Beantwoord

Waar vind ik geplande overboekingen in de mobiele app?


  • Aan het opstarten
  • 0 reacties
Ik wil graag via de app ook uitgestelde betalingen kunnen inzien en wijzigen en ook maandelijkse terugkerende betalingen die je zelf erin gezet hebt, mis dit nu in de app.
icon

Beste antwoord door Dennis 19 oktober 2018, 16:08

Zojuist heb ik onderstaand antwoord gemaild naar Joey1205:

Ik heb een specialist gevraagd en weet waarom je de spaaropdrachten niet ziet. De mobiele app toont alleen periodieke overboekingen en spaaropdrachten die je via de app invoert. Als je de opdracht van je betaal- naar je spaarrekening via de mobiele app invoert en ondertekent, dan verschijnt deze wel onder het tabblad ‘Gepland’ in de app. Een oplossing is dus om de opdracht te verwijderen in Mijn SNS en in de mobiele app in te voeren. Dan zie je de opdrachten in zowel Mijn SNS als de mobiele app.

Bekijk origineel

18 Reacties

Goedenavond Johnny, leuk dat je meedenkt en deze vraag stelt bij je debuut op de community. Je vindt je ingeplande betalingen al terug in onze mobiele app. Hiervoor ga je naar de rekening waarop ze zijn ingepland en daarna kies je voor 'Gepland'. Is dit de functionaliteit die je zoekt?
Reputatie 1
@Johnny
Je vraagt om inzicht in de planning van betalingen die je er zelf in hebt gezet.
Mogelijk heb je die beperking er bewust in gezet en ben je al op de hoogte van het feit dat je de betalingen, die een eventuele mederekeninghouder heeft ingepland, NIET ziet ! Je kunt dus toch onverwacht rood komen te staan.
Je kan alleen op dit moment de ingeplande maandelijkse e/o weekelijkse betalingen naar andere rekeningen zien op de App. Ingeplande betalingen die naar jouw eigen spaarrekening gaan kun je op de app niet zien. Er zit dus een verschil in de App en op de website met inloggen Digipas. Vind dit zelf ook heel vreemd.
Heb hier zelf net over gebeld en hier ook een vraag over gesteld in het forum waarom alle ingeplande betalen niet te zien zijn op de App en wel Website met inlog Digicode. Dit zou gelijk moeten zijn mijn inziens.
Hoi Joey1205,

Leuk dat je meepraat. Als ik inlog op de mobiele app en onder mijn betaalrekening kies voor het tabblad 'Gepland', dan zie ik hier maandelijks terugkerende opdrachten naar mijn spaarrekening. Zie jij je spaaropdrachten hier niet terug?
Hoi Dennis
Heb via Digipas ingelogd op de website en daar zie ik 4 ingeplande overboekingen die in de toekomst elke week e/o maandelijks moeten worden overgemaakt.
Maar als ik inlog op de SNS App zie ik maar 2 ingeplande overboekingen die in de toekomst elke week e/o maandelijks moeten worden overgemaakt.

Dus overzicht ingepland via inloggen met Digipad website en SNS App is niet gelijk.
Dan gaat er inderdaad iets mis in jouw overzicht. Stuur je je postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3-cijferige kaartnummer van je betaalpas naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Waar vind ik geplande overboekingen in de mobiele app'? Dan duik ik erin om te zien waar het misgaat.
Zojuist heb ik onderstaand antwoord gemaild naar Joey1205:

Ik heb een specialist gevraagd en weet waarom je de spaaropdrachten niet ziet. De mobiele app toont alleen periodieke overboekingen en spaaropdrachten die je via de app invoert. Als je de opdracht van je betaal- naar je spaarrekening via de mobiele app invoert en ondertekent, dan verschijnt deze wel onder het tabblad ‘Gepland’ in de app. Een oplossing is dus om de opdracht te verwijderen in Mijn SNS en in de mobiele app in te voeren. Dan zie je de opdrachten in zowel Mijn SNS als de mobiele app.
Reputatie 1
Heel fijn, Dennis, dat je de oorzaak hier in breder verband deelt. Het is belangrijk genoeg.

Dennis schreef:

Een oplossing is dus om de opdracht te verwijderen in Mijn SNS en in de mobiele app in te voeren. Dan zie je de opdrachten in zowel Mijn SNS als de mobiele app.


Maar dit is geen oplossing, maar een tijdelijke work-around. De oplossing kan niet anders zijn dan dat deze bug spoedig wordt gerepareerd. Ik neem aan dat dat ook gaat gebeuren?
Koos schreef:

De oplossing kan niet anders zijn dan dat deze bug spoedig wordt gerepareerd. Ik neem aan dat dat ook gaat gebeuren?


Hoi Koos,

De ontwikkelaars geven aan dat dit niet eenvoudig aan te passen is, omdat dan ook het toevoegen, aanpassen en verwijderen van die opdrachten binnen de app mogelijk moet zijn.
We verwachten niet dat dit op korte termijn mogelijk is. Wel komt er waarschijnlijk op de korte termijn een extra melding op tabblad 'Gepland' dat mogelijk niet alle opdrachten worden getoond.
Reputatie 1
Hallo Dennis,
Wat een vreemde redenering: een fout in de app niet repareren omdat er dan andere functionaliteiten moeten worden geïntroduceerd? Dat kun je niet menen.
Men vraagt om correcte informatie. Niet onredelijk in het kader van de financiële zelfredzaamheid van klanten. Het is mij niet duidelijk waarom er transacties of aanpassingen mogelijk moeten zijn om alleen maar informatie, zelfs zeer gelegitimeerde informatie, correct weer te geven?
Dit nog afgezien van het vreemde feit dat kennelijk de ontwikkelaars beslissen over nieuwe functionaliteiten met de prioriteit van bugs herstellen...

Maar ik neem aan dat de consequentie is dat eventuele schade als gevolg van bekende (!!) tekortschietende informatievoorziening zonder morren zal worden vergoed?
Hoi Koos,

Incidenten hebben in principe prioriteit boven nieuwe functionaliteiten, dit is afhankelijk van de impact die het heeft op klanten. Het gaat hier alleen niet om een incident maar om het toevoegen van een nieuwe functionaliteit. De spaaropdrachten die je via Mijn SNS opvoert, verschijnen niet in de app. Als je 'm in de app opvoert, dan wordt de opdracht gezien als periodieke overboeking en niet als spaaropdracht: dan zie je de opdracht wel. We snappen dat het voor klanten niet altijd duidelijk is waarom spaaropdrachten niet worden getoond in de app. Daarom hebben we besloten op de korte termijn een extra melding te tonen op tabblad 'Gepland'. Met de melding hopen we de onduidelijkheid weg te nemen. Het is me niet duidelijk welke schade je bedoelt in relatie tot het niet kunnen zien van ingeplande spaaropdrachten van je betaal- naar je spaarrekening. Neemt niet weg dat we natuurlijk altijd luisteren als je hinder ondervindt van bovenstaande.
Reputatie 1
Dennis schreef:

Het is me niet duidelijk welke schade je bedoelt in relatie tot het niet kunnen zien van ingeplande spaaropdrachten van je betaal- naar je spaarrekening. Neemt niet weg dat we natuurlijk altijd luisteren als je hinder ondervindt van bovenstaande.


Wanneer je op het punt staat een grote uitgave te doen, en dat goed wilt laten verlopen, heb je minstens twee dingen nodig:
1. je huidige saldo, en
2. overzicht van de komende inkomsten en uitgaven. Onder dit laatste vallen dus alle ingeplande afschrijvingen van de betaalrekeningen tot de datum waarop je die grote uitgave wilt gaan doen.
Tezamen leveren deze grootheden het verwachte saldo op het moment dat je het nodig hebt.

Als een spaaropdracht, dus een afschrijving van de betaalrekening, niet zichtbaar is, dan verwacht ik op het bewuste tijdstip dus een hoger saldo dan ik zou verwachten wanneer ik WEL over alle informatie zou beschikken.
Mogelijke schade: aangezien ik mezelf geen roodstand gun, gaat de geplande transactie niet door wegens ontoereikend saldo. Hoe groot een schade kan zijn als een geplande transactie niet kan doorgaan kan alle kanten opschieten. Ik denk dat jij daar meer verstand van hebt dan ik. Denk aan hypotheekaflossing bijvoorbeeld. Maar ook kunnen dan incasso's mislopen. Meer dan genoeg schademogelijkheden. Alleen te voorkomen door te veronderstellen dat je dat zou moeten weten.
Waarmee ik op mijn stokpaardje kom: Ook mijn mederekeninghouder zou die afschrijving naar de spaarrekening ingepland kunnen hebben. Ook dan is die niet zichtbaar.

Nieuwe functionaliteiten als mutaties en verwijderingen hebben hier niets mee te maken. Dit gaat om kale informatie, die verborgen blijft met mogelijk vervelende gevolgen.
Het is dus een gevaarlijk incident, waarbij de "gepland"-mededeling als volstrekt ontoereikend doekje voor het financieel bloeden moet fungeren?.
Reputatie 1
Ik snap dit niet.
In dit topic is - niet voor de eerste keer - een serieuze bug naar voren gekomen door de vraag van een klant. Een bug die een regelrechte bedreiging vormt voor de zo gewenste financiele zelfredzaamheid van klanten.
Ik heb Dennis' vraag naar de mogelijke schade die daar een gevolg van zou kunnen zijn uitgebreid beantwoord, denk ik.
Hoe kan het dan dat deze storing een week lang blijft staan zonder enige reactie? Waarbij de vragen, die in dit kader zijn gesteld, ook nog steeds onbeantwoord zijn?
Hoi Koos,

Zoals ik in mijn vorige reactie aangaf, is hier geen sprake van een storing. Het toevoegen van spaaropdrachten aan de mobiele app is een nieuwe functionaliteit die we op dit moment niet implementeren. Je ziet de betreffende opdrachten wel in Mijn SNS en als je de opdracht in de mobiele app aanmaakt, dan zie je 'm daar ook. Je wens is bekend, maar meer dan het toevoegen van de melding passen we op de korte termijn niet aan.
Reputatie 1
Blijft in ieder geval mijn vraag nog open:
Koos schreef:

Maar ik neem aan dat de consequentie is dat eventuele schade als gevolg van bekende (!!) tekortschietende informatievoorziening zonder morren zal worden vergoed?


Hier is nog geen antwoord op gegeven.
Klanten zijn zelf verantwoordelijk voor transacties op de rekening en voor ingeplande spaaropdrachten. Als er op enig moment een tekort ontstaat door een ingeplande spaaropdracht waardoor een andere transactie niet door kan gaan, vergoeden we de eventuele schade niet. Je hebt in Mijn SNS inzage in de spaaropdrachten die je hebt ingepland.
Reputatie 1
Dennis schreef:

Klanten zijn zelf verantwoordelijk voor transacties op de rekening en voor ingeplande spaaropdrachten.


Maar SNS is verantwoordelijk voor juiste informatieverschaffing, onafhankelijk of dat in MijnSNS of de mobiele app is. Daar helpt een algemene melding niet erg bij.
Maar ik vrees dat we niet nader tot elkaar komen. Jammer.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)