SNS

Beantwoord

Waarom staat er tekst bovenaan de Mijn SNS inlogpagina?

• 7 maart 2013
  • 28 Reacties
  • 7269 Keer bekeken

Waarom staat er zoveel tekst boven het inlogscherm, kan die tekst er niet onder, korter of gewoon weg?

Inlogplek nu helemaal naar beneden scrollen, en lees diezelfde tekst nu al voor de x'de keer.🆒
icon

Beste antwoord door Marnix 12 november 2013, 14:01

Hallo Ben,

We hebben het nagevraagd bij de redactie. Er zijn geen vaste richtlijnen voor wat wel of niet op de inlogpagina gezet wordt en hoeveel ruimte daarvoor gebruikt mag worden. Redactie geeft wel aan hier zo terughoudend mogelijk mee te zijn: ‘‘We beseffen heel goed dat klanten komen om in te loggen en dat we ze zo weinig mogelijk moeten storen. We doen dat dus niet ‘zomaar’.’’

Storingsmeldingen met een grote impact of een grote wijziging zoals IBAN worden altijd voor de inlog geplaatst.

Redactie geeft wel aan dat er soms nog kritischer gekeken mag worden naar wat er voor de inlog geplaatst wordt en naar de lengte van de tekst. Een aandachtspuntje dus 🙂. Bedankt dat je ons scherp houdt 😉.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

28 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hi Mullie, van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je hier een kijkje komt nemen. 🙂 Je geeft aan dat je de tekst boven de inlog te lang vindt. Welke tekst boven welke inlog bedoel je precies? Als je dat iets specifieker aangeeft, zetten wij het als verzoek door naar betreffende afdeling.
Hi Mullie, van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je hier een kijkje komt nemen. 🙂 Je geeft aan dat je de tekst boven de inlog te lang vindt. Welke tekst boven welke inlog bedoel je precies? Als je dat iets specifieker aangeeft, zetten wij het als verzoek door naar betreffende afdeling.

Ik wil mij wel aansluiten bij de opmerking van Mullie.

Hieronder een plaatje van mijn scherm. Hierop is duidelijk te zien dat de inlogvelden (in middelste kolom) onderaan/uit beeld zijn. Velen hebben (veel) meer werkbalken bovenin, waardoor alles nog lager komt. Bovendien wordt het eerste invulveld actief, waardoor scrollen niet meteen wil. Je moet dan eerst de hele pagina actief maken (ergens in de pagina klikken, niet op een link), voordat je naar beneden kunt.
HEEEEEELLL onhandig!!
Dus SVP.; inlogvelden boven aan laten staan! (tekst erboven (bijna alles) weg)
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Ik wil mij wel aansluiten bij de opmerking van Mullie.

Hieronder een plaatje van mijn scherm. Hierop is duidelijk te zien dat de inlogvelden (in middelste kolom) onderaan/uit beeld zijn. Velen hebben (veel) meer werkbalken bovenin, waardoor alles nog lager komt. Bovendien wordt het eerste invulveld actief, waardoor scrollen niet meteen wil. Je moet dan eerst de hele pagina actief maken (ergens in de pagina klikken, niet op een link), voordat je naar beneden kunt.
HEEEEEELLL onhandig!!
Dus SVP.; inlogvelden boven aan laten staan! (tekst erboven (bijna alles) weg)
Groet,
Ben 🆒

Ha Ben, bedankt voor de uitleg. We begrijpen wat jullie bedoelen en geven dit zeker door aan de betreffende afdeling als verbeterpunt. Mochten we hier terugkoppeling op krijgen, laten we het hier als eerste weten. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Ha Ben, bedankt voor de uitleg. We begrijpen wat jullie bedoelen en geven dit zeker door aan de betreffende afdeling als verbeterpunt. Mochten we hier terugkoppeling op krijgen, laten we het hier als eerste weten. :)
Fijn, ook ik vind die als maar groter wordende lap tekst boven de login velden steeds vervelender worden!
Reputatie 3
Badge +1
Ha Ben, bedankt voor de uitleg. We begrijpen wat jullie bedoelen en geven dit zeker door aan de betreffende afdeling als verbeterpunt. Mochten we hier terugkoppeling op krijgen, laten we het hier als eerste weten. :)

Volgens mij is de tekst sinds vanmiddag een flink stuk ingekort, waardoor bij mij nu de inlogvelden weer zichtbaar zijn zonder te hoeven scrollen.
🙂
Ook bij mij is het korter, maar ik vind onvoldoende. Het stuk over de community (is natuurlijk wel leuke reclame zo) kan ook weg. Daarnaast kan in het eerste stukje de 2 zinnen (na veilig bankieren) ook achter elkaar (met kleine tussen ruimte).
Tevens mooie gelegenheid om ook de link in de cel met "meer over veilig bankieren" te verwijderen en deze onder bedoelde tekst te zetten.
Groet,
Ben 🆒
PS Men is zo toch echt dagelijks bezig wijzigingen op de site aan te brengen, blijft een hele klus. Zeker om het overzicht en de veiligheid in de gaten te houden!
Ontdekte net dat de community items inmiddels onderaan in het linker menu staan. Kan, maar menu wordt wel lang. Mogelijk een "uitklapmenu" per hoofdstukje? (bijv. teken (driehoekje,maar dat wordt al gebruikt) bij bijv. community, sparen, enz., waarop je kunt klikken om de subitems zichtbaar te maken. Dat kan dan voor meerdere hoofdstukjes).
Groet,
Ben 🆒
hoi BigBen, Tineke,
ik zie dat er al een lapje van de tekst is weggehaald. Maar zie nog steeds mijn gebruikersnaam/wachtwoord niet en moet daarvoor naar beneden scrollen.
De hyperlinks bij:
Meer over veilig bankieren EN
Lees alles over de SNS Community
kunnen ook gewoon als hyperlink in het kopje worden verwerkt (scheelt weer 4 regels). En dan nog (als je het toch gaat vragen): zet aub de inlog vast bovenaan en de tekst eronder.
dank
Mullie
Met de tekst over werkzaamheden as zondag, is het inlogscherm bijna geheel verdwenen. (zie bijlage)
Ik vind dat er keuzes gemaakt moeten worden en niet steeds iets toegevoegd. De prioriteit hoort op de inlog te liggen, alle andere zaken zijn " belangrijk" maar wil ik niet steeds lezen!!
Ik weet inmiddels van veiligheid en community, dus weg er mee!!!!
SVP!
Groet
Ben 🆒
26 regels boven de inlog (het lijkt bijna alsof mij topic iedere week "beloond" wordt met een extra regel tekst.
Met de tekst over werkzaamheden as zondag, is het inlogscherm bijna geheel verdwenen. (zie bijlage)
Ik vind dat er keuzes gemaakt moeten worden en niet steeds iets toegevoegd. De prioriteit hoort op de inlog te liggen, alle andere zaken zijn " belangrijk" maar wil ik niet steeds lezen!!
Ik weet inmiddels van veiligheid en community, dus weg er mee!!!!
SVP!
Groet
Ben 🆒

Hi Ben, als je de inlog regelmatig bezoekt en (zoals jij :)) een betrokken bezoeker bent van zowel Mijn SNS als de Community, dan is die tekst inderdaad (bijna ;)) overbodig. Maar een relatief nieuwe bezoeker die nog niet alles weet, vindt het prettig om even te lezen hoe de vork in de steel zit.

26 regels boven de inlog (het lijkt bijna alsof mij topic iedere week "beloond" wordt met een extra regel tekst.

Hi Mullie, de regels zijn inmiddels geschrapt naar 10 😉. In het geval van gepland onderhoud is het van belang dat ook te melden. Dat er dan een aantal regels toegevoegd worden, is helaas niet te voorkomen.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Ben, als je de inlog regelmatig bezoekt en (zoals jij :)) een betrokken bezoeker bent van zowel Mijn SNS als de Community, dan is die tekst inderdaad (bijna ;)) overbodig. Maar een relatief nieuwe bezoeker die nog niet alles weet, vindt het prettig om even te lezen hoe de vork in de steel zit.
Hi Lindsay, als je het bekijkt vanuit beveiliging (phishing e.d.), dan is het juist beter dat je de officiele inlogprocedure (look & feel) zo min mogelijk laat varieren. Daarmee kunnen mensen sneller herkennen als ze door malware, phishing of andere vormen van "man-in-the-middle" aanvallen worden omgeleid naar een nepsite. Ik ben het dus eigenlijk helemaal eens met Ben. Sterker nog: ik vind dat de inlogpagina helemaal niet moet worden vervuild met allerlei "belangrijke" berichten. Het is veel beter om hiervoor een apart frame te gebruiken, waardoor het inloggedeelte herkenbaar en altijd op dezelfde plek terug te vinden is. Dit is toch precies wat jullie (banken) destijds wilden bereiken met veiligheids-/awareness campagnes zoals "de 3x kloppen"?
Hoi Lindsay,
helaas maakt je antwoordt het er niet beter op. Waarschijnlijk moeten we dus iets harder aan de bel trekken, dat we het er niet mee eens zijn?
Ik had al een suggestie gedaan om het ruimte gebruik simpel te verminderen, zonder echt iets te verwijderen. Gewoon de opmaak aanpassen. (bijv. regel 1 - 2- en 3 achter elkaar).i
Ook zou men kunnen gaan werken met steeds wisselende info (bijv. via een plugin). Daartoe reserveert men ruimte en kan deze (snel) wisselend gebruiken (zoals vaak bij reclame).
Als men dan toch bezig is, gelijk Veilig bankieren veranderen in Veiliger bankieren! (idem bij "meer over veilig bankieren"). Immers VEILIG bankieren is een utopie (bestaat niet). Wat we dus hoogstens kunnen doen is zo veilig mogelijk te internet bankieren, oftewel het Veiliger maken
(vaak ook door ons gedrag aan te passen. Dat wordt makkelijker als we op het goede spoor gezet worden. In dit geval veiliger (is dus nog meer) ipv van Veilig (is voldoende/klaar).
Groet,
Ben 🆒
Hi allemaal,

We vinden dat jullie een goed punt hebben. Het is duidelijker wanneer de inlogpagina elke keer dat je wil inloggen hetzelfde opgemaakt is. Jullie ideeën met betrekking tot het weergeven van belangrijke meldingen gaan we dan ook zeker bespreken met de ontwikkelaars. Of er op korte termijn een verandering mogelijk is, durven we niet te zeggen. Maar we laten jullie natuurlijk weten wat ze vinden van jullie tips.

@ Ben Helaas is 100% veilig bankieren inderdaad een utopie en je hebt dan ook een goed punt. Toch zou ik zelf ook kiezen voor 'veilig bankieren'. Het klinkt vriendelijker en eigenlijk is (bijna) geen enkele situatie 100% veilig. Ik denk dat door onze tips op te volgen het toch als 'veilig' bestempeld kan worden. Maar dat maakt je punt niet minder waar en we zullen je redenering dan ook voorleggen aan de beheerders van de website 🙂.
Hi allemaal,

We vinden dat jullie een goed punt hebben. Het is duidelijker wanneer de inlogpagina elke keer dat je wil inloggen hetzelfde opgemaakt is. Jullie ideeën met betrekking tot het weergeven van belangrijke meldingen gaan we dan ook zeker bespreken met de ontwikkelaars. Of er op korte termijn een verandering mogelijk is, durven we niet te zeggen. Maar we laten jullie natuurlijk weten wat ze vinden van jullie tips.

"Moet dat nou"?
Helaas wordt de ruimte boven het inlogscherm bij MijnSNS weer (door iemand) gebruikt voor mededelingen over Iban en andere zaken! Ik dacht dat we er eindelijk vanaf waren steeds te moeten scrollen om bij de inlog te komen, maar nee, niet dus. :mad:
Kaart dit SVP nog eens aan! 
Groet,
Ben 🆒
Badge +1

"Moet dat nou"?
Helaas wordt de ruimte boven het inlogscherm bij MijnSNS weer (door iemand) gebruikt voor mededelingen over Iban en andere zaken! Ik dacht dat we er eindelijk vanaf waren steeds te moeten scrollen om bij de inlog te komen, maar nee, niet dus. :mad:
Kaart dit SVP nog eens aan! 
Groet,
Ben 🆒

Hoi Ben,

Ik kaart het nogmaals aan.
Hoi Ben,

Ik snap je punt dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat er 'lappen tekst' op de inlogpagina staan.

Onze collega's van de website geven aan dat deze ruimte is bedoeld voor belangrijke meldingen. Dit zijn bijvoorbeeld meldingen over IBAN en, als het voorkomt, over verstoringen. Het weglaten van dit blok is daarom niet mogelijk. We zijn nog voor je aan het uitzoeken of er vanuit onze internetredactie misschien nog bepaalde afspraken zijn over het maximale aantal regels of tekens.

Ik hoop dat dit antwoord je alvast wat meer inzicht geeft in de achterliggende ideeën over het inlogscherm bij Mijn SNS.
Hoi Ben,

Ik snap je punt dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat er 'lappen tekst' op de inlogpagina staan.

Onze collega's van de website geven aan dat deze ruimte is bedoeld voor belangrijke meldingen. Dit zijn bijvoorbeeld meldingen over IBAN en, als het voorkomt, over verstoringen. Het weglaten van dit blok is daarom niet mogelijk. We zijn nog voor je aan het uitzoeken of er vanuit onze internetredactie misschien nog bepaalde afspraken zijn over het maximale aantal regels of tekens.

Ik hoop dat dit antwoord je alvast wat meer inzicht geeft in de achterliggende ideeën over het inlogscherm bij Mijn SNS.

Ik ken dat verhaal. In het verleden is er al meer over gesproken. Toen is uiteindelijk gesteld dat het "minimaal" (oid) gebruikt zou worden. Voor velen was het storend dat je met veel tekst eerst moet scrollen om bij de inlogvelden te komen.
Het lijkt mij niet de bedoeling iets af te spreken met gebruikers en een tijdje later maar weer wat anders doen.
Groet,
Ben 🆒 
PS Het is niet de bedoeling het te verwijderen, maar te reduceren tot bijv. max. 2 (3) regels.
Vandaag ondekt dat er nog meer tekst staat en ik dus nog verder moet scrollen om bij de inlogvelden te komen!:mad:
Zeer irritant!!
Ik vraag mij af wanneer "het licht wordt gezien" en de tekst verdwijnt (minimaliseert) of dat bijv. rechts op de pagina de inlogvelden (kan immers veel kleiner) komen.
Wie is er toch zo eigenwijs bij de SNS?
Groet,
Ben 🆒
PS Die iemand meent dus zeer bevoogdend te moeten handelen, om mij verplicht zaken eerst te laten lezen die ik dus al lang weet.:mad:
Hallo Ben,

We hebben het nagevraagd bij de redactie. Er zijn geen vaste richtlijnen voor wat wel of niet op de inlogpagina gezet wordt en hoeveel ruimte daarvoor gebruikt mag worden. Redactie geeft wel aan hier zo terughoudend mogelijk mee te zijn: ‘‘We beseffen heel goed dat klanten komen om in te loggen en dat we ze zo weinig mogelijk moeten storen. We doen dat dus niet ‘zomaar’.’’

Storingsmeldingen met een grote impact of een grote wijziging zoals IBAN worden altijd voor de inlog geplaatst.

Redactie geeft wel aan dat er soms nog kritischer gekeken mag worden naar wat er voor de inlog geplaatst wordt en naar de lengte van de tekst. Een aandachtspuntje dus 🙂. Bedankt dat je ons scherp houdt 😉.
Ik vind dit eigenlijk een non-item waar ik flauw van wordt.
Is bij SNS elke afd. bij machte dit zelf, naar eigen goed dunken, te regelen. Als er geen regels voor zijn, wil dat toch niet zeggen dat men kan doen wat men wil? Kijk nu eens hoeveel regels (nu minstens 27) er nu boven de inlogvelden staan en dat terwijl er dus GEEN storingen of onderhoud moet worden gemeld.
Wie denkt men wel dat men is bij die internetredactie (??) dat men steeds voor klanten beslist wat goed voor ze is, wat ze moeten lezen, wat op het inlogscherm (ja dus: inlogscherm) moet staan? Waarom luisteren ze niet naar klanten?
Ik heb deze discussie nog eens na gelezen (er zijn nu minstens 27 regels gebruikt voor de inlogvelden). Wat is er geworden van:
26-03-13 14:58
Hi allemaal,

Groet,
Ben 🆒
Het is duidelijk wat ervan geworden is toch Ben? De redactie is eindverantwoordelijk en zij bepalen. Ik vind het ook rot dat je er flauw van wordt, maar veel meer dan signalen doorzetten kunnen wij niet voor je doen. Ik kan inhoudelijk niets toevoegen aan wat Marnix heeft medegedeeld. Webcare is geen wondercare 😉.
Het is duidelijk wat ervan geworden is toch Ben? De redactie is eindverantwoordelijk en zij bepalen. Ik vind het ook rot dat je er flauw van wordt, maar veel meer dan signalen doorzetten kunnen wij niet voor je doen. Ik kan inhoudelijk niets toevoegen aan wat Marnix heeft medegedeeld. Webcare is geen wondercare 😉.

Nou..... zeg dat nou niet direct. Er verscheen weer even een glimlach op m´n gezicht bij het lezen van je bericht. Ik stond op het punt om te stoppen met actief te zijn op de community, maar ja , met een glimlach?
Ik vind dat er toch een beter plan voor de community moet komen, waarin oa moet komen te staan wat (naast de plichten die er al zijn) de rechten zijn en wat de PLICHTEN van de SNS zijn. Op deze manier is het nogal willekeurig.
Thanks,
Groet,
Ben 🆒
Fijn dat ik een glimlach op je gezicht weet te toveren Ben 🆒. Zoals je weet wordt sinds het vertrek van Mariella actief gezocht naar een nieuwe community-manager. Zodra de geschikte kandidaat is gevonden, hopen wij als webcare ook dat we hierin een community-manager vinden die intern deze verbeterslag kan maken. Hoewel we al verbeteringen hebben bereikt, ligt er ook nog een mooie taak voor de 'nieuwe' 😉.

PS: Mijn dag is gemaakt, kunnen voorkomen dat je met de community stopt, wauw! 😃
Om dit te omzeieln kun je een password-manager op je pc zetten. zoals bv. LastPass (maar er zijn er veel meer dan deze). Je kunt daar al je inloggegevens opslaan van alle internetsites waar je je moet aanmelden. Je klikt dan op je SNS-regel en dan wordt je vanzelf ingelogd. Heb je helemaal niets meer te maken met alle regels boven je inlogvelden.:o