SNS

Beantwoord

Waarom herkent het huishoudboekje SNS Maxisparen niet als transacties tussen eigen rekeningen?

• 18 maart 2016
  • 4 Reacties
  • 446 Keer bekeken

Omdat de maandelijkse storting op maxisparen via automatische incasso wordt afgehandeld is het huishoudboekje niet in staat deze er uit te filteren in de overzichten als 'Transacties tussen eigen rekeningen'. Hierdoor ontstaat een onjuist beeld van de maandelijkse uitgaven. Als ik van de betaalrekening overboek naar internetsparen werkt dit (uiteraard) wel. Is volgens mij geen consequente functionaliteit binnen het huishoudboekje.
icon

Beste antwoord door Wouter 18 maart 2016, 11:21

Hoi rstoekenbroek,

Goed dat je hier je vraagt stelt. De incasso voor SNS Maxisparen gaat via een tussenrekening. Hierdoor ziet het huishoudboekje dit niet als een overschrijving naar 1 van je eigen rekeningen. Je kunt de transactie zelf indelen.

Hoe werkt ‘Transacties indelen’?
1. Ga naar de tab ‘Transacties indelen’
2. Zoek in het overzicht de transactie op
3. Klik op het pijltje rechts naast de transactie
4. Kies de categorie die past.

Komt een transactie vaker terug?
1. Zoek naar gelijke transacties in het verleden
2. Bekijk het resultaat van de zoekopdracht
3. Vink aan dat je toekomstige transacties automatisch in die categorie wilt plaatsen.

Ik snap dat dit niet de meest handige optie is. Eenmaal ingesteld, dan worden alle volgende transacties automatisch ingedeeld.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi rstoekenbroek,

Goed dat je hier je vraagt stelt. De incasso voor SNS Maxisparen gaat via een tussenrekening. Hierdoor ziet het huishoudboekje dit niet als een overschrijving naar 1 van je eigen rekeningen. Je kunt de transactie zelf indelen.

Hoe werkt ‘Transacties indelen’?
1. Ga naar de tab ‘Transacties indelen’
2. Zoek in het overzicht de transactie op
3. Klik op het pijltje rechts naast de transactie
4. Kies de categorie die past.

Komt een transactie vaker terug?
1. Zoek naar gelijke transacties in het verleden
2. Bekijk het resultaat van de zoekopdracht
3. Vink aan dat je toekomstige transacties automatisch in die categorie wilt plaatsen.

Ik snap dat dit niet de meest handige optie is. Eenmaal ingesteld, dan worden alle volgende transacties automatisch ingedeeld.
Ik zie het als een 'work-around' die ik ook al zo toepaste. Maar de kern van de zaak blijft: je kunt deze interne transacties niet weg filteren om zo een goed beeld te hebben van de maandelijkse inkomsten en uitgaven.
Maar wel bedankt voor de afhandeling via dit forum!
Ik loop tegen hetzelfde aan, en hoewel de 'oplossing' dus al gegeven is, wilde ik toch even melden dat het nog een actueel 'probleem' is! Hopelijk wordt het ooit aangepast.

Op z'm minst een optie om een transactie aan te duiden als 'tussen eigen rekening'' zou al een hoop schelen. Heb nog meer eigen rekeningen bij andere banken die ik zo ook niet kan aanmerken.
Badge +1
Goedemorgen LauraV91,

Leuk om je terug te zien op de community en fijn dat je aangeeft waar je tegenaan loopt. Ik zorg dat je suggestie bij onze productmanager terechtkomt. Zodra er ontwikkelingen zijn, lees je dat hier.

Laat je vooral vaker horen, je inbreng is waardevol voor ons. Hopelijk tot snel op de community.

Reageer