SNS

Beantwoord

Waarom is periodieke overboeking naar buitenland in Mijn SNS niet mogelijk?

• 6 maart 2011
  • 2 Reacties
  • 14588 Keer bekeken

Vandaag maar weer eens formuliertje ingevuld, in envelloppe gedaan, postzegel geplakt en op de post gedaan.

Waarom?

Omdat ik graag maandelijks van mijn SNS rekening een vast bedrag naar mijn Duitse rekening wil overmaken. In NL nauwelijks moeite, gewoon inmijn SNS regelen als overboeking en aangeven dat het maandelijks moet worden gedaan. Geen omkijken meer naar.

Waarom naar het buitenland zo problematisch? En dan ook nog dit; gebruik svp voor bepaalde kodes, nummers of gegevens ook staandaard naamgevingen. Iban, Swift is bekend, maar wat is bankcode?

Groet,

Ben
icon

Beste antwoord door Odette 9 maart 2011, 11:05

Namens Robert, productmanager de volgende reactie:

Beste Ben,
We vinden het vervelend dat het moeilijk voor je is om een overboeking te doen naar je Duitse betaalrekening. We hebben overwogen om de buitenlandse periodieke overschrijving te realiseren in MijnSNS. Dit is uiteindelijk niet gebeurd omdat het om een ingrijpende wijziging in ons systeem gaat waar slechts een klein aantal klanten gebruik van zou maken.

Wat nog belangrijker is, is dat er ingrijpende veranderingen voor de deur staan binnen het Europese betalingsverkeer die zo'n systeemwijziging overbodig maken. Met de komst van SEPA zal over ongeveer een jaar het internationale verkeer een stuk eenvoudiger worden. Dit geldt ook voor jouw overschrijvingen naar Duitsland via MijnSNS. Je leest hier meer over op http://www.snsbank.nl/web/particulier/betalen/wat-is-sepa.html

Ik kan me voorstellen dat het heel lastig is om te werken met verschillende codes en dat dit tot verwarring leidt. Maar ook dat wordt met de komst van SEPA een stuk eenvoudiger.

Nog even een korte uitleg over de codes: de BIC of SWIFT-code is de code van je bank. Zonder deze code komt je geld niet aan. Een BIC bestaat uit letters of letters en cijfers. Je buitenlandse bank heeft deze code voor je. De Bankcode geeft aan bij welke vestiging van de buitenlandse bank je rekeningnummer hoort. Deze code is belangrijk in landen waar rekeningnummers niet uniek zijn. De combinatie van de Bankcode en je rekeningnummer zorgt ervoor dat de betaling op de juiste rekening terechtkomt.

Goed dat je dit onderwerp onder de aandacht brengt want ik heb nog even gecheckt en zag toen dat informatie over de bankcode nu nog niet aanwezig is op onze site. Dit zal ik zo snel mogelijk in orde maken.

Groet Robert,
Productmanager Betalen
Bekijk origineel

2 reacties

Namens Robert, productmanager de volgende reactie:

Beste Ben,
We vinden het vervelend dat het moeilijk voor je is om een overboeking te doen naar je Duitse betaalrekening. We hebben overwogen om de buitenlandse periodieke overschrijving te realiseren in MijnSNS. Dit is uiteindelijk niet gebeurd omdat het om een ingrijpende wijziging in ons systeem gaat waar slechts een klein aantal klanten gebruik van zou maken.

Wat nog belangrijker is, is dat er ingrijpende veranderingen voor de deur staan binnen het Europese betalingsverkeer die zo'n systeemwijziging overbodig maken. Met de komst van SEPA zal over ongeveer een jaar het internationale verkeer een stuk eenvoudiger worden. Dit geldt ook voor jouw overschrijvingen naar Duitsland via MijnSNS. Je leest hier meer over op http://www.snsbank.nl/web/particulier/betalen/wat-is-sepa.html

Ik kan me voorstellen dat het heel lastig is om te werken met verschillende codes en dat dit tot verwarring leidt. Maar ook dat wordt met de komst van SEPA een stuk eenvoudiger.

Nog even een korte uitleg over de codes: de BIC of SWIFT-code is de code van je bank. Zonder deze code komt je geld niet aan. Een BIC bestaat uit letters of letters en cijfers. Je buitenlandse bank heeft deze code voor je. De Bankcode geeft aan bij welke vestiging van de buitenlandse bank je rekeningnummer hoort. Deze code is belangrijk in landen waar rekeningnummers niet uniek zijn. De combinatie van de Bankcode en je rekeningnummer zorgt ervoor dat de betaling op de juiste rekening terechtkomt.

Goed dat je dit onderwerp onder de aandacht brengt want ik heb nog even gecheckt en zag toen dat informatie over de bankcode nu nog niet aanwezig is op onze site. Dit zal ik zo snel mogelijk in orde maken.

Groet Robert,
Productmanager Betalen
Hallo Odette, Robert,

Dank voor dit uitgebreide antwoord. Op zich is het eenvoudig mogelijk geld over te maken (via adresboek snel? en correct formulier in te vullen). Dit regelmatig automatisch te doen was het probleem. Ik zal de link naar Sepa info eens nalezen.

Wbt de codes; het probleem bij zeer uitgebreide websites (zoals die van de SNS) is het blijven hanteren van de standaard terminologie. Dit juist ook in de tijd gezien. Er komen nieuwe pagina's bij, taal gebruik veranderd enz.

Daarnaast is er dan nog internationaal het probleem van verschillende talen. Bic, Swift, ibann zijn ook hier in DE gebruikelijk. Bankcode weer niet. Dat was mijn opmerking.

Als ik het goed begrijp wordt er aan gewerkt om het te vereenvoudigen. Een prima zaak.

Nogmaals dank,

Groet,

Ben

Reageer