Beantwoord

Waar zijn periodieke overschrijvingen in te zien?


Geachte mensen,

Het lijkt misschien een knullige vraag maar na even speuren is het me niet gelukt te vinden wat ik zoek.

Zojuist heb ik een periodieke overschrijving ingepland van mijn ene betaalrekening naar de andere. Echter, het is mij onduidelijk waar ik de overschrijvingsgegevens kan inzien en eventueel aanpassen op MijnSNS. Ze staan niet in de lijst van 'ingeplande overschrijvingen' en kan ze ook niet vinden onder een van de andere kopjes uit het rijtje links. Kan iemand mij vertellen waar dat mogelijk is?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Sanne 24 februari 2015, 19:24

Ze horen wel degelijk naar voren te komen bij "Ingeplande overschrijvingen".

Check dat je de juisten rekening hebt geselecteerd (in het midden) en het juiste tabblad (Europa VS Rest Wereld).
Nog nix? Weet je zeker dat je hem periodiek had ingepland? Anders zal je even contact moeten opnemen met de klantenservice, bijv. via webcare (webcare@snsbank.nl  )

Bekijk origineel

25 Reacties

Reputatie 1
Ze horen wel degelijk naar voren te komen bij "Ingeplande overschrijvingen".

Check dat je de juisten rekening hebt geselecteerd (in het midden) en het juiste tabblad (Europa VS Rest Wereld).
Nog nix? Weet je zeker dat je hem periodiek had ingepland? Anders zal je even contact moeten opnemen met de klantenservice, bijv. via webcare (webcare@snsbank.nl  )
Hi Pcrtje,

Welkom op de community.
Laat ik beginnen met te zeggen dat dit zeker geen knullige vraag is :D.

Sanne geeft de mogelijke oplossing. Je hebt meerdere rekeningen; heb je de juiste rekening geselecteerd en het juiste tabblad (Europa)?

Om een beetje wegwijs te worden op de community, is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.

Je zult merken dat geen vraag hier stom, gek of knullig is. De communityleden en wij (de mods) helpen je graag. Tot snel!
Reputatie 1
Het verzenden gaat dus mis.

Nadat je op "Direct Verzenden" klikt, verschijnt het scherm opnieuw, nu met "Tekenen met je digipas"onderin en de knop "VERDER"

Als je vervolgens op de knop "Verder" klikt kom je in het scherm waar je de opdracht kan verzenden met behulp van je digipas.

Mocht die knop niet verschijnen, probeer dan eventueel een andere internet browser. Zojuist geprobeerd in Chrome (40) en daar werkt het naar behoren.

Succes!
Hoi Pcrtje,

Kom je eruit met de uitleg van Sanne? Ik lees het graag.
De blauwe keygenerator noemen we inderdaad een digipas :-).

@Sanne: wederom bedankt voor je uitleg.
Pcrtje schreef:

Dag Sanne en JoyceH,
Bedankt voor jullie hulp en snelle reacties!



Namens Joyce graag gedaan :). Fijn dat het gelukt is. Tot snel op de community!
Reputatie 1
Bah, nu heb ik hetzelfde (of soortgelijk) probleem; ik kan geen nieuwe periodieke overschrijving aanmaken.

Zodra ik de code van de Digipas invul en op verzenden druk zie je n fractie van n seconde n dialoogschermpje wat dus onleesbaar is en dan ben je nog precies op dezelfde pagina; hij pakt het niet.

Erg vervelend...ik heb het in drie verschillende browsers gebrobeerd maar no luck...

Graag z.s.m. fixen dit.
Hoi Sanne,

Heb je Pcrtje zo goed geholpen, en dan heb je er opeens zelf last van :(.

Er is momenteel een storing bij het instellen van de POV’s (periodieke overboekingen).
Het is daarom nu niet mogelijk een periodieke overboeking in te stellen met Mijn SNS. Je kunt wel een eenmalige overboeking instellen.

Op dit moment is onze IT afdeling bezig met het zoeken naar een oplossing.
Ik heb nog geen definitieve oplossingsdatum, maar naar verwachting is het probleem deze week verholpen.
Reputatie 1
Dank je wel Kirsty.

Toevallig probeerde ik het net opnieuw, en nu pakte hij het wel eindelijk...dus kwam hier om dat te posten en zie dus nu pas jouw bericht.

Betekent dat dus dat de storing inmiddels voorbij is? Bij mij staat hij nu eindelijk keurig in het overzicht met ingeplande overschrijvingen.
Reputatie 1

Dank je wel Kirsty.

Toevallig probeerde ik het net opnieuw, en nu pakte hij het wel eindelijk...dus kwam hier om dat te posten en zie dus nu pas jouw bericht.

Betekent dat dus dat de storing inmiddels voorbij is? Bij mij staat hij nu eindelijk keurig in het overzicht met ingeplande overschrijvingen.


-
Één zwaluw maakt nog geen zomer
-
Groet,
Ben :cool:
pee´sje; :)
Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Ik heb voor mijn zoon en dochter een automatische periodieke opdracht gemaakt en uitgevoerd, maar ik zie dit niet terug onder 'ingeplande overschrijvingen'. Het eerste bedrag is al overgemaakt, dus de opdracht is wel goed doorgevoerd. Het goede rekeningnummer staat ervoor, maar ik krijg alleen de komende opdrachten te zien van deze maand. Ik heb zelfs al opnieuw ingelogd, maar zonder resultaat. De reden dat ik overigens wil wijzigen, is omdat ik een verkeerd bedrag heb ingevuld.

Help!
Ik heb het volgende probleem. Ik heb voor mijn zoon en dochter een automatische periodieke opdracht gemaakt en uitgevoerd, maar ik zie dit niet terug onder 'ingeplande overschrijvingen'. Het eerste bedrag is al overgemaakt, dus de opdracht is wel goed doorgevoerd. Het goede rekeningnummer staat ervoor, maar ik krijg alleen de komende opdrachten te zien van deze maand. Ik heb zelfs al opnieuw ingelogd, maar zonder resultaat. De reden dat ik overigens wil wijzigen, is omdat ik een verkeerd bedrag heb ingevuld.

Ik heb alles geprobeerd en ben ten einde raad.
Reputatie 1
Is het misschien een rekening met meerdere rekeninghouders (een en/of rekening)? Je kunt de overschrijvingen, die door je mederekeninghouder zijn ingepland niet zien, omdat ze door SNS worden beschouwd als persoonlijk...
Hoi Pel1974,

Hulp is nabij :) Gaat het om periodieke overboekingen vanaf de rekeningen van je zoon en dochter of zijn het periodieke overboekingen van jouw rekening naar de rekeningen van je kinderen? Voor het overzicht heb ik je nieuwe topic samengevoegd met het bestaande topic over dit onderwerp.

Ik zie nu de reactie van Koos. Het klopt dat je moet inloggen met de digipas waarmee de periodieke overboekingen zijn ingevoerd. @Koos Bedankt voor het meedenken.
Hallo Koos en PetervR,

Dank voor de hulp. Het is geen en/of rekening. Het gaat inderdaad om periodieke overboekingen van mijn betaalrekening naar de rekeningen van mijn kinderen. Er staat niets onder mijn rekening en niet onder die van hen.

Ik was ook ingelogd met mijn digipas. Maar de periodieke overschrijvingen van mijn kinderen stonden er niet bij. Alleen de komende afschrijvingen voor deze maand.
Pel1974 schreef:

Hallo Koos en PetervR,

Dank voor de hulp. Het is geen en/of rekening. Het gaat inderdaad om periodieke overboekingen van mijn betaalrekening naar de rekeningen van mijn kinderen. Er staat niets onder mijn rekening en niet onder die van hen.

Ik was ook ingelogd met mijn digipas. Maar de periodieke overschrijvingen van mijn kinderen stonden er niet bij. Alleen de komende afschrijvingen voor deze maand.



Bedankt voor de aanvullende informatie. Mail je je postcode, huisnummer, geboortedatum en achternaam naar webcare@sns.nl onder vermelding van 'Pel 1974 - Community - Waar zijn periodieke overschrijvingen in te zien?'? Dan kijk ik of er periodieke overboekingen zijn ingepland en hoe je deze wijzigt.
PetervR schreef:

Ik zie nu de reactie van Koos. Het klopt dat je moet inloggen met de digipas waarmee de periodieke overboekingen zijn ingevoerd. @Koos Bedankt voor het meedenken.


Volgens mij hoef je helemaal niet te zijn ingelogd met je digipas om je periodieke overboekingen te kunnen zien. Ik heb ook een wekelijkse overboeking lopen vanaf mijn betaalrekening naar een betaalrekening van iemand anders (bij een andere bank). Deze kan ik alleen aanmaken of wijzigen als ik ben ingelogd met mijn digipas. Maar inzien en verwijderen kan ik met mijn digicode (beide uiteraard in de MijnSNS omgeving).
Overigens kan ik diezelfde wekelijkse overboeking ook in de app zien onder het tabje 'gepland' in het transactie overzicht van de betaalrekening. Als ik daar een ingeplande overboeking selecteer om te bewerken, zie ik ook alle details. Volgens mij kan ik de overboeking dan ook aanpassen met de mobiele pincode (ik heb betalen aan onbekenden met pincode AAN staan).
Reputatie 1
In het overzicht van de opdrachten de goeie (boeking vanaf) rekening (tabblad bovenin) geselecteerd?
Groet,
Ben :cool:
Reputatie 1
Stefan schreef:

PetervR schreef:

Ik zie nu de reactie van Koos. Het klopt dat je moet inloggen met de digipas waarmee de periodieke overboekingen zijn ingevoerd. @Koos Bedankt voor het meedenken.


Volgens mij hoef je helemaal niet te zijn ingelogd met je digipas om je periodieke overboekingen te kunnen zien. .


Klopt. met digicode kan het ook. Maar dan wel de digicode van degene die de betalingen heeft ingepland. Dat was dan ook mijn punt.
Peter heeft mijn opmerking iets te beperkt uitgelegd.
Koos schreef:

Stefan schreef:

PetervR schreef:

Ik zie nu de reactie van Koos. Het klopt dat je moet inloggen met de digipas waarmee de periodieke overboekingen zijn ingevoerd. @Koos Bedankt voor het meedenken.


Volgens mij hoef je helemaal niet te zijn ingelogd met je digipas om je periodieke overboekingen te kunnen zien. .


Klopt. met digicode kan het ook. Maar dan wel de digicode van degene die de betalingen heeft ingepland. Dat was dan ook mijn punt.
Peter heeft mijn opmerking iets te beperkt uitgelegd.


Sorry Koos, maar ook jij hebt ongelijk. Mijn echtgenote kan onder haar account ook dezelfde (bestaande) wekelijkse ingeplande opdrachten van onze gezamenlijke SNS betaalrekening zien, wissen en wijzigen (laatstgenoemde alleen als ze correct is ingelogd). Zowel in de app als in MijnSNS. :8
Ingeplande periodieke overboekingen zijn de zogenaamde uitzondering op de regel: die zijn wel voor beide rekeninghouders van een gemeenschappelijke betaalrekening zichtbaar. :P

NB: enkelvoudige ingeplande betaalopdrachten zijn alleen zichtbaar voor de persoon met het account waarmee de opdrachten zijn aangemaakt.

NB2: aangekondigde incasso's zijn ook zichtbaar voor beide rekeninghouders.

NB3: notificaties van aangekondigde incasso's worden echter alleen gestuurd naar het e-mail adres van de hoofdrekeninghouder.
Reputatie 1
Bij zo´n complexe materie moet een "leider" inderdaad ook wel behoorlijk betaald worden. Dat kan echt niet op Jupiler League niveau!! :@ Dat men dat bij de SNS accepteert!
Groet,
Ben :cool:
Reputatie 1
Stefan schreef:

Sorry Koos, maar ook jij hebt ongelijk. Mijn echtgenote kan onder haar account ook dezelfde (bestaande) wekelijkse ingeplande opdrachten van onze gezamenlijke SNS betaalrekening zien, wissen en wijzigen (laatstgenoemde alleen als ze correct is ingelogd). Zowel in de app als in MijnSNS. :8
Ingeplande periodieke overboekingen zijn de zogenaamde uitzondering op de regel: die zijn wel voor beide rekeninghouders van een gemeenschappelijke betaalrekening zichtbaar. :P


Bedankt voor de info, Stefan.
Ik ben heel blij dat ik het fout had. En wel vooral om de volgende reden.
Ik heb steeds gedacht dat het behoorlijk ingewikkeld zou zijn om van persoonsgebonden info rekeninggebonden info te maken.
Maar als deze situatie een uitzondering is, die al "gewoon" draait, vraag ik mij af:
Waarom is de kwestie van onzichtbaarheid dan niet al lang opgelost? Kennelijk is er een voorbeeldoplossing beschikbaar !
@Koos: het is een keuze van SNS om alles zo veel mogelijk aan een account te koppelen. Alleen hebben ze die keuze kennelijk niet overal technisch kunnen realiseren vermoed ik.

In een aantal gevallen snap ik de redenering (vanuit klantperspectief) dat je een functionaliteit als adresboek en huishoudboekje op account niveau regelt voor een gezamenlijke rekening. Zeker als je naast deze rekening ook nog andere rekeningen hebt die je niet gezamenlijk hebt met diezelfde persoon. Stel je eens voor dat persoon A een gezamenlijke rekening heeft met B, B een andere gezamenlijke rekening heeft met C, etc. Dan zou het delen van een adresboek tot vreemde situaties leiden omdat er een adresboeksynchronisatie ontstaat tussen persoon A en C. En een adresboek per rekening vind ik ook geen werkbare optie. Hetzelfde geldt voor een huishoudboekje. In mijn huishoudboekje zit nu eenmaal een andere set van rekeningen dan in die van mijn echtgenote. Dat één daarvan gezamenlijk is, betekent nog niet dat de andere rekeningen dat ook zijn. En een huishoudboekje per rekening is ook hier geen werkbare optie.

Aan de andere kant is een ingeplande opdracht nu eenmaal expliciet gekoppeld aan één rekening. Daar verwacht ik juist dat beide rekeninghouders inzage hebben in alle geplande overboekingen. Dus naast de incasso's en periodieke overboekingen, ook de enkelvoudige geplande overschrijvingen. Ook bij spaarpotten geldt een vergelijkbare redenering: die zijn ook gekoppeld aan één gezamenlijke spaarrekening.
Reputatie 1
Stefan schreef:

@Koos: het is een keuze van SNS om alles zo veel mogelijk aan een account te koppelen. Alleen hebben ze die keuze kennelijk niet overal technisch kunnen realiseren vermoed ik.
In een aantal gevallen snap ik de redenering (vanuit klantperspectief) dat je een functionaliteit als adresboek en huishoudboekje op account niveau regelt voor een gezamenlijke rekening.


Ik snap je argument, het is al vaker genoemd. Maar simpelweg geredeneerd vanuit mijn inschatting, dat bij privé-rekeningen met meer rekeninghouders het overgrote deel eenvoudige en/of rekeningen zijn van - in enigerlei vorm - samenlevende partners, maakt dat ik het verantwoord zou vinden om in die meer complexe A-B-C situatie van B te verwachten dat hij/zij twee keer inlogt.

Stefan schreef:

Aan de andere kant is een ingeplande opdracht nu eenmaal expliciet gekoppeld aan één rekening. Daar verwacht ik juist dat beide rekeninghouders inzage hebben in alle geplande overboekingen. Dus naast de incasso's en periodieke overboekingen, ook de enkelvoudige geplande overschrijvingen. Ook bij spaarpotten geldt een vergelijkbare redenering: die zijn ook gekoppeld aan één gezamenlijke spaarrekening.


Hier zit je helemaal op mijn lijn. Ik vind dit ook vele malen belangrijker dan de spaarpotten en huishoudboekjes, vooral omdat de kans op onbedoeld foutieve transacties daarbij veel groter is. Dit risico geldt des te sterker naarmate de huidige ontwikkelingen rond mobiel bankieren voortgaan.
Reputatie 1
Is de oplossing niet simpel?
Maak van een en/of rekening een echte gezamenlijke rekening (beide zelfde over- en in-zicht).
Maak van een "normale" rekening een persoonlijke rekening (is al).
Bij beiden;
voeg optie toe om extra rekeningen toe te voegen / beheren.
Volgens mij zijn we daar al dichtbij met de optie van delen gegevens.
Groet,
Ben :cool:
Reputatie 1
BigBen schreef:

Volgens mij zijn we daar al dichtbij met de optie van delen gegevens.


Dat maakt deze kwestie ook zo bizar. We kunnen er wel voor kiezen om externe partijen de gegevens te laten inzien, maar onze partners niet. Het gaat dan weliswaar om andere gegevens, maar toch - de prioriteitsstelling is merkwaardig.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)