SNS

Beantwoord

Waarom kan ik een IBAN niet 'plakken' in mobiele app?

  • 2 februari 2018
  • 6 Reacties
  • 460 Keer bekeken

Het gebeurt mij wel eens dat iemand me een berichtje stuurt met een bedrag wat ik moet overmaken en het rekeningnummer (IBAN), die kan ik echter nooit in één keer in de mobiele app invoeren omdat ik verplicht eerst het oude bankrekeningnummer, dan de cijfers achter NL en vervolgens uit een keuzelijst de bankafkorting moet kiezen. Waarom mag ik niet gewoon de IBAN 'plakken'? Dat gaat veel sneller en is veel minder foutgevoelig.
icon

Beste antwoord door MarcelR 5 februari 2018, 16:16

Maar je kúnt toch een IBAN plakken? Ik gebruik dat regelmatig (op Android). Tikken en vasthouden op 1 van de vakjes náást NL dan krijg je "plakken" te zien en worden alle IBAN velden ingevuld.
Bekijk origineel

6 reacties

ik wil met ios:8
Badge +2
Hoi msnellen,

Wat fijn om je na meer dan 2 jaar weer terug te zien op SNS Community. Je levert direct een goede bijdrage door een idee te opperen. Ik heb het uitgezet bij de specialist, want ik vind dit een mooie suggestie en ik snap dat het handiger is om een rekeningnummer te kopiëren en te plakken. Ik kom erop terug 🙂
Maar je kúnt toch een IBAN plakken? Ik gebruik dat regelmatig (op Android). Tikken en vasthouden op 1 van de vakjes náást NL dan krijg je "plakken" te zien en worden alle IBAN velden ingevuld.
Zucht, wie probeert dat nu?
Badge +2
Je bent niet de enige die dat nog niet had geprobeerd. Ik heb het zojuist getest op een iPhone en het werkt 🙂

@MarcelR: bedankt voor je hulp.
Zucht, wie probeert dat nu?
Tikken en vasthouden is in Android in heel veel apps de manier om iets te plakken. In de meeste gevallen moet je dan wel op een "tekst" vakje tikken, daarom werkt het niet meteen als je op NL tikt en vasthoudt, want dat is geen invul vakje.

Reageer