SNS

Beantwoord

Waarom 2 adresboeken voor een gezamenlijke rekening?

• 21 december 2014
  • 3 Reacties
  • 982 Keer bekeken

Badge
1 rekeningnummer ( met mederekeninghouder )

2 digipassen ( altijd makkelijk als er 1 defect of zoek is )

maar kan iemand mij uitleggen waarom er 2 verschillende  adresboeken noodzakelijk zijn 

voor 1 rekeningnummer
icon

Beste antwoord door Olaf 23 december 2014, 09:08

Hoi Racam,

Allereerst welkom op SNS Community. :)

De digipas is persoonlijk gebonden aan de rekeninghouder of gemachtigde van een rekening. Op het moment dat je inlogt met je eigen digipas zie je en de gezamenlijke rekening en je eigen rekeningen, maar niet die van je partner. Als dit wel mogelijk zou zijn, dan kan de partner ook alle privérekeningen zien en dat willen veel klanten niet. Om die reden wil SNS zorgen voor privacy binnen de en/of rekening. Een nadeel is inderdaad dat het niet mogelijk is om het adresboek van elkaar te gebruiken. Je zou deze dan handmatig moeten overnemen.

Om een beetje wegwijs te worden, is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Racam,

Allereerst welkom op SNS Community. :)

De digipas is persoonlijk gebonden aan de rekeninghouder of gemachtigde van een rekening. Op het moment dat je inlogt met je eigen digipas zie je en de gezamenlijke rekening en je eigen rekeningen, maar niet die van je partner. Als dit wel mogelijk zou zijn, dan kan de partner ook alle privérekeningen zien en dat willen veel klanten niet. Om die reden wil SNS zorgen voor privacy binnen de en/of rekening. Een nadeel is inderdaad dat het niet mogelijk is om het adresboek van elkaar te gebruiken. Je zou deze dan handmatig moeten overnemen.

Om een beetje wegwijs te worden, is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Ik heb een en/of rekening, maar we hebben wel twee aparte adressenboeken. Kan dit niet één adressenboek worden. Dus ik voer een rekeningnummer toe en dit wordt dan ook bij mijn partner toegevoegd.
Badge +1
Hi adballem,

Welkom hier. Ik heb je topic verplaatst naar een bestaand topic over dit onderwerp. Kun je wat met de uitleg van mijn collega Olaf?

Nu je de weg naar onze community hebt gevonden, hoop ik je natuurlijk vaker te zien hier. Om je een beetje wegwijs te maken is het handig om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen.

Tot snel.

Reageer