SNS

Vraag

Waarom kan ik niet inloggen met mijn digipas in Mijn SNS?

  • 17 augustus 2019
  • 18 Reacties
  • 5600 Keer bekeken

Het is mij niet mogelijk om in te loggen in Mijn SNS met de digipas. De correcte codes ingevoerd!
Ik krijg de volgende melding:
"Het inloggen op Mijn SNS is niet gelukt. Controleer het serienummer van je digipas en probeer het nog een keer. Lukt het 3 keer niet? Dan is je digipas voor de rest van de dag geblokkeerd. Probeer het dan morgen opnieuw. Kijk voor meer informatie op: problemen oplossen met je digipas."

Diverse malen geprobeerd. Volgens de site zijn er momenteel geen storingen.
Met de Mobiele app kan ik wel inloggen.
Wat te doen? Wat is de oorzaak?

18 reacties

Het is mij niet mogelijk om in te loggen in Mijn SNS met de digipas. De correcte codes ingevoerd!
Ik krijg de volgende melding:
"Het inloggen op Mijn SNS is niet gelukt. Controleer het serienummer van je digipas en probeer het nog een keer. Lukt het 3 keer niet? Dan is je digipas voor de rest van de dag geblokkeerd. Probeer het dan morgen opnieuw. Kijk voor meer informatie op: problemen oplossen met je digipas."

Diverse malen geprobeerd. Volgens de site zijn er momenteel geen storingen.
Met de Mobiele app kan ik wel inloggen.
Wat te doen? Wat is de oorzaak?

Hallo sjowij, welkom in de SNS community.
Dit is lastig, vooral omdat je dus maar 3 pogingen hebt.
Heb je eerder al wel kunnen inloggen met je digipas?
Waar ik het eerst aan moet denken; heb je een en/of rekening? (2 digipassen?)
Groet,
Ben 😎
Ik heb altijd zonder problemen in kunnen loggen. Ik heb meerdere rekeningen bij de SNS. Maar dat lijkt me hier weinig mee te maken te hebben.
Die 3 pogingen heb ik in elk geval opgebruikt.
Ik heb altijd zonder problemen in kunnen loggen. Ik heb meerdere rekeningen bij de SNS. Maar dat lijkt me hier weinig mee te maken te hebben.
Die 3 pogingen heb ik in elk geval opgebruikt.

Tsja, dan weet ik ook de oorzaak niet. Heb je het al in een andere browser geprobeerd? Windows en ook browsers, worden steeds bijna ongemerkt upgedated. Daar wil dan nog wel eens iets anders gaan werken, instellingen anders zijn oid..
Wij hebben 2 digipassen en die heb ik wel eens verwisseld, dus verkeerde pin ingevoerd, vandaar.
Morgen zijn hier weer medewerkers van de SNS (Mods) aanwezig, die zullen je dan vast verder helpen.
Prettige zondag verder,
Groet,
Ben 😎
Vandaag opnieuw een poging gedaan, zonder succes.
Nu een nieuwe digipas aangevraagd, omdat het naar alle waarschijnlijkheid een bijna lege batterij de oorzaak zou kunnen zijn. Ik las dit bericht:
"Mijn digipas geeft cijfercodes die niet werken
Andere problemen met je digipas

Geeft je digipas een paar keer achter elkaar cijfercodes waarmee je niet kunt inloggen of ondertekenen? En weet je zeker dat je bij het overnemen van de cijfercodes geen tikfouten hebt gemaakt?

Dan is de batterij van je digipas bijna leeg. Hierdoor kan het klokje in de digipas achter gaan lopen en geeft hij verkeerde cijfercodes."

Ik heb altijd zonder problemen in kunnen loggen. Ik heb meerdere rekeningen bij de SNS. Maar dat lijkt me hier weinig mee te maken te hebben.
Die 3 pogingen heb ik in elk geval opgebruikt.
Tsja, dan weet ik ook de oorzaak niet. Heb je het al in een andere browser geprobeerd? Windows en ook browsers, worden steeds bijna ongemerkt upgedated. Daar wil dan nog wel eens iets anders gaan werken, instellingen anders zijn oid..
Wij hebben 2 digipassen en die heb ik wel eens verwisseld, dus verkeerde pin ingevoerd, vandaar.
Morgen zijn hier weer medewerkers van de SNS (Mods) aanwezig, die zullen je dan vast verder helpen.
Prettige zondag verder,
Groet,
Ben 😎


Dank voor je moeite!
Reputatie 1
Goedemiddag @sjowij en welkom op de community. Is het inmiddels gelukt om in te loggen? Top dat je ondertussen een nieuwe digipas hebt aangevraagd. Er zit een tijdklok in die verbinding maakt met je PC. Zodra de digipas kuren krijgt door bijvoorbeeld een lege batterij, geeft 'ie codes die niet meer overeenkomen. Dit kan inderdaad de oorzaak zijn. In dat geval is de enige oplossing een nieuwe digipas, die naar verwachting vandaag of morgen in de brievenbus ligt. Als ik verder iets kan doen, lees ik dat graag.
Dag Sanne. Ik haal zojuist de nieuw aangevraagde digipas uit de brievenbus. Nu wachten op de enveloppe met de code, en dan kan ik (hoop ik) weer inloggen. Is wel zo handig, want voor sommige diensten wordt een bevestiging gevraagd via de digipas. Niet alles is via de mobiele app te regelen.
Dank voor je bericht.
Vandaag heb ik de nieuwe digipas ontvangen. Omdat het weer niet lukte om in te loggen heb ik gebeld met de SNS. Op hun verzoek getracht in te loggen op een andere browser heb ik dat gedaan met Firefox. En dat lukte!
Daarna weer met mijn eigen browser Safari geprobeerd en dat lukt dus niet.
Van de SNS een stappenplan toegestuurd gekregen waarmee de mogelijk fout opgeslagen gegevens in Safari gewist worden. Maar ook daarna kan ik nog steeds niet inloggen met Safari.
Voor nu kan ik in ieder geval met Firefox bij mijn bankzaken.

Is er iemand die tips heeft m.b.t. Safari en het inloggen bij SNS? Of iemand die weer wat er misgaat met Safari en hoe dit op te lossen is?
Bij voorbaat dank.
Fijn dat het in een andere browser wel is gelukt, @sjowij Heb je naast het wissen van de browsergeschiedenis ook een stappenplan gekregen voor het instellen van cookies voor de Safari browser? Dit kan wellicht de oplossing zijn.
Dat stappenplan heb ik inderdaad gekregen, maar na dit doorlopen te hebben kon ik nog steeds niet inloggen in Safari.
De oplossing heb ik gevonden. Ik gebruikte een snelkoppeling in de favorietenbalk. Nadat ik deze verwijderd heb en naar https://www.snsbank.nl/particulier/home.html ben gegaan kon ik weer inloggen.
Vraag me niet waarom het werkt. Geen idee. Maar het werkt!
Probleem opgelost!
Dan was de oude link dus het euvel. Het klopt dat als wij wijzigingen aanbrengen op onze website, een oude link ervoor zorgt dat je niet meer op de nieuwste versie van de website terechtkomt. De aanhouder wint in dit geval, dus fijn dat je weer kunt internet bankieren zoals je gewend bent.

Dan was de oude link dus het euvel. Het klopt dat als wij wijzigingen aanbrengen op onze website, een oude link ervoor zorgt dat je niet meer op de nieuwste versie van de website terechtkomt.

Dat is een interessante voor mij als technisch onwetende. Heeft dat iets met de cache te maken? En zo nee, zou het dan een idee zijn om de nieuwste versie altijd mede onder de oude condities toegankelijk te maken? Dat zou ik toch het meest voor de hand liggend vinden.
Of zijn de eigenschappen van Safari hier debet aan (ik ben geen Apple-liefhebber)?

Dan was de oude link dus het euvel. Het klopt dat als wij wijzigingen aanbrengen op onze website, een oude link ervoor zorgt dat je niet meer op de nieuwste versie van de website terechtkomt.

Dat is een interessante voor mij als technisch onwetende. Heeft dat iets met de cache te maken? En zo nee, zou het dan een idee zijn om de nieuwste versie altijd mede onder de oude condities toegankelijk te maken? Dat zou ik toch het meest voor de hand liggend vinden.
Of zijn de eigenschappen van Safari hier debet aan (ik ben geen Apple-liefhebber)?


Het legen van de cache heeft mij niet geholpen. Het euvel bleef bestaan.
Puur toeval dat ik de oplossing voor mij ontdekt heb.
Ik heb toch te vroeg gejuicht. Inloggen in Safari lukt niet, wat ik ook doe!
Het legen van de chache, het gebruiken van een andere koppeling dan de opgeslagen favoriet, het verwijderen van websitedata; niets helpt.
Voorlopig staat ik de strijd en zal Firefox voor de SNS gebruiken (alhoewel Safari mijn voorkeursbrowser is).

Zijn er andere Safari gebruikers die hier geen last van hebben?
Mocht er iemand nog een oplossing weten, aanhoor ik dat graag.
Het is voor mij nog te vroeg om de strijd te staken, @sjowij Stuur je een mail naar Webcare@sns.nl? Vermeld hierin welke versie besturingssyteem je hebt van iOS, je postcode, huisnummer, geboortedatum en geboorteplaats. In de onderwerpsregel vermeld je: 'SNS Community - sjowij - problemen safari'. Dan laat ik de specialisten van de IT-afdeling het uitzoeken.
Het is voor mij nog te vroeg om de strijd te staken, @sjowij Stuur je een mail naar Webcare@sns.nl? Vermeld hierin welke versie besturingssyteem je hebt van iOS, je postcode, huisnummer, geboortedatum en geboorteplaats. In de onderwerpsregel vermeld je: 'SNS Community - sjowij - problemen safari'. Dan laat ik de specialisten van de IT-afdeling het uitzoeken.

De e-mail heb ik verstuurd Sven. Dank voor je moeite.
Hello, I have a problem logging in and I don't have digit with me and I'm not in the Netherlands.
Good morning @Malolat3997, what a difficult situation. If your digipas doesn't work anymore, you see here what you can do. If you have trouble logging in to our app, this can only be solved with your digipas. If you don't have this with you, than you can't use the app at the moment. Please register your app again with the digipas when you can, so that you can use the app again.

Reageer