inzake het overbodig maken van je digipas, zie oa https://forum.snsbank.nl/mijn-sns-sns-mobiel-bankieren-app-69/wanneer-schaft-sns-de-digipas-af-11883, had ik stiekem al gehoopt op een update in de PlayStore. Ben helaas niet de enige klant met problemen.
De laatste update was van maart: die hielp helaas niet.
Ik zit ook al een tijd te wachten en steun het initiatief van PepijnK. Ik ben ook beschikbaar, indien nodig, voor de betatest.
Ik deel overigens ook de mening van PepijnK, dat de eerste pagina van www.snsbank.nl te groot is.
Er staat reclame op waar je toch niet naar kijkt, zoals veel keer "We zijn er voor jou". Voor elke pagina geldt: hoe minder MB's hoe beter.
Goedemorgen,

Bij de specialisten vraag ik na of er een update is over het responsive maken van de website. Als ik meer informatie heb, dan laat ik het weten.

Ezra schreef:

Ha Tibor/SNS,
Toevallig ben ik nu ergens waar ik mijn digipas niet bij mij heb (ben niet constant thuis :)) en eigenlijk een iDeal betaling moet doen. Gelukkig kan ik met mijn ASN Creditcard betalen, maar een responsive website is wel zo fijn (of nog beter: een werkende app die regelmatig geüpdate wordt).


We snappen dat je niet altijd thuis bent maar wel altijd de mogelijk wil hebben om betalingen te doen. Wist je dat je de limiet voor overboekingen zonder digipas kunt verhogen? Misschien helpt dit je uit de brand. Daarnaast heb je het artikel gevonden over het overbodig maken van de digipas voor de mobiele app. Het duurt nog even voordat dit mogelijk is en uit je bericht maak ik op dat je dit liever vandaag dan morgen terugziet in de app. Het is niet de bedoeling dat je spijt krijgt van je overstap en dat je het gevoel hebt dat je wordt blijgemaakt met een dode mus. Hopelijk kan ik snel een update geven over het responsive maken van de website.
Ha Tibor & Marijke,

Ik meld mij af om te kijken naar de beta; ik meld mij eind juni af bij SNS (alles verhuizen duurt ongeveer een maand).
De reden is dat ik naar bunq verhuis, na ik een aantal maanden gratis hun free abo te hebben gebruikt: app werkt zonder problemen op mijn telefoon en betalingen zijn realtime (ook in het weekend/feestdagen/etc).
Ik maak deel uit van een bunq pack, dus ik betaal "maar" 5 Euro ipv. 8 Euro per maand.

SNS is een fijne bank; niet elke bank heeft een forum en het investeren in zaken die niet fout zijn is echt top!

Maar, maanden zonder een app zitten en maar hopen op een mogelijke oplossing na de zomer. Sorry, ik haak voor nu af.

Wellicht tot in de toekomst...
Goedemiddag Ezra,

Allereerst sorry voor mijn late reactie. Ik vind het jammer om te lezen dat je SNS verlaat: je hebt een mooie, kritische en waardevolle bijdrage geleverd hier op de community. Dat je het realtime betaalverkeer in het weekend een grote pré vindt, dat kan ik me goed voorstellen. Mocht je je in de toekomst bedenken, dan ben je natuurlijk van harte welkom. Blijf je actief op onze community om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen?
Hi allemaal,

Er is hier al veel gesproken over de voortgang van responsive Mijn SNS.
Omdat jullie erg geïnteresseerd zijn in de ontwikkelingen hiervan, nodigen we jullie graag bij ons op kantoor uit voor een presentatie hierover.

Sabine de Moor geeft een update over de overgang naar een responsive Mijn SNS (internetbankieren). Wat zijn de overwegingen en wat zijn de plannen.
Ook vertelt ze hoe jullie actief mee kunnen denken door bijvoorbeeld transacties te doen in een zogenaamde Beta versie.

Sabine de Moor

Digital propositie manager Online bij SNS. Verantwoordelijk voor Internetbankieren (Mijn SNS) en Mobiel Bankieren (app) voor SNS.
Zij is in haar rol bezig met een nieuw concept voor een responsive Mijn-omgeving voor SNS, ASN Bank en RegioBank.

Bij voldoende belangstelling staat dit gepland op dinsdag 26 juni van 17.00 tot 19.00 uur in Utrecht.
We starten met de update van Sabine en sluiten af met een borreltje in Cafe 1817 bij ons op kantoor.

Wil je hierbij zijn? Laat het weten voor maandag 18 juni.
Wat zijn de uitkomsten van deze bijeenkomst geweest?

De mobiele app voor windows is al bijna een jaar geleden gestopt, en er is nog geen alternatief.
Andere banken hebben wel een goede responsive websites waar je zelfs zonder extra apparaat geld kunt overmaken.

Is er licht aan het einde van de tunnel, of kan ik beter naar een andere bank gaan wanneer ik voor het einde van het jaar graag nog mobiel wil bankieren?
Bijeenkomst is afgeblazen bij gebrek aan belangstelling.
eRik19 schreef:

Bijeenkomst is afgeblazen bij gebrek aan belangstelling.


@Tineke kan Sabine de Moor dan wellicht in dit topic enige toelichting geven? Ik ben ook wel benieuwd!
Geachte Tibor,

26 juni kon ik helaas niet. We zijn inmiddels 5 maanden verder en de zomer is inmiddels voorbij. Volgende week is het september 2018. Wat is de status? Ik ben nog steeds beschikbaar om mee te doen met de beta-test.
Kunnen we komende weken een responsieve Bèta-versie van MijnSNS verwachten?
Hoi SimonT en PauluzzS,

Goed dat jullie een vinger aan de pols houden over de voortgang van de responsive Mijn omgeving. In dit topic gaf Marijke onlangs aan dat er hard wordt gewerkt aan het responsive maken van Mijn SNS en dan eerst het gedeelte 'Overboeken'. Binnenkort volgt hierover meer informatie en het streven is om het dit najaar te introduceren.
Alleen maar even ter observatie, maar we zijn inmiddels in Oktober 2018 en de responsive site die ons al meer dan een jaar belooft wordt is er dus nog steeds niet. Tenminste, niet het deel van de site dat er toe doet.

De frontpage is responsive, maar nog steeds gruwelijk zwaar met heel veel plaatjes, animaties en reclame.

Ik persoonlijk heb de hoop al opgegeven. De responsive Mijn SNS omgeving komt er gewoon niet. Waarom niet? Geen idee, de communicatie vanuit SNS hierover is eigenlijk niet bestaand.
Goedemorgen PepijnK,

Onlangs hebben we nagevraagd of er nieuws was over de responsive Mijn SNS-omgeving. Mijn collega gaf toen aan dat het najaar nog steeds het streven is voor de livegang. Ik snap dat het lang duurt maar het einde (of begin) lijkt in zicht te komen.
Maar dat najaar is al anderhalf jaar het streven. Alles wat er responsive is gemaakt is de front pagina met een hoop reclame. De minst functionele pagina om responsive te maken, want alles wat mensen daar doen is doorklikken op Inloggen, om vervolgens een totaal onbruikbare site voorgeschoteld te krijgen.

Terwijl ons toen in Juni werd beloofd dat als in Oktober de app gestopt werd, dat er een werkbaar alternatief zou zijn. We zijn inmiddels ruim anderhalf jaar verder en er is niets, maar dan ook helemaal niets responsive aan Mijn SNS.

En het eerst volgende wat nu responsive zou worden gemaakt is het overboeken. Niet de login pagina of het overzicht. Ik vind het een rare volgorde met verkeerde prioriteiten.
Het zou fijn zijn als de schermbreedte instelbaar zou zijn.
Nu zit ik op een mooie iMac te telebankieren en nog geen 50% van het scherm bevat informatie, de rest is leeg/wit! :@
Bij ING (waarvandaan ik overgestapt ben) heeft een veel beter en duidelijkere indeling.
Op het saldo scherm, met de af- en bijschrijvingen horen geen andere zaken zichtbaar te zijn.
Dat kan in een menu gestopt worden.

Wellicht een idee om mee te nemen?
greatgriffin schreef:

Het zou fijn zijn als de schermbreedte instelbaar zou zijn.
Nu zit ik op een mooie iMac te telebankieren en nog geen 50% van het scherm bevat informatie, de rest is leeg/wit! :@
Bij ING (waarvandaan ik overgestapt ben) heeft een veel beter en duidelijkere indeling.
Op het saldo scherm, met de af- en bijschrijvingen horen geen andere zaken zichtbaar te zijn.
Dat kan in een menu gestopt worden.

Wellicht een idee om mee te nemen?



Hoi greatgriffin, welkom op de community :) Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een half wit scherm. We werken aan het responsive maken van de website en de Mijn SNS omgeving, waardoor je op ieder apparaat prettig kunt internetbankieren. Ik heb je bericht naar het bestaande topic over dit onderwerp verplaatst. Zodra er een update is, lees je dat hier.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)